Kukaan ei sano ketään toista päin naamaa kuvottavaksi antaakseen oman rehellisen mielipiteensä ulkonäöstä, vaan loukatakseen. En tiedä oisko sun mahdollista miettiä niitä aiempia kommentteja siitä näkökulmasta, onko ne ihan tosiallisesti annettu rehellisenä puolueettomana arviona sun ulkonäöstä, vai voiko olla että niissä on vähän muita väritteitä.
Joku on kuitenkin ollut sitäkin mieltä, että sinä oot kaunis. Sinä itse oot päättänyt, että nämä henkilöt on enemmän väärässä kuin ne, jotka sanoi sua kuvottavan rumaksi. Totuushan saattaa olla jompikumpi, tai ehkä jotain sieltä välimaastosta, mutta hauskuushan piilee siinä, että molemmatkin voi olla sanojalleen totta. Jos nyt kärjistettyä ja ilmiselvää esimerkkiä hakee, niin vaikka lävistykset ovat jonkun mielestä upeita ja kauniita, jonkun mielestä lähinnä oksettavia ja kuvottavia. Makuasia kumman haluaa katsoa olevan oikeassa. Täälläkään pyörivissä ulkonäköketjuissa ei ole päästy yksimielisyyteen siitä, mikä nyt on kaunista ja mikä kuvottavaa. Toisaalta melko yleisesti julkkiskaunottariksi tituleerattuja naisia kritisoidaan ällöttävistä roikkoperseistä ja jos sun vaikka mistä.
Varmasti on totta, että maailmassa on paljon kauniimpia naisia kun sinä (tai minä, tai milteipä kuka tahansa paitsi ne maailman kauneimmat naiset). Mun mielestä se on ihan hyvä muuttumattomana faktana myöntää, ja ennemmin keskittyä pohtimaan miksi sillä on niin hirveästi väliä, vai onko sillä. Sua näkemättä uskallan sanoa, että sun käsitys itsestäs on epärealistinen, jos et oikeasti pysty sanomaan yhtä ainoaa kohtaa itsessäs, joka ois edes ihan kiva. Niin rumaa naista ei oo keksittykään, ettei siltä löytyis vaikka sirot ranteet tai hyvän malliset kulmat tai kauniit hampaat. Tai ihan mitä tahansa. Kun nyt näin virallisena faktana ilmoitan että oot väärässä ainakin joidenkin kohtien osalta, voihan se olla että oot laajemminkin väärässä.
Sitä paitsi, niin montaa osaa itsestään on mahdollista muuttaa ja parannella (en puhu leikkauksista nyt), että on täysi mahdottomuus että olisit joka kohdasta täysin toivoton tapaus. Sun negatiivinen minäkuva nostaa vaan rimaa sitä mukaa kun petraat itseäs, joten niin kauan kun aattelet olevas kokonaan kamala, se on ihan sama mitä yrität ulkonäölles tehdä. Se vanha minä oli sitä mieltä että oisit kauniimpi hoikempana, nyt sekään ei riitä. Eikä välttämättä riitä sittenkään kun treenaat ittes upeaan kuntoon, koska kaivamalla mistä tahansa kropasta löytyy ne huonot puolet.
Ja jos nyt jostain luonnonoikusta onnistuisit olemaan maailman rumin ihminen: onko se nyt niin ratkaisevaa? Kyllä vähän kirveelläkin veistetymmät ihmiset voivat asennoitua itseensä positiivisemmin. Oothan sä nyt paljon muutakin kun ulkonäkös. Jos et edes tästä vuorisaarnasta huolimatta viitsi edes mun mieliks tykätä mistään kohdasta ulkonäössäs, niin tykkää itsestäs edes sitten muuten.