Ihanteellinen treeniaika(?)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Fabre
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
En aivan heti löytänyt vastaavaa threadia, vaikka varmasti niitäkin näiltä foorumeilta löytyy jo useampi kappale, pahoittelen. Mutta pakko nyt on samantien kysyä, että kuinka pitkään yleensä treenaatte salilla yhtenä kertana? Onko todella olemassa jotain aikaa, jonka sisään oma treeni pitäisi ehdottomasti sisällyttää ja minkä ajan yli ei olisi suositeltavaa mennä(nämäkin asiat varmasti riippuvat monesta seikasta) ja tietysti perusteluja mukaan, että asia tulee varmasti selvästi ymmärrettyä. Itseäni tämä kysymys erityisesti kiinnostaa, sillä treenaan 1 jakoisella ohjelmalla 4 krt viikossa ja vaikka pidän liikkeiden välillä varsin lyhyitä taukoja(1-max.4 min) niin aikaa tuntuu kuluvan aina runsaasti yli 1 tunnin ja lähellä ellei jopa yli 2 tuntia. Hyvänä esimerkkinä täytyy mainita tämän päivän treeni, jolloin salilla tuli työskenteltyä 2½ tuntia koko kroppaa ja ihan loppuun asti vedin itseni. Onko tämän tyyppinen toistuva rasittava erittäin pitkä treenaaminen lainkaan järkevää, kun lepopäivätkin jää usein viikonloppuun. Itse nautin, mutta muut tosin saattavat olla täysin eri mieltä, joten asia mielipiteitä odotan, kiitos. :worship:

Mulla on yksijakoinen neljä kertaa viikossa ja aikaa menee n. 40-50 min per kerta. Ei siellä salilla kannata asua montaa tuntia, kun lihas kasvaa kuitenkin levossa.

Sulla on ilmeisesti ihan tolkuttomasti kaikenlaisia liikkeitä ohjelmassa. Karsi niitä ja keskity isoihin liikkeisiin kuten kyykkyyn, penkkiin ja maastavetoon. Jätä rannerullaukset ja muut vitkutukset vähemmälle tai vaihtoehtoisesti vaihda monijakoiseen, jolloin voit aina yhdessä treenissä ruhjoa yhden lihasryhmän loppuun.

Ennen meni jopa 2 1/2 tuntia ihmetellessä, mutta olen onnistunut tiputtamaan ~tuntiin...kaverin kanssa menee extraminuutteja, kun joutuu jeesaamaan puolin ja toisin.

Fabre,

"vaikka pidän liikkeiden välillä varsin lyhyitä taukoja(1-max.4 min)"

Joku 1min on vielä ihan ok ja ehkä jossain raskaissa perusliike reeneissä voi vielä päästää sen siihen 2min, mutta muuten kannattais pitää palautustauot siinä 30s-1min. Joku 1-4min ei todellakaan ole "varsin" lyhyt tauko.

Sitten vielä puuttuakseni tähän : "Hyvänä esimerkkinä täytyy mainita tämän päivän treeni, jolloin salilla tuli työskenteltyä 2½ tuntia koko kroppaa ja ihan loppuun asti vedin itseni."

Jos treenataan 1-jakoisella ohjelmalla niin herranjumala, millä sä saat kulutettua siellä 2½ tuntia?!?! Muutenkin 1-jakoisella ei kannattaisi vetää itteensä loppuun asti --> "ihan loppuun asti vedin itseni". Saat sillä vaan ylikuntomörököllin kyläilemään. :hyper:

1- ja 2-jakoisella menee 30-45min per treeni. Riippuen vähän kuinka ryysistä salilla on. Sarjojen välillä on taukoa reilusti eli semmoset pari minuuttia.

Yli tunnin kestävä reeni on minusta tarpeetonta, koska joko siihen on otettu liikaa sarjoja tai aika kuluu johonkin muuhun kuin itse asiaan. Minä saan suht verkkaisella ja suhteellisen paljon sarjoja sisältävällä reenilläni itseni aika puhki jo siinä 45 minuutissa ja jos tekisin samalla tahdilla pari tuntia, niin poistuisin salilta varmasti paareilla...

Fabre,

Joku 1min on vielä ihan ok ja ehkä jossain raskaissa perusliike reeneissä voi vielä päästää sen siihen 2min, mutta muuten kannattais pitää palautustauot siinä 30s-1min. Joku 1-4min ei todellakaan ole "varsin" lyhyt tauko.
:hyper:
Mainitsin tarkoituksella, että MAX 4 minuuttia, nimittäin näinkin on joskus käynyt, että tulee hetken aikaa juteltua/venyteltyä/autettua kaveria tai jotain vastaavaa.. Yleensä ne tauot ei mene yli 2 minuutin.

Kaverin kanssa voi mennä ohjelmalla, jonka pitäisi kestää 45min-60min, niin voi mennä joku 60min-120min :D.. Riippuu ihan seurasta :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
No mulla nyt menee 40 minuutista 90 minuuttiin... joskus nämä pitkät treenit saattaa venyä vielä ylikin, mutta se johtuu mm. vessakäynneistä ja siitä, onko kavereita salilla :D En ota tällaista asiaa niin vakavasti, jos aikaa on. Liikkeidein välissä on joskus ihan hyväkin ottaa viiden minsan turinatuokio kaverin kanssa ja relata.

Treenin kesto riippuu mulla siis lihasryhmien määrästä per ilta. Tosin jo yksistään mavetellessa voi mennä joku 25 min...

Liikkeitä tulee tehtyä noin 20 joka kerta ja olen sattunut tekemään ~2-3 sarjat kovaa.
yksjakosessa 20 liiketta, joissa 2-3 kovaa sarjaa, neljä kertaa viikossa, ja viikonloppu usein lepoa. eli 4 kertaa viiden päivän sisään toi setti? Järkeä...? not..:david:

Jos yksijakoisella veivaa niin ei todellakaan tehdä noin paljon liikkeitä. Yksi liike/lihasryhmä ja niitä liikkeitä kierrätetään vaihtelun vuoksi. Yksijakoinen treeniohjelma ei tarkoita, että otetaan kaikki nelijakoisen liikkeet samalle päivälle ja asutaan salilla tuntikaupalla. Eli nyt tiputat pois niitä liikkeitä ja tehostat reeniä.
Laita vaikka näkyviin kaikki liikkeet, jotka sä teet treenin aikana!

Salilla olo aika ei ole yhtäsuuri kuin lihaksen kasvu.
Offina vois kertoa tarinan intti kaverista, joka sano, että ei lähde salille treenaa jos ei saa olla siellä kolmea tuntia runkkaamassa penkkiä, muuten ei kuulemma tule tulosta. (Näitä ihmisiä on varmaa enemmänkin :D ) Ja samaiselta kaverilta kuulin, että kun 3x75,25 nousee penkistä, ni saat ykkös maksimilla satase :)

Sallikaa minun nauraa.. :lol2:

Ei yleisesti ottaen mitään ihanteellista treeniaikaa olekaan.
Ei kukaan muu koko maailmassa voi puhua toisen puolesta! Erilaisiin treeneihin kun liittyy kymmeniä seikkoja, ja etenkin että kuuntelee omaa kroppaa ja miten se treeniin reagoi!
Sama treeni voi naapurilla kestää vaikkapa 45 min., kun se mulla kestää 1h 15 min. (tulosten ollessa täysin samat).

Eli IMO täysin typerä ja yleistävä threadi missä ei ole minkäänlaista päätä eikä häntää.

:wanha:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom