Hyväpalkkainen työ ilman koulutusta?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tape80
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eikö tuo nyt ole vain AMK:n osalta triviaalia nimikikkailua? Halutaan rinnastaa AMK yliopistoihin ja tiedekorkeakouluihin? Eikö TTY:kin muodostunut sen takia?
 
Ketä se nyt haittaa jos AMK:ta kutsuu korkeakouluksi? Ei se siitä kuitenkaan tee yliopistoa.

Perusopetus
lukio - ammattikoulu
Yliopisto - AMK
 
ammattiKORKEAKOULU. Nimessäkin on korkeakoulu niin miten sitä voi olla kutsumatta korkeakouluksi.

Ketä se on Tampereella haitannut?

IMHOEHRAM yhtä jännää kuin vaimo/avovaimo kinaaminen.
 
Eikö tuo nyt ole vain AMK:n osalta triviaalia nimikikkailua? Halutaan rinnastaa AMK yliopistoihin ja tiedekorkeakouluihin? Eikö TTY:kin muodostunut sen takia?
amk = University of Applied Sciences

..ja sekös yliopistoja vituttaa :D taisi olla hyvin tarkoituksellinen uuden englanninkielisen käännöksen vääntäminen.
 
Ketä se on Tampereella haitannut?

Eikös TTK muuttanu nimensä sen takia TTY:ksi?
amk = University of Applied Sciences

..ja sekös yliopistoja vituttaa :D taisi olla hyvin tarkoituksellinen uuden englanninkielisen käännöksen vääntäminen.

Joo, voi olla. Käsittääkseni englanniksi AMK-tutkinto on bachelor eli rinnastetaan alempaan korkeakoulututkintoon? Vai pyrkiiköhän ne kohta muuttaa sitäkin :)

Noh, aivanpa sama tuo mulle.
 
AMK-laissa seisoo näin: "Ammattikorkeakoulussa suoritettavat tutkinnot ovat korkeakoulututkintoja. Tutkintojen asemasta korkeakoulututkintojen järjestelmässä säädetään valtioneuvoston asetuksella."

Täts it.
 
Varastotyöstä voi tienata hyvin ja ei tarvitse koulutusta.

Itse olen parhaimmillaan saanut bruttona 1800e yhdestä 7,5h:n päivästä. Tämä nyt tosin on äärimmäisen harvinaista, mutta kunnon tuloille pääsee helposti duunarikin.
 
Varastotyöstä voi tienata hyvin ja ei tarvitse koulutusta.

Itse olen parhaimmillaan saanut bruttona 1800e yhdestä 7,5h:n päivästä. Tämä nyt tosin on äärimmäisen harvinaista, mutta kunnon tuloille pääsee helposti duunarikin.


Eikös huumeiden varastointi ole laitonta? :D;)

Heh. Eikun joo aika kovalta kuulostaa palkka. :wtf: Kehtaako kertoa missä ja miten tuommoista saa?
 
Oiskohan tullut Buellilla yksi nolla liikaa.

Ei ole nollia liikaa. Toimin varastonhoitaja ja hoidan yksin isoa varastoa. Firmalla ei ole vaihtoehtoja käyttää muita työntekijöitä jo pelkästään sen takia, että kaikki kyseisen varaston kaikki tieto on omassa päässäni eikä tietokoneella ja muutenkin kukaan muu ei tiedä hevon vattua siellä (olen siis korvaamaton)... onneksi on hyvä muisti ja huonot varasto-ohjelmat, että voi kirjata tavaroiden paikat.

Minulle sanottiin kiireellisestä hommasta minkä piti jo olla valmis, koska kyseiseen hommaan liittyvät tuotteet olisi seuraavan päivän lehdissä myynnissä. Ei kuitenkaan olisi kiinnostanut lauantaina lähteä tekemään duunia, joten hinnoittelin itseni todella ylikanttiin ja läpi meni koska firmalla ei ollut vaihtoehtoja. Kerrankin firma sai nenilleen siitä, kun lupaavat olemattomia aikatauluja ja tekijöitä on vain minä kiinteällä kuukausipalkalla.

Saikohan tosta jotain tolkkua?
 
Ok, tilanteen huomioiden ymmärrän palkan. Firmalla vain kaksi vaihtoehtoa ja tällä kertaa kannatti maksaa sinulle tuo pyytämäsi palkka. Nää on näitä once in a live time liksoja tuollaisista hommista, tai sitten firmalla kusee muutkin hommat jos joutuvat maksamaan tuollaisia summia useamminkin. Jatkuvasta hyväpalkkaisesta työstä ilman koulutusta ei voida silti tuon yhden työpäivän perusteella vielä puhua.
 
Ei ole nollia liikaa. Toimin varastonhoitaja ja hoidan yksin isoa varastoa. Firmalla ei ole vaihtoehtoja käyttää muita työntekijöitä jo pelkästään sen takia, että kaikki kyseisen varaston kaikki tieto on omassa päässäni eikä tietokoneella ja muutenkin kukaan muu ei tiedä hevon vattua siellä (olen siis korvaamaton)... onneksi on hyvä muisti ja huonot varasto-ohjelmat, että voi kirjata tavaroiden paikat.

Minulle sanottiin kiireellisestä hommasta minkä piti jo olla valmis, koska kyseiseen hommaan liittyvät tuotteet olisi seuraavan päivän lehdissä myynnissä. Ei kuitenkaan olisi kiinnostanut lauantaina lähteä tekemään duunia, joten hinnoittelin itseni todella ylikanttiin ja läpi meni koska firmalla ei ollut vaihtoehtoja. Kerrankin firma sai nenilleen siitä, kun lupaavat olemattomia aikatauluja ja tekijöitä on vain minä kiinteällä kuukausipalkalla.

Saikohan tosta jotain tolkkua?


huuh huh. On silti aika kova liksa. :dance2:

Tuohon on nyt pakko puuttua kyl (sori huono läppä tulossa).

Voit kokeilla oletko korvaamaton yhdellä tavalla.
1. Laita lasi täyteen vettä
2. Työnnä sormesi täynnä vettä olevaan lasiin
3. Ota sormi pois
4. Jos veteen jäi reikä/aukko, olet korvaamaton. :hyvä:
 
huuh huh. On silti aika kova liksa. :dance2:

Tuohon on nyt pakko puuttua kyl (sori huono läppä tulossa).

Voit kokeilla oletko korvaamaton yhdellä tavalla.
1. Laita lasi täyteen vettä
2. Työnnä sormesi täynnä vettä olevaan lasiin
3. Ota sormi pois
4. Jos veteen jäi reikä/aukko, olet korvaamaton. :hyvä:

Mutta jos lomautetaan, niin tilalle ei saa ottaa toista, olihan se 6kk?, ja tuuraajaakaan ei osaisi niitä hommia, koska pomo sun muut johtajat eivät tajua mitään mitä teen, eikä tiedä käytännön asioista hevon vittua. :hyvä: Muutenkin jos kenkää tulisi, niin voisin laittaa varaston "uusiksi", joten se olisi firman loppu. Piste. :david:
 
Back
Ylös Bottom