Hyväntekijät kaduilla? Apinoita vai oikeita hyväntekijöitä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu

Mike

ATG
Pakkotoisto.com
Kaupunki
Helsinki
On alkanut jo häiritsemään kun joutuu kadulla väistelemään jos jonkinmoisia käveleviä syyllistyskoneita. Jotenkin tuntuu, että nämä kaduilla eri järjestöjä edustavat hyväntekijät lisääntyvät vuosi vuodelta. Kampista jos pääset rautatieasemalle asti niin, ettei kukaan apina sinua pysäytä ja esittele jotain nälkälasta, sotaveteraania, nyljettyä kuuttia jne, niin se on jo aika hyvin. Aina on joku opiskelija repimässä hihasta milloin mitäkin tahoa edustaen. Joskus hupaisasti samalla kadunpätkällä voit joutua kahden eri tahon ahdisteltavaksi. Toinen vonkaa rahaa Uniceffille ja toinen Greenpeacelle.

Olenkin jo alkanut saarnaamaan takaisin noille ja olenkin saanut yhden jo lähtemään itse oma-aloitteisesti pois luotani. Mua oikeasti vähän vituttaa se, että tullaan repimään hihasta ja tyrkyttämään jotain kataloogia nälkää näkevistä lapsista. Joku jäbä tuli mulle urpoilemaan, jotta tiedänkö moniko nainen kärsii perheväkivallasta Suomessa ja he tarvitsevat apua, lahjoituksia. Kyllä olen tietoinen miten moni taho rahaa tarvitsee ja sitä varten meilläkin on armoton verotus. Verotuloista ei tosin ihan mellevästi mene afrikkaan, mutta kylläkin joka helvetin suuntaan muuten. Olenkin ajatellut, että otan kohta verokortin mukaan ja esittelen sitä seuraavalle apinalle joka alkaa vonkaamaan hilloa. Jos minä maksan veroja tuloistani, niin jumalauta olen varmasti kontribuutioni antanut yhteiskunnan hyväksi.

Kadut ovat väärällään pummeja, joilta sitä rahaa voisi vinkua, mutta ei niiltä, jotka jo maksavat veroja ja antavat pakon edessä hyväntekeväisyyteen rahaa.

Enkä nyt kritisoi itse perimmäistä tarkoitusta, vaan sitä, että kadulla tullaan vaivaamaan. Ymmärrän vielä sen, että joku tunkee jotain flyeriä kouraan, mutta ne sentään eivät ala moralisoimaan ja syyllistämään, notta neekerilapsia kuolee joka päivä ja polttamalla yhden savukkeen vähemmän päivässä, säästät vuodessa sen ja senverran, voit siis lahoittaa sen heti meille.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Turussa kävelykadulla sama asia. Greenpeacen edustajat ts. viherpiiperöt hyppäävät heti eteen vaikka kuinka ketterästi koittaisit väistää. Kaverin kanssa käveltiin toissakesänä samaisella paikalla, kun sitten eräs näistä apinoista pomppasi eteen kysyen "hei, kiinnostaisiko maailmanrauha"? Vastaus tuli melko suoraan molemmilta: "Ei oikein".

Imo he eivät saisi tulla eteen, kun liikut kaupungilla. Voisivat seistä jossain nurkassa ja tilittää niille keitä kiinnostaa aidosti (eli ketkä vaivautuvat menemään heidän juttusilleen).

Edit: Eniten vituttaa se, että keskeytetään, kun olet esim. kävellessäsi juttelemassa jonkun kanssa. Mutta kyllä puhelinmyyjät vituttaa eniten.

Itse olen ratkaissut nämä " hihhulien " lähestymiset, kahdella toimivalla tavalla. 1. Tuima katse silmiin ,toimii 90% käännyttäjänä 2. Loput 10 % lause " olen jo osallistunut " tms. Eivät ole enempää häirinneet,vaikka stadissa päivittäin liikunkin.

edit : Mike aja letti pois .Kalju toimii karkottajana.Sä oot liian kiltin näköinen nykyään.:D

Olen jo jäsen. Se toimii eikä voi ituhipit syyllistää edes katseillaan:)

Emmä noista jaksa stressiä repiä. JOskus vedän ton "olen jo jäsen" joskus vaan ei kiitos ja jatkaa sitä kävelyä. Pahin virhe on mennä pysähtymään.

Mulla menee kans aina käämit noiden kanssa. Varsinkin viiknloppuisin saa oikein väistellä kun on koko maan järjestöt lähteneet värväysreissulle. Viime viikonloppuna joku urpo pysäytti, tervehti ja tyrkkäs käteen jonkun jehova-lapun sen kummempia kyselemättä. Krishnoja ei ole vielä tänä kesänä näkynyt, ne tulee usein joskus heinä-elokuussa kiusaamaan ihmisiä.
Kerran oon ruvennut vittuilemaan takaisin jollekin hihhulille ja kyllä siinä jonkinlaisen sanaharkan sai aikaseksi. Yleensä vaan jatkan kävelyä eteenpäin ja sanon ei kiitos.
Pitäisi joku laki olla, jolla nuo kaikki kerjäläiset saataisiin pois ahdistelemasta ihmisiä ja tukkimasta katuja.

Täällä Tampereella on myös noita rahankerjääjiä ihan riesaksi asti. En minä väitä etteivätkö he olisi hyvällä asialla, minä en vaan pidä siitä että minua häiritään jatkuvasti kun haluan rauhassa kävellä pisteestä A pisteeseen B, piste. Opiskelijana minulla ei rahaa ylimääräistä peruskulujen päälle vain ole.

Kerran sain kyllä yhden kerjääjän lähtemään suht vikkelään. Näitä kun asematunnelin liepeillä ja tunnelissa joutuu väistelemään jo ihan tarpeeksi, mutta kun koulun tupakkapaikalla tulivat rahaa kerjäämään kesken stressaavan päivän, tuli sanottua sitten vähän pahasti. Pipertäjä tuli kansionsa kanssa kysymään että "kiinnostaisko sua eläinten oikeudet?" johon sitten vastasin ärtyneisyydessäni tiedustelemalla haluaisiko tämä kävelevä kolehtisaavi lunta pilluunsa. Keskustelu ei jatkunut tämän pidemmälle ja sain siitä lähtien poltella stressiröökini kaikessa rauhassa.

Minustakin tuo on ärsyttävää. Tulee vielä jotenkin ahdistunut olo kun näkee tuollaisen kaiffarin 10m päässä ja tietää että se tulee kohta tarjoamaan jotain:(

Mulla menee kans aina käämit noiden kanssa. Varsinkin viiknloppuisin saa oikein väistellä kun on koko maan järjestöt lähteneet värväysreissulle. Viime viikonloppuna joku urpo pysäytti, tervehti ja tyrkkäs käteen jonkun jehova-lapun sen kummempia kyselemättä. Krishnoja ei ole vielä tänä kesänä näkynyt, ne tulee usein joskus heinä-elokuussa kiusaamaan ihmisiä.
Kerran oon ruvennut vittuilemaan takaisin jollekin hihhulille ja kyllä siinä jonkinlaisen sanaharkan sai aikaseksi. Yleensä vaan jatkan kävelyä eteenpäin ja sanon ei kiitos.
Pitäisi joku laki olla, jolla nuo kaikki kerjäläiset saataisiin pois ahdistelemasta ihmisiä ja tukkimasta katuja.

Sano niille, että mä haluan seksuaaliseen kontaktiin kanssanne, ja lipase huulia ja avaa vetskaria. Sit kysyt Steve McQueen ilmeellä: "Spit or swallow? Mitäköhän joku jehova nainen siihen sanois.

Onko näillä jotain erikoisvapauksia ylipäätänsä? Meinaan tässä yksi päivä espan päässä olevan Halosen oven edessä oli vitun iso lakana ja kasa jotain eläinten frendejä megafonilla herjaamassa Halosen valikoimaa. Moralisoivat siinä ihmisiä, että onko teillä päällä kuollut eläin.

Tossa olis aivan oivallinen sissimarkkinointisauma. Soittaa poliisille, että haluaisin pitää mielenosoituksen. Sitten vain helvetinmoinen Pakkotoisto.com banderolli manskulle ja megafoonilla huutamaan "TERVETULOA REKISTERÖITYMÄÄN! PAKKOTOISTO.COM - KÄRPÄSESTÄ HÄRKÄSEKSI".

Noi katukamppanjat meinaan maksaa ihan helvetisti oikeasti. Miten näillä apinoilla on saumaa päästä ilmaiseksi huutamaan kadulle ja vielä kaikenlisäksi häiritsemään jonkun tietyn kauppiaan liiketoimintaa? En tajua.

Minustakin tuo on ärsyttävää. Tulee vielä jotenkin ahdistunut olo kun näkee tuollaisen kaiffarin 10m päässä ja tietää että se tulee kohta tarjoamaan jotain:(

Heh siihen kait se osaksi perustuu toi toiminta. Saadaan ihmiset syyllistettyä ja ahdistuneiksi kun vaan kylmästi ohittavat moiset paikat tehdä hyvää.

Sano niille, että mä haluan seksuaaliseen kontaktiin kanssanne, ja lipase huulia ja avaa vetskaria. Sit kysyt Steve McQueen ilmeellä: "Spit or swallow? Mitäköhän joku jehova nainen siihen sanois.
No swallow.

Mua ei oo oikeestaan ole hirveesti nuo häirinnyt, kun ei ne multa koskaan mitään pyydä, näkee kai päälleppäin ettei sitä massia ole.

Eniten noissa kerääjissä itseäni häiritsee täydellinen perusteluiden puute. Olen antanut useamman järjestön edustajalle 30 sekuntia aikaa vakuuttaa minut siitä, miten juuri minun 10 €/kk vähentävät toisinajattelijoiden, kuuttien ja naisten nuijimista. Myyntiargumenttien ollessa luokkaa "öööh, se edesauttaa elämää" olen vielä jatkanut säästämistä norsunluiseen selänrapsuttimeen.

Hare Krishnat ne vasta veikeitä veikkoja ovat. Ne eivät ainoastaan halua rahojasi, vaan (jos olet naimaton nuorehko mies) sinut munkiksi johonkin hämärään luostariin. Näiden kanssa tuli viime kesänä törmäiltyä kaupungilla.

Lisäksi näillä tyypeillä on loistava tapa "lahjoittaa" kirja; ensiksi lyödään se guru Mrakrapradesh Buravdarkhalin kirjoittama valaistumisopas käteen ja sitten ilmoitetaan muina miehinä, että siitä muuten perittäisiin 15€ "vapaaehtoinen lahjoitus"...

Uskomatonta pelleilyä.

Rovaniemeläinen joku ympäristöfemisnistihuora veti jo aika lupaavaa puhetta.
Lähin käveleen pankkiautomaatilta ja sytytin röökin. Vastaan tuli joku rastapää muija joka alko selittään että on sieltä ja tuolta:

Rastapää: Haluisitko liittyä mukaan tähän ja tähän toimintaan joka tukee tuota ja tuota ku sulla näyttää olevan noin paljon rahaa.
MiQulis: No näillä rahoilla aattelin ostaa bensaa ja ruokaa.
Rastapää: No kyllä sulla vaan röökiin näyttää rahaa riittävän mut ei näin hyvälle asialle että saatas afrikan lapsille sitä ja tätä.Mietippä jos lopettasit tuon polttamisen , ajaisit pyörällä ja söisit edullisemmin niin sulle jäis sen ja sen verran rahaa käteen ja voisit sit lahjottaa ne näin hyvään asiaan.
MiQulis: No totta jos mie oon työllä rahaa ansainnu niin mien ala sitä kellekkään saatanan kettutytöille lahjottaan. Ja miten sie luulet että mie täältä rovaniemeltä ajan pyörällä porvooseen ja takasin ? Meinasikko että siinä matkalla käyn metsästään sieniä ja jäniksiä mettässä että saan ruokaa ja voin lahjottaa rahat kettutytöille.
Rastapää: Tää on kyllä semmonen asia että kaikkien pitäs tulla mukaan tähän ja aatella muutaki ku omaa etua että kaikilla ois maailmassa hyvä olla.
MiQulis:Joo ei kiinnosta ( tässä vaiheessa poistuin paikalta ja nyt kaikki kettutytöt vihaa mua :) )

Jos kaikki ajattelis muuta kuin omaa etuaan, niin sehän olisi ihan mahdoton yhtälö. Siis koko maailma rullaa sillä, että yksilö pyrkii kehittämään itseään ja ajaa omaa etuaan vaikkakin sitten välillisesti. Ei nuokaan vitun runkkarit ole pyyteettömästi tuolla jakamassa esitteitään, niille tulee siitä hyvä fiilis ja se on niiden oma etu.

Tuon muuten mulle myönsikin yksi tyttö Unicefilta manskun postin edessä. Sain selville, että se saa siitä hommasta palkkaa ja elää sillä. Sanoi myös, että hän tekee sitä kun tulee hyvä mieli. Se onkin sitten taas eri juttu tuleeko sille hyvä mieli siitä, että se saa nyhdettyä joltain rahaa, vai siitä, että se raha joskus mahdollisesti ehkä promillen kokoisena menee perille sinne afrikkaan.

25% katoaa rattaisiin Unicefilla sanoi tyttönen.

Jos kaikki ajattelis muuta kuin omaa etuaan, niin sehän olisi ihan mahdoton yhtälö. Siis koko maailma rullaa sillä, että yksilö pyrkii kehittämään itseään ja ajaa omaa etuaan vaikkakin sitten välillisesti. Ei nuokaan vitun runkkarit ole pyyteettömästi tuolla jakamassa esitteitään, niille tulee siitä hyvä fiilis ja se on niiden oma etu.

Tuon muuten mulle myönsikin yksi tyttö Unicefilta manskun postin edessä. Sain selville, että se saa siitä hommasta palkkaa ja elää sillä. Sanoi myös, että hän tekee sitä kun tulee hyvä mieli.

Palkaahan niille tosta maksetaan ja jotkut saavat jotain erillisiä korvauksia kun saavat värvättyä uuden lahjoittajan.

Tuon muuten mulle myönsikin yksi tyttö Unicefilta manskun postin edessä. Sain selville, että se saa siitä hommasta palkkaa ja elää sillä. Sanoi myös, että hän tekee sitä kun tulee hyvä mieli.

Niin, aatteles. Ehkä ne kaikki ei olekaan "apinoita" tai "vitun runkkareita". Uskomatonta tekstiä.

Mulle aika sama millä kukin itsensä elättää. Itse en tuohon ryhtyisi. Parhaiten pääsee eroon joko sanomalla reippaasti "ei kiitos" ja kävelemällä ohi (toimii aina) tai jo tuolla edelläkin mainittu "oon jo jäsen" toimii myös. AIna ei vaan jaksa kusettaa.;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom