Huuto.net huijarit

Näiden huutonettihuijareiden kanssa kannattaa aina tehdä se rikosilmoitus vaikka olisikin vain muutaman euron summa, saahan ton ilmotuksen tehtyä netinvälitykselläkin. Itsekkin jouduin tekemään kerran 12€ arvoisesta tuotteesta, periaatekysymys noiden kusipäiden kanssa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Toisaalta mietin, että oletko sinä tuossa asiassa asianomistaja lainkaan, sillä sinä et ole käsittääkseni kärsinyt taloudellista tappiota eikä kukaan ole esiintynyt sinuna (siis sinun henkilötiedoilla). Toisaalta mahdollinen petos on tehty sinun myymääsi tuotetta apunakäyttäen. Itse ottaisin kuitenkin yhteyttä poliisiin tämän rahat maksaneen kanssa tai yhteisellä sopimuksella neuvotellakseni asiasta poliisin kanssa.

Identiteettivarkaus ei vielä ole rangaistava teko.

Niin, kuten jo tuossa aiemmin pohdin...

Itse ottaisin asianomistajan kanssa yhteistuumin yhteyttä poliisiin etukäteen lähinnä siksi, että yrittäisin omalta osaltani selvittää poliisille sitä, etten ole osallinen tähän tekoon.

Siis mitä? Se huijari nappas sen sähköpostiosoitteen sieltä myyntiosion kommenttikentästä johon tämä ostava osapuoli oli laittanut osoitteensa. Sitten lähetti sille mailia (mitä väliä mistä sähköpostiosoitteesta) antoi keksityn nimen ja oman tilinumeron et laitas tonne rahaa ni kaupat on sillä selvä.

Allright... luulin että olit lähettänyt jo hänelle aiemmin sähköpostia, itse kun en tiedä tuota huuto.net kauppatyyliä. Hyvä tietää että jos laittaa ilmoituksen nii voi jo ilmoituksessa sanoa että en lähettele kaupan sulkeudutta kellekkään sähköposteja....

Nyt ei ole kyse huuto.netin huijareista, mutta Nettimarkkinan..

"Viesti : Hei ystävä,
Olen kiinnostunut ostaa kohteesi tyttäreni lähetystyöntekijä Malesia paketti, joten haluan tietää kunnon tuote, kokonaiskustannukset ja siirron kautta DHL: llä tai EMS, joten jos haluat edelleen myydä minulle ystävällisesti antaa minulle koko pankin tiedot, jotta voin tehdä maksun mahdollisimman pian, ja minä suorittamatta kautta pankiksi siirtoa, joten jos olet ll on edelleen kiinnostunut ystävällisesti lähettää postissa we minun henkilökohtainen sähköpostiin"

Eli jos annan tilinumeroni, niin mitä pahaa toi rosmo voi tehdä? (en tietenkään anna, sen verran vainoharhainen olen...)

Olen kiinnostunut ostaa kohteesi tyttäreni lähetystyöntekijä Malesia paketti, joten haluan tietää kunnon tuote, kokonaiskustannukset ja siirron kautta DHL: llä tai EMS, joten jos haluat edelleen myydä minulle ystävällisesti antaa minulle koko pankin tiedot, jotta voin tehdä maksun mahdollisimman pian, ja minä suorittamatta kautta pankiksi siirtoa, joten jos olet ll on edelleen kiinnostunut ystävällisesti lähettää postissa we minun henkilökohtainen sähköpostiin"

Eli jos annan tilinumeroni, niin mitä pahaa toi rosmo voi tehdä? (en tietenkään anna, sen verran vainoharhainen olen...)
Veikkaisin, että väärentää tuon numeron yms tietojen kanssa jonkinlaisen tilisiirtokuitin, jota esittelemällä saa sut lähettämään tuotteen. Heitäpä sille hatusta jotkut tiedot niin saadaan selville mitä tapahtuu :)

Itseasiassa parasta aikaa mulla on kaupantekoa yhden aivan huippumyyjän kanssa. Olen sille pistänyt massia kolmen viikon sisällä varmaan jo yhteensä yli 200€. Se myy ihan mahdottoman halvalla uusia tai uuden veroisia merkkivaatteita ja -kenkiä, just mun kokoakin, ja se lähettää tuotteet heti. Itseasiassa me ollaan sähköpostitse juteltu jo vaikka ja mitä muutakin aiheesta ja aiheen vierestä, koska kyseessä hyvin saman henkinen ihminen kun itse olen. Se tarjoaa mulle vaatetta suoraan sähköpostiin, että heippa taas, löysinpä kaapeistani tämmöstä ja tämmöstä, kiinnostaisko sua vai laitanko huutonettiin jne.
Tulee vähän mieleen että mistähän nää vaatteet mahtaa sitten "löytyä", kaapin nurkasta vai jostain muualta... :D

Näistä on ollutkin täällä jossain jo juttua... Yleensä menee hmma niin että Afrikkaan halutaan ostaa joku melko kallis tuote joskus tavallista korkeampaan hintaan. Esimerkkinä oli joku Ugandan virkamies joka halusi ostaa 100 euron arvoisen iPodin tyttärelleen Kanadaan 150 eurolla. En muista millai hommassa lopulta kävi mutta ei hyvin ainakaan.

Toimi viisaasti ja ignoraa tommoset.

^ Joo ja homma menee silleen, että nuo nigerialaiset haluavat nähdä postin seurantakoodin ennen kuin siirtävät kauppasumman tilille. Ja sitten vielä löytyy jengiä joka suostuu moiseen :D

Pieni nosto kun tuli itselle henkilökohtaiseksi.

Eli yritin ostaa tori.fi:n kautta vähän elektroniikkaa ja v*tun ämmä kusetti rahat. Ei ole kyse isosta summasta(isoa olisi etukäteen tietenkään maksanutkaan), mutta jäi niin ottamaan päähän, että en varmasti jätä asiaa tähän. Eli mulla on nimi :D puh.numero ja tilinumero (ainoa mistä apua). Meillä oli eri pankit, niin en nähnyt sammon kautta tätä op-tilin oikeaa omistajaa.

Rikosilmoituksen teen varmasti, mikäli en muuten rahojani takaisin saa.

Mutta paria asiaa jäin miettimään, mikäli asia menisi oikeuteen asti niin olisiko käräjät kumman henkilön paikkakunnalla(välimatkaa ilmeisesti satoja kilometrejä), kuinka nopeas on poliisin toiminta pienissä petosasioissa?

Niin ja löytyisikö joku ystävällinen op-tilin omistava, joka voisi katsoa tämän kusettajan ilmoittaneen tilin oikean omistajan nimen, eikö sen näe ennen kuin on varmistanut siirron? Voikohan tilinumeron laittaa tähän?

Mä vähän kummastelen tuommosta vedätystä, kun siitä kuitenkin jää aivan varmasti ja joka kerta nalkkiin. Tilinumeron tai osotteen perusteella poliisi jäljilttää hetkessä. Onko nämä aivan äärimmäisen epätoivosia narkkeja vai käsittämättömän tyhmiä ihmisiä?

Mua on kahesti huijattu ja kerran yritetty. Kahdessa viimesessä tapauksessa kyseessä PS3, ekassa läppäri.

Eka ja toka kerta meni ennakkomaksulla: lähetin rahat - ei sen jälkeen minkäänlaista yhteydenpitoa tms., mutta tarpeeksi kauan kun valitti niin sai rahat takas (eka pari kk, toka 2-3vko).

Ekassa ensin selitteli olevansa KOFFin kaljakuski ja selitteli postitusviivettä työkiireillä. Sitten pyysin rahoja takas tietyn aikaa - tulivat Moneybookersin kautta, eiks tuo ole joku pelisivusto?

Toka kerta oli rovaniemeläinen Tomi Korhonen, jota ees löytynyt väestörekisterikeskuksen tietokannasta:

Aloin jo parin päivän jälkeen maksusta pommittaa viesteillä, koska oon nykyään ihan älyttömän varovainen Huudosta ostaessa. Vastas viikon päästä ja haukku idiootiksi (ihan normaali käyttäytymistapa varmaan itelläkin jos vainoharhanen ostaja pommittelis) ja sitten lähettävänsä paketin.

Tuli ilmo, että vei pelikoneen postin. Pyysin seurantakoodia, johon ei vastannut mitään. Viikon odottelun jälkeen otin yhteyttä taas ja pyysin seurantakoodia ja mainitsin rikosilmosta tms - sanoi lähettäneensä seurantakoodin ja takertui tuohon poliisiasiaan, kertoi mm. soittaneensa lakimiehelleen (taksa 172e/h) ja kontraavansa rikosilmolla (perätön ilmianto jne) jos teen asiasta jutun.

Aikani pommittelin ja rahat tulivat muutaman päivän sisällä takas. Kaveri kertoi vieläpä että on Suomessa enää muutaman päivän, joten mun vaihtoehdoiksi jää odottaa "Postin matkalla olevaa pakettia" tai ottaa rahat takas.
Rahat tulivat jonkun toisen nimisen kaverin tililtä.

Kolmas, yritykseksi jäänyt teko, oli viime kesänä. Huusin jonkun kanssa kilpaa PS3:sta, voitin huudon, ja tinkasin yhdellä tekstarilla hinnan 250 -> 175.

Kaveri asui samalla paikkakunnalla ku minä ja kerroin voivani hakea sen samantien: "no-no, kone on Raahessa, jossa oon duunimatkalla 1,5kk, voin lähettää jos maksat etukäteen".

No ilmoitin, että kaveri on muutaman päivän sisällä tulossa Raaheen ja voi hakea samalla. Ei vastannut - kaupat kaatu tähän.

Kattelin heti kaverin FB:stä kun huuto lyötiin lukkoon - oli muutamia nimeltä tietämiäni retkuja kavereina, joten osasin varautua.

Kaikkia yhdisti huutokaupan lyhytaikaisuus: kussakin ilmoituksessa voimassaoloajaksi oli laitettu 1-3pv.

^ Eikö noilla sitten ollut paskaa palautetta annettu kertaakaan, vai olivatko ne 0-palautteisia jamppoja? Itse en ainakaan uskaltaisi ostaa semmoiselta, jolla on scheissea palautetta tai 0.

Aika pitkälle pääsee kun katsastaa myyjän aikaisemmat palautteet, kysyy onnistuisiko ostettavan tuotteen hakeminen noudolla ja maksu siinä yhteydessä, ja jos ei mitenkään onnistu, niin maksu postiennakolla ja tuotteen pakkaukseen lisätietoja-kohtaan merkintä, että ostaja saa ennen maksua tarkastaa paketin sisällön postin työntekijän läsnäollessa.

Pieni nosto kun tuli itselle henkilökohtaiseksi.

Eli yritin ostaa tori.fi:n kautta vähän elektroniikkaa ja v*tun ämmä kusetti rahat. Ei ole kyse isosta summasta(isoa olisi etukäteen tietenkään maksanutkaan), mutta jäi niin ottamaan päähän, että en varmasti jätä asiaa tähän. Eli mulla on nimi :D puh.numero ja tilinumero (ainoa mistä apua). Meillä oli eri pankit, niin en nähnyt sammon kautta tätä op-tilin oikeaa omistajaa.

Rikosilmoituksen teen varmasti, mikäli en muuten rahojani takaisin saa.

Mutta paria asiaa jäin miettimään, mikäli asia menisi oikeuteen asti niin olisiko käräjät kumman henkilön paikkakunnalla(välimatkaa ilmeisesti satoja kilometrejä), kuinka nopeas on poliisin toiminta pienissä petosasioissa?

Niin ja löytyisikö joku ystävällinen op-tilin omistava, joka voisi katsoa tämän kusettajan ilmoittaneen tilin oikean omistajan nimen, eikö sen näe ennen kuin on varmistanut siirron? Voikohan tilinumeron laittaa tähän?
Tekopaikan mukaan menee.
Ei sitä nimeä näe ellei maksa jotain.
Voihan sen tilinumeron laittaa, ei se mikään suojattu tieto ole.

Tekopaikan mukaan menee.
Ei sitä nimeä näe ellei maksa jotain.
Voihan sen tilinumeron laittaa, ei se mikään suojattu tieto ole.

Eli tän kusettajan siis, voi perse...575077-20064050 on tän M**** H******* tilinumero. Pitää kait kysyä sit jos joku kaveri löytyis, joka laittais sentin tälle tilille op:n kautta. Sammolla kun näet tiedot ennen vahvistuskoodin laittoa

Mä vähän kummastelen tuommosta vedätystä, kun siitä kuitenkin jää aivan varmasti ja joka kerta nalkkiin. Tilinumeron tai osotteen perusteella poliisi jäljilttää hetkessä. Onko nämä aivan äärimmäisen epätoivosia narkkeja vai käsittämättömän tyhmiä ihmisiä?

No suurin osa on varmaan juuri peliriippuvaisia, "ottavat lainaksi" huuto.netistä rahaa, ja sitten jos tuuri käy rullassa niin sitten maksavat takaisin.

Kyseessä voi olla myös ammattimiehet, eli identiteetin varastaminen, eli teoriassa toi huijari on "varastanut" jonkun retku-kaverinsa tilitiedot ja sitten käyttää niitä. Eli todellista tekijää ei saada ikinä kiinni, koska ID varkauksen "uhri" ei tietenkään tiedä kuka olisi syyllinen. Todellisuudessa tämä uhri ja huijari ovat rikoskumppaneita 90% tapauksista.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom