Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mua kiehtois ajatus elää täysin omasta ravinnon tuotosta,metsästäis,kasvattais vihannekset jne. Mutta ei taida onnistua sellainen homma.
Joo ei tossa ollu mitään uutta mutta pisti taas miettimään...
Aika vaikea on nykyään elää täysin ilman lisäaineita jne.
Metsästyskin pitäisi olla joka miehen oikeus, mutta yritäs saada metsästys lupa ja aseenkanto lupa jos oot joskus vähän mokannut ja pitäis viel olla maanomistaja.(pitäis olla niin et ku sulla on nälkä ni sulla on täysi oikeus mennä metsään ja kaataa hirvi,jänis tai mikä vaan ravinnoksi)
Mua kiehtois ajatus elää täysin omasta ravinnon tuotosta,metsästäis,kasvattais vihannekset jne. Mutta ei taida onnistua sellainen homma.
Alussa näytti siltä että nyt tulee taas jotain ääretöntä superfood-hehkutusta niin laitoin varalta bullshit-suodattimen päälle. Siitä pääsi läpi ihan hyvä sanoma: suosikaa mahdollisimman prosessoimatonta ja ravintopitoista ruokaa. Itse suodattimeen takertui hirmuinen kasa epäilyttäviä yleistyksiä, markkinointipuhetta ja hassuja sloganeita ("jos kasataan atomi atomilta siemen ja laitetaan maahan, siitä ei kasva omenaa koska emme osaa luoda elämää").
Ihan OK pätkä. Alun perusteella pelkäsin paljon pahempaa
ebeni sanoi:Tuossa videossa on todella rasittavaa, kun jokaisen lauseen pitää kuulostaa mullistavalta. Hirveät kärjistykset ja kaikki on niin mustavalkoista. Ja asiassa ei kuitenkaan missään vaiheessa mielestäni menty syvemmälle faktapohjalle/viitattu tutkimuksiin/oltu muutenkaan niin tieteellisiä, niin miksi ihmeessä piti yrittää änkeä sekaan väkisin hienoja sanoja.
ebeni sanoi:Veikkaisin, että kaveri myy itse kohta spirulinaa, acai-marjoja, jotain übersuklaata ja kaikkia mahdollisia elämää mullistavia super-foodeja.
Ottamatta varsinaisesti terveellisyyten kantaa, täytyy kyllä sanoa että lihan rakenne on täysin erilainen kun ostaa pelkästään heinillä ruokittua härkää/nautaa joltain pikkutilalta. En osaa selittää mistä johtuu. Sama havainto oikeastaan argentiinalaisen tai brassikarjan kohdalla. Paljon parempaa pihvilihaa kuin suomalainen ruokataloliha.
Pihvi-ihmisenä arvostaa.
Bullviikingille sen verran, että jouseen ei tarvi lupaa ja metsästyslupia saa halvalla esim. valtion maille. Jousipyynti ei ole mitään iisiä hommaa, mutta se jos mikä onkin sitten hc-luomuilua ;)
Mä taas näin, että Paletaani on vastannut tähän viestiketjuun ja mielessä kävi ensimmäisenä, että "noniin...taas mennään..." mutta yllätyin! Mistä olit erimieltä?
Kyllähän tuo tavallaan onnistuu. Itse tilasin ekaa kertaa luomulihaa suoraan tilalta. Minimitilaus on 15kg ja yllätyin miten helposti sain 3 kaveria tilaamaan kanssani lihaa. Luomukasviksiakin saa esim. Hakaniemen kauppahallista.
Allekirjoitan tuon väitteen, että on ruokaa ja "ruokaa". Jos toinen syö luomulihaa suoraan tilalta ja toinen lihasta ja lihaan verrattavista aineosista tehtyjä einespihvejä, niin se näkyy vuosien mittaan...