Hyviä olutmerkkejä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tabe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Murphys stout, sitä saa kaikista hyvinvarustelluista kaupoista ja on aivan törkeen hyvää olutta. Hieman lakuun vivahtava aromi iskee ainakin mulle tosi hyvin. Tuon lisäksi itse juon lähinnä Kilkennyä, Guinness:ikin maistuu jos ei ensin mainittuja ole tarjolla. Harvassa on kyllä itsellä oluen tai muunkaan alkoholin maistelut tosin.

Ihan perushyvää, joskin aika mautonta kamaa nuo. Kuitenkin jos juomalta etsitään todellista makua ja luonnetta, kannattaa katseensa suunnata johonkin ihan muualle kuin noihin merkkeihin... Mutta ei sillä, mieluummin noita hörppii kuin jättää hörppimättä :)

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Luultavasti kyse on lähinnä siitä, ettet ole tottunut tuon makuisiin oluisiin (ilmeisesti olet juonut noita maitokauppastoutteja?). Vaikka tuo ei kovin häävi ole, ei sen pitäisi pahimman mahdollisen makuinen juoma ole.

Todennäköisesti. Olen juonut oikeastaan pelkästään normi elintarvikekaupasta saatavia juomia tai rafloista (Ei olutravintoloista) saatavia hanatuotteita. Kitkerän, käyneen ja pilaantuneen makuista tavaraa oli.

Kilkennyn juojien kannattaa maistaa Shepherd Neamen Smoothia, jos jossain sellainen sattuu silmään. Pirun hyvä oli, vaikka pienessä hutikassa reissun päällä maistoinkin.

Olipa muuten tuo Sumun ehdottama There Is No Santa päässyt loppumaan paikallisestakin heti ensimmäisenä jouluolusista. Että ilmeisesti oli oikein maukas tuote, kun noin vauhdikkaasti myytiin loppuun. Enkä tietenkään kerinnyt tuota maistamaan, prkl. No, josko jostain sattuu vielä pullo kätösiin tarttumaan tuotakin.

Tuo Luostari oli omaankin makuun aikasta ryönää, vaikka olusia tykkäänkin maistella kohtuu laajalla skaalalla. Ensin maistoin sen yhdessä muutaman jouluolusen kanssa samana iltana ja huonoin oli maistetuista. Piti vielä uusi mahdollisuus antaa myöhemmin ja yssikseen maistaa ja eipä se kyllä sen maukkaampi ollut silloinkaan. Kyllä jos tuolla yritettiin tavoitella samoja makuja mitä Belgian serkuilla on, niin metsään mentiin.

Joko alkosta taikka systeemistä olen tuota joskus ostanut, eli jommassa kummassa ainakin ollut myynnissä jossei nyttenkin ole. Hyvää oli, tosin niin on kyllä olleet kaikki muutkin Samuel Adamsin oluset poikkeuksetta.

Alkaa oma olutmaku olla nyt löydetty. Toisessa päässä menee loistavasti erittäin kevyet lagerit, joita voi hellesäässä tai työn uuvuttamana janoon kitata surutta liian kylmänä suoraan pullosta ja muutenkin epä-ortodoksisesti. Koff on ikuinen suosikki kotimaisista mutta jopa vielä parempana Tsingtao, Asahi, Tiger tai vastaavat mieluusti alla 4% vahvuisena.

Ja toisessa päässä Belgialaiset oluet, jotka vain naksahtavat makuhermoon niin oivallisesti. En ole huonoa Belgialaista olutta vielä juonut.

Ja se mitä en voi sietää on bitterit kamat. Tsekkioluet on jotain niin hirveää, enemmistö englantilaisista myös.

Ja toisessa päässä Belgialaiset oluet, jotka vain naksahtavat makuhermoon niin oivallisesti. En ole huonoa Belgialaista olutta vielä juonut.

Belgejä on aika paljon erilaisia ja siis todella erilaisia joista kaikki eivät tosiaan ole helpoimmasta päästä... Eli käsitteenä belgialainen olut ei ainakaan mulle sano vielä yhtään mitään.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ylläoleva aika pitkälti totta. Vertaa nyt sit vaikkapa Stellaa ja Rodenbach Grand Cruta. Toi jälkimmäinen on hyvin viinimäinen, erittäin kirpeä olut, jossa on käytetty osaksi 2 vuotta tynnyreissä ollutta, tavallaan ylikypsää olutta. Kannattaa kyllä maistaa jo ihan sillä, miten laaja makuskaala oluissa onkaan.

Veikkaan, että tossa kuitenkin viitattiin belgialaisiin trappist- tai abbey-tyylisiin tuotteisiin, joita monet tuntuvat automaattisesti belgi-oluella käsittävän. Mä en taas ole oikein saanut itseäni pitämään niistä. Korkea alkoholipitoisuus, runsaus, usein makeus ja se fiilis, että tulee hirveä määrä tavaraa kerralla suuhun ei oikein sytytä. Senpä vuoksi juon useimmiten itse nimenomaan noita mainittuja pilssejä tai bittereitä :)

Zone-sarja -42%
Itselle ei myöskään se ääretön makeus ja runsaus korkean alkoholipitoisuuden kera pahemmin uppoa. Poikkeuksia toki on, mutta trappistien päälle en kamalasti ymmärrä. Belgeistä jotkut lagerit ja alet menevät...

Tänään maistoin jouuruoan kanssa Aass Bryggerin Bock 6,5% ja sanoisin että siinä makeutta oli hieman liikaa. Meni ruoan kanssa, mutta pikkupulloa enempää ei tehnyt mieli juoda.

Eilen joulupöydässä rykäisin naamaani Lerwigin Winter Ale 8,3% ja se taasen oli makeudesta, rusinaisuudesta huolimatta oikein kiva juoma. Ko. Tuotos on käytetty rusinoiden kanssa ja sikäli hieman erikoisempi, mutta siitä nautiskeli mielellään vielä aterian päälle ihan viinilasista ryystettynä...

Trappisteja lähinnä tarkoitin juu. Kun prosentteja on lähemmäs kymmenen niin tarviiko sitä kovin montaa pulloa edes litkiä? ;) Ei mun ainakaan tarvi.
Jostain syystä noi ei omaan suuhun mitenkään makeilta tunnu.

Kun belgialaisista oli puhe, niin join itse taas eilen vähästä aikaa Grimbergenin dubbelin, ja täytyy myöntää, että se on kyllä hyvää. Tosi helppo juotava tuommoiseksi tuotteeksi. Harmi, että se on vähän hinnalla pilattua ravintoloissa.

Jo oli jouluoluset viittävaille loppu paikallisesta, jäljellä oli enää muutama hullu pullollinen. Niistä tuli pallopelin oheiseksi maistettua St. Feuillien Cuvée de Noël ja oli kyllä ihan erimakuinen mitä odotti. Ei ollut oikeastaan lainkaan yrttisen makuinen, mitä kuvauksestaan ois voinut päätellä, mutta eipä myöskään yhtään turhan makeakaan mitä pelkäsi. Eikä muuten ois hetimiten uskonut maistaessa, että alkomahooliakin oli 9%, ei yhtään häiritsevästi maistunut tuosta läpi.

Toi Brew Dog on tällä hetkellä vähän sellainen muoti-ilmiö ja ratsastaa aikamoisella aallonharjalla. Eipä sillä, hyviä tuotteita ne ovat melko pitkälti olleet vaikka sekaan sattuu jotain ei kovinkaan ihmeellisiä liemiä.

Hyvää skottibisseä, joskin itseä alkaa ajoittain häiritä jotkut niistä räikeimmistä etiketeistä.. vaikka ne tavaramerkkiä ovatkin.

Hei taas,

Kävikö kukaan maistelemassa stouneja? ihmemies taisi ainakin käydä?

Oli hyvää kamaa, imperial stout meni kyllä liiaksi anikseksi. Ruination Ipa meni puolestaa all time bestiin omalla kohdallani.

Nyt jäi Stonet maistelematta paikallisessa, kun on tuollainen typerä olueton tovi meneillään. Onneksi kuiten ystävä paikallisen tiskin takaa aikoi jättää yhden Double Bastardin jemmaan myöhempää maistamista varten.

Tuli tänää haettua jemmaan nuo Alkoon tulleet pienpanimoiden juhlaoluet, paitsi Prykin hunajabockkia ja Lammin sahtia ei enää ollut. Onko kukaan kerinnyt nuita jo maistelemaan, menikö jenit hukkaan vaiko löytykö helmiäkin seasta?

Latest posts

Back
Ylös Bottom