Hyviä olutmerkkejä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tabe
  • Aloitettu Aloitettu

M-NUTRITION PURE CREATINE 300 g

100 % puhdaslaatuista kreatiinimonohydraattia

-30%
Onkos kukaan maistanut (muistaakseni) tsekkiläistä tummaa Litovelia? Siinä on olut minun epähienostuneeseen makuuni. Toinen mukava on suomalainen Keisari.

Suosittelen tsekkiläisiä: Budejovicky Budvar on raikkaan hedelmäinen ja sopivasti humaloitu. Voi ottaa vaikka useampia illassa jos on varaa. Hinta/laatusuhde melko hyvä (alle 2,5 euroa 0,5 l)...

Tämäpä olikin positiivinen yllätys :thumbs:

Sekä vaalea että tumma lager olivat hyviä!

Muutaman maisteluun esim:
Leffe Brune,
Beamish,
Guinnes,
Young´s Luxury Double Chocolate Stout.
Aika Stout voittoista.

Kuumana päivänä jääkylmänä nautituksi (korillinen):
KOFF III/IV. Muukin peruslager kelpaa.

Terassilla ollessa jokin kevyt vehnäolut esim.
Kronenbourg Blanc
Hoegaarden Witbier.

Pääsasiassa juon ihan kaupan lagereita. Ja KOFF:ia

Onkos kukaan maistanut (muistaakseni) tsekkiläistä tummaa Litovelia? Siinä on olut minun epähienostuneeseen makuuni. Toinen mukava on suomalainen Keisari.

Meikäläisellä on tollanen Litovel jääkaapissa odottelemassa. Ei vaan vielä ole pystynyt maistamaan, kun kurkkukipu pilais kuitenkin maistelun.

Budejovicken tummaa tuli maistettua lauantaina ja se oli ihan hyvänmakuinen.

Just join viime viikolla ruåttalaisen Arboga 10,2%... Maistui koffilta jota oli jatkettu kossulla. Todella vahva viinan maku. En suosittele kenellekään.

Edelleen silti sitä mieltä, että keppanat on vaan hätävara: Nelosta sen olla pitää! Oma erehtymätön ja ylivertainen makuni asettaa optimiprossarajan välille 5-6%. Ugh.

Tämäpä olikin positiivinen yllätys :thumbs:

Sekä vaalea että tumma lager olivat hyviä!

Mukava kuulla, että maistui. Pitäisi varmaan itsekin maistaa myös tummaa, jostain syystä se on jäänyt kokeilematta.

Itse joisin varmaan pelkästään Budvaria ja muitakin tuontioluita, jos tämä olisi rahallisesti mahdollista. Kyllä ero on tusinatavaraoluisiin huomattava, vaikka jotkut eivät tätä suostukaan myöntämään. Tottakai makuasioita...

Mukava kuulla, että maistui. Pitäisi varmaan itsekin maistaa myös tummaa, jostain syystä se on jäänyt kokeilematta.

Itse joisin varmaan pelkästään Budvaria ja muitakin tuontioluita, jos tämä olisi rahallisesti mahdollista. Kyllä ero on tusinatavaraoluisiin huomattava, vaikka jotkut eivät tätä suostukaan myöntämään. Tottakai makuasioita...

Ja jos Budvarista pitää, niin suosittelen maistamaan myös Alkosta saatavaa Jacobsen Dark Lageria. 0,75 pullon hinta on 5€ tietämillä mutta maku on todella hyvä!

Suomalaisissa oluissa tulee muutaman jälkeen kitkerä maku suuhun ja ne myös turvottaa ikävästi.

Corona maistuu hyvälle, jälkimaku on mitä loistavin eikä turvota läheskään niin paljoa.
Menee myös ruuan kanssa :)

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Velko(tumma ja vaalea)
Carlsberg
Saku
Löwenbrau (original?)
Fosters

Noi nyt ainakin (muistaakseni) on hyvin maistunu. :kippis1:

Saksassa tuli juotua ainakin yhtä aika kummaa olutta. Tais olla Desperado. Se oli vähän tequilalla säväytetty. :D Tosi hyväähän se ainakin nousuissa oli, mutta aika erikoista olueks.

Meikäläisellä on tollanen Litovel jääkaapissa odottelemassa. Ei vaan vielä ole pystynyt maistamaan, kun kurkkukipu pilais kuitenkin maistelun.
Litovel muistaakseni ihan ok. Joku siinä oli pikkasen pielessä kuitenkin mun makuun.

Budejovicken tummaa tuli maistettua lauantaina ja se oli ihan hyvänmakuinen.
Tällä tarkoiti varmaankin Budwaria? Siinä on minun mielestä maailman paras olut, oikeastaan sekä tummana että vaaleana.

Krusovice oli ennen Budwarin löytämistä minun ykkösolut. Nyt kun makuvertailun tein niin ero on kyllä budwarin hyväksi yllättävänkin selkeä.

Budějovický budvar dark. :kuola:

Äsken korkkasin vaalean version tuosta..oli muuten törkeen hyvää. Koffin uusin indian maissiolut oli myös hyvää. Kaapissa lojuis vielä jacobsenin tumma ja vaalea (törkeitä lekoja..0,75). Muistaakseni Stella Artois ja Hoegaarden Witbier olivat myös hyviä.

Koffilta on tullu pari uutta olutta: saku guld, käki-olut, baltika 0,5 tölkki (oli ennen pullo, mutta poistui)

Äsken korkkasin vaalean version tuosta..oli muuten törkeen hyvää. Koffin uusin indian maissiolut oli myös hyvää.
Indian-nimistä maissiolutta oli markkinoilla joskus 80-90-luvun vaihteessa, mutta en tiedä onko tämä uusi sitten ihan samalla reseptillä... Saman tyylistä ainakin.

Äsken korkkasin vaalean version tuosta..oli muuten törkeen hyvää. Koffin uusin indian maissiolut oli myös hyvää. Kaapissa lojuis vielä jacobsenin tumma ja vaalea (törkeitä lekoja..0,75). Muistaakseni Stella Artois ja Hoegaarden Witbier olivat myös hyviä.

Koffilta on tullu pari uutta olutta: saku guld, käki-olut, baltika 0,5 tölkki (oli ennen pullo, mutta poistui)

Käki ei ole mikään uusi olut. Se on Lammin sahdin ideoima ja muistaakseen Saimaan panimon panema olut, joka nyt tuli jakeluun Koffin kautta. Mutta on sitä ollut ainakin viime kesästä asti myynnissä esim. Lammilla. Saman oluen nelosversiota Puhtia on tainnut olla Alkon valikoimassa vielä pidempään. Hyvää olutta kumpikin.

Intialainen Kingfisher on erittäin hyvää.

Tuli viikonloppuna juotua Heinekeniä ja täytyy sanoa, että hyvää oli! :kuola:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom