Hyvinkään ampumatapaus

lol! Vähä helpommin saatavissa nuo luvalliset aseet siinä vaiheessa ku sekoo, niinku tässäki tapauksessa tyyppi vaan meni himaan ja otti aseet kaapista.

Luvalliset? Tuo meni ja VARASTI aseet asekaapista. Ne oli luvattomat aseet silloin. Jos se aseen omistaja olisi ollut ampuja niin silloin ne olisi olleet luvalliset. Elä sekoita asioita. Mistä sinä tiedät että olisiko tuo myöhemmin tehnyt jotain vaikka ei nyt olisi aseita saanutkaan? Ei tuollaisille mitään voi, niin kuin ei monelle muullekkaan asialle.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
lol! Vähä helpommin saatavissa nuo luvalliset aseet siinä vaiheessa ku sekoo, niinku tässäki tapauksessa tyyppi vaan meni himaan ja otti aseet kaapista.

Jos se kaveri etsimällä etsi jotta löysi kaapin avaimet, niin kyllähän se ois etsimällä etsinyt sen keinon muutenkin jos kerran on oli päättänyt ihmisiä päästää hengiltä.

En vieläkään tajua, mikä tässä on vaikea ymmärtää? Eli pitäisi nyt etsimällä etsiä JOKAISEN syitä siihen miksi tällaista tapahtuu eikä millä välineellä se on toteutettu. Toivotaan nyt ettei seuraava sekopää tee sitä joukkosurmaa jollakin oikeasti isolla pelillä, joita on myös helvetin helppo saada käsiinsä. Enkä tässä nyt puhu pommeista tai aseista, vaan vaikka isokokoisesta ajoneuvosta. Miettikääpä mitä vaikka roska-autolla saisi kaupungilla aikaseen? Ehkä voi päästä juosten karkuun helpommin kuin luotia, mutta kaikki ei pääse ja silloin napsuu.

Ihmiset voi jostain syystä pahoin. siihen pitää kohdistaa energiaa.

Luvalliset? Tuo meni ja VARASTI aseet asekaapista. Ne oli luvattomat aseet silloin. Jos se aseen omistaja olisi ollut ampuja niin silloin ne olisi olleet luvalliset. Elä sekoita asioita. Mistä sinä tiedät että olisiko tuo myöhemmin tehnyt jotain vaikka ei nyt olisi aseita saanutkaan? Ei tuollaisille mitään voi, niin kuin ei monelle muullekkaan asialle.

No sori, muiden perheenjäsenten luvallisista aseista.

Jos se kaveri etsimällä etsi jotta löysi kaapin avaimet

Eero Hiltunen tiesi, missä hänen isänsä säilytti asekaappinsa avaimia. Hän haki avaimet ja meni lukitulle kaapille

Etsimällä etsi?

niin kyllähän se ois etsimällä etsinyt sen keinon muutenkin jos kerran on oli päättänyt ihmisiä päästää hengiltä.

Ehkä, ehkä ei.

Täytyy kyllä sanoa, että vaikka itsekin tiettyyn pisteeseen puhun aseiden puolesta, niin on kyllä joillain aseiden puolustajilla herrajumala sentään tyhmiä mielipiteitä. Anteeks nyt vain.

Se on ihan sama asia. Harrastusväline. Kato ku kaikki maailman ihmiset ei välttämättä pelaa lätkää tai bodaile. :)

Mut sovitaan niin, et kun kaikki lailliset aseet kerätään pois suomesta ja sulatetaan, ni tällanen toiminta loppuu. Ah sitä autuutta kun aseita ei enää kukaan halutessaan saa.

Se on ihan sama asia. Harrastusväline. Kato ku kaikki maailman ihmiset ei välttämättä pelaa lätkää tai bodaile. :)

Se ei ole sama asia. Mun juoksukengillä ei voi kukaan tappaa ketään. Käyttämälläni kisakiväärillä kuitenkin voi. Teoriassa ja periaatteessa näin. On myös tällaisessa tapauksessa turha huudella niitä "pitäiskö autotki kieltää höhö" -juttuja, koska se on ihan yhtä typerä kommentti. Aselaissa on pienehköjä tarkistamisen paikkoja ja minun puolestani kiristyksiä voitaisiin tehdä, KUNHAN ne tehtäisiin yhteistyössä harrastajien ja metsästäjien kanssa niin että kaikki tulisivat kuulluiksi, eikä mentäisi sokeasti määräämään asioita.

Se ei ole sama asia. Mun juoksukengillä ei voi kukaan tappaa ketään. Käyttämälläni kisakiväärillä kuitenkin voi. Teoriassa ja periaatteessa näin. On myös tällaisessa tapauksessa turha huudella niitä "pitäiskö autotki kieltää höhö" -juttuja, koska se on ihan yhtä typerä kommentti. Aselaissa on pienehköjä tarkistamisen paikkoja ja minun puolestani kiristyksiä voitaisiin tehdä, KUNHAN ne tehtäisiin yhteistyössä harrastajien ja metsästäjien kanssa niin että kaikki tulisivat kuulluiksi, eikä mentäisi sokeasti määräämään asioita.

Tyhmiin kommentteihin tyhmät vastaukset.. ;) Esimerkiksi vaikka kaikki taistelukoira rodut. Mitä ihmettä niillä tekee? Eikö ne ole sama kieltää kaikki kun ovat niin arvaamattomia ja vaarallisia? Voisin itse ajatella näin koska en sellaisia koiria mihinkään tarvi, mutta antaa niiden harrastaa jotka niistä tykkää. Itse otan sen riskin että joltain teinitytöltä karkaa 70kg tappokoira kimppuun kun ulkona liikun. Tähän tietenkin joku kommentoi että montako joukkomurhaa on koirilla tehty.. :thumbs:

Miksi tuo auto on huono vertaus aseelle? Tietämättömät huutelee että aseet pitäisi kieltää, siihen voi vastata aivan yhtä tyhmästi että silloin on sama kieltää myös autot. Sehän on selvää että kumpikaan ei tule lähiaikoina onnistumaan.

Minun mielestä mitään kiristyksiä aselakiin ei todellakaan enää tarvita, mutta voisi sitä muuten muuttaa järkevämmäksi.

Kyllä lakipiste puhuu asiaa, yksin täällä ollaan ja yksin pitää omat ongelmat selvittää, ei ne sukulaiset, kaveritkaan/sosiaaliverkosto pysty aina auttamaan

Jotain mietittävää haluan vielä heittää ilmoille.

Yritän itse hakea juuri EOD puolelle inttiin. Oppii siis räjähteistä melkein ihan kaiken. Siellä harjoitellaan räjäyttämistä, panosten tekoa jne. Sielä myös opetetaan millaisella räjähteellä saa paljon ihmisiä hengiltä ja millaisella pääsee panssarin läpi. Torjumisen estämiseksi siellä myös opetetaan, miten räjähteiden kanssa liikutaan että saadaan mahdollisimman paljon tuhoa. Jos kaiken kääntää päinvastaiseen tarkoitukseen niin omaa kaikki terroriräjähteiden alkeet ja enemmänkin. Tämän lisäksi saa pari kuukautta työharjoitusta räjäytyslupakirjaan, eli jos on siviilissä panostamassa pari kuukautta niin saa räjäyttäjäkirjat, eli saat laillisesti ostaa ihan oikeeta räjäytysainetta ja nallit. Jos henkilö on tekniikasta kiinnostunut niin pommin saisi räjäytettyä esim. kännykällä/munakellolla/herätyskellolla/kaukosäätimellä jne. Intissä oppii siis mahdollisimman tehokkaan räjähteen ulkokuoren tekemisen, jopa kannustaa hommaamaan räjäytysluvat, oppii terroriräjähteiden käyttämisen/ansan tekemisen ja triggerin valmistamiseen riittää varmasti pelkästään maalaisjärki/netin ohjeet. Miksi saan tälläisen mutta esim. puoliautomaatti 22 on aivan mahdoton ajatus?

Ja lisää mietittävää että intin leireillä, jotka saattaa ilmeisesti kestää 2vkoa(kin), tehtävästä riippuen pääsee ajamaan intin autolla rynkky mukana keskustaan. Kukaan ei ihmettele jos lähdet 2 tunniksi pois. Olet muutenkin fyysisen ja henkisen kärsimyksen äärirajoilla, sinulla on intin romppeet (sis naamiointi), rynnäkkökivääri ja tarkkuuskivääri eikä kukaan katsomassa perääsi ja pääset liikkumaan keskustassa. Noita esimerkkejä intiskin on miljoona. Eikö tämä kuulosta muka yhtään vaarallisemmalta kuin jonkin pienikaliiberisen pistoolin myöntäminen?

Ja joku ihmetteli tuota maaseutuhommaa, jos pitää kakarat kasvattaa sielä olkaa oikeesti varmoja että siellä on samanikäisiä lapsia todella paljon kävelymatkan päässä. Kokemuksen syvällä rintaäänella voin sanoa että ne teidän kakarat saattaa muuten päästää itsensä päiviltä ~18 vuotiaana, ettekä pysty mitenkään näkemään tätä ennakkoon/estämään. Ei se toimi niin että lupaatte kuskata niitä sitte teini-ikäisenä. Kyllähän jotkut varmasti tykkää mutta itse en tunne yhtäkään, olen sitä mieltä että yleensä ne vanhemmat muuttaa itsensä takia sinne maalle

Kyllä lailliseet käsiaseet ovat tainneet tulla loppunsa valitettavasti, kuten joku tuossa sanoikin

Jos metsästys kielletään tässä samalla niin pitäisi keksiä jotain korvaavaa tekemistä kaikille nuorille jotka siitä kärsivät (ja oikesti jotain mielekästä)

Tyhmiin kommentteihin tyhmät vastaukset.. ;) Esimerkiksi vaikka kaikki taistelukoira rodut. Mitä ihmettä niillä tekee? Eikö ne ole sama kieltää kaikki kun ovat niin arvaamattomia ja vaarallisia? Voisin itse ajatella näin koska en sellaisia koiria mihinkään tarvi, mutta antaa niiden harrastaa jotka niistä tykkää. Itse otan sen riskin että joltain teinitytöltä karkaa 70kg tappokoira kimppuun kun ulkona liikun. Tähän tietenkin joku kommentoi että montako joukkomurhaa on koirilla tehty.. :thumbs:

Miksi tuo auto on huono vertaus aseelle? Tietämättömät huutelee että aseet pitäisi kieltää, siihen voi vastata aivan yhtä tyhmästi että silloin on sama kieltää myös autot. Sehän on selvää että kumpikaan ei tule lähiaikoina onnistumaan.

Minun mielestä mitään kiristyksiä aselakiin ei todellakaan enää tarvita, mutta voisi sitä muuten muuttaa järkevämmäksi.

En tiedä oletko lukenut aiempaa kannanottoani tähän asiaan. Mä en haluaisi kieltää yhtään mitään. Jos aseet olisi kielletty, niin nämä muutamat tapaukset olisi ehkä voitu estää, mutta en uskalla edes ajatella kuinka paljon muuta väkivaltaa ja paskaa sattuisi jos ainoat olemassaolevat aseet olisi rikollisten käsissä. En parhaalla tahdollanikaan jaksa ymmärtää tätä hysteriaa välillisten ja kosmeettisten seikkojen suhteen. On kyse ihmisten pahoinvoinnista, syrjäytymisestä, nuorten miesten kriisistä. Ihmisillä on perkeleen paha olla, mistä se johtuu?! Se ei johdu aseista, autoista, tappajakoirista tai ulkoavaruuden asukkaista. Pitäisikö suurten päättäjien suuressa viisaudessaan katsahtaa välillä finanssisalkkujensa yli siihen, mitä Suomessa tapahtuu? Nyky-yhteiskunta on kasvatettu kokemaan uutta ja hienoa koko ajan, täytyy tulla elämyksiä, kaikesta pitää saada jotain ("mitä mä siitä saan?") ja unhoon on jäänyt se, mitä pitäisi tehdä, mitä kannattaa tehdä vapaaehtoisesti ja mistä voisi olla yhteistä hyvää. Jopa harrastusten parissa pyörivät teinit kyselevät valmentajiltaan "miks me ei tehdä tätä, miks sä käsket meidän tehdä näin, mitä me siitä hyödytään?". Anteeksi tällainen "silloin kun minä olin nuori" -ajattelu, mutta mut on aina kasvatettu kuuntelemaan itseäni vanhempia ihmisiä, opettajia ja muita nk. auktoriteetteja. Totta kai joskus teininä kysyttiin että onko pakko ja joko voi lähtee syömään. Silloin kuitenkin silti kunnioitettiin koulua ja opettajia ja vanhempia. Pyrittiin tekemään asioita, koska niin on tarkoitus ja niin se yhteiskunta toimii. Koulun ja työn ei ole tarkoitus tuottaa oppilaille/työntekijöille aina vain uusia ja hienompia elämyksiä ja ilotulitteita. Se on jumalauta arkea, jota kaikki muutkin tekee.

