Hyviä itsekehitysprojekteja

andor sanoi:
Jos haluat uutta projektia, niin ala opettelemaan selkounia. Todella mielenkiintoista touhua ja vaatii juuri tuollaista määrätietoisuutta, jota näytät omaavan. Tässäpä mielenkiintoinen ja varmasti palkitseva taito, jos vaan jaksat opetella.
todellakin, mielenkiintoinen taito olisi. itse olen joskus kauan sitten pentuna nähnyt yhden tuollaisen unen. kärsin niihin aikoihin painajaisista ja päätin että nyt ne loppuvat. niin loppuivatkin. Ja ymmärsin kakarana käyttää tuolla saitilla mainittuja todellisuustestejä.. ja siinä unessa varmaan tosiaan pystyi tekemään mitä halusi.. :nolo: mä taisin lyödä äitiäni :nolo:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mulla on kanssa yleensä yksi tai kaksi itsensä kehittämis-projektia päällä (onpas vaikea yhdys sana). Jos mulla ei ole elämässä mikään asia jollain ajan hetkellä kehittymässä niin alkaa ahistaan.

Oletko esguire miettinyt tehdä noista itsesikehittämisprojekteista ihan oikeita projekteja? Koneella projektikansiot, tyyliin (esimerkkinä):

ikuisuusprojektit:
bodaus,
koti(asennukset sun muut),

Projektit joilla dedline:
kaikkien suomen jäähallien kiertäminen(missä pelataan pääsarjatasolla),

Unelmat:
alfa romeo GTV(säästämisprojekti)
oma firma

Jos ei ala ahistaa elämänsä projektijohto niin se saattaa jopa olla mielenkiintoista. Silloin kun istuu sohvalla ja miettii mitä tekis niin voi kattoa projektinsa läpi ja valita vaikka kotiprojektista uusien puusälekaihtimien oston ja asennuksen. Kyseinen tapa jättää myös kivan lokin omista tekemisistä ja elämästä koska päiväkirjan pitäminen on miehelle aika vieras juttu.

Niin, ja mikäs sen siistimpää kuin budjetoida rajallinen varallisuutensa noille projekteille, tehdä aikataulutus ja varata resurssit, eli itsensä. Ai saatana taidanpa muuten alkaa tekeen noin.

kiewi sanoi:
Mulla on kanssa yleensä yksi tai kaksi itsensä kehittämis-projektia päällä (onpas vaikea yhdys sana). Jos mulla ei ole elämässä mikään asia jollain ajan hetkellä kehittymässä niin alkaa ahistaan.

Oletko esguire miettinyt tehdä noista itsesikehittämisprojekteista ihan oikeita projekteja? Koneella projektikansiot, tyyliin (esimerkkinä):

No tuossa on melkein liiankin insinöörimäinen asenne niinkin luovaan juttuun kuin elämään, mutta varmasti toimii. :thumbs: Tuhat kertaa parempi idea kuin istua vaan perseellään päivästä toiseen ja ihmetellä miksi mikään ei muutu itsestään.

En ite kyllä pistä mitään suunnitelmaa tai listaa ylös, kunhan improvisoin. Monet ideat jäävät alkuasteelle tai unohtuvat, mutta ei se nyt niin vakavaa ole. Vaarana on, jos on liian suunnitelmallinen, niin tulee sitten joku Machiavellimäinen asenne elämään, että kaikki on vain jotain helvetin isoa peliä.

Brian Tracystä vielä...

Tracyn peruspointti lienee: tee kovasti töitä ja menestyt. Eli kaikkien suomalaisten jo tietämä salaisuus;) Ei vaan, itse miehen teoksia lukeneena ja kuunnelleena voin kertoa, että Brian Tracyn perusideat ovat hyviä ja toimivia. Painottuvat tavoiteasetantaan. Myyntioppaana miehen Advanced Selling Strategies-teos oli aikoinaan varsin toimiva!

Kirjasuosituksia unohdrin pistää:

Brian Tracyn teokset
Anthony Robbins Awaken the Giant within (paikoittain vaikeaselkoista tekstiä ja sisältää paljon NLP-tyylisiä harjoitteita)

Peruskamaa vuosien takaa:

Dale Garnegien teokset
Napoleon Hill: Think and Grow Rich (alan perusteos!)

Noilla pääsee alkuun...

pexxi sanoi:
Kirjasuosituksia unohdrin pistää:

Brian Tracyn teokset
Anthony Robbins Awaken the Giant within (paikoittain vaikeaselkoista tekstiä ja sisältää paljon NLP-tyylisiä harjoitteita)

Peruskamaa vuosien takaa:

Dale Garnegien teokset
Napoleon Hill: Think and Grow Rich (alan perusteos!)

Noilla pääsee alkuun...
Taitaa noi Carnegien teokset olla liian klassikoita minulle, luulisi että tietämys on kasvanut eksponentiaalisesti sitten 50-luvun.

NLP tai itseohjelmointi on käsitteenä tosi hyvä, joten tui A. Robbins juttus saattaisi olla erinomainen. Vois vaikka ladata taas hyviä aliohjelmia itseensä. (Sorry nörttikielen käyttö, on tullut luettua liikaa scifiä) :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom