Hyvät sikarit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kekexx
  • Aloitettu Aloitettu
Iski sellanen himo, että pakko oli laittaa tilaus menee..

1x 90002027 Basic Humidor 82017 82017
2x 01007005 Montecristo Nr. 5
2x 01007004 Montecristo Nr. 4
2x 01013001 Romeo y Julieta Petit Julieta
2x 01013004 Romeo y Julieta Regalias de Londres
2x 01004020 Hoyo de Monterrey Petit Robusto
2x 01013005 Romeo y Julieta Cedros De Luxe Nr. 3

Noi laitoin tulemaan, Humidori on täysin perusmalli. Mitä mieltä noista muista on asiantuntijat?

Hintaa tuli koko läjälle 113€, josta humidorin osuus 35€.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tärkein lenkki tuossa tilauksessa on juurikin humidori. Sen pitää olla oikeasti tarpeeksi tiivis, että sikarit eivät pääse kuivumaan. Varsinkin, jos sikareita aikoo hieman pidempään säilyttää siellä. Mitä niillä kaikilla kalliilla sikareilla tekee, jos ne eivät säily optimaalisina käyttöön asti?! Eli mielstäni ensin satsataan kunnon humidoriin ja vasta sitten kunnon sikareihin. Ns. perusasiat kuntoon. Hyvän ja huonon humidorin erottaa siitä miten kansi laskeutuu paikalleen, kun sen päästää vapaasti tippumaan. Hyvässä se "humahtaa" tiiviisti ja huonossa se kolahtaa kuin kaapin ovi.

En siis tarkoita, että ko. humidori minkä tilasit olisi huono, mutta suurella todennäköisyydellä se sitä on. Halvalla ja varsinkaan ilman omakohtaista testausta harvemmin saa hyvää.

Tilasitko sikarit netistä vai tuoko joku kaveri jostain? Eli pääsekö itse vaikuttamaan yksilöihin mitä tulee? Nimittäin joskus netistä tilatut ovat olleet todella huonosti säilytettyjä ja muutenkin sekundalaatuisia. Itse valitsemalla voi vaikuttaa minkä yksilön ottaa ja näin saada oikeasti ne parhaimmat.

Aika pitkälle samaa mieltä Kas-vaimen kanssa. Olisin myös ensimmäiseksi panostanut kunnon humiin, ja ostanut sen paikan päältä. Mutta jostainhan harrastus on aloitettava ja nälkä kasvaa tunnetusti syödessä, niin uutta humia vaan kehiin kun vanha jää pieneksi:) Kannattaa panostaa siihen humin oikeaan käyttöön ottoon, ja tehdä se huolellisesti ohjeiden mukaan.

Itselläni on myös aika perushumi n. 70 sikarille, ja sen mukana tullut kostutin ei riittänyt pitämään yllä kosteutta, joten hommasin sinne akropolymeeri kostumminen ja digitaalisen kosteusmittarin. Sen jälkeen on kosteudet ollut kohdallaan.

Ihan hyvät sikarit olet kyllä valinnut, etenkin montecriston 4 on laadukas. Kun humi on käyttövalmis, niin ei muuta kuin sikarit sinne "asumaan", koska tod.näk ne eivät ole käyttövalmiita kun sinulle postin kautta saapuvat.

Iski sellanen himo, että pakko oli laittaa tilaus menee..

1x 90002027 Basic Humidor 82017 82017
2x 01007005 Montecristo Nr. 5
2x 01007004 Montecristo Nr. 4
2x 01013001 Romeo y Julieta Petit Julieta
2x 01013004 Romeo y Julieta Regalias de Londres
2x 01004020 Hoyo de Monterrey Petit Robusto
2x 01013005 Romeo y Julieta Cedros De Luxe Nr. 3

Noi laitoin tulemaan, Humidori on täysin perusmalli. Mitä mieltä noista muista on asiantuntijat?

Hintaa tuli koko läjälle 113€, josta humidorin osuus 35€
.

No humi on ainakin liian pieni:)

Hyvä perussetti kuubalaisia, noita Romeon humppakokoja (Petit Julieta, Regalias) kannattaa jatkossa vaihtaa isompiin malleihin, kuten Churchill ja Short Churchill. Myös 1, 2 ja 3 ovat erittäin suosittuja kokoja. Cedro 3 on mainio kun saa hyvälaatuisen. Romeon perussynti on huono veto, joka vaivaa varsinkin isoja kokoja.

Montesta kannattaa kokeilla myös edmundot ja tietty no.2.

Hoyo de Monterreyn petit robu on loistava, joskin vähän kokeneemmille harrastajille.

Tilasitko sikarit netistä vai tuoko joku kaveri jostain? Eli pääsekö itse vaikuttamaan yksilöihin mitä tulee? Nimittäin joskus netistä tilatut ovat olleet todella huonosti säilytettyjä ja muutenkin sekundalaatuisia. Itse valitsemalla voi vaikuttaa minkä yksilön ottaa ja näin saada oikeasti ne parhaimmat.

Noi kaikki on tilattu http://www.cigarworld.de/ tuolta. Lueskin netistä, että huonosti pakatut ja "pilantuneet" saa palauttaa tai saa korvasta.

No humi on ainakin liian pieni:)

Hyvä perussetti kuubalaisia, noita Romeon humppakokoja (Petit Julieta, Regalias) kannattaa jatkossa vaihtaa isompiin malleihin, kuten Churchill ja Short Churchill. Myös 1, 2 ja 3 ovat erittäin suosittuja kokoja. Cedro 3 on mainio kun saa hyvälaatuisen. Romeon perussynti on huono veto, joka vaivaa varsinkin isoja kokoja.

Montesta kannattaa kokeilla myös edmundot ja tietty no.2.

Hoyo de Monterreyn petit robu on loistava, joskin vähän kokeneemmille harrastajille.

Niin ajattelinkin, mutta aloitan nyt tolla pienellä. Eiköhän toi eka tilaus ainakin sisään mahdu.

Säästän Hoyo de Monterryn petit robun viimeiseski, kun olen jo kokenut ;)

Säästän Hoyo de Monterryn petit robun viimeiseski, kun olen jo kokenut ;)

:kippis1: Juu, emmä vihjannut ettet olisi. Moni on vaan ollut vähän naama norsunvitulla, kun perusquinterosta poiketen tullut mukana makua pelkän savun sijasta. Tossa täytyy myöskin olla tarkkana, ettei ime sitä ahneuksissaan liian kuumaksi.

Itse olen hyviksi sikareiksi todennut Hofnarrin vanilja ja aroma sikarit. Niitä ei kyllä "oikeiksi" sikareiksi mielletä, mutta onhan ne hyviä. Turun tupakkakaupassa tarvis käydä katsastamassa valikoima. Joku maullinen sikari olisi hyvä, en oikein pidä "tavallisesta" sikarista. Onko jollain muuten jotain vinkkejä sikarin poltosta, miten saa maun parhaiten suuhun?

Itse olen hyviksi sikareiksi todennut Hofnarrin vanilja ja aroma sikarit. Niitä ei kyllä "oikeiksi" sikareiksi mielletä, mutta onhan ne hyviä. Turun tupakkakaupassa tarvis käydä katsastamassa valikoima. Joku maullinen sikari olisi hyvä, en oikein pidä "tavallisesta" sikarista. Onko jollain muuten jotain vinkkejä sikarin poltosta, miten saa maun parhaiten suuhun?

No lähtökohtana on se, että sikari on hyvin säilytetty ja valmis poltettavaksi. Tämäkään ei aina takaa hyvää makua, koska laadukkaissakin sikareissa on eroja. Tämän takia olisi hyvä ostotilanteessa itse päästä valitsemaan sikarit. Hyvän ja laadukkaan sikarin valintaan vaikuttaa mm. sikarin ulkonäkö, haju ja tuntuma Ostin tossa jokin aika sitten 20 kpl Montecriston nro 4, en tarkistanut kaikkia sikareita, ja osa niistä oli aivan kivikovia, joita en ole saanut "kuntoon" edes 6kk humidorihoidossa. Tosin sikarin kovuus ei aina sano sitä, että se olisi huono. Monesti vain kovat sikarit eivät vedä kunnolla, ja sitä tulee imettyä liian kovaa, jolloin sikari alkaa palaa liian kuumana ja maku kitkeröityy.

Sikarin makuun vaikuttaa todella paljon oikeaoppinen sytytys. Kannattaa hommata butaanisytytin, ja ottaa selvää miten sikari pitää oikeaoppisesti sytyttää.

Kyllä monissa ns. normaaleissa sikareissa on monia makuvivahteita mm. pähkinä, suklaa jne.. Sikarin polttaminen vaatii jonkin asteista harjoittelua, ennen kuin alkaa pääsee todella makuun.:)

kertokaa millaisia humeja teiltä löytyy ja missä mieluiten poltatte näin talviaikaan?
mua ahdistaa todellakin tää talvi ja uudet ravintolasäännöt. vaikka löytyykin paikkoja joissa vielä polttaa, mutta ajatus lähteä talvella räntään laahustaa sikari povarissa johonkin paikkaan pelkästään sen takia että pääsee sen polttamaan. ei ole sen arvoista.
pitäisi olla oma lasitettu terassi lämmittimillä näin talvella.

kertokaa millaisia humeja teiltä löytyy ja missä mieluiten poltatte näin talviaikaan?
mua ahdistaa todellakin tää talvi ja uudet ravintolasäännöt. vaikka löytyykin paikkoja joissa vielä polttaa, mutta ajatus lähteä talvella räntään laahustaa sikari povarissa johonkin paikkaan pelkästään sen takia että pääsee sen polttamaan. ei ole sen arvoista.
pitäisi olla oma lasitettu terassi lämmittimillä näin talvella.

Tuolla on tullut tupruteltua:

http://www.kirjaclub.fi/

Tuolla on tietoa tupruttelupaikoista:

http://www.amanita.fi/sikarifoorumi/

Paljonkohan on markkinahinta klubin jäsenyydelle tällä hetkellä?
Niitähän myytiin 2000€ / osake ennakkoosakeannissa.

Percelehän hommaa pakkiksen sikariherrasmiehille tutusmiskäynnin kyseiseen sikariluolaan :)

Taitaa pyöriä jossain 2500 eurossa, jäsenyys on firman kautta. Töölön Sikarikaupan teemaillat pyritään pitämään Klubilla ja sitä kautta pääse tutustumaan mukavasti sikarin ja hyvän ruuan kyydittämänä Klubin toimintaan. Viimeksi oli varsin kiitettävästi jengiä (ja savua) juhlistamassa Markun valokuvanäyttelyä ja polttelemassa Nat Shermanin pöllejä.

Mikä tossa klubissa on idea? Tavata tuttuja ja tolla hinnalla varmistaa, ettei lähiön juopot ole siellä? En ole oikein perehtyny näihin..

Mikä tossa klubissa on idea? Tavata tuttuja ja tolla hinnalla varmistaa, ettei lähiön juopot ole siellä? En ole oikein perehtyny näihin..

Kaveri sanoi sen aika hyvin: ostin parilla tonnilla itelleni olohuoneen keskustasta, jossa voi lukea lehdet, syödä gourmetruokaa ja poltella sikarin. Kotona olohuoneessa on kaks miljoonaa leegoa, kolme huutavaa kakaraa ja vittuuntunut muija.

Jos sikarit tulis jo tällä viikolla, niin pitääkö mun pakastaa ne vai onko cigarworld tehny sen mun puolesta?
Ja toinen kysymys: kun saan sikarit ja humin, niin humidorihan pitää valmistaa käyttöön? Missä säilytän tämän ajan sikareita? Ne tuskin menee miksikään ihan normi kotiolosuhteissa? Entäs miten pitkään sikareitten pitää muhia humissa ennen käyttöä?

Jos sikarit tulis jo tällä viikolla, niin pitääkö mun pakastaa ne vai onko cigarworld tehny sen mun puolesta?
Ja toinen kysymys: kun saan sikarit ja humin, niin humidorihan pitää valmistaa käyttöön? Missä säilytän tämän ajan sikareita? Ne tuskin menee miksikään ihan normi kotiolosuhteissa? Entäs miten pitkään sikareitten pitää muhia humissa ennen käyttöä?

Jos sikari on normi sisäkosteudessa (40% suomessa) 2 vuorokautta niin se on pilalla. Osta kaupasta isoja minigrip pusseja ja tunge sinne. Perään voit laittaa kostuttimen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom