Hyvät vatsalihakset (sixpack)?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja joels
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Itellä ainakin toiminut aina! Yli 10v ammattiurheilua takana ja palkalliset ammattiohjaajat ohjelmat tehnyt.
Joten uskon kyllä enemmän ammattilaisia, vaikka en väitäkkään että painoilla reenaamisella ei saisi näyttäviä vatsalihaksia, joskin turhia.
Syvät lihakset tukee paremmin esim. kyykyissa ja kaikissa tasapainoa vaadittavissa liikkeissä.
Tarkoitus oli vain antaa vaihtoehto vatsaohjelma, koska kaikki eivät halua näyttää bodareilta :)

mulla oli vuoden pakkomielle toi sixpackki treenasin nii kovaa ku lähti vatsoja eri liikkeillä ja laihduin 5 kiloo mutta olin jo laiha enkä ymmärtäny ravinnon päälle mitää sen takii joskus tuli mässäiltyä ja joskus ei sen jälkee pääti etten yritä sitä enää kun kuulin tosta lihasten kuihduttamisesta melkein kuihtu kaikki lihakset :(
joten oon nyt päättäny että diettaan vatsaa kun oon vasta 16 :) ettei turhaan ne lihakset kuidu pois mutta nyt on hyvä proteiini määrä per pv eli ei hätiä mitiä en pidä kiirettä palikoiden kanssa mutta kyllähän se ois hyvä muijia mennä pokailemaan rannalle palikoiden kans :) mutta ne palikat saa ihan helposti näkymään kun on hyvä dietti jossa on proteiinia paljon että ei lihakset kuihdu ihan heti pois mutta se on eri asia että miltä ne tulee näyttämään koska mun mielestä tavallinen ''sixpack'' (mikä mulla on) ei näytä hyvältä pitäis olla se niin sanottu eightpack eli 8 vatsalihasta eikä kuutta koska se on ihan regular taitaa ne vatsalihakset olla pakkomielle muillekki kuin mulle :) mutta ne on lihaksia siinä missä muutki eli kuten on sanottu ei niitä täytyy 500 lauhkoo päivässä niiku mä oon tehny mutta virheistä otin opikseni.
Yhdessä lauseessa vajaat 200 sanaa! :hyper: Itse asiassa virke, tosin pilkkuja ei paljoo näkyny :hyper:

vaikka en väitäkkään että painoilla reenaamisella ei saisi näyttäviä vatsalihaksia, joskin turhia.
Hmm? Oon huomannut oman, paljon lyhyemmän "urheilu-urani" aikana, että yleensä on paha virhe väittää mitään lihasta turhaksi.
Syvät lihakset tukee paremmin esim. kyykyissa ja kaikissa tasapainoa vaadittavissa liikkeissä.
Tarkoitus oli vain antaa vaihtoehto vatsaohjelma, koska kaikki eivät halua näyttää bodareilta :)
Jos tarkoitus on harjoittaa syviä vatsalihaksia esimerkiksi raskasta kyykkyä varten, niin kyllä mun logiikallani silloin täytyy käyttää raskaita painoja/vastusta niille syville vatsalihaksille. Jos kyykyssä rasitetaan korsettia 6 toiston raskailla sarjoilla, niin onko tarkoituksenmukaista treenata sitä samaista korsettia monen kymmenen toiston istumaannousulla?

Ja mikä on tämä "kaljamaha" ja bodarilookki? Jos sulla tulee siitä mielikuva lavalla tallustelevasta GH-gut-bodarista, niin se on mun tietääkseni tullut jostain ihan muusta kuin liian raskaista vatsarutistuksista. Tota "raskailla painoilla saa kaljamahan"-kommenttia tässä varmaan eniten ihmeteltiin.
Mitä tulee sixpackin treenaamiseen (mikäli se on ainoa tavoite), niin minä kannatan lisäpainoja ja sopivia sarjoja vatsarutistuksia yms. Itse havittelen vain mahdollisimman vahvaa korsettia raskaita nostoja varten, joten senkin puolesta olen lyhyiden, raskaiden sarjojen kannalla. Muita urheilulajeja varten sitten salitreeni tietysti räätälöidään sitä lajia tukevaksi :)

Sisäiset vatsalihakset tulee staattisilla pidoilla parhaiten, ja noi rutistukset on tehtävä huolella pitkällä pidolla eikä rynkytyksellä jotta ajaa asiaa.
Ehkä oli hiukan raju vertauskuva "Kaljamaha" mut vaikee sanoilla ruveta määrittelemään mitä tarkoitin :).
En ole kyl ite ymmärtäny ikinä sitä että pitää vatsalihaksia reenata levypaino niskas, ihme repimistä. Mut kukin tyylillään.
Vatsalihas laitteessa ymmärrän pienen vastuksen laitoin koska liike on sulava ja kohdistuu oikeisiin lihaksiin.
Mutta itse nään et rutistukset tuo parhaan tuloksen oikein tehtyinä ja liikkeitä vaihtaen monipuolisesti.
Pyörä on kyl kans hyvä perustuu paljon rutistukseen ja samalla staattiseen pitoon.

Hmm? Oon huomannut oman, paljon lyhyemmän "urheilu-urani" aikana, että yleensä on paha virhe väittää mitään lihasta turhaksi.
Mitään lihastahan ei väitetty turhaksi, vain näyttäviä vatsalihaksia (isoja, massareenillä saatuja). Kyseessä taisi siis olla kestävyysurheilija.

Sisäiset vatsalihakset tulee staattisilla pidoilla parhaiten, ja noi rutistukset on tehtävä huolella pitkällä pidolla eikä rynkytyksellä jotta ajaa asiaa.
Ehkä oli hiukan raju vertauskuva "Kaljamaha" mut vaikee sanoilla ruveta määrittelemään mitä tarkoitin :).
En ole kyl ite ymmärtäny ikinä sitä että pitää vatsalihaksia reenata levypaino niskas, ihme repimistä. Mut kukin tyylillään.
Vatsalihas laitteessa ymmärrän pienen vastuksen laitoin koska liike on sulava ja kohdistuu oikeisiin lihaksiin.
Mutta itse nään et rutistukset tuo parhaan tuloksen oikein tehtyinä ja liikkeitä vaihtaen monipuolisesti.
Pyörä on kyl kans hyvä perustuu paljon rutistukseen ja samalla staattiseen pitoon.

Eli eli,mun käsittääkseni toi "kaljamaha" efekti johtuu siitä,että turvottaa,tai viskaalirasvan määrä on suurempi yms.syitä,jotka ei ole riippuvaisia vatsan treenaamisesta.Eri asia tietenkin,jos syviä ei oo tehnyt ollenkaan.
Ootko miettinyt,että niitä lisäpainolla tehtäviä vatsoja voi myös tehdä todella hallitusti,kunhan ei käytä liikaa painoa?

En ole kyl ite ymmärtäny ikinä sitä että pitää vatsalihaksia reenata levypaino niskas, ihme repimistä.
no eikös samasta syystä kuin muidenkin lihaksien kanssa? Joka kerta vähän isompaa painoa kehiin että lihas kehittyy? Onko vatsalihas jotenkin erityinen lihas joka ei noudata tätä kaavaa?

Sisäiset vatsalihakset tulee staattisilla pidoilla parhaiten
Kyllä. Staattiseenkin työhön voi lisätä vastusta, eikä pelkästään aikaa. Keskivartalon korsetti tekee staattista työtä esim. kyykyssä ja mavessa ja silloin tarvitaan suuri voima lyhyeksi aikaa, joten kevyet ja pitkäaikaiset suoritukset apuliikkeissä eivät mun mielestäni kuulu treeniin. Edelleen puhun voimailulajeista.

Ja se on ihan normaalia, että lisätään haastetta, kun liike käy liian helpoksi. Salilla (eli lihasta/voimaa kasvattaessa) se usein tapahtuu vastusta lisäämällä. Repiminen, riuhtominen ja rynkyttäminen ovat tietysti asia erikseen.
Mahasta tulee sellainen kun kuvailit, jos siihen kertyy rasvaa joko vatsalihasten päälle tai alle, ei liian raskaasta sixpackin treenaamisesta. Oon kyllä kuullut, että huonokuntoiset sisäiset vatsalihakset eivät jaksa pitää mahaa "kasassa", mikä aiheuttaa pömpötystä, ehkä hait tätä takaa?
En tässä yritä tyrmätä sun treenimetodejas, koska ne varmasti toimivat sulle ja sun lajissas. Et sä täällä sitä olis tuonut esille jos ne eivät olis olleet tuloksekkaita ja sixpackikin luultavasti löytyy? Lähinnä halusin tarttua tuohon maha-asiaan ja vastuksen käyttämättömyyteen. Sixpackinkään kanssa ei ole vain yhtä tietä onneen, mutta täällä todennäköisesti haetaan nopeinta ja helpointa tietä. Mä en usko, että toi sun esittämäs treeni on sitä varten nopein tie.
Toki mä voin olla väärässä, mutta oon aika varma kuitenkin.

Itellä ainakin toiminut aina! Yli 10v ammattiurheilua takana ja palkalliset ammattiohjaajat ohjelmat tehnyt.
Joten uskon kyllä enemmän ammattilaisia, vaikka en väitäkkään että painoilla reenaamisella ei saisi näyttäviä vatsalihaksia, joskin turhia.

Aloitit salibandyn 6v jolloin tutustuitte kuntopiiriin valmentajien johdolla. Kuntopiirit tunnetusti sisältävät tietyn rungon, jota käydään läpi 2-3x ja toistot kerralla pyörivät sielä 50 toiston välissä eli toistoja yhtenä päivänä saattaa parhaillaan tulla jopa sen 150. Murrosikään astuessasi huomasit laihan olemuksesi lävitse, että omistat tyttöjä rannalla houkuttelevat vatsalihakset, joita 15 kesäiset tytöt mielellään hipeilöivät, koska murrosiän tässä vaiheessa vastakkainen sukupuoli kiinnostaa ja varsinkin, kun tämä ammattiurheilu on saanut sinut loistamaan kropaltasi. Nämä sinun mahtavat palikat todellisuudessa ovat pienet, mutta laiha olemuksesi ja rasvaprosentti tekevät niistä näyttävät oikeasta kuvakulmasta ja valosta katsottuna. Ikää sinulla nyt on 16 ja pidät tätä vatsantreenausta onnistuneena niin naisrintamalla, kuin ulkoisesti, joten siksi neuvot käyttämään sinun taktiikkaasi.

Itse pelasin lätkää 12 vuotta ja vatsalihakset olivat säälittävät. Ehkä lätkänpelaajat tekevät kuntopiirin väärin, mutta salitouhut alotettuani ja lisäpainoilla vatsojen tekoa 2x viikkoon 6-20 toistoa kerrallaan ovat saaneet nämä nuoruusiän ''loistavat'' palikat aivan uuteen uskoon. Ja ei ne tytöt niitä ole vielä rumaksi haukkuneet, vaikka ei niin hienot ja litteät ole, kuin sinulla :) Tosin ne eivät valitettavasti tässä vaiheessa kylmää talvea näy :(

Jokatapauksessa odotan innolla sinulta kuvaa vatsasta, että voidaan jatkaa juttua :) Tämä pieni tarina tuli mun vilkkaaseen mielikuvitukseen, kun yhdistin sun nimimerkin ja nämä jutut kielioppivirheineen..

Treenauksen iloa kuitenkin :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mä olen viimeiset 2 vuotta treenaanu vatsa lihaksia lähes täysin lisäpainoilla. Pääasiassa sellaisella vatsaprässillä(?) toistot 10-6x3-4 ja välissä voimapyörällä, jolla toistoja tulee vähän enemmän. Vatsa ei pömpötä ollenkaan mutta palikat on kasvanu todella mukavasti. Vatsat treenaan 2 kertaa viikossa ja liikkeet teen hitaasti ja hallitusti. Mulla tuo tämä tyyli mun toivomaa tulosta PALJON paremmin kuin aiemmin treenaamalla ilman lisäpainoja ja pitkiä sarjoja. Tavoite mulla on ollu saadakkin isommat näyttävät palikat.. toiston kesto mulla on 3-4 sekuntia. Tietenkin teen vielä lisäksi vartalon kierto laitteessa samalla tyylillä 3 sarjaa,toistoja 8-12.

goblin1 testaappa vaihtaa liikkeita ja tehä 2-3x8-12 toistoa. Liikeitä voisi olla esim. erillaiset rutistukset (lisäpainoilla), jalan nostot (penkillä, telineessä) ym. kivoja. ;)

goblin1 testaappa vaihtaa liikkeita ja tehä 2-3x8-12 toistoa. Liikeitä voisi olla esim. erillaiset rutistukset (lisäpainoilla), jalan nostot (penkillä, telineessä) ym. kivoja. ;)
Voinhan mä testatakki:) Ton lisäpainoilla treenaamisen kun alotin 2009, niin sillon aloin tekeen just rutistuksia lisäpainoilla.. liikkeitä ja toistojen pituuksia on hiukan tullu vaihdeltuakkin, mutta tällä hetkellä mennään tuolla aikaisemmin mainitsemallani tyylillä. En koe tarpeelliseksi vaihtaa itselleni toimivaa treeni tyyliä toiseen.
Toivottavasti et ymmärtänyt väärin tuota edellisessä postissani mainitsemaa (toistot10-6x3-4)..
Tarkoitin että sarjoja tulee vatsoille 3-4 ja toistoja 6-10...

En tiedä mihin olisin tän laittanu, ja en tie miten selittäisin.. mut aika pirun hyvä vatsalihas treeni liike on sellanen että keikut selälläs ympyrää, vatsalihasten voimalla. eli menet selälles, menet sillä kaarelle, alat keinumaan ja vatsalihasten voimalla pikkuhiljaa keikut ympyrää. opin hapkidossa, kävin sitä jonku aikaa mut pirun hyvä harjottelutekniikka, parikin minuuttia riitti mulla niin alko jo tuntumaan... :D

En tiedä mihin olisin tän laittanu, ja en tie miten selittäisin.. mut aika pirun hyvä vatsalihas treeni liike on sellanen että keikut selälläs ympyrää, vatsalihasten voimalla. eli menet selälles, menet sillä kaarelle, alat keinumaan ja vatsalihasten voimalla pikkuhiljaa keikut ympyrää. opin hapkidossa, kävin sitä jonku aikaa mut pirun hyvä harjottelutekniikka, parikin minuuttia riitti mulla niin alko jo tuntumaan... :D
no ei kai se kovin tehokas voi sit olla jos pari minuuttia pitää keikkua että alkaa tuntuun? :D

Ajattelin viikonloppuna käydä ostamassa voimapyörän.. kummosia tuloksia porukka on tuolla saanut ja miten liike pitäisi suorittaa?

Ajattelin viikonloppuna käydä ostamassa voimapyörän.. kummosia tuloksia porukka on tuolla saanut ja miten liike pitäisi suorittaa?

Hirveesti en oo voimapyöräillyt, mutta tärkein pointti taitaa olla se, ettei päästä selkää notkolle. Tarkotuksena on pitää selkäranka tiukassa paketissa. Youtubesta varmaan löytyy esimerkkisuorituksia ja polviltaan kun alottaa, niin ei oo liian rankkaa.
Ei mikään ylitsepääsemättömän vaikee liike.

Suositut

Back
Ylös Bottom