hyviä venytyksiä alaselälle?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sepa
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Mulla on alaselkä aika huonossa kunnossa eli se on jumissa ja tosi kankee. nyrkkeilyssä vetäjä sano että kannattais näyttää kiropraktikolle, mutta mä nyt ajattelin kokeilla ensin venyttelyä. Mä oon jotain kokeillu mutta en saanu oikee tuntumaan kunnolla alaselässä, jos teillä olis jotain vinkkejä nii ne olis enemmän kuin tervettulleita :)

Mulla on ollut alaselkä pariin otteeseen todella paskana, kiitos maastavedon ja kyykyn :) . Kävin pari kertaa osteopaatilla ja nyt alaselkä on kuin uusi.

Olenkin pitkään ihmetellyt miten se selkä tuntuu niin "venytetyltä" koulupäivän jälkeen, johtuukin näemmä tuosta istuma-asennostani:)

ei vaan asiaan: miten pitkään olette kärvistelleet ennen kun olette menneet valittamaan selkäänne ammattilaiselle? Mulla meni joku pari-kolme viikkoa sitten alaselkä (tai melkein voisi sanoa että yläperse..) hemmetin kipeäksi maastavedon ja kyykyn yhteistyöstä. Tällä viikolla sitten aloitin kovat treenit niin että alaselkä rasittus mahdollisimman vähän ja itse treenit on menny hyvin, mutta kaikenlainen istuminen ja etenkin ylösnouseminen vihlaisee yhä aika ilkeästi.

Kannattaisiko käydä jo nyt näyttämässä tuota selkää vai odotella vielä hetkinen ja katsoa miten tilanne kehittyy?

Originally posted by luca

Kannattaisiko käydä jo nyt näyttämässä tuota selkää vai odotella vielä hetkinen ja katsoa miten tilanne kehittyy?

Jos se on tosi paskassa kunnossa nii olis vissii parempi, eikä muutenkaan kannattais hirveesti reenaa sitä jos se vihloo

Mulla hajosi selkä kanssa tossa pari vuotta sitten. Muistaakseni kuukauden odottelin, että jos paranisi itsestään, mutta eipä parantunut. Diagnoosi oli välilevyn pullistuma, jonka paraneminen kesti sitten melkein vuoden. Eli kannattaa sinne lääkäriin mennä näyttämään, että selviää onko selässä lihakset jumissa vai onko vika välilevyissä.

Suosittelisin kyllä lääkärin sijasta Napropaattia. Yleislääkärit ei tiedä selkäasiosta vittuakaan, ainut asia jonka ne pystyy tekemään on ottamaan kuvan selästä ja toteaamaan, että joo vähän on noi nikamat huonossa asennossa. Tossa on resepti ja tosta sairaslomaa. Jos kyseessä on virheasento ja sen aiheuttama lihaskramppi, niin ammattilainen korjaa sen samalla käynnillä.
Itselläni on löysät nikamat ja pitkä historia selkävioista. Lääkärin avustuksella nikaman / nikamien mentyä pois paikaltaan tervehtyminen kesti noin kuukauden. Nykyään kun selässä rusahtaa soitan heti "tyypilleni" ja vika korjataan samantien. Ja seuraavana päivänä salille...
Joku välilevynpullistuma on tietenkin eriasia ja vaatii asianmukaista hoitoa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Eiköhän tuon akupunktion vaikutus perustu pitkälle placebo efektiin. Toki paikallinen neuloilla tökkiminen voi hetkellisesti lievitää hiukan kipua, mutta kannatanee kuitenkin mennä vaikka oikean urheilulääkärin juttusille. Akupunktiosta vielä sen verran, että vaikutus on ollut kaikissa tieteellisten kriteerien täyttämissä tutkimuksissa ollut sama riippumatta siitä onko neuloja tökitty hermopisteisiin vai niitten viereen. Jos joku kokee siitä apua saavansa niin kannattaa siitä kait silloin maksaa...

Itselläni alin nikama on liukunut eteenpäin. Näinpä lihakset sitten ovat lähes aina jumitilassa. Roikkuminen rekkitangolla lähinnä pahensi tilannetta, eivätkä muut venytykset tehneet vaikutusta suuntaan tai toiseen. Eräs fysioterapeutti (niin poropeukaloita kuin ne yleensä tuntuvat olevankin) esitteli terapiapallon käyttöä selän venytykseen. Aivan loistava väline, jolla saa vieläpä kohdistettua venytyksen tiettyyn nikamaväliin röhnötysasentoa muuttamalla. Hintaa noilla on n. 20€ ja teho ollut todella hyvä ainakin itselläni. Sen perinteisen relaksanttikuuri per ½ vuotta sijaan olen nyt pysynyt toimintakuntoisena jo yli vuoden. :kippis1:

Vaikutus on varmasti sama tökkääkö neulan hermoon vai sen viereen koska akupunktiossa hyödynnettävät meridiaanit eivät ole hermoratoja. Akupunktio ei siis perustu hermojen käsittelyyn.

kokeile selän venytystä pallon päällä.

Vaan tosta napropaatista.

Suurin osa niistä naksuttaa selkä hengenvaarallisesti. Hiukan hierovat ja sitten painavat voimalla paikalleen. Tällä saadaan aikaan se että lihaksiin tulee revähtymiä ja arpikudosta.

Oikea versio on että kunnolla hierottuna nikamat menevät itsestään paikalleen, tai ainakin ilman voimankäyttöä.

Ja voimalla painettu menee aina uudestaan ja uudestaan pois paikaltaan. vaan sehän passaa napropaatille. Kävin itse aikanaan kolmesti, 200mk laaki !

Originally posted by JeanS
Itselläni alin nikama on liukunut eteenpäin. Näinpä lihakset sitten ovat lähes aina jumitilassa. Roikkuminen rekkitangolla lähinnä pahensi tilannetta, eivätkä muut venytykset tehneet vaikutusta suuntaan tai toiseen. Eräs fysioterapeutti (niin poropeukaloita kuin ne yleensä tuntuvat olevankin) esitteli terapiapallon käyttöä selän venytykseen. Aivan loistava väline, jolla saa vieläpä kohdistettua venytyksen tiettyyn nikamaväliin röhnötysasentoa muuttamalla. Hintaa noilla on n. 20€ ja teho ollut todella hyvä ainakin itselläni. Sen perinteisen relaksanttikuuri per ½ vuotta sijaan olen nyt pysynyt toimintakuntoisena jo yli vuoden. :kippis1:

Tarkoitat ilmeisesti tälläistä erilaisissa katalogeissa myytävää "jumppapalloa"? Elloksella näytti olevan vajaa 30 egeä sellainen suht. iso ilmalla täytettävä "jumppapallo" . Onko itselläsi iso ilmatäytteinen vai sellainen Mika Myllylänkin suosittelma kiinteä vähän pienempi pallo? Just meinaan puhuttiin daamin kanssa pitäs ostaa pallo, kun olen lukenut sen monikäyttöisyydestä pelkkää hyvää.

Ilmalla täytettävä 85cm pallo. Ilmatäytteisessä on etuna se, että ilman määrää voi säädellä ja näin pallon säde venytyksessä muuttuu. Pieni pallo-> pieni säde -> rajumpi venytys. Omani on kyllä jo sitä kokoluokkaa, ettei sillä mitään muuta sitten voikaan oikein tehdä, mutta venyttelyyn pienempi tuntui huonolta.

Onhan tuo samalla modernia taidetta kämpässä ja kiva sotkematon lemmikki ;)

JeanS: tarkoitatko tuolla "pallovenytyksellä" ihan pallon päällä vatsallaan röhnöttämistä vai jotain muuta? Tuli tuossa hankittua jumppapallo ja erilaisia käyttövinkkejä otetaan vastaan. Juuri nyt käytän sitä työtuolina tässä tietokoneen ääressä, on muuten todella hyvä siihen tarkoitukseen :thumbs:

Originally posted by Willie
Vaikutus on varmasti sama tökkääkö neulan hermoon vai sen viereen koska akupunktiossa hyödynnettävät meridiaanit eivät ole hermoratoja. Akupunktio ei siis perustu hermojen käsittelyyn.

Mikä on meridiaani ja miten se löytyy?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom