Huuto.net huijarit

ex huuto.net koijari ku olen niiin pakko heittää pari vinkkiä miten vältätte näitä tälläisiä.

-hinta verrattuna tavaran laatuun jos on liian hyvää ollakseen totta, se usein myös on.

-toinen heittää ilmoitukseen suoraan meilinsä josta voisit sopia kauppoja nopeammin näin mahdollistaen useamman ihmisen kusettamisen samalla tavaralla.

-palaute on 0.

-toinen kertoo olevansa töissä jne, vihjaisee asiasta, oikeasti ei ole, pyrkii meileillään luomaan rehellisempää kuvaa.

-pyytää maksun etukäteen tilile (seuraava kohta on toinen ovelampi veto)

-lupaa laittaa kalliimman tuotteen postiennakolla mutta yllättäen "unohtikin" laittaa mukaan avausmahdollisuuden (otat jokatapaukses, maksat ja huomaat että sait jotain turhaa paskaa joka painoi saman verran ku itse tavara jota olit ostamassa)

tilanteen jälkeen selityksiä voi olla mm:

-en ehtinyt vielä viedä postiin, ollut kovia työkiireitä anteeksi, vien heti kun pystyn

-joo lähetin kyllä, "sitten myöhemmin" oho! lähetinkin väärään osoitteeseen tavaran.

-paketin pitäisi olla sinulla jo! mitä oikeen yrität?

nettikusettajia ei kiinnosta vittuakaa jääkö ne kiinni vai ei, he tietävät kyllä kuinka kusiset tuomiot on, ja ne on sakkoja joita ei tartte edes maksaa koska on muutenkin velkaantunut ja ne menee vaan ulosottoon muiden paskojen sekaan.

itse saanu tuomion noin 20 nettipetoksesta, näitä aloin tekemään 15 vuotiaana jos oikeen muistan, näillä rahoitin aikanani reissut joilla kävin tapaamassa sen aikaista tyttöystävääni, joo oli väärä tapa hankkia massia mutta eipä tuo silloin kiinnostanu.

paras asia mitä voit tehdä on välttää tilille ennakossa maksamista ellei kyseessä ole sellainen jannu jolla on paljon positiivista palautetta.

ja jos on sovittu että on avaus mahdollisuus postiennakon yhteydessä niin se "vahinko" ei käy selityksestä, pistä takaisin ja lähettäköön sitten uudestaan avausmahdollisuudella.

jos on meili näkyvillä niin lähetä 2 meili osoitteesta meiliä ja esitä olevasi eri henkilö, kun ekaan meiliin olet heittänyt tarjouksen että tulet hakemaan paikan päältä tuotteen ja saatkin vastauksen että toinen onkin vaikka tampereelta (ilmoita kuvitteellinen tai todellinen paikkakunta) niin sitten tokalla heität saman ja kysyt sitten että olet itse tampereelta että mistä päin itse myyjä on ja onnistuisko käsikauppa? jos ei onnaa ja kusettaa kuntansa niin olet varma et linssiin kustaan.

(eli kannattaa kysyä toisella meilillä vaikka että voiko tuotteen hakea paikanpäältä, jos ei, kysy vaikka toisella meilillä onko mahdollista hakea täältä joka on sama kunta ku minkä se ilmoitti ekaan meiliisi)

ja jees tiedän että typeräähän tuo oli aikanaan, mutta nettosin kuitenkin yli 5 donaa tuolla tavalla silloin, kieltämättä ei ole vitunkaa vertaa omantunnon tuskia, mutta homoa hommaa ja selkärangatonta touhua kuitenkin, mutta tarvitsin massii tällöin.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Vitut mä tilaan enää mitään koskaa netistä :D :( Ei vaa, joo päätäni oon koko yön töissä hakannut seinään. Mutta olettasin, että jos ko. jamppa joskus kiinni jää, niin tuskin tuomio kovin pieni ole. Siis toi on varmaan lähemmäs 10 000 euroa netonnut noilla konsoli, matkapuhelin yms. "kaupoillaan". Ja onko toi poliisin toiminta tosiaan noin hidasta, kun ensimmäiset ko. kaverin "kaupat" on vissiin viime vuoden kesältä. Aika perseestä kyllä. Noh, muutaman tunnin päästä pollarilaitokselle.

ja jees tiedän että typeräähän tuo oli aikanaan, mutta nettosin kuitenkin yli 5 donaa tuolla tavalla silloin, kieltämättä ei ole vitunkaa vertaa omantunnon tuskia, mutta homoa hommaa ja selkärangatonta touhua kuitenkin, mutta tarvitsin massii tällöin.

Sääli, että kaltaistesi tavoin toimineiden ja toimivien takia huuto.netin uskottavuus ja ihmisten luottamus asialliseen kaupankäyntiin horjuu. Olen ostanut ja myynyt huutonetissä vuosikausia tavaraa ja välttynyt huijareilta varovaisuudella ja hyvällä onnella.

Ja rikoshyödyllä kehuskelu on :david: puuhaa.

ex huuto.net koijari ku olen niiin pakko heittää pari vinkkiä miten vältätte näitä tälläisiä.

Huijareiden takia ostan huuto.netistä tavaraa vain käteisellä ja noudolla, kusetuksen mahdollisuus on olematon kun itse hakee ostoksensa.

Aika tavalla on tullut huuto.netissä ostettua ja myytyä tavaraa. Vielä ei ole käynyt kuinkaan, mutta myyjänä olen tullut siihen tulokseen, että huijaritapauksia useammin törmää hyväntaltoisiin idiootteihin. Kaksi ostajaa ovat voittaneet huutokaupan ja kun maksua on penännyt niin ovat unohtaneet edes osallistuneensa tai olleet mukana ihan vaan fiiliksen takia.

Toinen näistä perui kaupat ja negapalautteesta otti sitten itseensä. Toinen, vähän hämmentyneen oloinen neitokainen lopulta osti ja tuli hakemaan tavarat, mutta olipahan homma selvittää sille askel askeleelta puhelimessa, miten homma toimii. Paras kohta oli, kun ostaja oli jo matkalla ja soitti asianaan seuraavaa: "Olen nyt sellaisen oven takana, missä on koiran kuva. Onko tästä vielä pitkä matka teille?".

On tää aika jännä juttu, esim Ebayssa ei ole tullut itsellä koskaan vastaan huijareita tai ongelmia minkään asian kanssa. Heti kun Suomessa aletaan matkia ko. palvelua, lähes kaikesta kusetetaan ja hintapyynnöt usein ihan uskomattomia. Perus suomalaisuus siis iskenyt tähänkin. :)

Tuskin nyt kukaan on tyhmä ostamaan kalliita tuotteita (esim pleikkarin) myyjältä, jolla ei ole yhtään palautetta / nouto ei käy...

Kertokaa mulle yksikin huijari jolla on +50 positiivista palautetta ja on huijannut huutonetissä montaa myyjää.

Itsellä on kyllä ainoastaan hyvää kokemusta nettikaupoista (yhtä poikkeusta lukuunottamatta). Juuri viimeviikolla ostin iPhonen nettimarkkinasta, tarkistin huutonetistä käyttäjän palautteet ja tarkistin että puh.numero täsmää myyjän tietoihin. Että täälläpäin ei ainakaan ole minulla nettikaupoista mitään pahaa sanottavaa, kunhan on valppaana + hälytyskellot toimii normaalisti.

yleisesti ottaen tyhmyydestä sakotetaan jos joutuu kusetetuksi. niin se vain on. yleensä peiliin katsominen siis riittää, tosi harvoin on niin ammattitaitoista porukkaa etteikö noita voisi välttää omalla tarkkuudellaan. tämä pätee lähes kaikessa kaupankäynnissä jossa kaksi yksityista ihmistä tekee kauppoja. itse aikoinaan möin keltaisenpörssin kautta(12v sitten) erään autovahvistimen ja ostajalle ei käynyt postiennakko koska hän oli kuulemma tullut kusetetuksi ja pyysi minua lähettämään vahvistimen ilman kuluja hänelle jotta hän voi kokeilla tuotetta että toimiiko se. no lähetin vahvarin(dorkana) ja meni aikaa... soitin hepulle ja hän väitti ettei vahvari ole tullut.. no soitin toisen kerran ja edelleen väitti samaa.. no lopulta ladeltiin sitten ne perinteiset uhkailut puolin ja toisin ja vielä pirautus poliisille asiasta. no rahat jäi saamatta ja se opetti paljon. tosin vahvari ei itselleni maksanut ku 200mk ja saantiin jäi noin 1000mk. sellasta se on, mutta täysin oman tyhmyyden takia menetin ku luotin toisen sanaan liikaa. huutonetissä on tullut tehtyä kauppaa jonkun verran ja ei oo ollut koskaan mitään ongelmia/kusetusta toistaiseksi, ei edes yritystä. huutonetin palaute systeemi on kyllä helvetin hyvä keksintö joskaan ei sekään väärinkäytöksiä estä, mutta vähentää niitä toooodella paljon. ja mitä tohon tavaran lähettämiseen tulee niin itse kyllä olen nykyään aina vaatinut rahan tilille ennen ku tavara lähtee mihinkään, ellei sitten ole samalta paikkakunnalta ostaja. tuota tapaa käytän siksi ettei ole ainakaan sitä riskiä että se myymäni tavara tulee bumerangina takaisin ja joutuisin maksamaan kahdet postikulut.

yleisesti ottaen tyhmyydestä sakotetaan jos joutuu kusetetuksi. niin se vain on. yleensä peiliin katsominen siis riittää, tosi harvoin on niin ammattitaitoista porukkaa etteikö noita voisi välttää omalla tarkkuudellaan. tämä pätee lähes kaikessa kaupankäynnissä jossa kaksi yksityista ihmistä tekee kauppoja. itse aikoinaan möin keltaisenpörssin kautta(12v sitten) erään autovahvistimen ja ostajalle ei käynyt postiennakko koska hän oli kuulemma tullut kusetetuksi ja pyysi minua lähettämään vahvistimen ilman kuluja hänelle jotta hän voi kokeilla tuotetta että toimiiko se. no lähetin vahvarin(dorkana) ja meni aikaa... soitin hepulle ja hän väitti ettei vahvari ole tullut.. no soitin toisen kerran ja edelleen väitti samaa.. no lopulta ladeltiin sitten ne perinteiset uhkailut puolin ja toisin ja vielä pirautus poliisille asiasta. no rahat jäi saamatta ja se opetti paljon. tosin vahvari ei itselleni maksanut ku 200mk ja saantiin jäi noin 1000mk. sellasta se on, mutta täysin oman tyhmyyden takia menetin ku luotin toisen sanaan liikaa. huutonetissä on tullut tehtyä kauppaa jonkun verran ja ei oo ollut koskaan mitään ongelmia/kusetusta toistaiseksi, ei edes yritystä. huutonetin palaute systeemi on kyllä helvetin hyvä keksintö joskaan ei sekään väärinkäytöksiä estä, mutta vähentää niitä toooodella paljon. ja mitä tohon tavaran lähettämiseen tulee niin itse kyllä olen nykyään aina vaatinut rahan tilille ennen ku tavara lähtee mihinkään, ellei sitten ole samalta paikkakunnalta ostaja. tuota tapaa käytän siksi ettei ole ainakaan sitä riskiä että se myymäni tavara tulee bumerangina takaisin ja joutuisin maksamaan kahdet postikulut.

Isot kirjaimet ja entterin lyönti kappaleen vaihdossa helpottaisi lukemista hitucen. :offtopic:

Huudon palauteboksit on kyllä selittelyineen loistavaa huumoria.

jos on meili näkyvillä niin lähetä 2 meili osoitteesta meiliä ja esitä olevasi eri henkilö, kun ekaan meiliin olet heittänyt tarjouksen että tulet hakemaan paikan päältä tuotteen ja saatkin vastauksen että toinen onkin vaikka tampereelta (ilmoita kuvitteellinen tai todellinen paikkakunta) niin sitten tokalla heität saman ja kysyt sitten että olet itse tampereelta että mistä päin itse myyjä on ja onnistuisko käsikauppa? jos ei onnaa ja kusettaa kuntansa niin olet varma et linssiin kustaan.

(eli kannattaa kysyä toisella meilillä vaikka että voiko tuotteen hakea paikanpäältä, jos ei, kysy vaikka toisella meilillä onko mahdollista hakea täältä joka on sama kunta ku minkä se ilmoitti ekaan meiliisi)
.
Ihan hyvä vinkki, pitääpä käyttää tuota.

Sääli ettei sinulla ole mitään omantunnon tuskia tekemistäsi huijauksista. Kertoo kyllä väkisinkin jotain sinusta ja sinun arvomaailmastasi.

Olen itse tutkinut jonkin verran näitä nettihuijauksia työn puolesta, ja sanktiot niistä on ihan naurettavat. Jos itse joutuisin huijauksen kohteeksi enkä saisi rahojani takaisin, niin pahaa pelkään että kilahtaisin sen verran että vierailu myyjän luona olisi väistämätön, juurikin sen takia että näitä mulkkuja ei kiinnosta sakot vitun vertaa.

Ihan hyvä vinkki, pitääpä käyttää tuota.

Sääli ettei sinulla ole mitään omantunnon tuskia tekemistäsi huijauksista. Kertoo kyllä väkisinkin jotain sinusta ja sinun arvomaailmastasi.

Jos itse joutuisin huijauksen kohteeksi enkä saisi rahojani takaisin, niin pahaa pelkään että kilahtaisin sen verran että vierailu myyjän luona olisi väistämätön, juurikin sen takia että näitä mulkkuja ei kiinnosta sakot vitun vertaa.

Totta munassa tuollaiset nulkit perseilee niin paljo ku huvittaa, se loppuu vasta siinä vaiheessa ku heidät suoraansanottuna opetetaan maan tavoille. ja näytetään että tälläinen peli ei vetele, ja se onnistuu vaan sillä että näytetään vähä siviilirohkeutta.

Muistatteko sanonnan: joka hevoselle löytyy taluttaja. Tämä pätee usein hyvässä ja pahassa. Jos jonkun aikaa rikoksen ja petoksen tie tuokin nopeata rahantuloa, lakkaa sitä joku katselemasta ennen pitkää. Ei huijarikaan aina tiedä, kenet on uhrikseen valinnut.

itsellä mennyt kaksi kauppaa metsään. Ensimmäisessä tapauksessa ostin uv-putkivalaisinta, tuotetta ei koskaan tullut vedin asian käräjille ja yritin rahoja ulosoton kautta tuloksetta. Tapaus oli kusettanut ihmisiä yli 10.000e edestä.

Tapaus kaksi. Henkilö oli tehnyt tunnukset kaimansa nimellä ja osoite tiedoilla, mutta oman tilinumeronsa antoi. Ovela tyttö. Ostin 230e ilmaa, ja x-boxia yritin xD Henkilöllä oli takana monia kymmeniä samanlaisia petos örvellyksiä ja oli ehdonalaisessa. Oikeudessa käsiteltiin 40 muuta "uutta" tapausta velkaa kertyi 35.000e. Voitte arvata saanko koskaan rahoja takaisin xD

Muusikoiden netin torin kautta kun olen myynyt ja ostanut jo aika monta kertaa n. 500~1000 hintaista tavaraa, niin huijareita on muutaman kerran tullut vastaan. Kertaakaan ei ole musta pekka jäänyt käteen, vaikka onkin yritetty koijata. Muutama opittu asia, jos tavara on vähänkään kalliimpaa:

- Tarkista puhelinnumero aina Finderilla. Jos kyse on prepaid liittymästä, niin unohda asia samantien.
- Googleta Finderilla löytynyt nimi.
- Googleta nimimerkki.
- Pyydä hyvälaatuisia kuvia ostettavasta tavarasta.
- Ja jos vähänkään käry haisee, niin ehdota postiennakkoa, jossa paketin saa avata.

Loppujen lopuksi mitään yli 500:n hintaista en ole kuin kerran ostanut postitse tai matkahuollolla yksityishenkilöltä. Ja kertaakaan en ole myynyt. Ehkä tämän takia en olekkaan joutunut koijauksen kohteeksi.

Muusikoiden.netin kautta kun olen ostanut tavaraa, olen aina käynyt hakemassa kotoa saakka, vaikka matkaa sitten tulisikin. Sieltä ostetuilla tavaroilla on kuitenkin ollut arvoa suhteessa niin paljon, että huijauksen mahdollisuus on kerta kaikkiaan minimoitava. Ja usein järjestyy tällä keinoin myös paras tilaisuus kokeilla laitteita.

Siis juurikin samoilla linjoilla itekkin. Noissa musavehkeissä todellakin on hyvä myös että pääsee kokeilemaan. Ja putkistyrkkareiden suhteen olen myös sanonut etten lähetä mihkään, ettei mee röörit paskaks postin tai matkahuollon kyydissä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom