- Ikä
- 36
Oon miettiny aika paljon tätä ruokien terveellisyyttä ja sen konkreettista vaikutusta. Jos miettii niin ruokahan ei ole ainoa asia mikä päättää ihmisten terveellisyydestä vaan on myös ympäristölliset tekijät (teollisuuskaasut sun muut). Jos nyt oletetaan että vaihtais kaiken ruuan luomuun niin mikä tae se olisi terveydelle jos asuu edelleen esimerkiksi jossain keskustassa. Ja vaikka standardit sanovatkin että päästöt nyt eivät ole niin isot että niillä olisi mitään vaikutusta terveyteen niin eikös samat standardit sano samaa ruuista mitä kaupoissa myydään (poisluettuna roskaruoka). Eli kuinka paljon on loppujen lopuksi kiinni perinnöllisistä syistä ja kuinka paljon ulkoisista vaikutuksista? Ihminen voi syödä kuinka terveellisesti tahansa ja vaikka asua keskellä metsää ja juoda lähdevettä ja silti sairastua ainoastaan perintötekijöiden takia. Olen tullut siihen tulokseen että se suojakaasussa oleva jauheliha tai broileri on tarpeeksi terveellistä minulle, jos ei ole niin tuskinpa sen takia sairastuin.