Hyviä olutmerkkejä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tabe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Chang Thaimaasta.
Virosta se valkoinen jota itämeren laivoiltakin saa.
Kaikki missä lukee 4,7 ja ylöspäin poislukien elefantin tappajan ja lapparin.

http://www.isokaato.com/viina.php?id=391 Old Engined Oil, tää se on nannaa vaikka tuolla ei ookkaan hyviä arvioita saanu.
Oijoi siinä on meikän olut! Kesäkuun alussa kävin alkossa katsomassa josko siellä ois ollu Kozelin tummaa, mutta loppumaanhan se oli päässyt, joten otin sitten ihan randomilla jonkun muun tumman. Täysin etiketin ja nimen perusteella valitsin ja kyllä kannatti! Harmi kun tuota Fullersin london porteria ei täällä alkossa ole, ois lähteny heti testiin. Suositelkaas muitakin tämän tapaisia oluita.

Päätin että alan ihan vakavasti harrastamaan oluen maistelua. Tietääkö kukaan mitään pätevää olut-opusta jossa kerrottaisiin mm. raaka-aineista ja maistelusta?

Päätin että alan ihan vakavasti harrastamaan oluen maistelua. Tietääkö kukaan mitään pätevää olut-opusta jossa kerrottaisiin mm. raaka-aineista ja maistelusta?
Ainakin Michael Jacksonin olutkirja (joka on nimeltään "Michael Jacksonin olutkirja":)) on aika pätevä perusopus. Sitten netistä löytyy tietysti kaikenlaista, esim. humalalajikkeisiin kannattaa tutustua.

Oon lainannut pariin otteeseen kirjastosta tuon Jacksonin kirjan. Hyvä teos.

Ainiin, ja todella maukas ja monimuotoinen olut on skotlantilainen Traquair Jacobite Ale! :kippis1:
Alkosta neljä euroa ja sentit päälle.

Traquair_Jacobite_Ale.jpg

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
^^ Itse vedin joskus talvella tuollaisen pullollisen. Jaa-a, ihan OK, aika omituisen makuista oli kyllä omaan suuhun kyseinen tuote. Ei kyllä olisi uskonut että 8% on...

Erityisen hienoa tuossa oluessa on nimenomaan maun monimuotoisuus ja se, että jäkimaku "muuttaa muotoaan" loppua kohti. Eli jälkimaku myös monimuotoinen. Mukavaa lakritsaisuutta siinä. (Ammattiarvioijahan minä olen :D )

Snake dogin india pale ale. Paras ipa mitä oon maistanu, suosittelen

5678-3.jpg

Tämä Brewdogin HC ipa on myös jees, nimensä mukaisesti on kyllä tiukka olut :D Muistaakseni ei pk-alueella löydy oikeen muualta kuin stadin lippulaiva-alkosta.
christmas-beer-markets-2008-brewdog-hardcore-450.jpg

...Snake dogin india pale ale. Paras ipa mitä oon maistanu...Brewdogin HC ipa on myös jees...

Noi ei vaan sovi mun suuhun, vaikka kuinka haluaisin tykätä molemmista...eikä punk ipakaan toiminu aikoinaan :(

Anchorin Liberty Alea löytyy kaapista tällä hetkellä 3 x 6plo, kohta ei sitäkään enää saa - ainakaan vuoteen! Sen korvikkeeksi tullee Sierra Nevada Pale Ale ja saman panimon Torpedo IPA. Jälkimmäisen kanssa vaan tuli snadi viivästys, ilmeisesti puuttuneen "sisältää ohramallasta" -tarran takia :rolleyes:

Nögnen IPA oli aikoinaan ehdoton suosikki, mutta nämä uudet batchit ei vaan ole lähelläkään parin vuoden takaisia?!?

Red Seal Alekin oli hyvää, mutta poistui Alkon valikoimista. En ehtinyt tehdä kunnon vertailua sen ja Anchorin välillä. Oottekos Brooklyn Alea maistanut? Saa ihan Citymarketista.

Red Seal Alekin oli hyvää, mutta poistui Alkon valikoimista. En ehtinyt tehdä kunnon vertailua sen ja Anchorin välillä. Oottekos Brooklyn Alea maistanut? Saa ihan Citymarketista.

Eipä maistunu hyljekään...on niin valikoiva makuaisti :lol2:

Noita maitokauppaoluita ei tule juuri juotua, varsinkin stoutit yms. maistuu lähinnä vetisiltä - toki ihan kotimainen peruslager menee saunaoluena, jos tarkoituksena on juoda vähänkään enemmän illan aikana.

Monesti hehkutettu Fuller's London Porter tekee poikkeuksen vahvuutensa suhteen, on se vaan NIIN hyvää, vaikkei voltteja ole kuin 5,4%!

http://www.alko.fi/tuotteet/fi/701174 - ostin muutaman pullon kaappiin, parasta ennen 2019...en ole vielä uskaltanut ensimmäistäkään korkata...

Tyhmä kysymys mutta miten löysit kyseisen tuotteen Alkon sivuilta? Jos tuon Mikkeller Blackin vain kirjoittaa hakukenttään niin ei löydy mitään.

Zone-sarja -42%
Itse laittaisin hetkeksi jääkaappiin, niin että viilenee vain hieman. Ja jos tuntuu liian viileältä, niin siinä lasissahan se hiljalleen lämpenee. :)

Latest posts

Back
Ylös Bottom