Hyvät sikarit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kekexx
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tänään kilahti postiin Xikar X1 - leikkuri, ainakin ensi vaikutelma on erittäin hyvä. Jos sitä seuraavaksi investoisi Dupontin sytyttimeen.:D

Mihin hintaan toi Xikar irtosi? Oon noita valmistajan leikkureita joskus kuolannut ja ajattelin et kohtuulliseen hintaan vois itsekkin jonkun poistaa. Just kerkesin kyllä tilata cigarworldista tän keskustelun innoittamana tosiaan 12 panatelaa.. Mut jos ens kerralla sit. ;)

Mihin hintaan toi Xikar irtosi? Oon noita valmistajan leikkureita joskus kuolannut ja ajattelin et kohtuulliseen hintaan vois itsekkin jonkun poistaa. Just kerkesin kyllä tilata cigarworldista tän keskustelun innoittamana tosiaan 12 panatelaa.. Mut jos ens kerralla sit. ;)
n. 60e oli juurikin samaisesta puljusta, + 15e toimituskuluja. Sikaritalolta olisi saanut ton "cao" mallin 49e, mutta kun välttämättä halusin kullan värisen Xi2 ;)

Pitäis varmaankin lähteä tuossa alkuviikosta pyörähtämään Zürichissä kuvaan pari kohdetta, ei varmistunut vielä mutta varmuuden vuoksi utelen
Tästä päästään siis oikotietä sikarinostoon, mikäli sieltä nyt kannattaa hinnallisesti edes harkita tuovansa sikaria....

Romeo y Julia, Monte Christo on meitsin lempparisikareita, joten tohon ns. 'pehmeään luokkaan kohtuu hinnalla*' voi heittää suosituksia. Josko pienen nipun ostais syksyn metsästysreissulle. Hintahan sais olla mielellään alle 10€/kpl.

*=Mä siis tykkään pehmeä/miedon ja tasaisen makuisista sikareista, esim. Cohiba ei ole tällainen, vaan IMO aika voimakas, ainakin ne mitä aiemmin olen maistanut.

...Romeo y Julia...ns. 'pehmeään luokkaan kohtuu hinnalla*' voi heittää suosituksia...Hintahan sais olla mielellään alle 10€/kpl...pehmeä/miedon ja tasaisen makuisista sikareista...[/SIZE]

Romeo y Julieta no. 3, kustantaa sikaritalossa 7.7€/kpl - sama hinta töölön tupakkakaupassa.

Oikein hyvä sikari näin 2-4 kertaa vuodessa sikaroivan mielestä, ei mikään hillitön jötkäle ja maut on enemmän kuin kohdallaan :)

Ei sitten mitään hajua, mitä mahtaa ulkomailla maksaa ko. sikari...Cigarwold.de:ssä näköjään 4.5e/kpl!

Pitäis varmaankin lähteä tuossa alkuviikosta pyörähtämään Zürichissä kuvaan pari kohdetta, ei varmistunut vielä mutta varmuuden vuoksi utelen
Tästä päästään siis oikotietä sikarinostoon, mikäli sieltä nyt kannattaa hinnallisesti edes harkita tuovansa sikaria....

Romeo y Julia, Monte Christo on meitsin lempparisikareita, joten tohon ns. 'pehmeään luokkaan kohtuu hinnalla*' voi heittää suosituksia. Josko pienen nipun ostais syksyn metsästysreissulle. Hintahan sais olla mielellään alle 10/kpl.

*=Mä siis tykkään pehmeä/miedon ja tasaisen makuisista sikareista, esim. Cohiba ei ole tällainen, vaan IMO aika voimakas, ainakin ne mitä aiemmin olen maistanut.
Voisin noihin kriteereihin suositella paljon puhuttua Rafael Gonzalesia. Panatela ja petit corona ainakin suht edukkaita ja pehmeitä kuubalaisia. :) Mulla on kans sellanen käsitys että Sveitsissä olis ihan järkevät hinnat. Laitahan reissusta sikariraporttia! =)

Tuosta lähi kaupasta tuli poimittua hoffnarrin half coronasia 5 paketin aski, oli aika positiivinen yllätys noin ruoka kaupan sikariksi ;)

Voisin noihin kriteereihin suositella paljon puhuttua Rafael Gonzalesia. Panatela ja petit corona ainakin suht edukkaita ja pehmeitä kuubalaisia. :)

Tarkoitus olisi tänään poltella tuo Panatelas; aiemmin ei ole RG:itä tullut testailtua, mutta eipä näitä ainakaan ole hinnalla pilattu.

Polttelin eilen Montecriston nr. 4, erittäin hyvä sikari, suht mieto mutta kuitenkin yllättävän aromikas, varsinkin loppua kohti varsin mausteinen.

Tuli samalla sitten ekan kerran leikattua tolla Xikarilla, ja en voi muuta kuin suositella. Jumalauta että leikkas siististi, täysin hintansa arvoinen (se olikin kyllä suolainen:D) Onko kellään kokemusta noista Adorinin humidoreista? Semmoinen olis mahd. hankinnassa lähitulevaisuudessa.

Voisin noihin kriteereihin suositella paljon puhuttua Rafael Gonzalesia. Panatela ja petit corona ainakin suht edukkaita ja pehmeitä kuubalaisia. :) Mulla on kans sellanen käsitys että Sveitsissä olis ihan järkevät hinnat. Laitahan reissusta sikariraporttia! =)

Sikariraportti:

Ostin tuttua ja turvallista Montecristo nro 3:sta 25kpl laatikon.
Hinta oli 6.8€ kpl, joten ei pahoissa hinnankiroissa.

Polttelut alkaa vasta Lapinreissulla, eli ensi keskiviikko iltana kun pääsee laavulle, niin varmasti tulee 1. pössyteltyä. Vähän konjamiinia siihen kaveriksi, niin johan on reissu avattu :D

Sikariraportti:

Ostin tuttua ja turvallista Montecristo nro 3:sta 25kpl laatikon.
Hinta oli 6.8 kpl, joten ei pahoissa hinnankiroissa.

Polttelut alkaa vasta Lapinreissulla, eli ensi keskiviikko iltana kun pääsee laavulle, niin varmasti tulee 1. pössyteltyä. Vähän konjamiinia siihen kaveriksi, niin johan on reissu avattu :D
Ei paha hinta mun mielestä. MC on kuitenkin jo mun makuun laadukas ja hyvä merkki. Noita kolmosia en ole tosin VIELÄ testannut. Savuraporttia odotellesa. :)

Mä vähän epäilen notta sain pankista 2kpl sikariporia...jotaa ehkä semmosia koska leikkureita ne ei ainakaan ole..nyt kysymys: mitä hittoa tehää sikariporilla ja minkälaisia ne on?

Mä vähän epäilen notta sain pankista 2kpl sikariporia...jotaa ehkä semmosia koska leikkureita ne ei ainakaan ole..nyt kysymys: mitä hittoa tehää sikariporilla ja minkälaisia ne on?
En oikein ymmärtänyt postaustasi, mutta eikö sikariporaa käytetä tekemään reikää sikarin "hattuun"? Siis käyttötarkoitus melkein sama kuin leikkurilla. Korjatkaa paremmin tietävät. :)

Venetsialaisissa tuli poltettua elämäni toinen sikari, H. Uppman - Coronas Major(?), oli miellyttävän pehmeä. Nyt on eväsrasiassa sikarituubi täynnä kosteaa sientä ja Romeo y Julieta 2 sekä Monte Criston joku pieni pölli, mittaa n. 105mm mutta noilla mitoilla en osaa sanoa mikä se olisi. (Ostettu Bulgariasta).

Sikarit olivat ennen kostuttamista melko kovia verrattuna nykytilaan, eli ovat melko pehmeitä ja joustavia. Ovatko ne kostuneet liikaa?

Ja toinen kysymys, ajattelin syksyn mittaan investoida humidorin noin 50 sikarille. Suomalaisista verkkokaupoista saa ihan nättejä, mutta hinta on huomattavasti korkeampi verrattuna esimerkiksi www.cigarworld.de:n vastaaviin humeihin. Eli kannattaako suosista ostaa suomesta vai tilata Saksasta?

Ja toinen kysymys, ajattelin syksyn mittaan investoida humidorin noin 50 sikarille. Suomalaisista verkkokaupoista saa ihan nättejä, mutta hinta on huomattavasti korkeampi verrattuna esimerkiksi www.cigarworld.de:n vastaaviin humeihin. Eli kannattaako suosista ostaa suomesta vai tilata Saksasta?

Itse tilasin tämän http://www.cigarworld.de/shop/detail.php4?artnr=90004622

Kosteusmittari on tietysti turha vehje ja sen heivasinkin samantien (Clas Ohlsonilta digitaalinen tilalle), mutta itse laatikko on tiivis ja tyylikäskin. Kannattaa harkita jos tuo 50:n vetoisuus riittää. Monethan sanovat että pieneksi jää, mutta itselle riittänyt täydellisesti kun aika harvakseltaan tulee polteltua.

viikonloppuna aattelin käydä ekaa kertaa elämäs ostamas kunnollisen sikarin ja poltella sen:) Ja nyt tarvis kokeneemmilta sikari eksperteiltä muutamia neuvoja:

Elikkä stockmannilta aattelin käydä sikarini ostamas(oulussa asun). Mitäs suosittelisitte stockan valikoimista? miellellään hintaluokasta 5-20euroo.

Kauan sikari säilyy ilman humidorii?

Ja mistä netistä löytys asialliset sivut jolta löytysi neuvoja sikarien polttamiseen? wikipediasta kävin jo jotain lukemassa....

Itse suosittelen Montecristo nr.4, mieto mutta kuitenkin sopivasti luonnetta. Petit Corona ei myöskään ole liian iso aloittelijalle (=jaksaa polttaa loppuun).

Tilasinpa Xikarin kaveriksi Palion sytyttimen, jospa huomenna saapuis niin pääsis Cohiban Siglo ykkösen polttamaan.:whip:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom