Idols 2007

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Kristiina tulee vielä ja voittaa koko Idolsin. Sen lauluääni pysyy samanlaisena tai ehkä hiukan paranee, mistä huolimatta teinitytöt sekä "myöhäisteini"-pojat ryntää kauppoihin ostamaan levyä.. Sinkut Kristiinan kahdelta ensimmäiseltä albumilta sekä joulualbumilta ja "iskän synttäri"-erikoisalbumilta tulevat pyörimään radiossa kaikkialla, kaupoissa, postissa, hammaslääkärissä.. Joka paikka täyttyy suunnattomilla Kristiina-julisteilla, ja Kristiinan levy ilmestyy Keski-Euroopan markkinoille Cristina-nimellä. Cristinan nasaalisaundista tulee Suomen tavaramerkki ja tärkein yksittäinen vientituote. Tytön täyttäessä 17 hän on jo supertähti ja voi jäädä eläkkeelle tai alkaa esiintyä erilaisissa julkkis/tosi-tv-ohjelmissa. 18-vuotiaana alkavat sitten ongelmat, kun liika julkisuus kilahtaa nuoren neitokaisen päähän ja parrasvaloissa on pysyttävä hinnalla millä hyvänsä.

Nätti tyttöhän se on, ei siinä mitään.. Kyllä sitä mielellään katselee.

Mia - Ihan ok veto kai, mutta itseäni ei vaan sytytä. Jotenkin tuosta jää sellainen hätäilyn ja säheltämisen maku. Enkä tykkää äänestäkään. Mutta hyvä veto silti, ehkä Mian paras.

Kristian - Eihän tuossa kovin paljoa laulettavaa ollut. Ihan hyvin laulettu ja lavashow oli asiallinen. Kristian on finalisteista ainoa, joka uskaltaa lähteä viilettämään yleisön sekaan. Viime kertaisella esityksellä Kristian osoitti pystyvänsä kaikista finalisteista sielukkaimpaan tulkintaan, tällä kertaa hän osoitti pystyvänsä rankimpaan tulkintaan. Vähän tuntuu, että valitsi tarkoituksella tuollaisen biisin, jossa ehtii vähän riehumaan. Kristian haluaa joka kerta näyttää itsestään jotain uutta.

Ari - Viime kertainen jäi samalle tasolle kuin se youtubesta löytyvä Arin karaokeveto, mutta tämä oli kyllä parempi, kuin vastaava youtube-pätkä. Tuntui skarpimmalta kuin edellisillä kerroilla. Jotenkin se alku kuulosti huonolta. Arille sopii kun saa vetää pitkiä ääniä kovaa ja korkealta, mutta kun pitäisi vetää matalammalta jotain vähän nopeampaa melodiaa, niin ei toimi.

Panu - No kyllähän Panu ihan hyvin tuon lauloi, mutta ei tuo kyllä minua mitenkään koskettanut. Tuollaiseen biisiin pitäisi saada kunnon tuskaa mukaan, mutta sitä ei löytynyt nättipojan repertuaarista. Mitäänsanomaton laulusoundi.

Anna - Annan paras veto. Biisi ei oikein minua sytyttänyt, mutta todella hyvin vedetty. Annahan saattaa vielä nousta vaikka koko kisan voittoon.

Kristiina - Kaikki katastrofin ainekset olivat olemassa - teinityttö laulaa vähän Titanicia. Mutta suoriutui siitä yllättävän hyvin. Ei ehkä kuitenkaan vielä ihan laulutaito riitä, vaikka ääni onkin hyvä. Epävirettä oli jonkin verran ja ääntäminen vähän heikkoa. Taisi muuten unohtua modulaatio Kristiinalta, jatkoi samasta sävellajista. Vielä kun taustalaulajat vetivät samaan aikaan jo toisesta sävellajista, niin kohtuullisen karun kuuloista.

Periaatteessa kuka tahansa kolmikosta Mia Panu Kristiina olisi voinut lähteä. En voi sanoa, että Mian putoaminen olisi mikään vääryys ollut, en ole tykännyt koko aikana sne laulusta. Kyllähän se periaatteessa laulaa paremmin kuin Kristiina, mutta Kristiina vie pisteet kotiin soundilla ja ulkonäöllä.

Remu oli kyllä taas kovassa vedossa. Koko ajan sai pelonsekaisin tuntein odottaa, että mitä pehmoisia sieltä seuraavaksi tulee. :lol2:

Mitä tuohon bändiin tulee, niin porukat ei taida tajuta kuinka kovia jätkiä siellä on soittamassa. Kyllähän ne jotkut Iron Maidenit vetää ihan heittämällä, ei se ole edes vaikeata kamaa soittaa. Jos joku biisi kuulostaa vähän lattealta välillä, niin se johtuu ihan miksauksesta. Telkkariin miksataan ihan eri lailla kuin livenä tai levyllä. Rankka kompressointi ja laulu miksataan pintaan. Siinä ei vaan rokki oikein potki, vaikka soittaisi kuinka hyvin. Ja samasta syystä laulukin kuulostaa telkkarissa hyvin helposti epävireiseltä, vaikka livenä ei kuulostaisikaan.

Anteeksi, mutta mikä ihmeen soundi? Honotus? Honotus ja laahaava laulu?
Laulusoundi. Tykkään enemmän Kristiinan kuin Mian äänestä. Ja kuten aiemmin on ollut puhetta, Kristiina ei varsinaisesti laula nenäänsä, eli honota. Ääni on melko persoonallinen, mutta ei kovin nasaalinen.

mahtavaa että märyapina saatiin pois. toivottavasti ens kerralla panu lähtee.

Rumpalia ihmetteleville tiedoksi, se oli Kajaanin oma poeka Kalle Torniainen. :thumbs:

No joo kaipa se oli ihan oikeutettua tuo Mian pudotus. Mielestäni toiseksi huonoin veto tällä kertaa. Kristiinan olisi toki pitänyt pudota jo viime kerralla mutta nyt kävi näin.

Ari ja Kristian oli jotenki kumman vaisuja kun kuitenkin viimeksi meni niin hyvin molemmilla. Panu paransi eniten.

No hohhoijaa. Meni sitten ulkonäkökisaksi tämä.

..ei sillä, etteikö se aina ennenkin ole niin ollut, mutta..

Varsin yllättävä käänne kisassa, jossa teinit marssitetaan alkukarsintojen jälkeen stylistin tuunattavaksi, isommin laulutaidosta riippumatta.

Kristian - Kuulosti ihan tasapaksulta, joten aika paska biisivalinta ja tylsä.

Ari - Parani aikaa myöden. Oli alussa ihan jäässä. Ei huono, mutta paskempi kuin pari edellistä.

Panu - Köörin paras tällä kertaa. Ei mittään valittamista, vaikkei erityisemmin iskenytkään.

Anna - Jää todella etäiseksi. Äänestäkään ei osaa oikein mitään sanoa. Ehkä olen liiaksi traumatisoitunut tuosta tenavatähti esityksestä.

Kristiina - Favorite, mutta ikävä kyllä joutuu kokoajan jännittämään miten laulu menee ja se tappaa fiiliksen. Kiitos ja näkemiin hänelle. Ei tule missään nimessä voittamaan kisaa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Iltasanomat vie Kristianilta loputkin varttuneiden rouvien äänet:
"Kristian näytti Jonelle keskisormea", ja oikein lööpissä. :D
Kumma ettei Jonen fingeriä juontaja-Janille (lähetys tai pari sitten) uutisoitu lainkaan, jos nyt on peräti lööppi pitänyt tehdä. Vai olisiko sillä lietsottu homofobiaa? :eek: ;)

Sama se miten täs vaihees käy, kunha anna,ari ja kristian on lopussa(ja nehän on) :rock:

Ehkä eniten nauratti Remun esiintyminen ja varsinki se, kun ilmeisesti Kalloselta jäi mikki päälle, ku ekan tai tokan esityksen jälkeen kuulu sen ääni ja viesti Remulle: "mä tönäsen sit sua, ku sä puhut". :david:

Ah, Anna o ihq...ja mitkä silmät:hyper: :haart:

Viimeksi muokattu:
Anteeksi, mutta mikä ihmeen soundi? Honotus? Honotus ja laahaava laulu?

Makuasia sano kissa ku persettään nuoli. Mun mielestä Kristiinalla sentään ON omanlainen ääni, unlike Mia tai Panu jotka kuulostaa samalta kun tuhat muuta tusinalaulajaa. Hyvin ne laulaa mutta ei tarjoa mitään omaa tai erikoista.

Ite pidän Kristiinan laahaavasta äänestä. ;)

Ihan oikea tyyppi putos mun makuun. Tai no ei se Annakaan muhun uppoa oikeen. Panu ei ollenkaan.

Makuasia sano kissa ku persettään nuoli. Mun mielestä Kristiinalla sentään ON omanlainen ääni, unlike Mia tai Panu jotka kuulostaa samalta kun tuhat muuta tusinalaulajaa. Hyvin ne laulaa mutta ei tarjoa mitään omaa tai erikoista.

Ihan oikea tyyppi putos mun makuun. Tai no ei se Annakaan muhun uppoa oikeen. Panu ei ollenkaan.

Saattais tehdä kipiää jos Panu uppoais suhun :D

Tosiaan Panu ei kyllä "uppoa" muhunkaan millään tavalla. Sen mätisäkin vois lähettää himaan sieltä.

Kristiina veti kyllä eilen paremmin kuin edellisessä finaalissa vaikkei mikään mahtava veto ollutkaan. Mut hyvä, että se on edelleen mukana :kuola:

Onneks cry baby lähetettiin kotiin kasvamaan :thumbs:

Kristiina - Kaikki katastrofin ainekset olivat olemassa - teinityttö laulaa vähän Titanicia. Mutta suoriutui siitä yllättävän hyvin. Ei ehkä kuitenkaan vielä ihan laulutaito riitä, vaikka ääni onkin hyvä. Epävirettä oli jonkin verran ja ääntäminen vähän heikkoa. Taisi muuten unohtua modulaatio Kristiinalta, jatkoi samasta sävellajista. Vielä kun taustalaulajat vetivät samaan aikaan jo toisesta sävellajista, niin kohtuullisen karun kuuloista.

Tarkoitatko biisin kohtaa 3:08? Kristiina - my heart will go on

En omaa sävelkorvaa tai tunne alan termejä, mutta kohdassa 3:08 ihmettelin ainakin itse, että mitä helvettiä nyt tapahtuu :lol2:

Kristian - are u gonna go my way illan paras performanssi - niin bändiltä kuin krisulta :rock:

Ari - the evil that men do

Mia - nobody knows

Panu - tears in heaven

Anna - a woman's worth

Niin totta, finaalien aikana on aina ohjelman jälkeen pitänyt ruveta erikseen miettimään että hetkinen mitäs se Mia ny laulokaan vaikka kuinka hyvin olis vetäny. Pelkkä laulutaito ei vaan nyt riitä paljo tärkeempi on se omalaatunen soundi mitä muilta finalisteilta Panua lukuun ottamatta löytyy.

ps. Pakko kyllä myöntää että tuo lehmä jostain syystä otti suunnattomasti päähän heti kilpailun alusta lähtien joten hyvä että tippui... :D

Onhan tuo Kristiina kyllä ihan täysi vitsi kun verrataan muihin finalisteihin. Täytyy kyllä myöntää, että onhan sillä aivan oma soundinsa (aivan järkyttävä), laulu on aivan käsittämättömän epäpuhdasta joka kerta ja lausuminen on heikkoa. Titanic viisu oli kyllä yhtä kidutusta alusta loppuun. Kyllä tähän kisaan kaipaa niitä miinusääniä. Muutenkin oli huomattavasti heikompi jakso kuin viime viikolla.

Samaa mieltä. Ei Kristiina kisaa voita, mut omaperäinen soundi on silti. Anna hehkutuksista huolimatta ei säväytä mua ollenkaan, kaikista hirveintä on se orava ilme, kun se laulaa kovaa ja korkealta.

Edit. Jäi muutenkin vaisu kuva tästä jaksosta.

Tarkoitatko biisin kohtaa 3:08? Kristiina - my heart will go on

En omaa sävelkorvaa tai tunne alan termejä, mutta kohdassa 3:08 ihmettelin ainakin itse, että mitä helvettiä nyt tapahtuu :lol2:
Joo, juuri tuo kohta. Siinä moduloidaan sävelaskel (vai puoli?) ylöspäin ja hokislutti jatkaa edelleen vanhasta sävellajista. Ei välttämättä olisi kuulostanut ihan yhtä pahalta, ellei olisi ollut taustalaulajia, jotka lauloi oikein.

Arilla ja Kristiinalla oli mielestäni vaikeimmat biisit.
Somewhere in Timella Bruce on ainakin lähellä kaikkienaikojen laulukuntoaan ja Celine Dionin biisiäkin on varmaan studiossa hiottu ja hiottu.

Asiantuntija varmaan osaa kunnolla arvostella mutta esim.minä vertaan kuitenkin usein alkuperäisversioon.

Tiedä sit olisiko noissa hirveesti varaa sooloiluun ollutkaan ilman sovituksen muuttamista?

Mutta kuten Kallonen sanoi :" Pitkälle on tultu kun Idols finaalissa vedetään uskottavasti Meideniä."

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom