Hyvät sikarit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kekexx
  • Aloitettu Aloitettu
ite oon joskus poltellu hofnarin lilliputteja. en tykkää kovin vahvasta sikarsita, joten lilliput litet sopi hemmetin mukavasti mun suulle :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Montecristo 4 (tai 5) ja Hennessy XO - hyvä combo, joskaan ei ihan edullisin. Mutta nautinnolla on aina hintansa.

Myös Cohiba Siglo 5 on mielestäni sopivaa kokoluokkaa ja aina varma valinta :5:

:offtopic:
Meillä on sellainen vakioasiakas joka polttaa sa***nan pahan hajuisia sikareita. Ennen uutta tupakkalakia se joka aamu käveli sisään sikari huulessa asioimaan. Ja siinä käryssä meinasi happi loppua niin minulta kuin muilta asiakkailtakin. Tietysti aika pikkumaista oli nauttia/nautiskella siitä fiiliksestä kun sitten tämän uuden tupakkalain tultua voimaan pääsi tälle asiakkaalle kertomaan että meilläpä ei sitten enää poltella:evil:
Muuten jos se että nainen polttaa on epämiellyttävää niin se vasta epämiellyttävää kaikilla tavoin on kun nainen polttaa sikaria.

Originally posted by stranger
:offtopic: :kuvia: http://www.cigarglamour.com/

Edelleen olen sitä mieltä että sikaria polttava nainen on epämiellyttävä kaikin puolin:D
Tietenkin voi hieman jyrkkään mielipiteeseen vaikuttaa se että lievää astmaa sairastelen, mutta esim. olipa millainen "kissa" hyvänsä niin saman katon alla ei tule koskaan asumaan jos vaan polttaa.

Jos joku innostuu asiasta niin paljon että katsoo tarpeelliseksi ostaa humidorin, niin voin suositella tätä paikkaa: http://www.humidordiscount.com/ Omani ostin sieltä, ja hinta verratuna esim. Havanna-aitan laatikoihin oli huomattavan edullinen. [/B][/QUOTE]

Moro Ozwald!

Millaisen humidorin tilasit? paljonko tuli postituskuluja yms päälle?
Kauanko toimitus kesti?

Originally posted by hash pipe
Sama vaikuttava aine lienee kaikissa viskeissä? :thumbs:

Oot kyllä ihan oikeessa, mutta bourbon ei oo viskiä. Ne on kato skottilaiset mitkä on viskiä. Ja irlantilaiset. :love:

Hannibal, ok, nyt tiedän mitä ostaa ens kerralla. Tai sitten kun on oikeesti ikää ostaa väkeviä.

:kippis1:

Originally posted by Hannibal
Oot kyllä ihan oikeessa, mutta bourbon ei oo viskiä. Ne on kato skottilaiset mitkä on viskiä. Ja irlantilaiset. :love:

Näin on. Bourbonia ei juo kuin sivistymättömät amerikkalaiset ja wannabe-rokkarit.

Asiaan on tosin yksi poikkeus. Jossain haastattelussa Lemmy-jumala manitsi mieliviskikseen Maker`s Mark-nimisen viskin. Kerran sitten ravintelissa tilasin ko. viskiä yhden paukun ja totesin että bourboniksi yllättävän hyvää. Ei kuitenkaan niin hyvää että viitsisi ostaa kotiin asti.

Ehkä Lemmy tykkää bourbonista sen takia että sitä on helppo blandata cokiksen kanssa, tiedä häntä.

Viikon loppuna synttäreiden kunniaksi voisi vetäistä ohkasen sikarin ja vaikka vähän Pohjanpoika Strongia hitusen.

Vuodessa menee noin 3 sikaria korkeintaan muuten en polta.

:arvi:

Toin Madeiralta muutama vuosi sikarilaatikon näitä http://www.cigar.pt/detail.asp?p=828&cat=60
Oli noi parhaita sikareita mitä oon polttanu,vaikka täytyy kyllä sanoa etten sikareista muuten isommin tiedä.

Ja samalla tietenkin pari pulloa viskiä, mm J.Walkerin Black Labelia vaikkei se mun makuun ihan ollukkaan kun nykyään viskien arvostus kallistuu tonne Islay-saaren suuntaan ja muihin single maltteihin.

tampas sweet on huippu sikari mutta joutuu tupakka kauppaan menemään.

Originally posted by hessu
Moro Ozwald!

Millaisen humidorin tilasit? paljonko tuli postituskuluja yms päälle?
Kauanko toimitus kesti?
Tilasin "Triest":in. Siinähän mainitaan, että toimitus on ilmainen EU-maihin, ja niin se olikin. Kesti muistaakseni alta viikon, olisiko ollut kuusi päivää. Biltemasta ostin sitten digitaalisen kosteusmittarin ja vanhan humidorin jäljiltä oli lisäkostutin, joka tuli tarpeeseen. Mukana tulee myös pullo propyleeniglykoli/vesi-sekoitusta, joka osaa pitää kosteuden oikeana.

Tuon laatikon sanotaan olevan 75 sikarille, mutta se on kyllä liioiteltua. 50 sikaria olen sinne itse laittanut, ja ne mahtuivat mittarin ja lisäkostuttimen kanssa vielä suht kivutta, mutta en kyllä edes haaveile tunkevani sinne vielä lisälaatikollista. Ja valtaosa sikareistani on coronoita tai vieläkin pienempiä.

Nostetaanpas vanhaa kun kerran täällä on hyviin juomiin liittyvä thread, niin tämä on siihen hyvä jatkumo.

Tallinnasta toin muutaman Independencen. Älyttömiä ~20cm jöötejä, joita saa imuttaa tunnin ja tälläiseltä tupakoimattomalta menee kuuppa sekaisin ja lopulta mukava pahoinvointi. Pätkissä poltettuna tuo on ihan mukavaa brändyn kera.

Mikä olisi oikea tapa nauttia juotavaa ja poltettavaa yhdessä? Hyvä tapa mielestäni on ottaa ensin alkoholihörpyt ja tämän päälle sikaria.

About tämä, mutta regular.

http://img167.imagevenue.com/img.php?image=72329_sigge2_067_122_160lo.jpg

Poltat sikaria väärin jos siitä menee kuuppa sekaisin tai tulee pahaolo. Nuo Independencet ei kyllä ole mitään kovin laadukkaita sikareita, joten tuon pahan olon kyllä ymmärtää :D

Itse maistelen yleensä jotain juomaa rauhalliseen tahtiin samalla kun polttelen.

Poltat sikaria väärin jos siitä menee kuuppa sekaisin tai tulee pahaolo. Nuo Independencet ei kyllä ole mitään kovin laadukkaita sikareita, joten tuon pahan olon kyllä ymmärtää :D

Itse maistelen yleensä jotain juomaa rauhalliseen tahtiin samalla kun polttelen.

;) Vaikka kuinka vetelee poskareita, niin väkisinkin tulee vedettyä savua henkeen. Kai nyt nikotiinin yliannostuksesta tulee paha olo:D.

;) Vaikka kuinka vetelee poskareita, niin väkisinkin tulee vedettyä savua henkeen. Kai nyt nikotiinin yliannostuksesta tulee paha olo:D.
Kyllä, ja vaikka vetelisitkin vain poskureita, imeytyy sitä nikotiinia silti. Eli "nikotiininoobielle" tulee varmasti paha olo, ei se mikään ihme ole. Eikä kyseessä todellakaan ole mikään oikeaoppinen polttamistekniikka myötäotteella...

Jotkuthan nuolevat sikareita. Liittyy varmaan siihen, että liian kuivasta tulee älyttömän kitkerät ja pahanmakuiset savut. Näin jos ei omista humidoria. Myös loppuvaiheessa käy näin useammin. Tiedä sitten minkä vesipiipun läpi noitakin pitäisi vedellä.

Taitaa olla aika samaa kulttuuria piipun ja sikareiden polttaminen. Molemmat vaativat aikaa itselle. Piippua toki monet vetävät suoraan henkeen.

Eli "nikotiininoobielle" tulee varmasti paha olo, ei se mikään ihme ole. Eikä kyseessä todellakaan ole mikään oikeaoppinen polttamistekniikka myötäotteella...

Höpö höpö. Lukekaa se manuaali ennen polttamista :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom