Huuto.net huijarit

Jaah, oletinkin että sulla voisi olla ensikäden tietoa asiassa. Ehkä asia näin on. Kyllähän ebayssakin asiakaspalautetta pitää tarkkailla, en minäkään 0 palautteilla oikein alkaisi mitään ostelemaan. Sen lisäksi vaatisin myös toimitusta DHLlä tai muuten kirjattuna lähetyksenä että myyjä voisi ainakin todistaa lähettäneensä jonkinlaisen paketin.

Mitäs muuten kannattaa ostella ebaysta 3tonnilla? :wtf:

Sen verran joudun vetämään takaisin, että kyseessä olikin ebayn ulkopuolinen kauppa, jolloin tuo linkittämäsi "suoja" ei päde.

Paypalin sivuilta löytyy kuitenkin tällainen kohta liittyen tuohon ebay-suojaan "Eligible buyers may, at PayPal's sole discretion, receive a payment from PayPal or have funds recovered from sellers"

Jos kyseessä on jälkimmäinen tapaus, niin kusessa olet. Sen sijaan jos paypal hyvittää niin sitten no prob. Kai.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mulle kävi ketjun aloittajan kanssa samoin. Maksoin tuotteen ja aloin venailee pakettia. Myyjällä positiivisia palautteita noin 80 kpl:tta.

Venasin ja venasin, kyselin ja kyselin. Lopulta laitoin postin että puran kaupat ja rahat saa palauttaa. Siihen myyjä ei vastannut.

Marssin kyttikselle ja tein rikosilmoituksen. Kaverin oma pankkitili oli. Muut tiedot sontaa. Oli kuulemma kahdeksas rikosilmoitus, joka ko. hepusta on tehty. Kaikki tollasia kusisia parinsadan petoksia, joten ei mee törkeänä. Paitsi ehkä yhteiskanteella.

Kytät sano suoraan, et tuskin näet rahojas koskaan. Että sellasta. Hieman vituttaa. Ihan jo pelkästä periaatteestakin, vaikkei summa ollut tuon isompi.

Toisaalta toivon, että summa olisi ollut tyyliin 5000, niin olisi voinut tehdä kuten, eräs henkilö uhkaili pulp fictionissa. "What now? Let me tell you what now. I'ma call a coupla hard, pipe-hittin' niggers, who'll go to work on the homes here with a pair of pliers and a blow torch. You hear me talkin', hillbilly boy? I ain't through with you by a damn sight. I'ma get medieval on your ass."

Niin, ja tulevaisuudessa olen hieman varovaisempi, kenelle rahani lähetän.

Sanopa se, mutta usein se on myyjälle helpompaa. Ei ainakaan häviä postikuluja jos joku ei pakettia haekaan postista. Ja tuskin on hakematta jos on valmiiksi maksettu. Itse teen yleensä niin, jos myyjä ei suostu ton takia postiennakolla lähettämään, niin laitan sille sen postimaksun suoraan tilille ja loput maksan postiin kun haen tavaran. Ei häviä ainakaan paljoa jos tavaraa ei tulekaan.
Joo ilman muuta postarit tilille ennen kuin sen ennakon lähettää. Toimii tosiaan kohtuuhyvänä vakuutena siitä, että paketti todella haetaan. Laitoin kerran yhdelle luupäälle tuotteen ennakolla ja aloin viikon jälkeen ihmettelmään, kun on vielä seurannan mukaan postin hyllyssä. Ostaja ei vastannut puhelimeen, mutta viestiin sitten vastasi. Oli kuulemma tullut katumapäälle eikä haluakaan sitä. Kyselin postareista niin ei suostunut maksamaan. Palo sitten käämit ja uhkailin jatkotoimenpiteillä vedoten syntyneeseen sopimukseen (s-postit tallella). Siirsi heti sen jälkeen postarit tilille. Eniten hommassa vitutti se, että tuote jäi sinne peräkylään pitkäksi ajaksi, kun postilla on ne odotussääntönsä. Ostajia olisi kuitenkin ollut jonoksi asti :wall:

Olen tehnyt pitkälti yli sata kauppaa huuto.netissä ostajana ja myyjänä, vain kerran päädyin kusetetuksi. Myyjä myi muistaakseni jotani PS2-peliä, josta huusin n. 27 euroa. Maksoin summan tilille, koska kaverilla oli palautteet kunnossa. Noh, mulla on tapana tehdä varmuuden vuoksi tsekkaus että täsmäähän nimi ja puhelinnumero - nekin täsmäsi. Kaveri lähetti tilinumeron ja maksoin. Meni viikko ja kaverille alkoi ilmestymään muitakin negatiivisia palautteita.

Myöhemmin löysin googlettamalla annetun tilinumeron, joka oli jonkin pokerisivuston tilinumero Suomessa. Muistaakseni kaveri halusi muutaman numeron pituisen viitenumeron tilisiirtoon, en osannut sitä ihmetellä tuolloin.

Tein rikosilmoituksen poliisin webbipalvelun kautta ja otin yhteyttä pokerisivustoon. Poliisit jäljittivät IP-osoitteen erääseen yliopistoon, mutta eivät pystyneet ilmeisesti selvittämään henkilöllisyyttä. Asiasta en ole kuullut pariin vuoteen, ilmeisesti tutkinta keskitettiin Jyväskylään ja asianomistajia oli 5-10. Jos en ihan väärin muista.

Pokerisivusto maksoi maksamani rahat takaisin, joten damagea ei tullut sinänsä.

Itse olen tehnyt vajaa tuhat kauppaa Huuto.Netissä. Osassa ostajana, osassa myyjänä. Kertaakaan ei ole huijattu n. 6-7 vuoden aikana mutta nyt yritettiin ekaa kertaa.

Tsekkaan aina myyjän palautteet, myyntihistorian jne ennenkuin huudan varsinkin jos kyse jostain arvokkaammasta [yli 20e on jo sellainen, parin euron jutuissa en ole niin tarkka]. Teen myös tarpeen mukaan lisäkysymyksiä kohteeseen. Näiden lisäksi yksi hyvä tapa selvittää huijareita jo etukäteen on kysyä käykö käteismaksu + nouto, olkoonkin myyjä vaikka toisella puolen Suomea, ainahan voi sanoa että tuttu asuu siellä tai on itse käymässä jne. Jos myyjät ei suostu siihen että tuotteen hakee heiltä kotoa tai jostain muualta ja maksaa tavatessa, pitäisi hälytyskellojen soida. Ainahan kaikki ei välttämättä noin voi kauppoja tehdä mutta... on se pieni vihje.

Minua yritettiin huijata merkkilaukusta tehdyissä kaupoissa tuossa marraskuun aikana. Huuto.netin säännöt ovat hiljattain muuttuneet ja kohteet joissa huuto jää alle hintavarauksen ei enää näe toisen tietoja sivuilla eikä pysty antamaan palautetta. Korkeimman huudon tehneelle tulee kuitenkin meklarilta viesti että tarjous jäi alle hintavarauksen mutta myyjän kanssa voi vielä neuvotella. [En tiennyt muutoksesta, jatkossa en suostu tekemään kauppoja jos hv jää alle, myyjä avatkoon kohteen hetkeksi uudelleen ja huudon tehtyäni sulkekoon jotta molemmille jää mahdollisuus palautteeseen jos vastaavia tilanteita vielä tulee].

Noh, niinpä neuvottelin ja tehtiin kaupat, myyjä ei 2vko maksun saapumisen jälkeenkään postittanut laukkua ja sitten kun kertoi unohtaneensa ja sanoi postittaneensa, tajusin ettei hänellä ole edes minun osoitetietoja kun meklari ei niitä postittanut. Siinä vaiheessa aloin epäillä ja laitoin kyselyä että miten olet muka voinut sen postittaa kun ei ole osoitettakaan ja osoitteeni siihen mukaan. Meni viikko, ei vastausta ja myyjä oli myös sulkenut oman tunnuksensa [ei yhtään neg palautetta, n. 100 positiivista]. Laitoin hänelle viestin että 22.12.2008 asti aikaa vastata meiliin ja selvittää asia. Joko palauttaa rahat tililleni tai postittaa laukun, sillä ks. päivänä menen tekemään hänestä rikosilmoituksen joululahjaksi joten sopii miettiä haluaako ongelmia tuollaisen takia.

Noh, 22.12 tuli, ja iltapäivällä naiselta oli tullut viesti jossa vain seurantakoodi laukulle joka oli postitettu viimeisillä sekunneilla ennenkuin posti on silloin lähtenyt. Ei selityksiä, ei anteeksipyyntöä, ei mitään vastausta valehteluun ja huijausyritykseen. Tuli sieltä sitten laukku takuutodistuksineen, ja juuri sellainen kuin kuvailikin. Epäilin että myyjää alkoi kaduttaa kun myi sen niin alihintaan [150-200e hinnan laukku jonka oli ostanut Outletista n. 70e hinnalla, ja pyynti oli 65e, maksoin reilu 20e]. Rahapulassa kai myi ja ajatteli ettei raaski luopua joten olisi yrittänyt pistää esim postin mokaksi ja pitää rahat sekä laukun, mutta äh hä hää, ei onnistunut.

Jos meklarilta olisi alunperin tullut viesti missä on myyjän yhteystiedot, olisi rikosilmoituksen tekeminen ollut toissijainen vaihtoehto. Sillä en olisi uhkaillut mutta olisin kyllä kertonut että Megamass tulee sitten ihan henkilökohtaisesti hakemaan sen laukun minulle myyjän kotoa. Ei siinä ilmoituksessa ollut mitään etteikö nouto ja käteiskauppa olisi käynyt ;)

Jos meklarilta olisi alunperin tullut viesti missä on myyjän yhteystiedot, olisi rikosilmoituksen tekeminen ollut toissijainen vaihtoehto. Sillä en olisi uhkaillut mutta olisin kyllä kertonut että Megamass tulee sitten ihan henkilökohtaisesti hakemaan sen laukun minulle myyjän kotoa. Ei siinä ilmoituksessa ollut mitään etteikö nouto ja käteiskauppa olisi käynyt ;)

Hehe, nice :D

Näiden lisäksi yksi hyvä tapa selvittää huijareita jo etukäteen on kysyä käykö käteismaksu + nouto, olkoonkin myyjä vaikka toisella puolen Suomea, ainahan voi sanoa että tuttu asuu siellä tai on itse käymässä jne. Jos myyjät ei suostu siihen että tuotteen hakee heiltä kotoa tai jostain muualta ja maksaa tavatessa, pitäisi hälytyskellojen soida. Ainahan kaikki ei välttämättä noin voi kauppoja tehdä mutta... on se pieni vihje.[/SIZE]

Minun "myyjäni" oli astetta ovelampi ,sanoi että haku onnistuu hyvin. En tiedä mitä olisi sitten sanonut jos olisin oikeasti ollut lähdössä hakemaan.

Minun "myyjäni" oli astetta ovelampi ,sanoi että haku onnistuu hyvin. En tiedä mitä olisi sitten sanonut jos olisin oikeasti ollut lähdössä hakemaan.

Olisi varmaan perunut kaupan jollain verukkeella, ei aika tapaamiseen, työreissua pukkaa jne. Mutta sitten ois ainakin rahat säästyneet.

Linkkaat tämän keskustelun tähän keskusteluun? tähmitähäh?

Niin tarkoitin että tuolla olis voinu jatkaa keskustelua tästäkin, topicin nimikin on lähes identtinen.
noh, ei se mitn. Jatkakaa!

e: mitäs vittua? en mä kyllä tätä tänne linkannu, joku mode on tehny jotain välissä.
Jepujee, joku on yhdistänyt sen ketjun jonka linkkasin tähän.

Threadit yhdistettiin jos huomaatte ;)

Prayer linkitti ihan oikein, vanhaan huutonet-keskusteluun yhdistettiin uusi.

uppista !

Helvetin helvetti ! Ostin PS3:n nettimarkkina.com:sta yksityiseltä. Juttelin kaverin kanssa puhelimessa, ja sovittiin kaupoista. Maksoin 260 euroa kaverin tilille tänään päivällä. Illalla satuin kaverin nimen googlettaa, niin selkis, että vienyt parilta muultakin immeiseltä rahat, mutta tavaraa ei lähettänyt. Tyypille olen pistän jo viestiä, ja tavoittanutkin. Olen pyytänyt kaveria palauttamaan rahat ystävällisesti. Vähän rikosilmoituksellakin uhkailin, jollei rahoja kuulu. Sanoi valitsevansa tuotteen toimituksen. Kaverin oikea nimi mulla on tiedossa, kun verkkopankista maksoin ne rahat kaverille.

Mitä mun kannattaisi nyt oikeesti tehdä, kun oon aika varma, etten rahoja tai konsolia kaverilta saa ? Poliisin yhteys ? Onko mitään mahkuja saada mitään kautta rahoja takaisin ? :(

uppista !

Helvetin helvetti ! Ostin PS3:n nettimarkkina.com:sta yksityiseltä. Juttelin kaverin kanssa puhelimessa, ja sovittiin kaupoista. Maksoin 260 euroa kaverin tilille tänään päivällä. Illalla satuin kaverin nimen googlettaa, niin selkis, että vienyt parilta muultakin immeiseltä rahat, mutta tavaraa ei lähettänyt. Tyypille olen pistän jo viestiä, ja tavoittanutkin. Olen pyytänyt kaveria palauttamaan rahat ystävällisesti. Vähän rikosilmoituksellakin uhkailin, jollei rahoja kuulu. Sanoi valitsevansa tuotteen toimituksen. Kaverin oikea nimi mulla on tiedossa, kun verkkopankista maksoin ne rahat kaverille.

Mitä mun kannattaisi nyt oikeesti tehdä, kun oon aika varma, etten rahoja tai konsolia kaverilta saa ? Poliisin yhteys ? Onko mitään mahkuja saada mitään kautta rahoja takaisin ? :(
Kyllä mun mielestä poliisiin yhteyttä.

Harmi ettei voi ees uskaltaa ostaa tuolt huutonetistä mitää ku on niin paljo noit koijareita...

Harmi ettei voi ees uskaltaa ostaa tuolt huutonetistä mitää ku on niin paljo noit koijareita...

around 1300 tuotetta olen 4vuoden aikana ostanut ja jokainen tullut perille. palauteitta minulta löytyy 2000 joista 1 on nergatiivinen ja 3 neutraalia. Huutonetti on todella luotettava jos ostajalla +5 palautetta

+ tohon ylempään rikosilmoitus, muu säätäminen on tyhmää imo

around 1300 tuotetta olen 4vuoden aikana ostanut ja jokainen tullut perille. palauteitta minulta löytyy 2000 joista 1 on nergatiivinen ja 3 neutraalia. Huutonetti on todella luotettava jos ostajalla +5 palautetta

+ tohon ylempään rikosilmoitus, muu säätäminen on tyhmää imo

Itsekö antaisit huijareiden vain olla?

Joo, tunnustan kyllä, että omaa tyhmyyttä. Itekin tehnyt kauppoja huuto.netin kautta, mut en koskaan kyllä enää pistä rahaa etukäteen kenenkään tilille. Kuitenkin suht isosta rahasta kyse, ainakin mulle. Tuskin niitä kyllä silti takasin saa ? Tyhmä kyllä saa olla huijarikin, kun tosiaan verkkopankissa maksoin, niin luonnollisesti kaverin oikee nimi siinä näkyy. Ei luulis pollareitten olevan kauhee vaikee tyyppiä jäljittää.

Hienoo. Muutaman tunnin olen asiaan nyt perehtynyt, niin luultavasti kymmenet ihmiset ostaneet ton pleikkarin. Perkele kun vaivaa asia ! :(

uppista
Mtä mun kannattaisi nyt oikeesti tehdä, kun oon aika varma, etten rahoja tai konsolia kaverilta saa ? Poliisin yhteys ? Onko mitään mahkuja saada mitään kautta rahoja takaisin ? :(

Kannattaa sopia seuraava maksuvaihtoehto: Postiennakko. Eli maksat tuotteen vasta sitten postissa. Ja pyydä myyjää vielä heittämään siihen että saat tarkistaa tuotteen ennen maksua postissa. Näin vältyt huijauksilta jne. :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom