Ideoita työmatka-autoksi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hippa
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Juuri näin! Kyllähän nyt perus Sorvaaja-Simo voi jonkun vitun 1500 markan Mazdan ostaa itelleen ja muijalleen käyttöautoks, mutta millä ne uudemmat autot hankitaan? Ainiiin, säästämällä tietysti, kaikki säästää semmosen 20 000 markkaa helposti että voi ostaa uuden auton.

Jos auton hankintahintaa ei pysty säästämään, miten sen velan voi maksaa? Kalliimpihan se auto on ostaa lainalla/rahoituksella koska korot joutuu myös maksamaan. Kyllä 20000 MARKKAA säästää helposti, mutta sillä ei mielestäni saa vielä UUTTA autoa, käytetyn voi saada. 20000€ onnistuu saada säästöön pienistäkin tuloista muutamassa vuodessa, jos osaa olla kärsivällinen ja hallita menonsa.

Miksi sen Sorvaaja-Simon pitää ostaa uusi auto jos ei siihen vaadittavaa summaa pysty säästämään edes kokoon. Pitääkö saada ns "kulissit kuntoon" ja näyttää naapurille että hyvin menee.

Tästä taas heijastuu nykyajan meininki. Ilmeisesti otatte myös pikavippejä ja ostelette asioita osamaksulla ? Eletään täysin kädestä suuhun ja viimeiset päivät ennen tiliä pitää kärvistellä, kun ei ole yhtään rahaa tilillä jäljelle viime palkasta... No itse en halua elää noin, mutta jokainen tavallaan.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Jos auto on tarkoitettu pelkäksi työmatkakulkineeksi lyhyitä matkoja varten eikä sisätiloilla ole paljoa väliä, niin voisi vakavasti harkita myös jotakin oikeasti pientä autoa, esim. Suzuki Alto/Swift, Citroen Saxo, Peugeot 106/206 jne. Tuossa kokoluokassa 5-10 vuotta vanhoja autoja saa vähän ajettuina budjetin rajoissa eivätkä ne ole yleensä olleet rälläyskäytössä. Kaikki muutkin aloitusviestissä mainitut kriteerit täyttyvät.

Siis jotain tällaisia, pari lupaavaa ilmoa nettiautosta poimittuna:
http://www.nettiauto.com/citroen/saxo/3669969
http://www.nettiauto.com/suzuki/alto/3663207

Lasten kanssa tulee toki ahdasta isompaan verrattuna, mutta sitä kompensoi sitten uudempi ja vähemmän ajettu auto. Jostain joutuu kuitenkin tinkimään tuolla budjetilla.

80-luvun vehkeet kannattaa unohtaa heti kärkeen vaikka kuka sanoisi mitä. Vaikka hyvällä sellaisella voi olla paljonkin kilometrejä edessään, niin jotain pientä on jatkuvasti rikki ja rempallaan eikä se ole mitään herkkua, jollei lähipiiristä löydy luottomekaanikkoa tai itsellä pysy työkalut kädessä.

Kun sitä autoa menet ostamaan, niin hommaa ehdottomasti mukaan joku, joka ymmärtää edes vähän autojen päälle.

Ei tollasilla kusiluistimilla tee yhtään mitään. vaikka aluksi saattaa tuntua hyvältä idealta niin ei pitemmän päälle kyllä tollasessa viitti istua jos työmatka on vaikka 50km suunta, Ja ei ole taloudellinen mikään 1.1 litrainen kun sillä tuuppaat menemään maantienopeuksissa. Hyvä esimerkki on oma äitini joka ajatteli juuri noin että pääsis vaan pisteestä A pisteeseen B ja osti fiestan, kyllä sitä nyt ketuttaa ja haluias ison auton, kun on fiesta kovin pieni. Ja samanlailla sitä saa rassata vaikka ei mikään vanha olekaan.

Jos auton hankintahintaa ei pysty säästämään, miten sen velan voi maksaa? Kalliimpihan se auto on ostaa lainalla/rahoituksella koska korot joutuu myös maksamaan. Kyllä 20000 MARKKAA säästää helposti, mutta sillä ei mielestäni saa vielä UUTTA autoa, käytetyn voi saada. 20000€ onnistuu saada säästöön pienistäkin tuloista muutamassa vuodessa, jos osaa olla kärsivällinen ja hallita menonsa.

Miksi sen Sorvaaja-Simon pitää ostaa uusi auto jos ei siihen vaadittavaa summaa pysty säästämään edes kokoon. Pitääkö saada ns "kulissit kuntoon" ja näyttää naapurille että hyvin menee.

Tästä taas heijastuu nykyajan meininki. Ilmeisesti otatte myös pikavippejä ja ostelette asioita osamaksulla ? Eletään täysin kädestä suuhun ja viimeiset päivät ennen tiliä pitää kärvistellä, kun ei ole yhtään rahaa tilillä jäljelle viime palkasta... No itse en halua elää noin, mutta jokainen tavallaan.

Missä kultainen keskitie? Mä en tiennyt tarvitsevani autoa ennen kuin sain toisen lapsen. Tajusin yhtäkkiä, että mä olen jumissa kotona, koska en halua lähteä mihinkään siitä syystä, että se matkanteko on silkkaa kidutusta. Se, mihin menee autolla 30min, voi mennä julkisilla jopa 1,5 tuntia ja matkaan pitää varata 2 tuntia, että on perillä silloin, kun pitää. TÄMÄ PÄÄKAUPUNKISEUDULLA. Sitten lapset huutaa ja kiukuttelee bussissa, on ruuhkaista, ahdasta ja kanssamatkustajat katsovat pahasti (ja sitten tulevat valittamaan nettiin matkustavista perheistä). Vaunujen kanssa ei joillain linjoilla mahdu edes kyytiin suurimman osan aikaa. Joten mikä auttaisi? Mulla ei ole nyt niitä rahoja, mutta haluan sen auton nyt. Ihan sama, vaikka joudunkin maksaa korkoja. Toki voin säästää autorahat parissa vuodessa, mutta en mä halua odottaa paria vuotta. Kyse ei ole siitä, että kaikki heti nyt, vaan siitä, että haluaa liikkumisesta yksinkertaisempaa ja nopeampaa.

Ei tollasilla kusiluistimilla tee yhtään mitään. vaikka aluksi saattaa tuntua hyvältä idealta niin ei pitemmän päälle kyllä tollasessa viitti istua jos työmatka on vaikka 50km suunta, Ja ei ole taloudellinen mikään 1.1 litrainen kun sillä tuuppaat menemään maantienopeuksissa. Hyvä esimerkki on oma äitini joka ajatteli juuri noin että pääsis vaan pisteestä A pisteeseen B ja osti fiestan, kyllä sitä nyt ketuttaa ja haluias ison auton, kun on fiesta kovin pieni. Ja samanlailla sitä saa rassata vaikka ei mikään vanha olekaan.

Kyllä niillä tekee jotakin jos tarkoitus on vain päästä paikasta A paikkaan B ja monet viitsivät ajella niillä pidempiäkin matkoja. Uudemmassa ja vähemmän ajetussa autossa jatkuvan rassauksen todennäköisyys on selvästi pienempi kuin vanhassa ja paljon ajetussa.

Jos aloituspostissa pyydetään ohjeita nimenomaan mahdollisimman huolettoman ja edullisen auton ostoon kaikista muista kriteereistä tinkien, niin mun mielestäni on silloin fiksumpaa pyrkiä antamaan ideoita kyseiset kriteerit täyttäviin autoihin ennemmin kuin kertoa, että "et sä oikeasti halua tuollaista, osta puoli miljoonaa ajettu mersu" tjsp. Toki voi kertoa, mitä varjopuolia kullakin valinnalla on, mutta eiköhän se ole aloittajan asia loppujen lopuksi päättää, mitkä ne ratkaisevat kriteerit ovat. Itse ostaisin tuolla summalla jonkin varttimiljoonan ajetun turbosaabin, koska varaosat ovat halpoja, ajettavuus kohdallaan ja tehoa riittävästi ja saabismi on sairaus, mutta ei mulla tulisi mieleenkään alkaa aloitusviestin spekseillä moista valintaa kenellekään muulle suosittelemaan.

Aika mustavalkoista ajattelua. En lähde edes kommentoimaan tuota 20k€ säästämistä matalasta palkasta :D Aika elämää varmasti...

Kyllä sitä velkaa pystyy hallitustikin ottamaan ja hoitamaan. Eikä näissä tämän luokan rahoituksissa (5000€) vielä sitä korkoa ja käsittelykulujakaan pääse kertymään sellaisia summia mitä ei normaalitallaaja voisi hyväksyä.

Missä kultainen keskitie?
Mun mielestä Panu.K:lla on kyllä ihan pointtia tuossa jutussa, vaikka toki jos autontarve on akuutti, niin velkarahaa täytyy harkita.

Silti suosittelisin pitämään mielessä sen, että autoa ei todellakaan kannata ostaa budjetin äärirajalta. Korjaaminen on kallista, ja jos omaa taitoa, korjaustiloja tai osaavia kavereita ei löydy, niin pitää turvautua korjaamohintoihin. Jos korjaamon tuntiliksa on 60e, niin jonkun muutaman euron pikkunippelin vaihto voi maksaa monta sataa, mikäli tarvii purkaa roippeita edestä pois iso läjä, että pääsee käsiksi osaan. Lisäks esim. jakohihnan vaihdon yhteydessä olisi ihan hyvä vaihtaa vesipumppu, niin sekin remontti voi äkkiä 500e maksaa. Auton omistamiseen liittyy myös paljon kuluja kuten esim. renkaidenosto ja öljynvaihdot yms. vuosihuollot, joten kannattaa pitää mielessä, että se perushankintakustannus ei todellakaan tule jäämään ainoaksi kuluksi.

Tarkoitus tällä kaikella ei ole pelotella, mutta yllättävän monelle tulee aivan yllätyksenä, että auton pitäminen aiheuttaa säännöllisiä ja yllättäviä kuluja, joihin on hyvä varautua siinä ostovaiheessa. Jos hankintahintaan täytyy vääntää velkavipua niin paljon kuin pankista lähtee, niin korjauskuluissa voi jäädä hyvin nopeasti pikavipit ainoaksi rahoitusvaihtoehdoksi, ja sitten kierre onkin jo valmis.

Kyllä niillä tekee jotakin jos tarkoitus on vain päästä paikasta A paikkaan B ja monet viitsivät ajella niillä pidempiäkin matkoja. Uudemmassa ja vähemmän ajetussa autossa jatkuvan rassauksen todennäköisyys on selvästi pienempi kuin vanhassa ja paljon ajetussa.

Jos aloituspostissa pyydetään ohjeita nimenomaan mahdollisimman huolettoman ja edullisen auton ostoon kaikista muista kriteereistä tinkien, niin mun mielestäni on silloin fiksumpaa pyrkiä antamaan ideoita kyseiset kriteerit täyttäviin autoihin ennemmin kuin kertoa, että "et sä oikeasti halua tuollaista, osta puoli miljoonaa ajettu mersu" tjsp. Toki voi kertoa, mitä varjopuolia kullakin valinnalla on, mutta eiköhän se ole aloittajan asia loppujen lopuksi päättää, mitkä ne ratkaisevat kriteerit ovat. Itse ostaisin tuolla summalla jonkin varttimiljoonan ajetun turbosaabin, koska varaosat ovat halpoja, ajettavuus kohdallaan ja tehoa riittävästi ja saabismi on sairaus, mutta ei mulla tulisi mieleenkään alkaa aloitusviestin spekseillä moista valintaa kenellekään muulle suosittelemaan.

totta, ei oikeastaan mitään lisättävää. Suosittelen kovasti että Hippa käy koeajamassa eri autoja, niin tietää mikä sopii parhaiten.

Missä kultainen keskitie? Mä en tiennyt tarvitsevani autoa ennen kuin sain toisen lapsen. Tajusin yhtäkkiä, että mä olen jumissa kotona, koska en halua lähteä mihinkään siitä syystä, että se matkanteko on silkkaa kidutusta. Se, mihin menee autolla 30min, voi mennä julkisilla jopa 1,5 tuntia ja matkaan pitää varata 2 tuntia, että on perillä silloin, kun pitää. TÄMÄ PÄÄKAUPUNKISEUDULLA. Sitten lapset huutaa ja kiukuttelee bussissa, on ruuhkaista, ahdasta ja kanssamatkustajat katsovat pahasti (ja sitten tulevat valittamaan nettiin matkustavista perheistä). Vaunujen kanssa ei joillain linjoilla mahdu edes kyytiin suurimman osan aikaa. Joten mikä auttaisi? Mulla ei ole nyt niitä rahoja, mutta haluan sen auton nyt. Ihan sama, vaikka joudunkin maksaa korkoja. Toki voin säästää autorahat parissa vuodessa, mutta en mä halua odottaa paria vuotta. Kyse ei ole siitä, että kaikki heti nyt, vaan siitä, että haluaa liikkumisesta yksinkertaisempaa ja nopeampaa.

En tarkoittanut tuota vastausta suoraan sinulle ja kärjistin asioita tarkoituksella. Ymmärrän kyllä tilanteesi ja uskoisin sinun tapauksessasi auton hommaamisen lainalla olevan todennäköisesti ihan järkevää, kunhan tiedostaa mitä on tekemässä ja mitä sivukuluja autosta aina väkisinkin tulee.

Mulla on yksi uskovainen kaveri ja se kovasti ihmetteli että miksi otat asuntolainan, että 15 vuodessa olisit säästänyt sen rahan ja voisit ostaa käteisellä. Tää samainen jamppa on käynyt lukion ja meinaa jatkaa opiskeluja armeijan jälkeen jossain diipadaapa koulussa. No siinävaiheessa kun tämä jeesuksen siunaama reppaperse saa ehkä joskus jostain näitä kovin arvostettuja insinöörin töitä ja alkaa makselemaan opintolainaansa, niin minulla on 200 000 kiinteää omaisuutta joka on alunperin velkarahalla hankittu. Ehkä vähän ohi aiheesta, auto ja talo kun eivät oikein ole vertailukelposia. Anna köyhälle tonni, se tuhlaa sen. Anna rikkaalle tonni, se tekee sillä toisen. Mutta Panu.K on kyllä niin kuutamolla näissä asioissa, tosin tiedän kyllä mitä tarkotat tuolla mutta nykymaailmassa raha kiertää ja se raha on velkarahaa. Ja kun sanotaan että pahanpäivän varalle pitää olla nappulaa niin minulla ainakaan ei niin pahaa päivää ole ettenkö osaisi rahaa jostain tehdä. sitten kun oikeasti tulee niin vitun paha päivä että kaikki on menetetty, niin siinä ei varmaan tilillä oleva touhutonni paljoa lämmitä.

elämää voi elää stressittömästi myös kädestä suuhun, jos on tarpeeksi mielikuvitusta.

Zone-sarja -42%

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
En tarkoittanut tuota vastausta suoraan sinulle ja kärjistin asioita tarkoituksella. Ymmärrän kyllä tilanteesi ja uskoisin sinun tapauksessasi auton hommaamisen lainalla olevan todennäköisesti ihan järkevää, kunhan tiedostaa mitä on tekemässä ja mitä sivukuluja autosta aina väkisinkin tulee.

Ok :) Otin ihan hiukan hernettä nenään ;)

Mulla on yksi uskovainen kaveri ja se kovasti ihmetteli että miksi otat asuntolainan, että 15 vuodessa olisit säästänyt sen rahan ja voisit ostaa käteisellä.

Jos haluaa säästää 150k 15 vuodessa niin se on miltei 850e/kk. Mulla ei ainakaan ole varaa säästää tommoisia summia, kun menee puolet palkasta vuokraan muutenkin. Sen sijaan voin ostaa nyt asunnon velaksi ja maksaa sitä sen verran kuin maksan nyt vuokraa ja joku päivä se asunto on oma. Ja vielä jos käy tsägä niin se asunnon arvo on noussut ja jää plussalle :)

Palsta-lehteä kun on tullut lueskeltua, niin siellä on monesti joillain firmoilla sellainen etu, että alle 8k€ ajoneuvot 0% korolla rahoitettuna.
Ihan bueno tapa ostaa auto, kun maksat osissa sen.

Palata-lehteä kun on tullut lueskeltua, niin siellä on monesti joillain firmoilla sellainen etu, että alle 8k€ ajoneuvot 0% korolla rahoitettuna.
Ihan bueno tapa ostaa auto, kun maksat osissa sen.

Oho, onks niissä mikä todellinen vuosikorko? Usein noissa 0% korkotarjouksissa on kuitenkin jotain laskutuslisää tms. Kuulostaa kyllä ihan hyvältä tommoinen. Pitääpäs etsiskellä. Et varmaan osaa sanoa tähän hätään tommoista firmaa?

On niissä jotain pieniä kuluja päälle.

Volvolta saa myös vanhempaa ja ovat jykeviä. Turvallisuus varmaan tärkeää jos kyydissä on pieniä lapsia. Ostaessa pyytäisin vielä että katsoisivat kaiken toimivan ja tekevän mahdollisesti jonkun pienen perushuollon että olisi huolettomia kilometrejä.

Mitä tuohon offtopiciin säästämisestä tulee, niin autoissa nuo summat on kuitenkin aika vaatimattomia verrattuna esim siihen huutoon mikä tuli kun ehdotettiin että asuntolainan ottajan pitäisi säästää ennen lainan ottamista 20% asunnon hinnasta :D

Jos auto on tarkoitettu pelkäksi työmatkakulkineeksi lyhyitä matkoja varten eikä sisätiloilla ole paljoa väliä, niin voisi vakavasti harkita myös jotakin oikeasti pientä autoa, esim. Suzuki Alto/Swift, Citroen Saxo, Peugeot 106/206 jne. Tuossa kokoluokassa 5-10 vuotta vanhoja autoja saa vähän ajettuina budjetin rajoissa eivätkä ne ole yleensä olleet rälläyskäytössä. Kaikki muutkin aloitusviestissä mainitut kriteerit täyttyvät.

Siis jotain tällaisia, pari lupaavaa ilmoa nettiautosta poimittuna:
http://www.nettiauto.com/citroen/saxo/3669969
http://www.nettiauto.com/suzuki/alto/3663207

Lasten kanssa tulee toki ahdasta isompaan verrattuna, mutta sitä kompensoi sitten uudempi ja vähemmän ajettu auto. Jostain joutuu kuitenkin tinkimään tuolla budjetilla.

80-luvun vehkeet kannattaa unohtaa heti kärkeen vaikka kuka sanoisi mitä. Vaikka hyvällä sellaisella voi olla paljonkin kilometrejä edessään, niin jotain pientä on jatkuvasti rikki ja rempallaan eikä se ole mitään herkkua, jollei lähipiiristä löydy luottomekaanikkoa tai itsellä pysy työkalut kädessä.

Kun sitä autoa menet ostamaan, niin hommaa ehdottomasti mukaan joku, joka ymmärtää edes vähän autojen päälle.

Vaunut/rattaat pitäisi sinne taakse saada. Ranskalaiset autot on poissuljettu vaihtoehto. Niin paljon huonoa olen niistä lukenut :) Joo ja 80-luvun autoa en halua. Mun budjetilla löytyy ihan kelpoisia autoja 90-luvun lopultakin ja vähillä kilometreilla.

Mites on noiden pikkuisten autojen turvallisuuspuoli? Muistan vaan jonkun vuosien takaisen onnettomuuden, missä Suzuki-merkkisessä autossa kaikki kuoli. Jäi siitä merkistä heti huono maku suuhun, vaikkei välttämättä liity onnettomuusvahinkoihin mitenkään.

Tuttu tulee mukaan ehdottomasti. Yksinäni en uskalla ostoksille lähteä, kun ei ole riittävää tietotaitoa.

Itsellä ei mitään fiksua ehdotusta ole, mutta täällä kun on poikien toimesta kovasti tarjottu noita vanhoja mersuja, volvoja, yms. niin kannattaa huomioida, että niissä on vielä monissa ihan törkeän huonot penkin säätömahdollisuudet. Esim. vielä 2000-luvun alun isommissa mersuissa, se penkki oikeasti jää niin matalalle, vaikka tappiinsa säätäis, että lyhyempi ihminen ei näe sieltä oikeasti kunnolla. Hippa taitaa olla vielä muutaman sentin lyhyempi kuin minä.
Eli kannattaa oikeasti sitten käydä koeajamassa useampaa merkkiä ja mallia, jotta pääsee ihan itse toteamaan, mikä on itselleen mukavin ajaa.

Edit: Tuota TLP:n ehdottamaa Golf varianttia uskallan itsekin suositella. Sinne kyllä mahtuu ihan kivasti takapaksiin tavaraa ja on ihan ok ajattevakin.

Oho, onks niissä mikä todellinen vuosikorko? Usein noissa 0% korkotarjouksissa on kuitenkin jotain laskutuslisää tms. Kuulostaa kyllä ihan hyvältä tommoinen. Pitääpäs etsiskellä. Et varmaan osaa sanoa tähän hätään tommoista firmaa?

Esim. tämä Golf mikä itselle jäi vähän kauttarantain 'kouriin' on velipojan omistuksessa virallisesti vieläkin.
Ei ollut mitään järkeä siirtää sitä minun nimiin, johtuen juuri tuosta 1% korolla olevasta rahoituksesta. Olen vain maksellut kuukausierät ja kulut, kauppakirjakin on sillä nojalla solmittu.
Rahoituserät tosin loppuu aivan justiin, oisko 3kk vielä jäljellä muistaakseni. Kulut on olleet tasan 1% korko.
Jos piilokuluja mietitään, niin rahoituksen kautta autossa on oltava KASKO, eli sitä kautta hinta nousee jollei sitä muutoin ottaisi autoon.
Hyvä vai huono, vaikea sanoa. Ainakin noissa useasti on mukana hinausvakuutus ja tai jonkinlainen keskeytysvakuutus, jolla saa sitten kuluja jatkokuljetuksista pois =)

Vaunut/rattaat pitäisi sinne taakse saada.

No siinä tapauksessa voin aika lämpimästi suositella VW Golfin varianttia.
Omakohtaista kokemusta n. 70tkm:n verran ja ei ongelmia (ei vaunuista, vaan koirista).
Iso tavaratila, autot on juuri tuolla +-1k€ tietämissä maksimistasi.
Tuo 5k€ on niin ja näin siinä rajalla... tässä esim. 1 vaihtoehto, tosin ei tietenkään tätä 'ilmaisrahoitusta' mukana:
http://www.nettiauto.com/volkswagen/golf/3639218

Itsellä ei mitään fiksua ehdotusta ole, mutta täällä kun on poikien toimesta kovasti tarjottu noita vanhoja mersuja, volvoja, yms. niin kannattaa huomioida, että niissä on vielä monissa ihan törkeän huonot penkinsäätö mahdollisuudet. Esim. vielä 2000-luvun alun isommissa mersuissa, se penkki oikeasti jää niin matalalle, vaikka tappiinsä säätäis, että lyhyempi ihminen ei näe sieltä oikeasti kunnolla. Hippa taitaa olla vielä muutaman sentin lyhyempi kuin minä.
Eli kannattaa oikeasti sitten käydä koeajamassa useampaa merkkiä ja mallia, jotta pääsee ihan itse toteamaan, mikä on itselleen mukavin ajaa.

hohhoijaa..joo ja kun noita 2000 luvun swiwtejä oon poijaat ehotellu niin kannattaa kattoa että löytyykö mieleistä väriä ne on usein tosi kalpeita akryyli pintoja. Vaikka mersussa tai volvossa ei olis penkkiä ollenkaan niin se on mukavempi ajaa kuin pienet japsit.

Mites on noiden pikkuisten autojen turvallisuuspuoli? Muistan vaan jonkun vuosien takaisen onnettomuuden, missä Suzuki-merkkisessä autossa kaikki kuoli. Jäi siitä merkistä heti huono maku suuhun, vaikkei välttämättä liity onnettomuusvahinkoihin mitenkään.
Ainahan pienien autojen turvallisuus on isompia heikompi jo ihan liikemäärän kannalta tarkasteltuna. Lisäksi pienillä autoilla EuroNCAP:n törmäystesteissäkin on eri arvostelukriteerit kuin isommilla. Toisaalta pienen auton saa yleisesti ottaen isompaa halvemmalla, ja siksi voi samalla budjetilla ostaa uudemman pienen auton, joka teknisesti on kehittyneempi kuin vanhempi. Varmasti esim. Toyota Yariksen turvallisuus on parempi kuin vanhan 700-sarjan Volvon, vaikka jälkimmäinen onkin ollut aikanaan turvallinen auto.
Tuolla budjetillasi autoissa on jo turvatyynyjä, jotka kyllä omaa turvallisuuttasi parantavat, mutta pienille lapsille niistä ei hyötyä ole.

hohhoijaa..joo ja kun noita 2000 luvun swiwtejä oon poijaat ehotellu niin kannattaa kattoa että löytyykö mieleistä väriä ne on usein tosi kalpeita akryyli pintoja. Vaikka mersussa tai volvossa ei olis penkkiä ollenkaan niin se on mukavempi ajaa kuin pienet japsit.

No hohhoijaa, on se helvetin kiva ajaa ja parkkeerata kun ei näe sieltä.

Tullut useampaa mersua ajettua ja vaikka saksalaisia autoja suosinkin, niin niistä en osaa kyllä uusistakaan tykätä. Makuasioita.

Suositut

Back
Ylös Bottom