En mä tiedä mihin mä lähdin tän ajatusmaailmani kanssa. Ehkä siihen, että kosmeettiset kiellot ei ratkaise tällaisia asioita. Pahoinvointi EI johdu aseista, se johtuu jostain muusta. Voitaisiinko siihen "Johonkin Muuhun" keskittyä ja katsoa voiko sille tehdä jotain?

Jotain mietittävää haluan vielä heittää ilmoille.

Yritän itse hakea juuri EOD puolelle inttiin. Oppii siis räjähteistä melkein ihan kaiken. Siellä harjoitellaan räjäyttämistä, panosten tekoa jne. Sielä myös opetetaan millaisella räjähteellä saa paljon ihmisiä hengiltä ja millaisella pääsee panssarin läpi. Torjumisen estämiseksi siellä myös opetetaan, miten räjähteiden kanssa liikutaan että saadaan mahdollisimman paljon tuhoa. Jos kaiken kääntää päinvastaiseen tarkoitukseen niin omaa kaikki terroriräjähteiden alkeet ja enemmänkin. Tämän lisäksi saa pari kuukautta työharjoitusta räjäytyslupakirjaan, eli jos on siviilissä panostamassa pari kuukautta niin saa räjäyttäjäkirjat, eli saat laillisesti ostaa ihan oikeeta räjäytysainetta ja nallit. Jos henkilö on tekniikasta kiinnostunut niin pommin saisi räjäytettyä esim. kännykällä/munakellolla/herätyskellolla/kaukosäätimellä jne. Intissä oppii siis mahdollisimman tehokkaan räjähteen ulkokuoren tekemisen, jopa kannustaa hommaamaan räjäytysluvat, oppii terroriräjähteiden käyttämisen/ansan tekemisen ja triggerin valmistamiseen riittää varmasti pelkästään maalaisjärki/netin ohjeet. Miksi saan tälläisen mutta esim. puoliautomaatti 22 on aivan mahdoton ajatus?

Räjähteet ja niiden käyttö opetetaan ihan taistelupioneereille ja joillekin tiedustelijoille, se ei liity sinällään mitenkään EOD-koulutukseen. EOD on räjähteiden raivausta ja purkua, siinä siis pääpaino on maastoon jääneiden ammusten yms. raivauksessa. IEDD puolestaan käsittelee noita terroriräjähteitä ja sitä koulutusta ei ihan jokajampalle anneta. Terveisin 6kk työkokemusta, räjäyttäjän paperit ja EOD2-pätevyyden intistä saanut. Meitä on muuten aika iso määrä, pioneereja kun koulutetaan jokaisessa saapumiserässä ihan mukavasti.

Ja lisää mietittävää että intin leireillä, jotka saattaa ilmeisesti kestää 2vkoa(kin), tehtävästä riippuen pääsee ajamaan intin autolla rynkky mukana keskustaan. Kukaan ei ihmettele jos lähdet 2 tunniksi pois. Olet muutenkin fyysisen ja henkisen kärsimyksen äärirajoilla, sinulla on intin romppeet (sis naamiointi), rynnäkkökivääri ja tarkkuuskivääri eikä kukaan katsomassa perääsi ja pääset liikkumaan keskustassa. Noita esimerkkejä intiskin on miljoona. Eikö tämä kuulosta muka yhtään vaarallisemmalta kuin jonkin pienikaliiberisen pistoolin myöntäminen?

Henkisen ja fyysisen kärsimyksen äärirajoilla? :wtf: Kovapanosammunnat suoritetaan yleensä leireillä, jossa sitä lepoa ihan määräysten mukaan tulee tarpeeksi. Ne ammukset myös yleensä jaetaan vasta siellä ampumapaikalla, ei niitä anneta käteen kassulla ja sen jälkeen päästetä porukkaa vapaaksi. Kyllähän se rynkky voi olla mukana, mutta ei sillä mitään ilman ammuksia tee. Harvemmalla taistelijalla muuten on rynkkyä ja tarkkuuskivääriä, joten aika epätodennäköinen skenaario tuo on muutenkin. Kas kun et visioinut jonkun vievän pannua ja siinä olevaa itkoa johonkin keskustaan. Siinä olisi poliisillakin vähän heikot mahdollisuudet kun toinen istuu panssaroidun ajoneuvon sisällä ja suoltaa 12,7mm kuulaa ympärilleen.

Kannattaa ensin käydä siellä armeijassa...

En tiedä oletko lukenut aiempaa kannanottoani tähän asiaan. Mä en haluaisi kieltää yhtään mitään. Jos aseet olisi kielletty, niin nämä muutamat tapaukset olisi ehkä voitu estää, mutta en uskalla edes ajatella kuinka paljon muuta väkivaltaa ja paskaa sattuisi jos ainoat olemassaolevat aseet olisi rikollisten käsissä. En parhaalla tahdollanikaan jaksa ymmärtää tätä hysteriaa välillisten ja kosmeettisten seikkojen suhteen. On kyse ihmisten pahoinvoinnista, syrjäytymisestä, nuorten miesten kriisistä. Ihmisillä on perkeleen paha olla, mistä se johtuu?! Se ei johdu aseista, autoista, tappajakoirista tai ulkoavaruuden asukkaista. Pitäisikö suurten päättäjien suuressa viisaudessaan katsahtaa välillä finanssisalkkujensa yli siihen, mitä Suomessa tapahtuu? Nyky-yhteiskunta on kasvatettu kokemaan uutta ja hienoa koko ajan, täytyy tulla elämyksiä, kaikesta pitää saada jotain ("mitä mä siitä saan?") ja unhoon on jäänyt se, mitä pitäisi tehdä, mitä kannattaa tehdä vapaaehtoisesti ja mistä voisi olla yhteistä hyvää. Jopa harrastusten parissa pyörivät teinit kyselevät valmentajiltaan "miks me ei tehdä tätä, miks sä käsket meidän tehdä näin, mitä me siitä hyödytään?". Anteeksi tällainen "silloin kun minä olin nuori" -ajattelu, mutta mut on aina kasvatettu kuuntelemaan itseäni vanhempia ihmisiä, opettajia ja muita nk. auktoriteetteja. Totta kai joskus teininä kysyttiin että onko pakko ja joko voi lähtee syömään. Silloin kuitenkin silti kunnioitettiin koulua ja opettajia ja vanhempia. Pyrittiin tekemään asioita, koska niin on tarkoitus ja niin se yhteiskunta toimii. Koulun ja työn ei ole tarkoitus tuottaa oppilaille/työntekijöille aina vain uusia ja hienompia elämyksiä ja ilotulitteita. Se on jumalauta arkea, jota kaikki muutkin tekee.

En mä tiedä mihin mä lähdin tän ajatusmaailmani kanssa. Ehkä siihen, että kosmeettiset kiellot ei ratkaise tällaisia asioita. Pahoinvointi EI johdu aseista, se johtuu jostain muusta. Voitaisiinko siihen "Johonkin Muuhun" keskittyä ja katsoa voiko sille tehdä jotain?

Joo tiedän että et ollut kieltämässä aseita, mutta ei kait siihen lakiin mitään kiristyksiä enää tarvi kun on jo nyt niin vaikeaksi mennyt ja kalliiksi. Olen päättänyt että ostan vähintään kolmen vuoden välein uuden aseen niin ei tarvi testejä tehdä ja haastatteluissa käydä. Jos edellisen aseen on ostanut yli 3 vuotta sitten niin joutuu nuo hommat käymään läpi. Mikähän idea tuossakin on?

Joo tiedän että et ollut kieltämässä aseita, mutta ei kait siihen lakiin mitään kiristyksiä enää tarvi kun on jo nyt niin vaikeaksi mennyt ja kalliiksi. Olen päättänyt että ostan vähintään kolmen vuoden välein uuden aseen niin ei tarvi testejä tehdä ja haastatteluissa käydä. Jos edellisen aseen on ostanut yli 3 vuotta sitten niin joutuu nuo hommat käymään läpi. Mikähän idea tuossakin on?

Kolme vuotta on pitkä aika, siinä ajassa ehtii saada pari pahoinpitelytuomiota, menettää työnsä, polttaa talonsa ja raiskata oravan. Onhan noita varoaikoja ihan hyvä olla. Tiettyyn pisteeseen asti musta on hyvä, että noi jutut on tiukkoja, voi sitten ainakin perustella ihmisille, että kyllä, olen toimittanut kaiken mahdollisen tiedon ja minut on todettu kelpoiseksi omistamaan aseen.

Ajattelin ruveta nyt hakemaan rinnakkaislupia, saa nähdä millainen sota siitä syttyy.

Sinulla on aika pirun lyhyt muisti tai sitten et seuraa ollenkaan uutisia. Autolla tehty: http://www.msnbc.msn.com/id/30495873/ns/world_news-europe/#.T8XvQMXwJ0c tappoi muuten enemmän kuin tämä Hyvinkään ampuja. Tässä toinen, vanhempi tapaus joka osoittaa hyvin autojen toimineen pitempäänkin joukkomurhan välineenä http://www.reviewjournal.com/lvrj_home/2005/Jan-30-Sun-2005/news/25766120.html oli muuten taas kovemmat luvut.

Tässä on pelkästään Israelin osalta pommilla tehdyt: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Palestinian_suicide_attacks ja tuokin on useamman vuoden vanha jo. Pelkästään Pakistanissa tehtiin 2008 loppupuolella useita kymmeniä iskuja ja kuolonuhrit laskettiin sadoissa. Kyllä ne pommit on aika yleisesti käytössä joukkomurhissa.

"In the last decade, suicide bombers have struck Pakistani targets more than 290 times, killing at least 4,600 people and injuring 10,000." - http://articles.latimes.com/2011/sep/05/world/la-fg-pakistan-911-20110906

verrataanko noita auto tapauksia sitten vaikka breivikkiin? teeppä laskutoimitus.

joo ja otappa terroristit mukaan laskuihin. vittu saa ajatella järjellä. lähdetäänkö porukalla hajottamaan terrorismi maailmasta?

olkoon ihan sama mitä sanoo aseista niin aseharrastajat tulee suklaajunassa porukalla kieltään. niinkun sanonta kuuluu tilaisuus tekee varkaan. nyt oli aseet kaapissa kotona. ei ollut kovin vaikea hakea niitä edes tälläisen vajakin.

mitäs veikkaatte mahtaako surmattujen läheiset olla ase-faneja? ei ainakaan enään. ette varmaan tekään olisi kun oma läheinen kuolisin kun joku sekopää pääsee näin helposti aseihin käsiksi.

ase harrastajat jatkakoon ajattelua siitä että aseista ei tuu koskaan mitään pahaa aikaan.

ja jos jokun vinkin näille naivi aseen omistajille saa sanoa niin pitääkä nyt edes te ne aseet sillä tavalla ettei kukaan muu niihin pääse käsiksi. varmaan tästäkin kyllä sataa paskaa niskaan.

Kiristellään vain lisää.

http://www.mtv3.fi/uutiset/rikos.shtml/pimea-asekauppa-huolettaa-poliisia/2010/01/1027915

Joka helvetin asiantuntija tästäkin asiasta päättäjille tolkutti mutta ei niin ei, jotain piti vain saada kiellettyä ja seuraus näkyy sitten pimeiden aseiden tarjonnan lisääntymisenä. Mitäs tässä voitettiin? Saatiin ainakin järeämpää pimeää kalustoa enemmäin tarjolle.:face:

Tuotahan se on ollut Briteissä jo pitkään. Siellä on valtio pikkuhiljaa kaikessa hiljaisuudessa alkanut purkaa tuota kieltoa, koska totesivat menneensä totaalisesti naama edellä perseeseen ton homman kanssa.

verrataanko noita auto tapauksia sitten vaikka breivikkiin? teeppä laskutoimitus.

joo ja otappa terroristit mukaan laskuihin. vittu saa ajatella järjellä. lähdetäänkö porukalla hajottamaan terrorismi maailmasta?

Jos lähdetään tilastoja kaivelemaan niin kyllä noita autoilla tehtyjä löytyy aika paljon. Ei vaan sopinut sinun agendaasi joten heti vedetään herneet nenään :D Mitä taas tulee terroristeihin niin onhan se helppo kaikki leimata suoraan terrorismiksi. Toisen terroristi, toisen vapaustaistelija. Tiedätkö muuten mitä terrorismi edes tarkoittaa? Sanan määritelmän mukaan kun tämäkin teko voidaan luokitella(luokittelusta kun ei ole mitään yhtenäistä säännöstöä) terrorismiksi, ainakin jos taustalta löytyy vähänkään jotain ideologiaa. Siun reaktiosi on myös siinä mielessä huvittava, että itse mainitsit lentokoneiden lentämisen taloja päin aikaisemmassa viestissäsi. Sinä siis itse otit koko aiheen esille ja nyt olet sitten esittämässä närkästynyttä kun omat mielipiteesi eivät kestäneetkään päivänvaloa.

Kolme vuotta on pitkä aika, siinä ajassa ehtii saada pari pahoinpitelytuomiota, menettää työnsä, polttaa talonsa ja raiskata oravan. Onhan noita varoaikoja ihan hyvä olla. Tiettyyn pisteeseen asti musta on hyvä, että noi jutut on tiukkoja, voi sitten ainakin perustella ihmisille, että kyllä, olen toimittanut kaiken mahdollisen tiedon ja minut on todettu kelpoiseksi omistamaan aseen.

Ajattelin ruveta nyt hakemaan rinnakkaislupia, saa nähdä millainen sota siitä syttyy.

Luvat katsotaan uudestaan yleensä siinä vaiheessa kun tulee joku pahoinpitelytapaus. Saattaa vaikka heti lähteä aseet. Onhan nuo testit ja haastattelut hyvä olle ensimmäisen aseen hakijalle, mutta jos niitä on jo kymmenen ja hakee vielä yhdelle kertalaukeavalle haulikolle lupaa niin en ymärrä mikä järki siinä on..

Mihin aseeseen haet lupaa? Jos ei ole metsästyskorttia tai ei kuulu mihinkään ampumaseuraan niin voi olle hankala saada lupaa, mutta kyllä sen varmaan saa kun rinnakkaislupaa hakee ja kun pystyy näyttään mihin käyttöön se tulee. Ehkä jotain suosituksia pitää vielä hankkia.

Mihin aseeseen haet lupaa? Jos ei ole metsästyskorttia tai ei kuulu mihinkään ampumaseuraan niin voi olle hankala saada lupaa, mutta kyllä sen varmaan saa kun rinnakkaislupaa hakee ja kun pystyy näyttään mihin käyttöön se tulee. Ehkä jotain suosituksia pitää vielä hankkia.

Haen lupia 6mmPPC-kasakivääriin ja .22LR -kivääriin. Olen kisannut 14-vuotiaasta asti, kuulun ampumaseuraan ja SAL:iin, suosittelijoita poliisipiireistä lähtien. Suattaap irrota.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom