Ihanne rasvaprosentti miehellä?

nää onniin ihmisestä kiinni taas... jotkut on luonnollisesti alle 10 ja eivät siitä yli pääse normi syömisellä, jotkut taas eivät hevillä pääse alle 10. kyl se 10-15 on normaalisti ok. Peili ja olo kertoo parhaiten koska on hyvä ja koska ei...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
nää onniin ihmisestä kiinni taas... jotkut on luonnollisesti alle 10 ja eivät siitä yli pääse normi syömisellä, jotkut taas eivät hevillä pääse alle 10. kyl se 10-15 on normaalisti ok. Peili ja olo kertoo parhaiten koska on hyvä ja koska ei...

Peesaan. Mun mies on täysin sohvaperuna, ei tarkkaile syömisiään, liikkuu autolta työpaikalle ja jääkaapilta tietokoneelle.. on aina ollut hoikka mutta rakenteeltaan leveaharteinen, rasvaprosentiksi mitattiin 9 työpaikan kuntotestissä. Musta toi yhdeksän on alakanttiin, lisää massaa saisi tulla rasvan ja/tai lihaksen muodossa, toki mulle kelpaa tuollaisena. Ukko aina naureskeleekin että sipsi ja olut ovat hänen kroppansa salaisuudet :D No joo, sitten saattaa monta päivää mennä niin, että hää syö kolme kertaa päivässä :/

Niin vastaan, että 10-20, mutta turha sitä numeroita on niin fanaattisesti tuijotella. Riippuu yksilöstä, lihasmassasta, rakenteesta, liikunnan määrästä, lajista jne...

10-12 ois hyvä rasvaprossa, itellä varmaan 16 (ei varmaa tietoa) kun ei ainakaan vatsapalikat näy ellei sitten jännitä.

Omat rasvat oli inbodyssä 16 % ja ei kyllä näy palikoita edes jännittäessä, ääriviivat ulkoo näkyy, ei muuta. Jos sais noin näillä rasvoilla mennä tammi-helmikuulle, niin sit vois tiputella taas kesäks pari kolme kk ja ois kesäkuosissa. Paljon enempää en kyllä suo tota mahaa tulla lisää.

Inbodymittauksessa näytti muistaakseni 11,8% meikäläisen rasvaprosentiksi. Kuukausi-pari mittauksesta. Ihan semityytyväinen oon siihen, mutta alemmas sen haluan. Tosin ensin tarkoituksena kasvattaa massaa niin ei oikein sovi sen kanssa sitten taas rasvaprosentin pienentäminen...
Mutta jos tässä nyt massaa hankkis ja sit keväällä alkas veistelee ylimäärärasvoja poes.

Tuli tässä lueskeltua juttua paljon rasvaprosentista ja heitänkin tähän trediin kysymyksen?

Kuinka alas kannattaa dieetillä rasvat teidän mielestänne vetää, jos tavoitteena ei ole kisata vaan kehittää lihasmassaa mahdollisimman paljon? Eli missä rasvaprosentissa lihasta alkaa tippumaan liikaa suhteessa rasvaan? Kuitenkin alhaisista rasvoista lähdettäessä plussakaloreille lihasta taas tarttuu paremmin. Olen käsittänyt, että tuonne 6-8 voin dieettailla ihan hyvillä mielin, mutta sen alapuolelle meneminen varmaan on jo aika katabolista? Ja taas kuitenkin noissa rasvoissa bulkkaamisen aloittaminen on hyvä lihaksen kehittämisen kannalta.

Myös yläraja kiinnostaa. Yli 15% lukee monissa lähteissä. Sen jälkeen alkaa insuliiniherkkyys ja kasvuhormonintuotanto kärsiä, eikä varmaan terveydellisestikään enää paras rasvaprosentti. Mutta siis jos haluaa vain parhaalla mahdollisella tavalla kehittää lihasmassaa, olisiko joku 6%-15% hyvä rasvaprosentin vaihtelu bulkkaamisen ja dieettaamisen loppupisteissä?

Eiköhän nuo ala-ja ylärajat riipu myös geeneistä. Minulla on esimerkiksi työn ja tuskan takana vetää rasvaprosentti kympistä alaspäin ja tuntuu, että sen jälkeen palaa pääasiassa lihas.

Miehillä ihanne 10%, naisilla 16%, tämä on otettu useammasta artikkelista joissa tuota perustellaan hormoni tasapainolla yms.

Hiton moista paskan jauhantaa, laita kuva persegutseistasi tai oletan että valehtelet.
10% on aikas ihanteellinen ja siinä palat näkyy jo alas asti ja normijampalla myös kylkiluut törröttää.
Mitä tarkoittaa 10%? Siis millä menetelmällä mitattuna? Jos pihdeillä, niin käyttäen mitä laskukaavaa? Kai olet perillä noiden eri mittausmenetelmien virhemarginaaleista?

PS: guts = suolet

Mitä tarkoittaa 10%? Siis millä menetelmällä mitattuna? Jos pihdeillä, niin käyttäen mitä laskukaavaa? Kai olet perillä noiden eri mittausmenetelmien virhemarginaaleista?

PS: guts = suolet

Ei ainakaan InBodyllä tai muulla vastaavalla bioimpedanssimenetelmällä, pätevä mittaaja voi saada ulkoiset rasvat aika lähelle pihdeilläkin mitattuna esim. nelipistemittauksella, mutta puhutaan vaikka rontgen mittauksesta tai upotusmittauksesta.

Ei ainakaan InBodyllä tai muulla vastaavalla bioimpedanssimenetelmällä, pätevä mittaaja voi saada ulkoiset rasvat aika lähelle pihdeilläkin mitattuna esim. nelipistemittauksella, mutta puhutaan vaikka rontgen mittauksesta tai upotusmittauksesta.
Pätevä mittaaja voi olla aika varma pihtien kanssa rasvaprosentin pienenemisestä samalla mitattavalla, jos edellinen mittaustulos on 15% ja seuraava vaikka 12%. Sen sijaan jos saat kahdelle eri mitattavalle rasvaprosentiksi 10%, niin heidän todellinen rasvaprosenttinsa, johon siis röntgen tai upotusmittauksessa saa tarkemman likiarvon, voi kyllä heittää tuosta huomattavastikin. Nuo kaavat on kuitenkin johdettu tilastollisesti, joten eri paikkaan rasvaa keräävät saavat automaattisesti eritarkkuuksisia tuloksia riippumatta mittaajan pätevyydestä. Samasta syystä johtuen skaalan ylä- ja alapäissä pihtimittauskaavojen ennustavuus romahtaa.

Vai oletko omaa pihtipätevyyttäsi paljonkin varmistanut välittömästi pihtimittauksen jälkeen tehdyillä röntgenkokeilla?

Jollekin hyppääjälle tai pikajuoksijalle ei ole perseen säikeillä mitään merkitystä, mutta aito rasvaprosentin pudotus 10%sta 6een tarkoittaa lihassupistuksella kiihdytettävän massan pienenemistä usealla kilolla. Tällä on kevytrakenteisen urheilijan tulokseen valtava vaikutus.

Tuli tässä lueskeltua juttua paljon rasvaprosentista ja heitänkin tähän trediin kysymyksen?

Kuinka alas kannattaa dieetillä rasvat teidän mielestänne vetää, jos tavoitteena ei ole kisata vaan kehittää lihasmassaa mahdollisimman paljon? Eli missä rasvaprosentissa lihasta alkaa tippumaan liikaa suhteessa rasvaan? Kuitenkin alhaisista rasvoista lähdettäessä plussakaloreille lihasta taas tarttuu paremmin. Olen käsittänyt, että tuonne 6-8 voin dieettailla ihan hyvillä mielin, mutta sen alapuolelle meneminen varmaan on jo aika katabolista? Ja taas kuitenkin noissa rasvoissa bulkkaamisen aloittaminen on hyvä lihaksen kehittämisen kannalta.

Myös yläraja kiinnostaa. Yli 15% lukee monissa lähteissä. Sen jälkeen alkaa insuliiniherkkyys ja kasvuhormonintuotanto kärsiä, eikä varmaan terveydellisestikään enää paras rasvaprosentti. Mutta siis jos haluaa vain parhaalla mahdollisella tavalla kehittää lihasmassaa, olisiko joku 6%-15% hyvä rasvaprosentin vaihtelu bulkkaamisen ja dieettaamisen loppupisteissä?

Mitäs täällä kyselet, kun tunnut olevan hyvin perillä asiasta :)

6% on [minun mielestäni] sellainen raja minkä alle ei pidä mennä, jos ei ole kisat tavoitteena. Mitä minä olen kisadieettejä valmentanut niin 6% tuntuu useimmilla olevan sellainen raja-arvo minkä alapuolelle mentäessä kaikki dieetin negatiiviset vaikutukset alkaa näkymään (lihasmenetys, väsymys, lipidon heikkeneminen, unettomuus ym.)... ja ennen sitä ei oikeastaan ole mitään ongelmia ellei dieettiä ole takana jo todella pitkää aikaa. Eli jos lähtökunto on ollut 15-20% niin vasta 6% tulee ongelmat, mutta jos se on ollut 30% niin jo 10%:ssa vituttaa ankarasti.

15% taas on hyvä yläraja, koska tosiaan sen jälkeen rasvamäärän negatiiviset vaikutukset alkaa kertaantua... mistä sinäkin jo mainitsit.

Jos itse haluaisin mitata rasvaprosentin niin olisiko nuo pihdit paras vaihtoehto ? Olen hieman skeptinen näitä inbody mittauksia kohtaan..

Ja voisiko näitä pihtejä löytää isoista ruoka kaupoista ?

Jos itse haluaisin mitata rasvaprosentin niin olisiko nuo pihdit paras vaihtoehto ?
Kylläpä vain.
Olen hieman skeptinen näitä inbody mittauksia kohtaan..
Ihan syystäkin.
Ja voisiko näitä pihtejä löytää isoista ruoka kaupoista ?
En usko että mistään cittareista/prismoistakaan löytyy. Ehkä jostain netin lisäravinnekaupoista yms varmemmin.

Huvikseni kävin pihtimittauksessa katsomassa, että minkälaisen tuloksen se antaa. Tulos oli aika hämmentävä: 5,4.

Tiedän olevani kireässä kunnossa, mutta en mitenkään ole tähän pyrkinyt. Syön ihan mielen mukaan ja paino pysyttelee about samana koko ajan. Noista rasvaprosenttikuvista kun kattoo, niin en mieltäisi itseäni tuonne viiden ja kuuden joukkoon. Ehkä kasin ja kympin väliin. Tosin mulla ei ole tällä hetkellä lihastakaan paljoa, joten se ehkä hämää?

Onkohan tuo mittaus mennyt pahasti pieleen ja kuinka tarkaa tuo pihtimittaus yleensä on? Ihan ammattitaitoinen henkilö pitäisi olla kyseessä. Enkä siis ole aina ollut laiha. Mitään liian alhaiseen rasvaprosenttiin viittaavia oireita en ole havainnut. Keskittymiskyky on paska, mutta se on mielestäni ollut sellainen jo pitkään. Pitääkö tässä nyt sitten alkaa syömään.

Ensimmäistä kertaa kehonkoostumus mittauksessa. En siis kestävyysurheile. Välillä salia/kuntopiiriä/fudista. Säännöllisen epäsäännöllisesti. Hieman ihmetyttää toi inbodyn laitteen tulos. Paino 70kg. Lihasmassa 38.3kg. Ja rasva 3.4kg / 4.9%. Syön täysin normaalisti. Miten v. ..ssa noin vähän? Nyt sitten alkanut kiinnostamaan että miten ton saisi nousemaan. Enemmän syöminen on hemmetin vaikeeta. Oljyä lisäilen jo muutenkin ruokaan. Onko jotain muita vinkkejä.?

Ps. 3kk en ole treenannut mitään.

Ensimmäistä kertaa kehonkoostumus mittauksessa. Syön täysin normaalisti. Miten v. ..ssa noin vähän?

Nyt sitten alkanut kiinnostamaan että miten ton saisi nousemaan. Enemmän syöminen on hemmetin vaikeeta. Oljyä lisäilen jo muutenkin ruokaan. Onko jotain muita vinkkejä.?
On hyvä huomioida, ettei inbodykaan ole muuta kuin arvio kehosi koostumuksesta. Testin antamat arvot perustuvat sähkövirran kulkuun kehosi läpi, jolloin hetkelliset nesttilojen vaihtelut vaikuttavat testin antamiin tuloksiin. Inbody, kuten muutkin kehonkoostumuksen mittauslaitteet antavat hyvän työvälineen seurata kehonkoostumuksessa tapahtuvia muutoksia, kun mittausolosuhteet vakioidaan. Vakiointi tarkoittaa, että mittaus suoritetaan aina samaan vuorokauden aikaan, ja sitä edeltää täysin samanlainen valmistautuminen/valmistautumattomuus testaushetkeen esimerkiksi edellisen vuorokauden aikana.

Ennen kuin minä tai muut palstan kirjoittajat alkavat kertoa sinulle hyviä neuvoja, kerrotko ensin mikä ongelmasi on? Liian alhainen rasvaprosentti, kehon paino, vai mikä? Miksi se on ongelma?

-Oldtime.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom