Hyviä itsekehitysprojekteja

keijo s sanoi:
Hmm. Oiskohan tuo vähän kevyempi 3d alottelijalle, tuntuu että uusimmassa 3D smax tekeleessä on vähän liikaa tuota sälää ympärillä. Varmaan 30pv triali löytyy netistä?

3D-Max:issa on tuota animaatiopuolta yli omien tarpeiden. Rhinolla on IMO helpompi päästä liikkeelle. Tiedostoja voit viedä sitten Maxiin tai muihin animoitaviksi tai/ja renderöitäväksi. http://www.rhino3d.com löytyy demoja jotka toimii pitkäänkin mutta tallennusten määrä on rajattu. Kyllähän näitä löytyy muitakin mutta itse olen tottunut Rhinoon.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Esquire sanoi:
Onko sulla heittää joku peruspointti tai nyrkkisääntö jommasta kummasta kirjasta?

Esimerkkinä populistisesta kirjasta (kirjastosta lainattu) joka oli :anssi: oli Greyn Miehet ovat Marsista, Naiset Venuksesta. Kirjailijan pointti tuntui olevan että miehet ovat selkärangattomia paskoja
Jep, tuo Greyn kirja on aika syvältä.

Brian Tracyn kirjassa se punainen lanka on ehkä se, kuinka jokaisella ihmisellä on ”rajattomat” henkiset voimavarat. Kekiverto ihminen ottaa itsestään irti alle 10% noista. Kirjassa on käsitellään, kuinka jokainen periaatteessa pystyy käyttämään aivojaan, mieltään ja omia lahjojaan paremmin hyväkseen. Kirja perustuu tieteellisiin ja filosofisiin näkemyksiin asioista.

Wayne W. Dyerin kirjat perustuvat ihmisten jokapäiväisten ongelmien ratkaisemiseen. Tärkeimpinä hänen oppeinaan pidän vapautumista omista peloista ja syyllisyyden tunnoista, kehittymistä yhä enemmän sisältäpäin ohjautuneeksi ihmiseksi, sekä henkisen kehityksen merkitystä. Hän on tehnyt elämäntyönsä professorina/psykoterapeuttina ja on yksi amerikan arvostetuimmista alallaan, joten on hänen teksteissään jotain perää.

Hippa sanoi:
Hylätyt tulokset tenteissä on saanu miettimään sitä, että opiskelutaidoissa mahtaa olla aika lailla vikaa ja nyt on sitten projektina oppia oppimaan ja pääsemään tuloksiinkin virallisissa opiskeluissa.

Hippa, elä ota sitä niin vakavasti. Olet hyvä tyyppi joka tapauksessa ja sustahan voisi tulla hyvä kotiäiti eiks niin? ;)

Esquire sanoi:
- Opettelin flirttaamaan näyttämättä perverssiltä

Ihan mielenkiinnosta voisit kertoa miten olet edennyt tämän projektin parissa ja mitä empiirisiä havaintoja olet tehnyt? Voitais vertailla. :D

Hermes sanoi:
Ihan mielenkiinnosta voisit kertoa miten olet edennyt tämän projektin parissa ja mitä empiirisiä havaintoja olet tehnyt? Voitais vertailla. :D
No tämäpä on yksi niistä mielenkiintoisimmista projekteista! ;)

Tyypilliset perustotuudet naisten kanssa olemisesta taitavat toimia. Muutamia peruspointteja empiirisistä havinnoistani:
- kohtelias, luonnollinen itsevarmuus on aina seksikästä
- älykäs huumori on aina seksikästä
- mukamas häveliäästi verhotun seksuaalisen kiinnostuksen signaloiminen on seksikästä

Tässä projektissa ei kukaan ole kuningas, joten en nyt uskalla enempää viisastella. Tulee vielä kuittia! :hyper:

[avautuminen]
Itseasiassa projekti on vasta melko tuore, eli ollaan osaprojektiasteella. Erittäin pitkäikäinen suhde ex-naiseeni kaatui vasta tämän vuoden alussa. Tämän suhteeni aikana en osannut ja halunnut flirttailla. Ei kuulunut tapoihini tai arvomaailmaani. Oppia ikä kaikki, tai projektia! :D
[/avautuminen]

Esquire sanoi:
No huh huh. Mieluummin suosittelen projektiksi olemaan tyytyväinen vehkeeseensä kuin ruveta vatkuttelemaan noin epätoivoisena.

noh... enpä tiedä, mutta ainakin mulla toimii.. ja olen tyytyväinen..

Veza sanoi:
noh... enpä tiedä, mutta ainakin mulla toimii.. ja olen tyytyväinen..
No ei ole tarkoitus olla negatiivinen, jos kerta toimii niin hyvä niin. Eka kerta mulle vaan kun tuollaiseen vaan törmäsin, joten olen skeptinen.

Oon vaan ajatellut ite että maailman tyhmin asia on olla vehkeensä koosta huolissaan, koska asialle ei voi mitään ja todennäköisesti se on kuitenkin ihan normaali ellei peräti isokokoinen. Eli että toi olis just ollut ton mun jeesustelulauseeseeen sopiva asia jota ei voi muuttaa.

Jos siis tuollainen vetkutus joko 1) korjaa ongelman, tai 2) saa kuvittelemaan että se korjaa ongelman, niin lopputulos voi olla sama.

:offtopic: Jos naiset eivät kokemukseni mukaan yleensä tunne onko kortsu päällä vai ei, niin tuntoherkkyys sen munan koollekaan ei nyt välttämättä ole maailman suurin. Ellei siis ole tosissaan kovin pieni peli, jolloin tietysti asia on ongelma. Mutta veikkaisin että 90%:sti ongelma on omassa pikku päässä ei siinä kuvitellussa pikku pelissä.

PETE66 sanoi:
Jep, tuo Greyn kirja on aika syvältä.

Brian Tracyn kirjassa se punainen lanka on ehkä se, kuinka jokaisella ihmisellä on ”rajattomat” henkiset voimavarat. Kekiverto ihminen ottaa itsestään irti alle 10% noista. Kirjassa on käsitellään, kuinka jokainen periaatteessa pystyy käyttämään aivojaan, mieltään ja omia lahjojaan paremmin hyväkseen. Kirja perustuu tieteellisiin ja filosofisiin näkemyksiin asioista.

Wayne W. Dyerin kirjat perustuvat ihmisten jokapäiväisten ongelmien ratkaisemiseen. Tärkeimpinä hänen oppeinaan pidän vapautumista omista peloista ja syyllisyyden tunnoista, kehittymistä yhä enemmän sisältäpäin ohjautuneeksi ihmiseksi, sekä henkisen kehityksen merkitystä. Hän on tehnyt elämäntyönsä professorina/psykoterapeuttina ja on yksi amerikan arvostetuimmista alallaan, joten on hänen teksteissään jotain perää.
Tack. Täytyy tsekata kavereiden opuksia, voisivat ollakin investoinnin (lukemisen) arvoisia.

Oon vaan ajatellut ite että maailman tyhmin asia on olla vehkeensä koosta huolissaan, koska asialle ei voi mitään ja todennäköisesti se on kuitenkin ihan normaali ellei peräti isokokoinen. Eli että toi olis just ollut ton mun jeesustelulauseeseeen sopiva asia jota ei voi muuttaa.

Jos siis tuollainen vetkutus joko 1) korjaa ongelman, tai 2) saa kuvittelemaan että se korjaa ongelman, niin lopputulos voi olla sama.

Jos itseni puolesta puhun niin en ole koskaan ollut huolissani vehkeeni koosta, koska se on jopa isokokoinen, jopa ennen tuota "vetkutuksen" aloittamista. nythän vehje housun lahkeessa on valtava xD .. ei monikaan "vetkuta" vehkeensä pienuuden takia, vaan huvikseen.. isohan on aina paras.. kuten kännyköissä.. ;)

Esquire. Nyt kun tuo lähi-idän politiikka on tapetilla, niin miten olisi jos ottaisit selvää, mikä on tämän lähi-idän tilanteen historia. Mistä tämä kaikki on saanut alkunsa silloin kymmeniä vuosia takaperin, jne. Siitä voisi olla hyötyä kun katselee niitä uutisia telkussa tai lehdissä.

Kyllähän kikkelin paisutukseen on eri tapoja olemassa esim. jelq menetelmät ovat arabien keskuudessa kulkeneet läpi vuosisatojen isältä pojalle. Tuskin se ylimääräinen sentti ketään haittaa :whip: ihan asiallinen kehityskohde sekin

Esquire sanoi:
- Olen mm. lueskellut soveltavaa psykologiaa, esim. kommunikaation parantamisesta ihmissuhteissa ja työelämässä.

Voitko kertoa parhaimpien lukemiesi kirjojen nimiä kiitos :) . Itsekkin tulee nimittäin tuon tyylisiä kirjoja lueskeltua. Ketjussa puheena ollutta Brian Traceyn kirjaa voin itsekkin suositella ihan kaikille, hyvä on ;)

Esquire sanoi:
Olen itse erittäin kiinnostunut pienistä välitavoitteista elämässä - I am a man with a plan. Kohta tulee taas uudenvuodenkin lupaukset eteen.

Kiinnostaisi tietää minkälaisia itsekehitystavoitteita teillä on nyt tai on ollut ihan joka elämänsaralla.

Jos haluat uutta projektia, niin ala opettelemaan selkounia. Todella mielenkiintoista touhua ja vaatii juuri tuollaista määrätietoisuutta, jota näytät omaavan. Tässäpä mielenkiintoinen ja varmasti palkitseva taito, jos vaan jaksat opetella.

BS1 sanoi:
Voitko kertoa parhaimpien lukemiesi kirjojen nimiä kiitos :)
Ihmissuhde oppaaksi voisi heittää Dale Carnegien klassikon How to win friends and influence people (suom. Miten saan ystäviä, menestystä ja vaikutusvaltaa). Vanha kirja, mutta sen opetukset toimivat hyvin tänäkin päivänä kaikissa vuorovaikutustilanteissa, niin työssä kuin vapaa-aikanakin.

Veza sanoi:
Jos itseni puolesta puhun niin en ole koskaan ollut huolissani vehkeeni koosta, koska se on jopa isokokoinen, jopa ennen tuota "vetkutuksen" aloittamista. nythän vehje housun lahkeessa on valtava xD .. ei monikaan "vetkuta" vehkeensä pienuuden takia, vaan huvikseen.. isohan on aina paras.. kuten kännyköissä.. ;)
Totta. Hyötyprojektihan tuo on, mutta aika vaivalloiselta näyttää hyötyyn nähden. Taisinkin vaan reagoida siihen kun mielestäni heitin aika hyvän kierrepallon takaisin tuolla jeesustelumietelauseella masai1967:lle, niin sitten se ei ollutkaan täysin aukoton vertaus. :)

BS1 sanoi:
Voitko kertoa parhaimpien lukemiesi kirjojen nimiä kiitos :) . Itsekkin tulee nimittäin tuon tyylisiä kirjoja lueskeltua. Ketjussa puheena ollutta Brian Traceyn kirjaa voin itsekkin suositella ihan kaikille, hyvä on ;)
Mä oon lainaillut noita kirjastosta, ei oo oikein asia niin paljoa kiinnostanut että olisin mitään ihan kotikirjastoon ostanut. Assertive Communication oli yksi, toinen oli joku NLP (Neuro-Linguistic Programming) peruskirja, sitten noita kevyitä teoksia on luettu kanssa "Who Moved My Cheese?", "Seven Efficient Habits of Highly Efficient People", muutama pelle parisuhdekirja, jne. Ei kovin kummoisia. Jää niistä joku pikkupointti tosin aina päähän.

andor sanoi:
Jos haluat uutta projektia, niin ala opettelemaan selkounia. Todella mielenkiintoista touhua ja vaatii juuri tuollaista määrätietoisuutta, jota näytät omaavan. Tässäpä mielenkiintoinen ja varmasti palkitseva taito, jos vaan jaksat opetella.
Toi olis kyllä helvetin hieno taito. Mahtavaa on esim. herätä ja muistaa uni jossa vaikkapa lensi ilmassa. :rock:

mtk77 sanoi:
Esquire. Nyt kun tuo lähi-idän politiikka on tapetilla, niin miten olisi jos ottaisit selvää, mikä on tämän lähi-idän tilanteen historia. Mistä tämä kaikki on saanut alkunsa silloin kymmeniä vuosia takaperin, jne. Siitä voisi olla hyötyä kun katselee niitä uutisia telkussa tai lehdissä.

Onks vinkkejä?

Mua itseäni kiinnostaa suuresti Israelin ja Palestiinan ongelmien synty, mutta netistä ei kovinkaan paljoa ainakaan suomenkielistä tekstiä löydy.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom