Hyviä olutmerkkejä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tabe
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Lidlistä voi kyllä tehdä silloin tällöin hyväkin löytöjä oluen suhteen... Parisen vuotta sitten sattui käteen sieltä Murphys irkku stoutti ja nousipa se heti kerralla suosikki olueksikin. Kovin on vain huono saatavuus tuolla oluella suomessa, vain yksi tukku myy sitä ja alkoonkaan ei saa edes tilaamalla. Ryökäleet. Onneksi sitä aina silloin tällöin näyttää Lidlin hyllyille ilmaantuvan erä. Suosittelen testaamaan, hieman samanoloinen olut kuin esim. Beamish.
Kyllä useissa S-Markeiteissa Murphysiä löytyy, tai ainakin vielä muutama kuukausi sitten löytyi.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
No kerpeles, kiitoksia tiedosta, enpi oo törmänny kuin Lidlissä ja jokusen kerran CM:ssä. Pitääpä katsella Prismasta kun käväseepi siellä.

Zone-sarja -42%
Laagereiden trappistioluet kuitenkin maistuvat ja suosikkina aina toimiva La Trappe quadrupel
Trappist%20La%20Trappe%20Quadrupel%20-%20330ml%20-%20210x330.png

Vähän vanhaan viestiin quottaan mutta, ootko löytänyt Suomesta jostain tuota ihanuutta?? Ei oikein maistu enää normioluet kun on Trappist-oluen makuun päässyt.

Parhaimmat oluet:

Vaaleat:

Westmalle Tripel
Karmeliet Tripel (nämä kaksi ekaa parhaimmat oluet IKINÄ)
Kasteel Tripel

Tummat:

Gulden Draak Tumma
Kasteel Bruin

Mistäköhän noita sais tilattua hyvään hintaan tänne Suomeen? Alkosta saa jotain trappisteja kyllä 3-3,50e.

Paras olut mitä tähän asti olen maistellut (tutkimuksia tehty noin 17 vuotta) on Erdinger Weissbier, eli vehnäolut, sellainen samea ja hyvän makuinen.

beiotto3.jpg

Chimay Blue pitää edelleen kärkipaikkaa. Sattuuko kellään olemaan tietoa mistä saisi hankittua edes vähän trappistilasia muistuttavan juomaleilin?

Mitä yhteistä on Budweiserilla ja veneessä nussimisella?
-Fucking close to water ;)
Täytyy kyllä myöntää, että Budweiserista on tullut mun lemppariolut. Onhan se vetistä ja jonkun mielestä saattaa olla mautontakin, mutta mun mielestä se on semmonen hyvä joka paikan olut. Menee ruuan kanssa, saunassa tai sitten vaikka ryypätessä.
Mutta suositelkaas jotain tummia oluita mulle. Olen nyt tummaa kötseliä, litovelia ja budojevicia (tjsp) testannut ja kötsel maistui noista parhaalle.

Mutta suositelkaas jotain tummia oluita mulle. Olen nyt tummaa kötseliä, litovelia ja budojevicia (tjsp) testannut ja kötsel maistui noista parhaalle.

Tummat tsekit ovat kyllä parhaasta päästä, ja tummat tsekkioluetkin ihan hyviä :D

Valitettavasti nuo oluensa maistuvat kyllä kaikki lähes samalta, en ole ainakaan mitään ehdotonta suosikkia vielä löytänyt. Pari tsekkityttöä tapasin Helsingissä ja sikäläisillä on kuulemma tapana juoda tummaa ja vaaleaa 50/50 sekaisin, sitä voisi koettaa seuraavaksi.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Rakastuin Oktoilla Hofbräu nimisee olueseen... Sattuuko kukaa tietää saako tota Suomesta jostain? En oo ainakaa Alkossa törmänny.

En tiiä tykkääkö muut, tai onko kukaan edes maistanut Utenos
Silkkaa parhautta, kenenkään muun en oo koskaan kuullu tykkäävän. Mausta tulee mieleen ehkä vähän general- nuuska.

En tiiä tykkääkö muut, tai onko kukaan edes maistanut Utenos
Silkkaa parhautta, kenenkään muun en oo koskaan kuullu tykkäävän. Mausta tulee mieleen ehkä vähän general- nuuska.

Kyllä maistettu on ja hyvää oli.

Kyseiset tummat ovat minullekin maistuneet erittäin hyvin, lisää samantapaisia on ainakin tumma Krusovice ja tumma Pivovar tms. (vähän harvinaisempi, mutta saa joistain isoista marketeista), ohan noita muitakin, mutta ei tule nimiä mieleen. Sitten brittipuolelta Newcastle Brown Ale on mulle maistunut hyvin.

Mmm, olutbaareistahan saa melkeimpä aina noita luostarioluita. Nettikaupassa karmeat hinnat :( Näyttäisi siltä että jos jostain _voisi_ saada Alkoa halvemmalla niin se olisi sitten Viro.

Paras olut mitä tähän asti olen maistellut (tutkimuksia tehty noin 17 vuotta) on Erdinger Weissbier, eli vehnäolut, sellainen samea ja hyvän makuinen.
mistäs tätä herkkua nyt sitten löytyy? onko kaislassa tai oluthuoneilla vaiko peräti cittarissa?

Kyseiset tummat ovat minullekin maistuneet erittäin hyvin--- Sitten brittipuolelta Newcastle Brown Ale on mulle maistunut hyvin.

Newcastle on hyvää! Ja jos siitä tykkää, niin monia muita hyviä ALE-oluita on Suomessa myynnissä:

Shepherd´s Neame-panimon LATE RED, SPITFIRE ja Bishop´s Finger. Noi on kaikki hyviä, ainoa huono puoli, että hintaa 0,5 litran läpinäkyvällä lasipullolla on melkein 4 euroa.

SOFIEROn kermankeltainen tölkki Creamy Ale on kans aika (helvetin) hyvää...:kuola:

Kyllä maailmaan hyviä oluita mahtuu vaikka kuinka paljon! :rock:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom