Idols 2007

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Kyllä bändi oli tänään rautaa! Pelkäsin että pelkistävät Maidenin biisiä liiaksi mutta sehän oli introa vaille yksi yhteen. Ja se riittää taustabändille. Mutta Arin puolelta mielestäni huonohko veto, erityisesti ne matalammat kohdat. Kyllä on vahvoja laulajia kaikki. Mielestäni huonoin veto oli Kristiinalla, joka sekin oli kohtalainen.

Kuinka moni muuten on huomannut että tuomarit yleensä kehuu eniten silloin kun itse on ajatellut esityksen suohon? :D

Mun mielestä Kristiina laulo ihan hyvin. Vaikka kyseessä on historian ärsyttävin ja imelin biisi, niin silti se loppu ei menny huutamiseksi. En ymmärrä miks kaikki sitä Celine Dionia kehuu, sekun huutaa ton biisin ihan älyttömän ärsyttävästi. Kristiinan versio oli jopa ihan siedettävän kuulonen.

Mia oli kans hyvä ja Panulla on hyvä balladiääni, tosin biisivalinta ei napannu.

Anna on helvetin hyvä laulaja, mut turhan yksipuolinen. Tuskin sieltä on mitään nopeampaa tulossa vaikka Asko sitä peräänkuuluttikin.

Kristianilla hyvä show. Biisi perseestä. Se viimekertanen veto tyhjensi sillä tavalla pajatson, et varmaan tästä lähtien kaikki Kristianin esitykset kuulostaa pettymykseltä.

Ari oli mulle pettymys. Ei vain tuo Maiden nappaa. Ja tuo biisi on vielä kyseisen bändin ehkä huonoin. Ois ees Powerslaven laulanu.

Vaikea sanoa kenen pitäis tippua. Ehkä kuitenkin Kristiinan ennen Panua.

Edittiä: Miksi muuten useat luulee, ettei bändi pystyisi jotain Iron Maidenia soittamaan. Perkele, ei ne Maidenin jätkät oo yhtään sen kummempia kuin muutkaan. Älkääkä väittäkö vastaan.

Mia tai panu ulos. Molemmat laulaa ihan ok, mutta se ei riitä tuossa seurassa.

Mihis se Kristiina laahaavan laulunsa ja huonon englantinsa kanssa jäi? Miassa on sentään persoonaa, Panusta tai Kristiinasta ei voi sanoa samaa. Mialta takuuvarma ja hyvä suoritus, on selvästi kasvanut ja rauhoittunut kisan aikana. Väitän että Mialla on vielä oikea ura edessään musiikin parissa, sen verran omalaatuinen ja persoonallinen tyyppi tuntuu olevan kyseessä.

Kristianin biisissä sovitus oli järkyttävä, meinasi käydä samoin kuin Panulla edellisellä kerralla ja fläsähtää koko suoritus bändin takia. Ihan perussetti, show oli kuin maailmanmiehellä tällä kertaa.

Arin biisissä bändi veti niin tunteella, tykkäsivät ilmeisesti soittaa. Arin laulu takkuili alkuun, mutta kyllähän tuo sitten loppua kohden ihan katu-uskottava heviä veti.

Panulta perussatsi, huomattavasti parempi kuin viime kerralla. Eivaan tullut mitään sellaista jonka vuoksi olisi jäänyt mieleen tänäänkään.

Annalla ääni pätki ja liikaa kikkailua. Se älytön kikkailu ei tuon ikäiseltä ja kokoiselta pikkutytöltä ole uskottavaa... ja pisteenä I:n päälle todellinen wannabe-alicia-keys-veto, eli se saamarin hattu. Hohhoijaa.

Kristiina veti paremmin kuin odotin, mutta ei jatkopaikan arvoisesti. Laulu laahasi ja englanti ei luista, honotus ja nenä-äänet on jo kuultu. Siistin plontitytön ulkonäkö ei todellakaan ole niin ihmeellinen asia, että sitä kannattaisi hehkuttaa tappiin saakka. Ennemmin hehkuttaisin tässäkin asiassa Miaa, se on jälleen kerran persoonallisempi. Hei hei ja ensi vuoteen.

Remun kommentit oli huippuja. :D

"Blankton (Clapton) vetää ton mutinaa mutinaa" ...

Hahaa! Samaa ajattelin mäkin, et wtf? Mikä hiton blankton? :D

Iso-A veti tänään sen perusvarman suorituksen, mutta ei mitään uutta... Kuitenkin ihan helkutin hyvin mun mielestä! :rock:

Mitenköhän Arille muuten sopis rauhallisemmat biisit? Vois vaihtelun vuoks vetää sellasia, että antais jonkulaisen kuvan ihmisille, jotka ei niin välitä hevistä. Ja Kristiina sais mun mielestä tippua, Panu oli kuitenkin tänään parempi. Mutta kansahan sen päättää...

Ärsyttääkö ketään muuta Kristianin esityksissä aina se elehtiminen?

Siis se kun se laulaa "Are you gonna go my way" ja osoittaa sanan "you" kohdalla yleisöä ja sanan "my" kohdalla itseään, tai kun laulaessaan "we got to die" elehtii kurkun poikki leikkaamista yms. Muuten Kristian on hyvä esiintyjä, mutta mua rasittaa noi sen koreografiat..

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Siistin plontitytön ulkonäkö ei todellakaan ole niin ihmeellinen asia, että sitä kannattaisi hehkuttaa tappiin saakka. Ennemmin hehkuttaisin tässäkin asiassa Miaa, se on jälleen kerran persoonallisempi.

Täysin samaa mieltä. Toistaiseksi Miian touhuamista lavalla ollu joka kerta kiva katsella ja vielä laulaakin osaa. Persoona kuten sanoit.

Halo sanoi:
Ärsyttääkö ketään muuta Kristianin esityksissä aina se elehtiminen?

Sama asia pisti silmään ja hiukan ehkä ärsyttikin. Viime viikolla ei niinkään, pari kertaa pyöräytti käsiään tuolilta noustuaan, kuten tosibodari lämmitelynä ennen 200kg:n penkkimaksimia.

Huh.. Mun mielestä tän iltanen oli ehdottomasti kovatasosimpia idols-finaaleita ikinä ellei sitten hyvinkin kaikkein kovin. Aikasempi kolmen kärki tipahti vähän lähemmäs muiden tasoo kun taas ennakkoon kolme heikompaa paransivat viime viikosta jokainen. Viime viikon jälkeen toivoin, että kaikki paitsi Arin, Kristianin ja Annan vois pudottaa kerralla. Nyt toivon, että kukaan ei putois.

Arilla, Kristianilla ja Annalla on niin paljon jo faneja, että kestää hyvin tässä vaiheessa vielä huonommankin vedon. Ääniä tulee joka tapauksessa. Ansaitsevat toki tämän päivän esityksilläänkin vielä jatkopaikan kevyesti muutenkin. Miks Arin biisistä puhutaan täällä, että helppo ja simppeli biisi vetää bändiltä? Mun mielestä siinä biisissä bändi vähän varasti shown Arilta. Aivan uskomattoman hienosti soitettu. :rock: (olen aina kuvitellut tajuavani jotain soittamisesta - toisaalta kuvittelen muutenkin välillä vähän hassuja :P) Ari tarttee muutenkin taustalleen taitavan bändin ja toivottavasti siitä tulee "isona" (no siitä kyllä koskaan isoa tule :D) jonkun uuden Iron Maidenin tai vähintään uuden Stratovariuksen laulusolisti eikä niinkään tulis tunnetuks ainoastaan sooloartistina.

Mia on mun mielestä persoonana epämiellyttävin ja jotenkin "luotaantyöntävä" ja toivon sen takia, että tippuis pian pois, mutta toivottavasti ei silti nyt koska esitys oli kerrassaan loistava tänään. Kristiina lauloi huonoimmin, mutta kyllä sitä silti _katselis_ ihan mielellään vielä jatkossakin :haart:. Panu kerännee liikuttavalla tarinallaan ihmisiltä sääliääniä riittävästi, että pääsee vielä jatkoon. Kauniisti se kyllä tällä kertaa laulelikin. Toisiksi heikoin laulaja silti edelleen.

Koko ajan täälläkin puhutaan, että "tää on laulukilpailu". Mä en ainakaan toivo aina, että paras laulaja menee jatkoon ja huonoin tipahtaa. Kokonaisuus ratkaisee ja ainakin mun mielipiteisiin laulajasta vaikuttaa kaikki sen pukeutumisesta ja ulkonäöstä siihen miten se vastailee haastatteluissa ja millasen kuvan muutenkin antaa itestään. Toki se laulu- ja esiintymistaito on merkittävin tekijä, mutta ei yksin riitä tän tyylisessä kilpailussa. Eikä pidäkään riittää.

Toistaseks oon veikannu oikein jokaisen semifinaalin voittajan, mustana hevosena finaaliin nousseen ja sieltä ensimmäisenä pudonneen. Sen takia tarttee varmaan julkisesti veikata, että "Kristiina putoaa tänään". Toivottavasti oon väärässä :nolo:

Mitähän ihmettä tuli väsyneenä kirjoteltua. Taitaa olla parempi mennä nukkuun... :D

Illan esitysten jälkeen mielipiteekseni muodostui tämä:

Permanto: Lauloi aika hyvin kuten yleensä. Pidän äänestä, jotkut kohdat meni erittäin kauniisti. Biisi ei miellyttänyt mua joten en voinut nauttia täysillä.

Kristian: Inhoan tuota biisiä, mutta ihan jees veto, hyvä ääni pelasti paljon. Ärsytti se että bändi tuntui vetävän sen ihan paskasti, ei jotenkin sopinut laulu ja musa yhteen, muusta pomppimisesta ja yleisön villitsemisestä plussaa, tosin välillä elehtiminen näytti hölmöltä.

Ari: Hyvin meni, hyvä biisi. Alussa kuullosti hieman huonohkolle kun lauloi matalammalta mutta parani loppua kohden.

Panu: Teknisesti lahjakas laulaja. Sopi tuo biisi kuin nyrkki silmään. Itse en tuosta Take That-tyylisestä laulannasta pidä, liian lässy olisi meikäläisen idoliksi, mutta hyvinhän se vetelee.

Anna: Joka kerta sama juttu: välillä muutaman lauseen ajan menee hyvin ja ehdin alkaa nauttimaan, kunnes tulee jotain todella epäpuhdasta nuotin vierestä menevää ammu vainaan molinaa tai kikkailua joka epäonnistuu. Kohdat jossa alkaa huutamaan ja ääni ikäänkuin sortuu ärsyttävät erityisesti.

Kristiina: Ärsyttävä nailonpiit-nasaali oli lievempi tällä kertaa, mutta laulu kuullosti about samantasoiselta miten itse vedän tuon biisin, eli paskalta :D Sattui välillä korvaan ja oli paljon epäpuhtauksia. Huono enkun lausuminen ärsytti myös aikalailla.

Eipä ollut häävi finaali. Epätoivo hiipi puseroon heti alussa, kun Kuoppamäki oli kadonnut rumpujen takaa. Bändi oli kuitenkin kaiken kaikkiaan jälleen kovassa vedossa. Pojat oli selvästi nuoruudessaan Iron Maideninsa kuunnellut.

Yhdenkään kilpailijan suoritus ei aiheuttanut minkäänlaisia väristyksiä. Anna oli kuitenkin paras. Ari ei ole muuta kuin ihan ok hevilaulaja. Kristian oli ihan rock ja veti kunnon shown. Panu oli ihan Panu ja Kristiina oli ihana.

Anna: Joka kerta sama juttu: välillä muutaman lauseen ajan menee hyvin ja ehdin alkaa nauttimaan, kunnes tulee jotain todella epäpuhdasta nuotin vierestä menevää ammu vainaan molinaa tai kikkailua joka epäonnistuu. Kohdat jossa alkaa huutamaan ja ääni ikäänkuin sortuu ärsyttävät erityisesti.

Anteeksi? Anna oli niitä harvoja tänään, jotka veti varmasti, ilman pelkoa säröäänistä, alusta loppuun asti.

Anteeksi? Anna oli niitä harvoja tänään, jotka veti varmasti, ilman pelkoa säröäänistä, alusta loppuun asti.

Mun mielestä ei. Kuullosti omaan korvaan pahalta joissakin kohtaa, sama ollut joka kerta Annaa kuunnellessa. Periaatteessa hyvä laulaja mun mielestä, eli nautin 50% esityksestä, toiset 50% menee mun korvaan kuultuna päin...

Saat anteeksi ;)

Mun mielestä ei. Kuullosti omaan korvaan pahalta joissakin kohtaa, sama ollut joka kerta Annaa kuunnellessa. Periaatteessa hyvä laulaja mun mielestä, eli nautin 50% esityksestä, toiset 50% menee mun korvaan kuultuna päin...

Saat anteeksi ;)

Mut sun korvat ei saa.

Mä jo hetken epäilin, että mullako ne vaikkupallerot on.

Ihan samaa mieltä. Osa laulusta meni ihan OK, mutta sitten tuli niitä epävireisyyksiä ja ihmeellisiä kiekaisuja. Mua ärsytti myös se mikkiin hönkiminen :jahas:

En tiedä, vähän vaisu vaikutelma illasta jäi... lyhyesti

Mia: Hänen ääni miellyttänyt aina minun korvaa. Hienosti lauloi ja onneksi malttoi esiintyä rauhallisesti...

Kristian: Minulla sama mitä moni muukin jo sanonut: en ole ikinä pitänyt tuosta biisistä... Show-miehen elkeet ja elehtiminen meni vähän ärsyttäväksi...

Ari: Normaali veto, ei pettänyt, mutta ei antanut mitään uuttakaan...

Panu: Lauloi hienosti sitä mitä parhaiten osaa. Tiedostaa vahvuutensa kun näitä tällaisia biisejä valitsee... Kuuntelin juuri Idolien yhteisbiisiä - Popmusiikkia - siinä Panu on loistava...

Anna: Söpöhän hän oli hatussaan, mutta ei jotenkin vakuuttanut. Kuvitteleekohan jotenkin olevansa isokin starba kikkaillessaan, Aliciaa ei pitäisi noin pienen valkoisen tytön laulaa...

Kristiina: Lausuminen ärsytti alusta lähtien ja en pystynyt oikein muuhun keskittymäänkään...

Sitten tuloslähetykseen

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom