Miksi mä en päässyt jatkoon? Olin Turun karsinnoissa laulamassa Onomatopoeettinen alkoholiliike kappaletta. Kun olin ostamassa joka perjantaista satsiani Anttilassa (ilmastointiteippiä, köyttä, nippusiteitä), niin kassaneiti sanoi rinnat hehkuen, että minun näköinen mies voisi olla idoli taikka hänen kolmen lapsen uusi isä. Vaikka tajusinkin, että kaikilla näillä lapsilla oli eri isät, mieleeni tiivistyi vakaa käsitys siitä, minkä lahjakkuuden iskelmälavat ovat minussa menettäneet ja jätin kassatytön taakseni huiskuttamaan aamutakissaan. Koska idolsina olo vaatii esiintymistaitoja, aloin katsomaan raivokkaasti johtajan puheita videoilta imien itseeni tematiikkaa ja kädenliikkeitä. Karsintoihin saavuin arvokkaasti iloisessa etumyötäisessä Luftwaffen fallschimjäger hyppyhaalareissani ja näin sitä mentiin:
Kana sanoo kot kot kot kot kot kot
Kuinka kana sanoo? Kuinka kana sanoo?
Kuinka kana sanoo Cabana?
Karhu sanoo mur mur mur mur mur mur
Kuinka karhu sanoo? Kuinka karhu sanoo?
Kuinka karhu sanoo Karhu?
Gorilla sanoo ärrhg ghräghgrr
Gorilla sanoo ärrhg ghräghgrr bundolo
Kuinka gorilla sanoo? Kuinka gorilla sanoo?
Kuinka gorilla sanoo Carillo?
Gorilla sanoo ärrhg ghräghgrr
Ketulla on krapula, niin myös madolla;
Kaikki ne voit tavata Alkon jonossa!
Kirahvi sanoo öri öri öri öri öri öri
Kuinka kirahvi sanoo? Kuinka kirahvi sanoo?
Kuinka kirahvi sanoo Kahvi - likööri?
Siili käyttää aineita, niin myös etana,
Heitä et voi tavata Alkon jonossa!
Kiiski sanoo ... ...
Kiiski sanoo ... ...
Kuinka kiiski sanoo? Kuinka kiiski sanoo?
Kuinka kiiski sanoo Whisky?
Kiiski sanoo ... ...
Siittiö sanoo ptlqm ptlqm
Kuinka siittiö sanoo? Kuinka siittiö sanoo?
Kuinka siittiö sanoo I love you?
ptlqm ptlqm ptlqm ptlqm
Se perunannäköinen tuomari alkoi kiljumaan poikki jo siinä vaiheessa, kun ketulla oli krapula, mutta painoin raivolla loppuun asti, vaikka koko tuomaristo kiljui painu helvettiä lähes koko loppubiisin ajan. Olin tyrmistynyt siitä, että edes reservin luutnantti pitkätukka kolvinenä ei laskenut minua jatkoon vaan kehoitti minua siirtymään pikaisesti ulos huoneesta. Painelin huoneesta pihalle ja yksi läski hihkui jonossa, että olisko ehkä pitänyt katsoa mitä päälleensä laittaa. En jaksanut jäädä tsemppaamaan muita kisaajia, etenkin kun käteeni sattui ja se läski yritti tukahduttaa verenvuotoa suustaan. Niin, että on se kumma kun lahjakkuutta ei tunnusteta. Minut voit tavata, alkon jonossa.