Hyviä olutmerkkejä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tabe
  • Aloitettu Aloitettu
BCAA-valmisjuoma -40%
En tiedä onko mainittu, mutta vehnäolutta Hoegaardenia on kehuttu kovasti töissä, kannattaa maistaa jos tielle sattuu :) Haalean keltainen väri ja raikas maku, ehkä vehnäoluiden kärkeä, en ainakaan itse ala moittimaan tätä.
Hyvää on kieltämättä, mutta ei yhtään Saksalaisten vehnäoluiden kaltainen eli vaikka pitäisi Saksalaisista vehnäoluista, Hoegaarden ei välttämättä silti uppoa.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -33%
Velkopopovikcy Kozelia on juotu nyt ihan huolella. Todella hyvä nautiskelu olut, kännäämiseen sitten joku perus laageri.

Eritoten tuo tumma versio on:kuola::

kozel.JPG

PREZONE Stimulant free 625 g -40%
Fullerin Organic HoneyDew on tosi hyvä nautiskelu olut. :kippis1:

Honey_Dew_and_glass.jpg

Noi Shephards Neamen oluet ovat hyviä englantilaisia. Kun olen noita maistellut vuosien aikana uusi Lapin Kulta Premium noussut bulkkioluiden kärkeen. Uusi pehmeämpi maku ja helppo juotavuus lisääntyneen maltaan ja humalan ansiosta iski meikäläiseen :)

En jostain syystä itse ole Sakun ioluista tykännyt, ja olen juonut varmaan useimpia, Tauruksesta lähtien. Balttioluista Aldaris Luksus oli kyllä hemmetin hyvää, harmi vaan tavallinen Aldaris maistui sitten ihan huonolle lapparille.

Tummaa Velkoa on tullut viimeaikoina kiskottua kun on tarve kotona naukata yksi, hintakaan ei ole kauhean paha kun 2e tuntumassa useimmissa kaupoissa tölkki. Näin kesä- eli vehnäolutkauden lopussa tummien tsekkien lisäksi ehkä parhaiten itselleni juuri iskevät ns. irish alet, varsinkin Casey's on :kuola: Harmi kun sitä ei enää saa Leskisestä.

Pitääpä testata tuota uutta Lapparia kun pari kertaa on tullut vierailtua panimollansakin, ainakaan export-versio eli 5,2% ei ollut kauhean huonoa :)

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
tulipa kokeiltua tälläistä kun Marston's Oyster Stout. eikä yhtään ihmetytä tuo award winning beer teksti mitä pullosta löytyi. aivan perkeleen hyvää. :5:

Oyster_Stout.jpg

tulipa kokeiltua tälläistä kun Marston's Oyster Stout. eikä yhtään ihmetytä tuo award winning beer teksti mitä pullosta löytyi. aivan perkeleen hyvää. :5:

Oyster_Stout.jpg
:kippis1: JA TÄÄLTÄ KOMPPAILLAAN TÄYSILLÄ!!!:5:

Mä erehdyin tässä kerran ostamaan lidlistä Marstonin Single Maltia ja sitä en kyllä voi suositella. Lidlistä kyllä löytää aina joskus yllättävän laajojakin valikoimia erilaisia oluita.

Kuhan pääset näille kymmenille niin eiköhän se mieli siitä muutu:thumbs:

Muuten voisi olla, mutta olut suhteellisen paskan makusta. Mielummin sitten jonkun lonkun ottaa jos saunassa pitää muutama juoda. Sama homma on isä ukolla. Ei ole olutta juonut olutta ~15 vuoteen, kännissä ollut kyllä sinä aikana melko monta kertaa.

:offtopic:

Kuuluisi ehkä tonne tyhmien kysymysten kerhoon tai ryyppytriidiin, mutta koska sivuaa aihetta ja oluen ystävillä saattaisi olla aiheesta tietoa, niin laitetaan tänne.

Elikäs tuli vedettyä noin puolitoista vuotta sitten lähes pelkällä oluella kunnon perseet. Sen jälkeen ei ole maistunut ööli oikeestaan ollenkaan. Heti kun saa nieltyä, niin meinaa tulla samaa reittiä ylös.

Tätä ennen pidin oluen mausta ja tykkäsin maistella näitä kalliimpia oluita. Aika kummallista miten noin pääsi käymään.
Sitten itse kysymykseen eli onkohan mahdollista saada taas itsensä tykkäämään siitä?

Oli silloin joskus, niin mukava maistella noita erikoisempia merkkejä eikä samanlaista mahdollisuutta esimerkiksi lonkeroiden kanssa ole. Siidereillä on tullut tätä jonkin verran harrasteltua, mutta valikoima on kuitenkin huomattavasti supppeampi kuin oluilla :(.

Toivottavasti ei ollut aivan idioottimainen kysymys.

:offtopic:
Elikäs tuli vedettyä noin puolitoista vuotta sitten lähes pelkällä oluella kunnon perseet. Sen jälkeen ei ole maistunut ööli oikeestaan ollenkaan. Heti kun saa nieltyä, niin meinaa tulla samaa reittiä ylös.

Tätä ennen pidin oluen mausta ja tykkäsin maistella näitä kalliimpia oluita. Aika kummallista miten noin pääsi käymään.
Sitten itse kysymykseen eli onkohan mahdollista saada taas itsensä tykkäämään siitä?
Kyllä sun on nyt parasta turvautua ammattiauttajan apuun. Ehkä sitten joskus, vuosien terapian jälkeen, pystyt taas juomaan olutta. ;)

Ei vaan, eiköhän tuo ole oppikirjaesimerkki ehdollistumisesta. Eli se oluen maku yhdistyy sun mielessäsi joka kerta siihen helvetilliseen krapulaan joka silloin puolitoista vuotta sitten oli.

Ratkaisuna, ainakin teoriassa, pitäisi tietty olla oluen maun liittäminen uudestaan miellyttäviin kokemuksiin. Esim. nautit aina olutta kun muija ottaa suihin. :D

Kyllä sun on nyt parasta turvautua ammattiauttajan apuun. Ehkä sitten joskus, vuosien terapian jälkeen, pystyt taas juomaan olutta. ;)

Ei vaan, eiköhän tuo ole oppikirjaesimerkki ehdollistumisesta. Eli se oluen maku yhdistyy sun mielessäsi joka kerta siihen helvetilliseen krapulaan joka silloin puolitoista vuotta sitten oli.

Ratkaisuna, ainakin teoriassa, pitäisi tietty olla oluen maun liittäminen uudestaan miellyttäviin kokemuksiin. Esim. nautit aina olutta kun muija ottaa suihin. :D

Tota mä oon kanssa miettinyt. Pitää varmaan salillekin ottaa muutama palauttava mukaan.

Elikä pitäisi hankkia mahdollisimman paljon mukavia yhteisiä kokemuksia oluen kanssa.
Kuullostaa loogiselta tai sitten tosiaan olisi asiaa kallonkutistajalle.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom