Huuto.net huijarit

Kauppoja on tehty joskus enemmän ja joskus vähemmän, kusetettu ei ole enkä ole kusettanut. Huijarit huomaa, Pyrin aina maileissa kyselemään asioita paljon ja saamaan kuvan henkilöstä. Asioita jotka ei jopa liity ko kauppaan mitenkään. Suosittelen, kaiken näköisiä spedejä on ja tulee olemaan.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itsekin olen jo pari vuotta huudellut kamaa/myynyt kamaa huuto.net:ssä.
Ei ole koskaan mitään ongelmia ollut. Jos jotain kalliimpaa ostan, niin silloin pyrin ostamaan tuotteen pk-seudulta, jotta pystyn näkemään tuotteen ennen maksamista.

Olen useamman vuoden ostellut tavaraa Huuto.netistä, pääasiassa kirjoja, mutta joskus jotain muutakin, mitään ongelmia ei ole vielä ollut näiden kymmenien kauppojen kanssa.

Tässä joku vuosi sitten minulta kuitenkin pöllittiin vanha jopo, jonka löysin sitten näppäränä poikana huuto.netistä myynnissä. Otin yhteyttä poliisiin ja sain pyöräni takaisin. Tyyppi oli varastellut pyöriä jo useita kymmeniä ja myynyt niitä netissä, samalla tunnuksella :rolleyes: . Hieman jälkeenjäänyt yksilö oli poliisien mukaan. Tämän jälkeen olen kyllä seuraillut aina silloin tällöin jopo-ilmoittelua huuto.netissäkin. Ei ole ainakaan vielä palannut samalle myyntipalstalle.

Itse jouduin huijatuksi vuoden 2002 alussa. XBox oli tullut markkinoille ja hirveä hinku oli saada konsoli kotiin. Huuto.netissä silmiini sattui unelma XBoxpaketti unelmahintaan (ei ruvennuut kellot vielä soimaan) ja pitkään mietin, että teenkö huudon vai en. Etsin vielä asiakastieto.fi:stä myyjän nimellä, että löytyykö maksuhäiriöitä tai muuta epäillyttävää ja ei löytynyt, joten tulin siihen tulokseen, että uskaltaa huutaa.

Isäni lupasi lainata rahat pakettiin, koska sillä hetkellä ei ollut itselläni koko summaa kasassa ja eihän tuommoista unelmapakettia voinut ohittaa. Muistaakseni tein huudon 1min ennen kaupan sulkeutumista ja näin varmistin, että saan paketin itselleni. Olin aivan täpinöissäni, vihdoinkin saan oman Xboxin. Myyjän kanssa tekstailtin tilitiedot, osoitteet ja kaikki tarvittava, että saamme kauppaa eteenpäin, en ole varma, että olinko puheissakin hänen kanssaan lyhyen ajan.

Xbox maksettiin, mutta konsolia ei ala kuulumaan. Mies ei vastaa tekstiviesteihin, puheluihin eikä sähköposteihin. Pistin huuto.netin forumille tiedon myyjästä ja moni ilmottautui minulle sähköpostitse, että olivat joutuneet saman myyjän huijjaamaksi. Kyllä sillon rupes vituttamaan. Tein rikosilmoituksen ja rupesivat viemään asiaa eteenpäin.

Jonkun ajan kuluttua sain JKL:n käräjäoikeudelta kirjeen jossa oli tietoa kyseisetä henkilöstä ja tuossa kirjeessä oli 163 nimeä, jotka olivat joutuneet kyseisen henkilön petoksen uhriksi. Miun summa oli suurimmasta päästä (360€) ja summat liikkuivat keskimäärin tuossa 100-200€ paikkeilla.

Kävin JKL:ssä oikeudessa ja yllättäen huijari ei saapunut oikeudenkäyntiin. Tiedustelin aika ajoin, että miten asia jaksaa ja yhdessä vaiheessa kävi ilmi, että jätkä oli muuttanut Joensuuhun (asun itsekin täällä) ja jatkaa samaan malliin huijaamista. Eivät saaneet kuulemma henkilöä vastuuseen, koska rahat hän nosti heti kun ne tilille tulivat ja muutenkin kuulemma hankala tavoittaa.

Noin vuosi sitten luin paikallislehdestä, että nettihuijari jäänyt kiinni ja saanut ½ vuotta ehdotonta vankeutta. Sama mies ja hänen tyttöystävänsäkin sai sakkoja tai jotain vastaavaa. Kyllä tuolloin nousi hymy kasvoille ja sain hyvän olon, vaikka tuskin koskaan rahojani tulen saamaan takaisin.

Kyseinen tyyppi huijaisi minun kaveria myös n.3kk miun tapahtuman jälkeen, mutta kaveri ei jaksanut tehdä rikosilmoitusta, koska summa oli parinkympin tiennoilla.

Luottohäiriöitä en kyseisestä henkilöstä Asiakastieto.fi:stä löytänyt, koska hänen antama nimi ei ollut virallinen eli oikea nimi on esim. Pate niin nimi oli Pete (ei ollut tuolla tavalla, mutta ymmärsitte pointin).

Jos joskus saisin tuolta rahat takaisin korkoineen niin summa olisi ihan kivan kokoinen.

XBoxin ostin kyllä ihan kaupasta jonkun ajan päästä tapahtumasta taas lainatuilla rahoilla eli boxi tuli maksamaan minulle noin 800€-900€. :)

Tapahtuman jälkeen olen jonkun verran asioinut Huuto.netissä ilman ongelmia.:david:

Ja ne myyjän saamat palautteet kannattaa katsoa, jos myyjä on aktiiviinen ja sillä on paljon positiivista palautetta, se tuskin haluaa menettää mainettaa jollain typerällä toiminnalla saadulla negatiivisella palautteella. Sillä se negatiivinen palauten napsahtaa melkolailla varmasti, vaikka niitä positiivisia unohdettaisiinkin antaa.

Ja jos on vaikka keräilijä, kertyy noita kauppoja helposti satoja jos vähänkään aktiivisempi on. Itse olen ostellut eurokolikoita ja on paljon tullut jopa 2000 kaupan tehneitä vastaan, tosin ne on olleet jo pääosin enemmän tai vähemmän työkseen kauppaa tekeviä, mutta ihan harrastajiakin.

Itse tehnyt kauppaa jo vuodesta 2001 tai 2002 ja tänä aikana 15e jäänyt teille tietämättömille..Rikosilmoitusta en ole vaivautunut noista summista tekemään vaikka ehkä aihetta olisi ollutkin..

mun rosis päätty kivasti,tyyppi toi uuden tuotteen oikeuteen ja mä sain vielä korvaukset menetetyistä tuloista,matkoista ym.
pääsin vielä melkein antamaan pusun poskelle:)

Noi huijarit "myyvät" netissä usein tietokoneisiin liittyviä juttuja tai kännyköitä. Sitten joillain niillä on tapana kertoa, että ne laittavat paketin tulemaan Matkahuollon kautta ja antavat ostajalle sen jonkun koodin, jolla pystyy seuraamaan paketin etenemistä Matkahuollon sivuilta (luottamusta parantamaan). Loppujen lopuksi paketista löytyy jotain ihan muuta kuin mitä siellä piti olla. Ja luonnolisesti ostaja on mennyt maksamaan tuotteen. Jotkut huijarit eivät lähetä mitään tavaraa ikinä, mutta ottavat kyllä etukäteen maksetut rahat vastaa. Aika monet huijareista saattavat käyttää omaa nimeään, mutta eivät kaikki sekä prepaid -liittymiä, joihin ei enää vastata huijauksen jälkeen.

Muutenkin kannattaa aina tarkistaa, mitä on ostamassa esimerkiksi sen takia, ettei osta vahingossa varastettua tavaraa. Kaupanteon voi sopia tietyissä tilanteissa esimerkiksi poliisilaitoksen läheisyyteen. Poliisilaitoksella voi yrittää käydä pyyytämässä, että poliisi tarkistaa esim. esineen sarjanumeron/runkonumeron perusteella, onko kyseinen esine ilmoitettu varastetuks, ellei myyjällä ole esittää kuitteja. Herätyskellojen pitäisi kilkattaa siinä vaiheessa, jos tuote myydään selkeästi alihintaan. Kannattaa myös tehdä kauppakirja ja säilyttää kaikki kuitit. Myyjältä voi myös pyytää, että hän näyttää henkilöllisyyspaperinsa. Rahaa lainatessa kannattaa myös aina tehdä velkakirja, jossa on alla todistajien nimet, varsinkin jos rahasumma on suurempi.

Ja muutenkin kannattaa laittaa aina kaikki tunnisteet (sarjanumerot, runkonumerot tai muut yksilöivät tunnisteet) itselle ylös varkaus- tai katoamistapauksien varalta.

Minua kusetettiin kerran kun mulla oli ostoilmoitus xboxista keltaisessa pörssissä, joku sitten soitteli ja sovittiin kaupoista, maksoin laatikon etukäteen. Yllättäin ei kuulunut pakettia, soittelin (vastasi sentään), niin tuli mitä kummallisimpia selityksiä kahden viikon ajan.

Sain sitten onneksi rahani takaisin. Tavoitin ko. henkilön luokkakavereita murobbs:n välityksellä, sekä myös pienen selvitystyön jälkeen tämän kusettajan mutsin jolle soittelin pariin otteeseen :)
Selvisi myös että tämä oli harrastanut, ja harrasti myös sen jälkeen huuto.netissä runsaasti kusetusta. Tyyppi oli Hannu.H. Rovaniemeltä.

Kyllä vitutti suunnattomasti vaikka rahani sain takaisin.. Mitä tästä opin, älä luota keneenkään.

MissEvilEve sanoi:
tuotteilla jotka vain 1-3vrk auki, 'uusia ja käyttämättömiä', tavarat niitä eniten haluttuja/huudettuja, toki ilman hintavarausta, 1 e korotuksella

Minä taas en ole ikinä ymmärtänyt tuota hintavarauksen ideaa. Jos haluan myymästäni tuotteesta vähintään 10 euroa enkä aio sen alle myydä, niin miksi ihmeessä laittaisin lähtöhinnaksi 1€ ja siihen jotain 0,50€ korotuksia, kolmen viikon huutoajan ja 10€ hintavarauksen? Mielumin laitan suoraan 10€ lähtöhinnaksi, 1€ korotukset ja vain muutaman päivän huutoajan. Tällöin tuotetta huudetaan vain ostoaikeissa ja jo ensimmäinen huuto on sinetöivä.

Toki hintavarausta voi käyttää erityistilanteessa, jossa en ole varma haluanko myydä ja haluan hieman kalastella mitä ihmiset olisivat valmiita maksamaan, mutta se on lähinnä poikkeustilanne - kaikki tuntuvat käyttävän sitä aina. Tuntuu hassulta kun jengi laittaa lähtöhinnaksi 10€, 1€ minimikorotukset ja sitten on hintavaraus 350€ - näyttää vain tyhmältä kun viikon kuluttuakin, kymmenen huudon jälkeen hinta on ehkä noussut 50 euroon.

En pidä HV:n puutetta tai lyhyttä myyntiaikaa mitenkään huijariuden merkkinä. "Uutta" tuotetta toki aina hieman kavahtaa, ettei ole varastettu, tai kusetusta koko juttu, mutta olen itsekin myynyt uutta kamaa siksi kun sitä on tullut "ei toivottuna" sekä arpajaisista, että kylkiäisinä.

Varovaisuutta on toki aina noudatettava, isoissa kaupoissa mielumin noudan kuin maksan tuntemattoman tilille ja kiinnitän huomiota toisen saamaan palautteeseen.

Jissen sanoi:
Minä taas en ole ikinä ymmärtänyt tuota hintavarauksen ideaa. Jos haluan myymästäni tuotteesta vähintään 10 euroa enkä aio sen alle myydä, niin miksi ihmeessä laittaisin lähtöhinnaksi 1€ ja siihen jotain 0,50€ korotuksia, kolmen viikon huutoajan ja 10€ hintavarauksen? Mielumin laitan suoraan 10€ lähtöhinnaksi, 1€ korotukset ja vain muutaman päivän huutoajan. Tällöin tuotetta huudetaan vain ostoaikeissa ja jo ensimmäinen huuto on sinetöivä.

Toki hintavarausta voi käyttää erityistilanteessa, jossa en ole varma haluanko myydä ja haluan hieman kalastella mitä ihmiset olisivat valmiita maksamaan, mutta se on lähinnä poikkeustilanne - kaikki tuntuvat käyttävän sitä aina. Tuntuu hassulta kun jengi laittaa lähtöhinnaksi 10€, 1€ minimikorotukset ja sitten on hintavaraus 350€ - näyttää vain tyhmältä kun viikon kuluttuakin, kymmenen huudon jälkeen hinta on ehkä noussut 50 euroon.

En pidä HV:n puutetta tai lyhyttä myyntiaikaa mitenkään huijariuden merkkinä. "Uutta" tuotetta toki aina hieman kavahtaa, ettei ole varastettu, tai kusetusta koko juttu, mutta olen itsekin myynyt uutta kamaa siksi kun sitä on tullut "ei toivottuna" sekä arpajaisista, että kylkiäisinä.

Varovaisuutta on toki aina noudatettava, isoissa kaupoissa mielumin noudan kuin maksan tuntemattoman tilille ja kiinnitän huomiota toisen saamaan palautteeseen.

samaa mieltä + jotkut kahelit vielä ilmottaa sen HV:n. "lähtöhinta 10€, min. korotus 0,10€, HV 2500€"

Onko kukaan muuten ikinä saanut rahojaan takaisin näissä huijaustapauksissa esim. poliisin kautta?

Itseltä meni juuri aika helvetin iso summa huijarille kun luulin tekeväni hyvät kaupat. Itse jo 5-vuotta huuto.netissä kauppaa tehneenä on ihmisiin luottaminen kasvanut ilmeisesti vähän liiankin suureksi. :( Kusipäitä kun aina löytyy..
Rikosilmoituksen teen maanantaina.

kymmeniä tuotteita huuto.netin kautta oon hommannut ja aina on tavara tullut ja ollut mitä piti. mitää kallista (yli 100e) en kyllä lähde ostamaan tuolta kuin poikkeustapauksessa ja silloinkin ainoana vaihtoehtona on että haen tavaran suoraan myyjältä ja maksan käteisellä.

kerran vähän kuumotti kun myyjä piti aktiivisesti yhteyttä. maksoin rahat niin eipä saanut enään mitenkään yhteyttä. helpotukseksi seuraavana päivänä kilahti postiin paketti.

En osta mitään kalliimpaa ilman postiennakkoa tai sitten silmästä silmään vaihtoa.

Hyviä kokemuksia on pelkästään sekä myyjänä että ostajana.

En osta mitään kalliimpaa ilman postiennakkoa tai sitten silmästä silmään vaihtoa.

Hyviä kokemuksia on pelkästään sekä myyjänä että ostajana.

Mut eihän toi postiennakkokaan mitään takaa, ellei erikseen ole sitä aukasulupaa lähettäjältä. Sielt saattaa tulla vaikka jäkälää vaik paketissa lukis päällä mitä.

Itse ainakin tähän mennessä hoitanut kaupat aina naamatusten. Harvempi kusettaa kun toinen tietää missä asuu.

kerran tullut cd ostettua huuto-netistä
ostin ja maksoin tuotteen,annoin omat henkilötiedot sähköpostilla

pari kuukautta meni ja ei kuulunut mitään, olin lähes varma että oli tullut vedätettyä.Laitoin sähköpostia ja kaveri olikin ollut muuttamassa ja muistinsa mukaan oli jo lähettänyt cdn minulle.No loppujen lopuksi sain cd:ni mutta toimitusajaksi tuli 2 ja 1/2 kk.Joten varsin välinpitämättömällä asenteella myyjä oli liikkeellä.Sittemmin ei ole tullut ostettua huuto-netin välityksellä.

Ja jos suurempia kauppaja tekisin, haluaisin tavata ehdottamasti kasvotusten ja tarkistaa tavaran kunnon, ennen ostopäätöstä.

Muutakin hauskaa on sattunut aikoinaan. Ostin kaverilta cd:n tunsin ulkomaalaiselta foorumilta.Ja lähetin yhteystiedot.Itseltäni meni pian tietokone
rikki, oli käytöstä kuukauden ajan.Tämä kyseinen kaveri kun ei omannut minun henkilötietoja, ei niitä ollut perille saakka saannut, joten hän ei voinut lähettää cd:tä minulle,vaan päättikin myydä sen jollekin täysin muulle :)
No kun sain tietokoneen takaisin ja sain selitettyä tilanteen, hän pahoitteli tilannetta ja kertoi että hänellä ei ole enää kys. cd:tä, kova myyntimies oli siis kyseessä.
sain sitten myöhemmin loppujen lopuksi cd:n
Ihan hauska tilanne oli:D

Olen tehnyt n. 250 kauppaa huuto.netin kautta sekä myyjänä että ostajana. Pari kertaa huutaja on jättänyt huutonsa lunastamatta ilman selityksiä, mutta muuten kaupat ovat sujuneet hyvin. No, huusin loppuvuodesta erään tuotteen, jonka hintavarauskin ylittyi. Selvisikin, että myyjä oli myynyt tuotteen jollekin muulle osapuolelle! ARGH! Ei ollut minulle suuri menetys, mutta PERIAATTEESTA ärsyttää. Miksei voi pelata pelisääntöjen mukaan?! Sitäpaitsi epäilen, että minulle hävinnyt huutaja on tarjonnut tappionsa huomattuaan myyjälle vielä korkeampaa hintaa. Myyjän selitys nimittäin oli niin epämääräinen!! Eli tässä tapauksessa olisi kaksi epärehellistä huuto.nettiläistä: myyjä sekä yksi huutaja!

Itsekin olen useamman huudon hävinnyt, ja olen pari kertaa ottanyt yhteyttä voittaneeseen, että jos tuote ei hänelle sovi (esim. vaate), niin voin ostaa sen häneltä. Mutta missään nimessä en lähtisi myyjälle ehdottelemaan suuremman summan maksamista! GRR!

Yks paketti katos matkalle meille (myyjä arveli et oli laittanu vahingos väärän osotteen -_-) ja sain rahat takasi. Kaikki kaupat menny erittäin ok aina huuto.netissä.

Enpähän kyllä mitään suuria summia viittiskää etukätee tilille siirtää.. Hakisin sit paikanpäältä tuotteen ja maksaisin samalla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom