Ideoita työmatka-autoksi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hippa
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

Hippa

Okkapukku.
VIP
Aloitin tuossa marraskuussa autokoulun ja nyt jo vähän tsiigailen autovaihtoehtoja. Tarkoitus olisi ostaa se auto heti vaan kun on mahdollista. Tiedän, mitä haluan, mutta budjetti tietenkin rokottaa, joten millaisia hyviä vaihtoehtoja olisi seuraavilla toiveilla:

Mahdollisimman..
-pieni kulutus.
-edulliset vakuutukset.
-edulliset korjaukset/huollot.
-vähän tyyppivikoja.

Ulkonäöllä ja ovimäärällä ei väliä, mutta perheellisenä ne takaovet olisi kätsyt.

Budjetti mielellään noin 3000e. Ehdoton maksimi on 5000e.

En tiedä autoista yhtään mitään. Työmatka on 10km, mutta suunnittelen muuttoa pois pk-seudulta, joten sitten se työmatka olisi noin 50-70km jopa.

Ei nyt tarvi yksittäisi autoja suositella, mutta mitä merkkejä, malleja, ajokilometrimääriä tulee kyseeseen.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
1 melkoisen varma kapistus on VW Golf.
Hintaan 5000€ ei kovin kummoista saa, mutta silti luulen että käyttöäsi varten melko pätevän kapistuksen.

Ps. sinne 4-5k€ väliin näemmä osuu dieseleitäkin, tosin paljon ajettuja, mutta niin ne ruukkaa tässä hintaluokassa olemaan bensiinivehkeetkin.

ei saa maksaa mitään ja pitää olla vitun hyvä. tohon viiteen tonniin puolet lisää niin saat jonkun halvan pikkuauton uutena ja voit ajella 3vuotta takuun alla eikä tarvii muutakun heittää aivot narikkaan ja kovaa ajoa.

ei saa maksaa mitään ja pitää olla vitun hyvä. tohon viiteen tonniin puolet lisää niin saat jonkun halvan pikkuauton uutena ja voit ajella 3vuotta takuun alla eikä tarvii muutakun heittää aivot narikkaan ja kovaa ajoa.

Kuten kirjoitin, että MAHDOLLISIMMAN noi kriteerit. Mulla auton ulkonäöllä, tehoilla ja muilla kikkelinkasvatusominaisuuksilla ei ole mitään merkitystä. Pitääkö noihin tosiaan erikseen laittaa, että vittuilut voi pitää omassa päässään. Mä en todellakaan odota mitään ihmeitä. En halua bensasyöppöä, jos voin tuohon hintaan saada vähemmän bensasyöpön. Enkä halua autoa, jossa on korkeat vakuutusmaksut siksi, että keskenkasvuiset nuoret miehet tykkää ajaa kovaa ja kasvattaa keskenkasvuista kikkeliään.

1 melkoisen varma kapistus on VW Golf.
Hintaan 5000€ ei kovin kummoista saa, mutta silti luulen että käyttöäsi varten melko pätevän kapistuksen.

Ps. sinne 4-5k€ väliin näemmä osuu dieseleitäkin, tosin paljon ajettuja, mutta niin ne ruukkaa tässä hintaluokassa olemaan bensiinivehkeetkin.

Ei sen kummoinen pidä ollakaan, kunhan pääsee liikkumaan paikasta A paikkaan B.

VW Golfit ja melko monet japanilaiset (Toyota Corolla & Carina, Mazda 323 & 626, Honda Civic & Accord) kyllä täyttää noi kriteerit ja saa varmasti hyviäkin yksilöitä tuohon hintaan... Ja niillä muuten ajaa paljon. Ostat jonku alle 200tkm ajetun hyvin pidetyn yksilön nii sillä ajaa toisen mokoman kunhan vain huoltaa asianmukaisesti.. Mulla itselläni on kokemusta ainoastaan Mazda 626:sta mutta vanhemmilla on ollut Corollaa, Civiciä ja 323:a eivätkä ole moittineet.

Ihan pikkuautot ainakin unohtaisin, jos tuo matka tosiaan kasvaa tonne 70km suuntaansa ja ne monesti on kaksiovisiakin joihin lasten pakkaaminen on jo todella vittumaista.

Tossa olis yksi mun mielestä "siisti" ja varmasti varmatoiminen. Ei ehkä kaikista pienin kulutukseltaan, muttei mikään syöppökään: http://www.nettiauto.com/toyota/corolla/3647645

Ei ollut tarkoitus vinoilla. Ehdottomasti C-sarjan mersu, ja tolla 5000€ saa hyvän.

Saat anteeksi :) Ärsyttää vinoilu, kun en mä nyt oikeasti mitään ihan ihmeellistä toivo. Mitä olen katsellut niin mun budjetilla ja vähemmälläkin saa ihan kelpoisia vaihtoehtoja.

Zone-sarja -42%

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Volkkareista sen verran, että jos motaria joudut ajelemaan, niin ainakin 1.6 ja myös 1.4 koneelliset kannattaa unohtaa.
Se koneen pienuus ei tuo säästöjä polttoainetaloudessa ainakaan 1.6l koneen tapauksessa.
Minulla nimittäin on vm.2003 1.6l farmari Golf ja sen kulutus nousee merkittävästi, kun mennään yli 100km/h nopeuksien.
Matkassa mennään 6.5l/100km pintaan, mutta vain jos keskinopeus on siellä 80-85km/h välissä.
100km/h keskinopeudella ajellaan sinne 7.1-7.4l/100km pintaan.

Jos rupeat tosissaan taittamaan 70km suuntaansa työmatkoja, niin ehdottomasti se diesel.
Säästät todella pitkän pennin polttoainekuluissa, koska sitä kilometriä nyt vaan sitten ruukkaa tulemaan.
Investoi vaikka se 2x max summasi, niin saat jo todella pitkäikäisen ajoneuvon käyttöösi.
Tietenkin käytettyä ostaessa riski on aina olemassa, mutta niin se on uusissakin autoissa.
Ei se sinua hyödytä vaikka auto takuuseen korjattaisiinkin, kun siitä ei ole työmatkan kulkuun kuten pitäisi sen korjaamolla seisoessa =)

Vähän paha investoida, kun ei ole millä investoi. Tuokin auto lähtee lainarahalla ja siihen päälle tulee sitten asuntolaina, opintolaina ja vanhan kulutusluotot. Toivon toki, että saisin asuntolainaan semmoisen remppalisän, että sillä rahalla voisi joko sitten ostaa sen auton tai maksaa opintolainat pois. Kulutusluotot koitan maksaa veke kevään aikana.

Tuleva asuinpaikkakaan ei ole tiedossa, kun en tiedä paljon saan lainaa ja mihin lopulta päädyn :D

Mä vaan mietin noita kilometreja, että kannattaako sitä lähteä ostaa Mersua tai Volvoa, joilla on ajettu joku 200-300t?
Tosiaan, mersun dieselissä tuo kilometrimäärä on vielä kovin vähäinen. Jos vaan öljyä on koneessa joskus ollut niin 500-900 tkm rullatut on vielä ihan ajokuntoisia. Näin ainakin näissä ikivanhoissa, eiköhän ainakin tuossa 94-ikäluokassakin vielä.

Itse ostaisin noilla kriteereillä jonkun japanilaisen. Itse ajelen nyt Honda civicillä ja sitä voin kyllä ihan varauksetta suositella. Myös joku Toyota corolla on aika varma valinta.

Jos matka alkaa olemaan 70km/suunta niin kannattaa mun mielestä sitten jo miettiä hiukan isompaa autoa vaikka siinä kulutuksessa sitten häviää. Matkanteko menee huomattavasti mukavammin. Edellinen on ihan omakohtaista kokemusta.

Osta mun auto! -98 Ford Mondeo 2.0l koneella, ajettu n. 230t km. Kiva ajaa, luotettava, kivan värinen, lähtenyt tähän asti poikkeuksetta käyntiin ekalla yrityksellä talviaamuisin jne... Niin ja se on nimeltään Murskaaja :rolleyes:

Osta mun auto! -98 Ford Mondeo 2.0l koneella, ajettu n. 230t km. Kiva ajaa, luotettava, kivan värinen, lähtenyt tähän asti poikkeuksetta käyntiin ekalla yrityksellä talviaamuisin jne... Niin ja se on nimeltään Murskaaja :rolleyes:

Noita saa halvalla kyllä.. :P ei taida vaan olla luotettavin sit.
http://www.nettiauto.com/ford/mondeo/3649068

Suositut

Back
Ylös Bottom