Hyviä olutmerkkejä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tabe
  • Aloitettu Aloitettu
BCAA-valmisjuoma -40%
Tota mä oon kanssa miettinyt. Pitää varmaan salillekin ottaa muutama palauttava mukaan.

Elikä pitäisi hankkia mahdollisimman paljon mukavia yhteisiä kokemuksia oluen kanssa.
Kuullostaa loogiselta tai sitten tosiaan olisi asiaa kallonkutistajalle.

ei sitä mieluisiinkaan kokemuksiin tarvitse välttämättä liittää. itse vedin aikanaan ekat överit nimenomaa kaljalla ja seuraavanakin kesänä pelkkä oluen haju toi suuhun oksennuksen maun. hommaa jääkaappiin tolva ja nauti yksi olut päivän tai parin välein. vaikka safkan kanssa niin menee helpommin.

juomalla bisseä se luottamus tuohon ihanaan elämysnautintoon taas palautuu. kun oot tuon tolvan kuluttanut loppuun niin siinävaiheessa tuskin enään on suurta etoa olutta kohtaan. :thumbs:

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -33%
Muistaako kukaan Cheers-merkkistä olutta? Oli myynnissä joskus -80 luvulla. Taisi olla silloin telkkarissakin mainoksia oluesta. Valmistetaankohan enää?

Brooklyn Breweryn tuotteita kannattaa maistella. Alkosta taitaa tosin löytyä vain Brooklyn East India Pale Alea ja Brooklyn Lageria. Lager oli erityisen herkkua.

Ajattelin tähän sopivan kysymyksen eräästä oluesta, jonka satuin bongaamaan Alkossa käydessäni eli Teerenpelin Vauhtiville -vehnäoluen. Mahtaisko kenelläkään täällä olla maistelukokemuksia, että minkä tyyppinen vehnäolut mahtaisi olla kyseessä? Onko saksalaistyyppinen vai mahdollisesti belgialaista Hoegaardenia muistuttava?

Ajattelin tähän sopivan kysymyksen eräästä oluesta, jonka satuin bongaamaan Alkossa käydessäni eli Teerenpelin Vauhtiville -vehnäoluen. Mahtaisko kenelläkään täällä olla maistelukokemuksia, että minkä tyyppinen vehnäolut mahtaisi olla kyseessä? Onko saksalaistyyppinen vai mahdollisesti belgialaista Hoegaardenia muistuttava?

Belgityylinen witbier on kyseessä, mukana siis mausteisuutta mm. korianteria. Ei kyllä ole mielestäni hintansa väärti, mutta aivan ok olut kuitenkin.

Itse törmäsin toissailtana terassilla käydessäni seuraavaan oluseen: Erdinger (vaalea vehnäolut). Voi luoja että on hyvää, siis oikeasti HYVÄÄ. :kippis1:

Muistaako kukaan Cheers-merkkistä olutta? Oli myynnissä joskus -80 luvulla. Taisi olla silloin telkkarissakin mainoksia oluesta. Valmistetaankohan enää?
Karmeaa kuraa, mieluummin syön matoja kuin juon tuota. Thaimaassa tuota on joka kaupassa.

Okell's Mac Lir, Brittiläinen vehnäolut.
"Tämä vaalea, suodattamaton vehnäolut valloittaa pihkaisella humaloinnillaan ja voimakkaan täyteläisellä, hedelmäisellä maullaan. Jälkimaku on humalainen ja pitkä."
Oli muuten hyvää!

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
PREZONE Stimulant free 625 g -40%
Jaa Sinebrychoffin Cheersiä? Eihän tuota ole valmistettua ikuisuuksiin, joten mahtaa olla vanhaa vuosikertaa. :)
Same same ;)

Cheers-beer.JPG

Itse en ole mitään erikoisempia merkkejä maistanu, mulle kelpaa hyvin nää perusoluet ja näistä varsinkin Sandels. Parasta sanon minä.

Hyvä että tiedät miten on parasta kun ei ole muita maistanut :)

Paras huvi on mennä Alkossa oluthyllylle ja ottaa sieltä tuurilla muutama erilainen pullo, saattaa vaikka käteen eksyä jotakin todella hyvää, eikä ole edes sitä riskiä että duunikaverit nimittäisivät neitihomoksi kuten jos alkaisi viinillä läträämään. Olutmaailma tosiaankin on laaja, sanoisin jopa että yhtä laaja kuin maailma, sillä joka maassa taidetaan olutta panna jossakin muodossa. Kannattaa siis löytöretkeillä! Yksi positiivisimmista yllätyksistä oli Riikassa juotu Aldaris Luksus. Sanoisin että parasta vaaleista oluista mitä olen juonut, todella pehmeä ja täyteläinen. Pilsneriä taitaa olla tyypiltänsä hän.

Mä erehdyin tässä kerran ostamaan lidlistä Marstonin Single Maltia ja sitä en kyllä voi suositella. Lidlistä kyllä löytää aina joskus yllättävän laajojakin valikoimia erilaisia oluita.

Kuin myös. Nimi kuulosti hienolta, oikein single malttia..Mutta ei kyllä uponnut, ihan mitäänsanomattoman makuista litkua, ainakin hintaansa hähden.

Oluiden kanssa oma makuaisti toimii aika erikoisella tavalla, joskus aikoinaan maistelin Saku originaalia ja ei uponnut ollenkaan. Nyt joku aika sitten hörppäilin yhden taas kokeeksi ruuan kanssa ja olipa hyvää, kipusi lähes suosikiksi. :D
Taitaa jotenkin liittyä aika vahvasti mielikuviin, mitä sattuu juuri sillä hetkellä olemaan..

Lidlistä voi kyllä tehdä silloin tällöin hyväkin löytöjä oluen suhteen... Parisen vuotta sitten sattui käteen sieltä Murphys irkku stoutti ja nousipa se heti kerralla suosikki olueksikin. Kovin on vain huono saatavuus tuolla oluella suomessa, vain yksi tukku myy sitä ja alkoonkaan ei saa edes tilaamalla. Ryökäleet. Onneksi sitä aina silloin tällöin näyttää Lidlin hyllyille ilmaantuvan erä. Suosittelen testaamaan, hieman samanoloinen olut kuin esim. Beamish.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom