Ideoita työmatka-autoksi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hippa
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Noita saa halvalla kyllä.. :P ei taida vaan olla luotettavin sit.
http://www.nettiauto.com/ford/mondeo/3649068

Mitäää helvettiä, tossa on pakko olla jotain pahasti vialla kun on noin halpa! Mun autosta pyydetään tällä hetkellä 2500e ja sillä se olisi jo lähtenytkin, ellei idiootti ostaja olisi sittenkin halunnut farkkua :jahas: Kyllä mun auto on ainakin tähän asti ollut luotettava! Ikinä ei ole mitään ongelmia ollut, vaikka tosiaan aika paljon ajettu ja aika vanha. Ja mun ajotyyli on kuulemma auton raiskausta...

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Mitäää helvettiä, tossa on pakko olla jotain pahasti vialla kun on noin halpa! Mun autosta pyydetään tällä hetkellä 2500e ja sillä se olisi jo lähtenytkin, ellei idiootti ostaja olisi sittenkin halunnut farkkua :jahas: Kyllä mun auto on ainakin tähän asti ollut luotettava! Ikinä ei ole mitään ongelmia ollut, vaikka tosiaan aika paljon ajettu ja aika vanha. Ja mun ajotyyli on kuulemma auton raiskausta...

Jos yksinhuoltajaäiti haluaa itselleen luotettavaa työmatka autoa useaksi vuodeksi, jolla on tarkoitus kulkea yli 100 kilometriä päivässä, niin miten jollekkin tulee mieleenkään ehdottaa jotain amisfordia jota on tuunattu ja takapenkillä on duunattu useampaa tarjoilijaa? Tarve ei tosissaan ole saada mitään teinin ensiautoa jota kierrätetään kaveripiirissä..

Joku 2000 luvun perus japanilainen kannattaa ostaa noilla kriteereillä (toyota, nissan jne.) Ne ovat perus varmoja ja osat ja huollot yleenä edullisia. Esimerkkinä kriteerit hyvin täyttävästä autosta voisin mainita tuon http://www.nettiauto.com/toyota/corolla/3620201 (itsellä ei ole muuta tietoa ko autosta kuin mitä nettiautosta näkyy.) Dieselit unohtaisin tuolla budjetilla, koska ajomäärä mikä vaaditaan suuremman hinnan ja käyttövoima veron kuolettamiseen on aika suuri. Varsinkin jos et vielä asu kaukana työpaikasta. Ja autoa kannattaa vaihtaa jos käyttötarve muuttuu, ei sitä autoa loppuelämäksi yleensä hommata.

Muista budjetoidessasi sitten että autoissa tulee aina joskus tulemaan yllättäviä kuluja, varsinkin jos et itse osaa/pysty suorittamaan huoltoja korjauksia (oletan näin). Joten ns "tuohu tonni" on hyvä olla aina varalla yllättäviä menoja varten. Hyvänä ohjeena voisin sanoa että jos autoa varten pitää ottaa lainaa niin silloin sinulla ei yleensä ole varaa siihen.

Zone-sarja -42%
Muista budjetoidessasi sitten että autoissa tulee aina joskus tulemaan yllättäviä kuluja, varsinkin jos et itse osaa/pysty suorittamaan huoltoja korjauksia (oletan näin). Joten ns "tuohu tonni" on hyvä olla aina varalla yllättäviä menoja varten. Hyvänä ohjeena voisin sanoa että jos autoa varten pitää ottaa lainaa niin silloin sinulla ei yleensä ole varaa siihen.

Just joo...

Millähän niitä autoja sitten ostellaan jos ei lainalla? Ja tonni aina varalla jos autoon tulee vikaa? Voi vittu mitä paskaa.

Ihanteellisin vaihtoehtohan tuo varmaan ois, mutta monikaan tavallinen ihminen ei tuohon pysty.

C-sarjan (W202) mersua ehdottaisin. Diesel-koneet on noissa käytännössä ikuisia jos öljyjä on joskus hoksattu katsoa. Kulkua ei mitään mahdottomia löydy, mutta luotettava sekä halpa korjata. Ei myöskään ostettaessa pahoissa hinnoissa enään.

Jos yksinhuoltajaäiti haluaa itselleen luotettavaa työmatka autoa useaksi vuodeksi, jolla on tarkoitus kulkea yli 100 kilometriä päivässä, niin miten jollekkin tulee mieleenkään ehdottaa jotain amisfordia jota on tuunattu ja takapenkillä on duunattu useampaa tarjoilijaa? Tarve ei tosissaan ole saada mitään teinin ensiautoa jota kierrätetään kaveripiirissä..

No en mä nyt varmaan ihan tosissani heittänyt tota "osta mun auto!"-juttua :jahas:
Ja ihan vain tiedoksi, että mulle on aivan turha puhua noin halveeraavaan sävyyn. Mä olen ehkä työskennellyt tarjoilijana ja mulla on/oli Ford, mutta amista en ole nähnytkään... Sun jutut alkavat tosissaan mennä vähän liian henkilökohtaisiksi. Uskomatonta, miten aikuinen mies voi käyttäytyä tuolla tavalla.

Sitä paitsi Fordeja on kyllä ihan perheautoinakin ja usko tai älä, niillä ajetaan työmatkoja. Eivät ne kaikki ole mitään paskoja amiskärryjä, vaan kestävät kyllä käyttöäkin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Just joo...

Millähän niitä autoja sitten ostellaan jos ei lainalla? Ja tonni aina varalla jos autoon tulee vikaa? Voi vittu mitä paskaa.

Ihanteellisin vaihtoehtohan tuo varmaan ois, mutta monikaan tavallinen ihminen ei tuohon pysty.

Omilla rahoillani, jotka olen säästänyt palkoistani, olen ainakin tähän mennessä ostanut kaikki autoni. Rahaa saa esimerkiksi tekemällä töitä. Suurin osa tavallisista ihmisistä käy töissä.

Jos nyt ei pysty säästämään muutamaa tonnia käyttiksen ostamiseen, niin miten pystyy muka maksamaan lainan takaisin korkoineen ? Tonni ei ole edes suuri raha olla valmiina yllättäviä kuluja varten, varsinkin jos ei pysty itse huoltoja tekemään. Kansiremontti teetettynä maksaa vähintään tuon verran. Renkaatkin maksavat 300e ylöspäin. Mitäs muka meinaat tehdä jos auto hajoaa ja työmatkaa on tuo mainittu 70km ja julkisilla ei pääse ja ei ole rahaa korjata autoa. Soitat töihin ja sanot että voiko pomo tulla hakemaan sinut töihin ?

Autosta kuitenkin tulee myös muita kuluja kuin pelkkä ostohinta. Vakuutukset, verot, huollot, polttoaine ja katsastus nyt ainakin. Varsinkin jos nyt ymmärsin niin ollaan ostamassa ensimmäistä autoa ja silloin ei ole edes voinut kertyä bonuksia vakuutuksiin niin pelkkä pakollinen liikennevakuutuskin on merkittävä osa käyttökuluja.

Itse pidän vähimmäis vaatimuksina sen ettei osta autoa lainalla ja pitää tonnin sivussa. Autoista tuppaa arvokin laskemaan sellaista vauhtia että olen nähnyt tilanteita ,että auton arvo parin vuoden päästä myydessä ei edes riitä kuittaamaan jäljellä olevaa lainaa.

Ihanteellinen tilanne on olla säästössä vähintään vuoden tuloja vastaava määrä puskuri rahaa (sijoitettuna toki ettei inflaatio syö).

Joku 2000 luvun perus japanilainen kannattaa ostaa noilla kriteereillä (toyota, nissan jne.) Ne ovat perus varmoja ja osat ja huollot yleenä edullisia. Esimerkkinä kriteerit hyvin täyttävästä autosta voisin mainita tuon http://www.nettiauto.com/toyota/corolla/3620201 (itsellä ei ole muuta tietoa ko autosta kuin mitä nettiautosta näkyy.) Dieselit unohtaisin tuolla budjetilla, koska ajomäärä mikä vaaditaan suuremman hinnan ja käyttövoima veron kuolettamiseen on aika suuri. Varsinkin jos et vielä asu kaukana työpaikasta. Ja autoa kannattaa vaihtaa jos käyttötarve muuttuu, ei sitä autoa loppuelämäksi yleensä hommata.

mistähän tämä ajatus tulee, kertainvestointina ehkä kirpaisee mutta jos kerran vuodessa irvistelet maksaessasi 600e suuruisen laskun, niin ei tarvitse sitten joka viikko tankilla irvistellä.

Touhutonni tulee siitä että hankkii visan. Korjaa sitten luotolla jos ei oo tuohta. Jos ei meinaa ostella autoja velaksi niin ajaa loppuelämänsä jollain tonnin katiskoilla tai sitten varmaan tienaa ihan hyvin fyrkkaa.

Jos ei meinaa ostella autoja velaksi niin ajaa loppuelämänsä jollain tonnin katiskoilla tai sitten varmaan tienaa ihan hyvin fyrkkaa.

Juuri näin! Kyllähän nyt perus Sorvaaja-Simo voi jonkun vitun 1500 markan Mazdan ostaa itelleen ja muijalleen käyttöautoks, mutta millä ne uudemmat autot hankitaan? Ainiiin, säästämällä tietysti, kaikki säästää semmosen 20 000 markkaa helposti että voi ostaa uuden auton.

itsekin olen sitä mieltä että jos ostoraja on max.5k€ niin ostetaan sit vaikka 4k€:n tai 4,5k€:n auto ja jätetään loppu raha säästöön, jos autoon jotain ylimääräistä tulee :)
ja aiheeseen liittyen, jos millään muulla ei ole merkitystä kuin että vie paikasta A paikkaan B, osta toyota.

Tuohon hintahaarukkaan oma valintani olisi joko Honda Accord 90- ja siitä eteenpäin, tai VW Golf 95-. Molemmista omakohtaista kokemusta ja varsinkin vm. 90 Accord pelasi kuin junan vessa.

Ja itseasiassa noi mallit on jo paljon halvempia kuin olet autoon varannut. Tosin kannattaa noita vanhoja vessoja hankkiessa muistaa aina se, että luultavasti kuluja tulee, varsinkin jos ei ole taitoa/tiloja korjata kaikkia mahdollisia pikkuvikoja.

No en mä nyt varmaan ihan tosissani heittänyt tota "osta mun auto!"-juttua :jahas:

No enkai mäkään nyt ihan tosissani heittänyt tota kommenttia noin halveeraavasti :jahas:

p.s. Toimii muuten hyvin tää vastuuvapauslauseke.. :rolleyes:

En mäkään nyt niin typerä ole, että kauppaisin autoani mm. kertomalla, että sen nimi on Murskaaja... Mutta pysyn silti sanojeni takana siinä mielessä, että mun mielestä Forditkin voivat olla luotettavia ja hyviä autoja.

[mod]Raapaisin tästä asiaankuulumattoman osion ja muutaman vastineen pois.

Jos kinaatte, perustakaa sille oma thread tai tehkää se yksityisviestein.

Tässä jatketaan alle 5k€ työmatkautosta keskustelua

T. TLP [/mod]

En mäkään nyt niin typerä ole, että kauppaisin autoani mm. kertomalla, että sen nimi on Murskaaja... Mutta pysyn silti sanojeni takana siinä mielessä, että mun mielestä Forditkin voivat olla luotettavia ja hyviä autoja.

näin on, nyt oon ajellut 6tonnia tollasella transiitin reuhkalla ja uskalsin laittaa jopa jatkeen seisontaan talveksi. Joka aamu se vaan hörähtää ilosesti käyntiin ja lähtee pihasta mustan savupilven ja hirveän vinkumisen saattelemana kohti uusia haasteita. Mutta edelleen ketjun aloittajalle tuosta kun noita kilometrejä mietit niin tuo 200-300t on diesel mersulle tosi vähän. Mulla oli juurikin tuossa yksi 300D ja sillä oli ajettu rapiat 800 tuhatta eikä valitellut vielä mittään. En ole mersumies mutta noita on muutama ollut ja varmasti tulee olemaan jatkossakin, hyvä peli. Tosin ei mikään japsikaan huono ole mutta kun jollain 1.3 lippalakki corollalla vedät päivittäin pitkää matkaa niin siinä leipoo herkästi sipuli jumiin, autoilusta voi myös nauttia (mersu.) Käy koeajamassa jotain japanilaista ja sen jälkeen vedät saman siivun meisselillä niin luulen että jää japsi ostamatta;)

Suositut

Back
Ylös Bottom