Huh.. Mun mielestä tän iltanen oli ehdottomasti kovatasosimpia idols-finaaleita ikinä ellei sitten hyvinkin kaikkein kovin. Aikasempi kolmen kärki tipahti vähän lähemmäs muiden tasoo kun taas ennakkoon kolme heikompaa paransivat viime viikosta jokainen. Viime viikon jälkeen toivoin, että kaikki paitsi Arin, Kristianin ja Annan vois pudottaa kerralla. Nyt toivon, että kukaan ei putois.
Arilla, Kristianilla ja Annalla on niin paljon jo faneja, että kestää hyvin tässä vaiheessa vielä huonommankin vedon. Ääniä tulee joka tapauksessa. Ansaitsevat toki tämän päivän esityksilläänkin vielä jatkopaikan kevyesti muutenkin. Miks Arin biisistä puhutaan täällä, että helppo ja simppeli biisi vetää bändiltä? Mun mielestä siinä biisissä bändi vähän varasti shown Arilta. Aivan uskomattoman hienosti soitettu.
(olen aina kuvitellut tajuavani jotain soittamisesta - toisaalta kuvittelen muutenkin välillä vähän hassuja :P) Ari tarttee muutenkin taustalleen taitavan bändin ja toivottavasti siitä tulee "isona" (no siitä kyllä koskaan isoa tule :D) jonkun uuden Iron Maidenin tai vähintään uuden Stratovariuksen laulusolisti eikä niinkään tulis tunnetuks ainoastaan sooloartistina.
Mia on mun mielestä persoonana epämiellyttävin ja jotenkin "luotaantyöntävä" ja toivon sen takia, että tippuis pian pois, mutta toivottavasti ei silti nyt koska esitys oli kerrassaan loistava tänään. Kristiina lauloi huonoimmin, mutta kyllä sitä silti _katselis_ ihan mielellään vielä jatkossakin :haart:. Panu kerännee liikuttavalla tarinallaan ihmisiltä sääliääniä riittävästi, että pääsee vielä jatkoon. Kauniisti se kyllä tällä kertaa laulelikin. Toisiksi heikoin laulaja silti edelleen.
Koko ajan täälläkin puhutaan, että "tää on laulukilpailu". Mä en ainakaan toivo aina, että paras laulaja menee jatkoon ja huonoin tipahtaa. Kokonaisuus ratkaisee ja ainakin mun mielipiteisiin laulajasta vaikuttaa kaikki sen pukeutumisesta ja ulkonäöstä siihen miten se vastailee haastatteluissa ja millasen kuvan muutenkin antaa itestään. Toki se laulu- ja esiintymistaito on merkittävin tekijä, mutta ei yksin riitä tän tyylisessä kilpailussa. Eikä pidäkään riittää.
Toistaseks oon veikannu oikein jokaisen semifinaalin voittajan, mustana hevosena finaaliin nousseen ja sieltä ensimmäisenä pudonneen. Sen takia tarttee varmaan julkisesti veikata, että "Kristiina putoaa tänään". Toivottavasti oon väärässä
Mitähän ihmettä tuli väsyneenä kirjoteltua. Taitaa olla parempi mennä nukkuun... :D