Idols 2007

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Omasta mielestä Ari osaa laulaa todella hyvin, mutta en yhtään tykkää äänen "väristä"

absoluuttinen sävelkorva?

En rehellisesti sanottuna tiedä, pikemminkin ehkä harjaantunut sävelkorva. Mutta pianoa soittaessa rupesin pienenä itkemään kun piti soittaa riitasoituja. Ja lopulta kieltäydyin soittamasta niitä kokonaan... :rolleyes:

Osaan kyllä erottaa sen, mikä on hyväksyttävissä määrin epäpuhdasta ja sen, minkä pitäisi keskivertokuulijankin mielestä kuulostaa epämiellyttävältä.

Virheitä saa tulla live-esityksissä, mutta siinä on aikamoinen ero, että laulaako pari nuottia epävireisesti, vai kokonaisia säkeitä säännönmukaisesti. Muuta en keksi kuin että äänentoisto on ollut lavalla niin huono etteivät laulajat yksinkertaisesti kuule ääntään. Jos näin on, niin kyse on täysin anteeksiantamattomasta mokasta ohjelman järjestäjiltä.

hahaaaaaaaaaaaa. sukulais poika vei voiton:rock:
niin sitä pitää hyvä koivunen:rock:

ja te jotka arvostelette nuotin vierestä laulamista niin tunnistattekohan edes
koiran haukuntaa sian röhnötyksestä

se ei olisi voinut paremmin mennä ja sillä siisti.
kansa äänestää parhaan ja voittajaksi ei kyllä mikään paska pääse!

älkää vetäkö hernettä nenään mutta oli pakko avautuaa ja tulipa tyhjä olo:hyper:

mutta vielä sanottakoon että HYVÄ ARIIIII!!!!!!

Löytyykös sitä Arskan still loving you laulua jo upattuna netistä? Oli niin käsittämättömän hienosti vedetty.. En laita nukkuun ennen ku saan sen vielä kerran kuunnella.. :)

...pianoa soittaessa rupesin pienenä itkemään kun piti soittaa riitasoituja. Ja lopulta kieltäydyin soittamasta niitä kokonaan...

Hohoh! Ihan pakko kommentoida.. En tiedä, että oliko toi vitsi vai ei, mutta ite alotin pianonsoittourani isän sylissä vähän alle 2-vuotiaana ja aloin kuulemma aina itkeä jos soitettiin riitasointu :D Enkä tarkemmin ajatellen oikeestaan yhtään ihmettele.. Kyllähän se kuulostaa kamalalta :D

Viimeset melkein 25 vuotta oonkin sit jo ylettyny soittamaan tuolilta ihan ite ilman syliä :)

Kiitti silti isi :worship:

:)

Kun tossa aikasemmin joku kysy joltain tosta absoluuttisesta sävelkorvasta niin tekee mieli höpötellä aiheesta jotain.. En ehkä muuten viittis, mutkun tulin tossa vähän aikaa sitten baarista kaljalta.. yksin.. eikä tullu vielä paskanpuhumiskiintiö täyteen.. eikä väsytäkään...
Tää on luultavasti sit ihan täysin turhaa offtopicia eikä tästä kannata välittää :D

Mulla on absoluuttinen sävelkorva. Tiedän sen 100% varmuudella. Tota on kovasti tutkittukin joskus kun olin nuorempi ja se oli kaikista jotenkin ihmeellistä :P Mut se ominaisuus on ollu mulla aina enkä tavallaan voi ymmärtää, että miksei kaikilla ole. Mun serkulla on kanssa ja ollaan joskus yhdessä asiaa ihmetelty - siis sitä, että miten ihmeessä yksittäisen sävelen tunnistaminen voi olla suurimmalle osalle (joku on joskus väittäny, että 1/10000) musiikin harrastajistakin mahdotonta. Mä oon soittanu pianoo koko ikäni ja serkku kitaraa. Kumpaakin on ilmeisesti pidetty jonkinlaisina huippulahjakkuuksina joskus tosi nuorena eikä kumpikaan oo koskaan jaksanu harjotella niin paljoo, että ois miksikään todella huippusoittajaks tullu. Kumpikin pystyis kyllä luultavasti hetken harjottelulla joten kuten tuuraamaan omassa soittimessaan jossain Stratovariuksen tasosessa bändissä... xD Mutta vastaavia soittelijoita ny löytyy Suomestakin joka kylästä...

Silti mä en oo mitenkään kärsiny suunnattomasti kuunnellessani tämän vuotista idolsia. Ei sillä, että absoluuttisella sävelkorvalla olis mitään tekemistäkään sen kanssa, että nauttiiko tommosista Suomen idols -tasosista esityksistä! Ite nautin isosta osasta oikein kovasti - osa aiheutti pientä myötähäpeää - yhdestäkään en suuremmin kärsiny (tai no ehkä Panun Eye of the Tigeristä vähän :D). Tuntuu, että porukka yrittää kovasti esittää musiikin asiantuntijaa kertomalla heti, että "kaameeta kuraa" kun joku laulaa selkeesti nuotin vierestä. Kyllähän niitä epäpuhtauksia löytyy joka ikisestä esityksestä jos alkaa liian tarkkaan kuunteleen.. :) Ei siellä oo mitään maailman huippumuusikoita kilpailemassa vaan nuoria joista suurimmalla osalla ei ole edes minkäänlaista musiikillista koulutusta. Mä oon ainakin nähny tän vuoden kilpailussa paljon uskomattoman hienoja lahjakkuuksia.. :)

Hmm.. Kommentoinkohan mä jo, että vaikka oonkin nyt kovasti tänään hehkuttanu tota Aria niin kyllähän munkin on myönnettävä, että sen tokan biisin alkupuoliskolla se veteli niitä matalimpia kohtia ihan täysin nuotin vierestä ja aikamoista hakemista oli jossain vaiheessa viimesessäkin kappaleessa... Joka silti tapauksessa 1000 kertaa paremmin kun ite pystyisin :)

Pelkkää kännihöpinää tämä..... :)

Aika ohkanen ääni mutta ei nyt susipaskakaan. Ankaraa reenaamista vaan ja jos/kun piisit rakennetaan nimenomaan Arille (ei niin että Ari pistetään vetään jotain Dickinsonin piisejä joihin ei oikein sovi) niin menee jossain kikkelihevipoppoossa täydestä.

Kikkelihevi or die.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ari voitti, ja ei voi mitään kun en äänestäny. Silti oisin Annalle voiton suonut, sillä kun oli mielestäni paljon parempi soundi äänessä eikä laulanu niin paljon päin metsää kuin Ari. Arin laulussa häiritsee myös sen sävy, joka muistuttaa läheisesti Kirkan lauluääntä. Hänenkin äänensä lähinnä nostattaa niskakarvat.

Mua ärsyttää toi Arin ulkonäöllinen uskottavuuden puute. Siltä puuttuu hevarin huumeiden ja viinan rohduttamat kasvot. Se ei seiso Hetfield asennossa lavalla, vaan ku kuorolaulaja kirkossa. Sit mulla on älytön myötähäpeä kun se heittää jotain juttua välillä, ihan ku joku urheilutoimittaja. Eka kerran kun siitä alko löytyä rokkarin munaa niin se auko päätänsä tuomareille ja sit siitä ei tykätty. Ihime hommaa.

Hyvä et voitti.

Still loving you oli kyllä aivan jotain uskomattoman hienoa.

Tuo veto kestää vertailun keneen tahansa heavylaulajaan maailmassa kun livenä lähdetään laulaa luikauttaan. :rock:

Odotan innolla millasta jälkeä tulee kun pääsee studiossa hinkkaamaan biisejä kunnolla. Toivottavasti saa hyviä jätkiä kirjoittaan biisejä, eikä Ristoa tai Makia. :david:

..... Se ei seiso Hetfield asennossa lavalla, vaan ku kuorolaulaja kirkossa. Sit mulla on älytön myötähäpeä kun se heittää jotain juttua välillä, ihan ku joku urheilutoimittaja...

Siten teet miten treenaat. Ihan kuten tuolla kamppailupuolellakin, niinkuin varmasti hyvin tiedät. Veikkaisin että osittain ainakin se karaoketausta vaikutta tossa asiassa. Jossain baarin pikkunurkkauksessa ei paljoa moshata jos pitää samalla seurata telkkarista biisin kulkua. Ja "mikä meininki?" kuulostaa DJ:n käyttämältä vakioläpältä yleisölle.

Silti, hyvä että voitti. Ääni on hieno, toivottovasti saa lavakarisman ja -työskentelyn toimimaan "toiminnallisissakin" biiseissä vielä joskus. Nyt on IMO parhaat vedot olleet ne Piano man ja eilinen Still loving you.

Kyllähän Ari ansaitsi voittonsa selvästi.

Kuten on tullut jo aiemmin ilmi, niin Arihan voisi milloin vain ottaa Gillanin paikan Deep Purplessa. Samoin kuin Meinen paikan Scorpionsissa. Myös Billy Joelin Ari päihittää kevyesti ja IMO Dickinsonin.

Mutta, se eilinen Full Moon oli aivan karmean kuuloinen. Ei yllä siis lähellekkään Tony Kakkoa, eikä myöskään Kotipeltoa, ainakaan vielä. Kunhan vähän kokemusta ja oppia tulee, niin ehkä sitten.

Kunhan Ari nyt vain ymmärtäisi pitää sen "raspin" pois siitä äänenkäytöstään. Se kuulostaa hirveältä.

Ja se tuleva sinkkubiisihän oli täys susi. Saas nähdä, uskaltavatko tehdä siitä yhtään raskaamman version, ku mitä eilen kuultiin.

ja te jotka arvostelette nuotin vierestä laulamista niin tunnistattekohan edes
koiran haukuntaa sian röhnötyksestä

Tunnen kyllä koiran haukkumisen ja sian röhnötyksen eron. Idols finaalissa vaan laulettiin ihan kiitettävästi nuotin vierestä ja siihen eivät siat ja koirat vaikuta mitenkään.

se ei olisi voinut paremmin mennä ja sillä siisti.
kansa äänestää parhaan ja voittajaksi ei kyllä mikään paska pääse!

Olisi voinut mennä paremmin, huomattavasti. Ja kansa äänesti näistä kahdesta laulajasta paremman.

Mua ärsyttää toi Arin ulkonäöllinen uskottavuuden puute. Siltä puuttuu hevarin huumeiden ja viinan rohduttamat kasvot.

Miks kaikil o tommone kuva et hevarit vetää huumeita ja viinaa ihan koko ajan. :D Ohan niitä hyvin monia, jotka osaa hoitaa hommansa tekemättä mitään noista. Monessa bändissä on täysin absolutisteja.

Eka kerran kun siitä alko löytyä rokkarin munaa niin se auko päätänsä tuomareille ja sit siitä ei tykätty.

Ja sitte miks rokkaril täytyy olla munaa ? Mua taas ärsyttäis, jos ari esittäis jotai muuta ku omaa itteensä. Ku keikoilla on, ja kattelee ku joku pieni mies siel laval huutelee, ja uhkailee siin menee uskottavuus.

Mahtaakohan Koivusen kotikapakki saada voiton myötä lisäystä asiakaskuntaansa, fanittajat päivystää, josko idoli piipahtais päivälonkerolle. Kyseinen räkälä löytyy tosta ihan himan vierestä, olis hyvät saumat itelläkin ruveta asiakkaaks.. :D

Pari kertaa on tullu Tenkussa käytyä ja niissäkin oli jo toinen liikaa.

Suositut

Back
Ylös Bottom