Hyviä olutmerkkejä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tabe
  • Aloitettu Aloitettu
Aah, tuota en olekaan maistanut. Täytyy pistää nimi muistiin, jos tiemme kyseisen kanssa kohtaavat. Missäs tuota saapi, onnistuuko Suomessa?
Valitettavasti olen tavannut tuota Suomessa vain kerran, silloin Tampereella Salhojankadun Pubissa. Sopi kesäiseen terassikeliin kuin peenis perseeseen. :D

karhu on ykkönen "kotimaisista".
Olvi taitaa olla ainut kokonaan suomalainen olutmerkki, jos ruvetaan pilkkua viilaamaan.
Muista oluista Saku, Carlsberg, Fosters, joskus heinäkenkää..
Lonkerosta karpalo lonkero jääkylmänä:kuola:
Käy muuten lantringiks kirkkaan kanssa:thumbs:

Valitettavasti olen tavannut tuota Suomessa vain kerran, silloin Tampereella Salhojankadun Pubissa. Sopi kesäiseen terassikeliin kuin peenis perseeseen. :D

Näin harvinaisemmaksi herkuksi arvelinkin. Kiitos kuitenkin vinkistä, jos sitä joskus saisi huulille... :thumbs:

Olvi taitaa olla ainut kokonaan suomalainen olutmerkki, jos ruvetaan pilkkua viilaamaan.

Jos kunnolla viilataan, niin onhan noita pienpanimoiden oluita myös tyrkyllä ihan kaupassa asti, esim Pupia, Laitilaa jataisiollajokumuukinjotaenmuista. Ja sitten tietenkin panimoravintoloissa erikseen.

-kaljakoo

Näin harvinaisemmaksi herkuksi arvelinkin. Kiitos kuitenkin vinkistä, jos sitä joskus saisi huulille... :thumbs:
Onpas tuon nauttimisesta kulunutkin aika pitkälti aikaa, kävin Salhiksen sivuilta tarkistamassa ja se on ollut Hyvät Olutravintolat -ketjun kesäkuun kuukauden oluena vuonna 1997. Kylläpäs tämä aika meneekin nopsaan.

Pitää varmaan matkustaa Belgiaan, jotta löytää tuota juotavaksi.

Edit. Näyttää muuten kyseinen olut kuuluvan kotimaisen Diamond Beer -yhtiön tuontivalikoimaan, joten puhupas kantaolutravintoloitsijasi ympäri hankkimaan sitä heiltä.

Jos kunnolla viilataan, niin onhan noita pienpanimoiden oluita myös tyrkyllä ihan kaupassa asti, esim Pupia, Laitilaa jataisiollajokumuukinjotaenmuista. Ja sitten tietenkin panimoravintoloissa erikseen.

-kaljakoo

totta..unohdin tyystin noi pikkupanimot..

Oma ehdoton suosikkini on Smithwicks... :kuola:

Tätä Jumalten juomaa pääsin maistelemaan Irlannissa, enkä siihen muualla ole törmännytkään vaikka miten olen koittanut kysellä. Se on tyypiltään Irish red ale, ja lähestulkoon yhtä tummaa kuin Guinness.

Kyseinen olut jo itsessään on riittävä syy mennä uudestaan Irlantiin... :kippis1:

Oma ehdoton suosikkini on Smithwicks... :kuola:

Tätä Jumalten juomaa pääsin maistelemaan Irlannissa, enkä siihen muualla ole törmännytkään vaikka miten olen koittanut kysellä. Se on tyypiltään Irish red ale, ja lähestulkoon yhtä tummaa kuin Guinness.

Kyseinen olut jo itsessään on riittävä syy mennä uudestaan Irlantiin... :kippis1:

Smithwicks on kyllä aivan loistavaa. Väriltään on tosin mielestäni lähempänä Kilkennya Suomessa juotuna. Kilkenny Irkuissa on taas ihan erilaista. Samalla lailla kermaista kuin Guinness, vain vaaleampaa.

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Nyt nousussa: Lindemansin omenaolut. Aivan vitun hyvää. :thumbs:

Mitä kummaa tämä tarkoittaa, trappistithan ovat pintahiivaoluita, eivät siis lagereita? Vai tarkoitatko vaaleaa väriä, jolla taas ei ole mitään tekemistä sen kanssa, onko olut lager vai ei?

Vastaus tulee vähän myöhässä mutta kyseessä oli vain typo, tarkoitin että "laagereiden lisäksi trappistioluet" :)

gaffel kölsch :haart:

vituttaa kun kölssiä saa suomesta tasan 1 merkkiä ja vaan alkosta. hintakin on sen mukainen (vajaa 3e/pullo)

Viimeksi muokattu:
Taitaa mennä belgialaisoluet testiin lähiaikoina...

Leffe brune oli ainakin jännä, tosin montaa pulloa ei varmaan sitä jois.

Taitaa mennä belgialaisoluet testiin lähiaikoina...

Leffe brune oli ainakin jännä, tosin montaa pulloa ei varmaan sitä jois.

Maistoin kanssa Leffe Brunea pari viikkoa sitten, aluksi maistui todella oudolta, mutta puolen tuopin kohdalla alkoi maistumaan oikein hyvältä, ostan varmasti joskus uudelleenkin...

Olen nyt käynyt Alkon olutvalikoimaa läpi, lähinnä tshekkiläisiä ja belgialaisia. Vielä ei mitään huippuhyvää ole tullut vastaan...

En tiedä onko mainittu, mutta vehnäolutta Hoegaardenia on kehuttu kovasti töissä, kannattaa maistaa jos tielle sattuu :) Haalean keltainen väri ja raikas maku, ehkä vehnäoluiden kärkeä, en ainakaan itse ala moittimaan tätä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom