Huuto.net huijarit

Muutamia tavaroita olen myynyt ja ostanut. Toistaiseksi kaikki on sujunut varsin mallikkaasti. Yleensä katson aina myyjän palautteet kun jotain ostan. Siitä saa vähän osviittaa voiko myyjään luottaa. Mitään kalliimpaa en sokkona sieltä ostaisi, tai tuskin ostaisin postiennakollakaan.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kerran alle satasen kaupoissa kustiin silmään. Maksaessani Nordean automaatilla kuittiin tulostui aivan eri nimi, kun "myyjä" oli ilmoittanut ja heti alkoi hälytyskellot soida. No aikani soiteltuani menin sitten tekemään rikosilmoituksen ja paljastui, että en ollut ainoa kusetettu. No tyyppi tuomittiin käräjillä petoksesta ja sain ulosoton kautta ainakin suurimman osan rahoista takaisin. En muista enää niin tarkkaan, kun tuosta on kuitenkin jo joitakin vuosia aikaa. Nolla-palautteisten kanssa oon ollu sen jälkeen vähän tarkempi.

Säälittävä kusetus-yritys kaikenkaikkiaan...

Toisenkin kerran jäi joku muutaman euron dvd tulematta, mutta en jaksanut kolikoiden takia paljon kysellä perään. Lienee paennut jo ulkomaille rahoineni..

99% kaupoista on kuitenkin sujunut asiallisesti.

Eipä mitään ihmeellistä ole sattunut, kaiken tavaran olen saanut ok, ja rahat kaikesta minkä oon myyny. Kerran on yritetty kusettaa, ja laitoin sillon alla olevan meilin ylläpidolle ja seurauksena ne sulkivat 2 noista tunnuksista, ja väittivätköhän seuraavansa yhtä noista, mutta joku aika sitten (n. vuoden päästä) bongasin noista yhden taas puuhissa.

Minulla on syytä epäillä nimimerkillä melina99:lla on useita nimimerkkejä väärinkäytösiä varten.

Eli mano65 ja bankok, sekä tämä melina99

Hän lähetti minulle samaa kohdetta (http://huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=23967280) koskien privaviesteinä kolmesta eri käyttäjätunnuksesta ja näillä kahdella vähemmän käytetyllä on kummallakin samantapainen meiliosoite (mano-65@suomi24.fi, bankok-65@suomi24.fi). Viestit olivat myös muuten epäilyttäviä -pyysi etukäteismaksua, vaikka kohde on auki, hän ei myöskään halunnut sulkea sitä. Viestit on minulla tallessa, ja voin todistaa väitteeni.

AINAKIN kohteessa numero 21388616 (myyjä melina99, huutaja bankok) bankok on korottanut huutoa.

nimimerkille " bankok " on antanut positiivista palautetta nimimerkki mano65 kohteesta numero 20482964 (kohdetta ei löydy enää).

Nimimerkeillä on myös tiedoissaan sama "poissaolo" aika (26.11.- 10.12.05 en vastaa kysymyksiin kiitos, 26.11. - 10.12.05 en vastaa kysymyksiin!!!, 26.11. - 10.12.05 en vastaa kysymyksiin!!!)

http://huuto.net/fi/showfeedback.php3?fbuser=bangkok

http://huuto.net/fi/showfeedback.php3?fbuser=mano65

http://huuto.net/fi/showfeedback.php3?fbuser=melina99

Ilmottaisitteko ystävällisesti toimenpiteistä.

Noiden palautteiden perusteella ei voi kovin tarkkaan sanoa onko puhtaat jauhot pussissa kumminkaan.

Tuossa kevät-kesällä yks hyvän palautehistorian omistava huijasi multa 170 euroa. Kaupan jälkeen maksoin sovitusti rahat, sen jälkeen:
- kauppiaan nettiyhteys oli poikki viikon muuton takia
- kauppias ei ehtinyt postittaa tavaraa muuton takia
- tavara hajosi muuton yhteydessä, lupasi palauttaa rahat

Nämä kuitenkin osoittautuivat tekosyiksi.

Odotin 1kk jonka aikana sain useita lupauksia rahojen palauttamiseen. Ärsyttävää, summa oli sellanen että kirpasee, muttei kuitenkaan paljon...vein asian kuitenkin poliisille ja tein rikosilmoituksen. Koska summa oli näin vähäinen (lievä petos), huijari selviää sakoilla eikä hänen ilman tuomioistuimen päätöstä tarvitse maksaa minulle takaisin rahoja. Niinpä vein asian oikeuteen. Syyttäjä ajoi juttua joten minulle ei mitään kuluja käynnistä tulisi.

Odottelin oikeudenkäyntiä 5kk, jonka aikana kauppias lupasi jatkuvasti maksaa rahat muttei pystynyt eri verukkeisiin vedoten.

1 päivä ennen oikeudenkäyntiä kauppias maksoi rahat takaisin kokonaisuudessaan. Ehdin juuri peruuttaa rangaistus- ja korvausvaatimukseni kirjallisesti käräjäoikeudessa. Syyttäjä kuitenkin ajoi asian ilman minua. Osoittautui, että kauppiaalla oli 78 eri petoksia koskevaa rikosilmoitusta viimeisten 6 vuoden ajalta, hänelle syyttäjä vaati ehdotonta vankeusrangaistusta.

En tiedä miten oikeudenkäynnissä meni, mun osalta homma oli selvä kun rahat olivat tilillä ja automaatilta käteisenä nostettuna.

Että sellasta. Tästä lähin vain postiennakkoja. Aika tuuri saada rahat takaisin kokonaisuudessaan vaikka kyseessä oli "paatunut" huijari. Huh! :eek:

Ehdin juuri peruuttaa rangaistus- ja korvausvaatimukseni kirjallisesti käräjäoikeudessa.
Miksi, oi miksi te ihmiset tuota teette? Kusipäille kuuluu rangaistus, vaikka oikeudettoman hyödyn palauttaisivatkin. Eikä sinulle kuuluvan summan palauttaminen saa olla kauppatavaraakaan (minä maksan jos et vaadi).

Mä oon myyny ja ostanu kyl kans paljon sieltä. Ei oo ollu mitään ongelmia tähän asti. Pääosin kuitenki myyn ku ostan. :)

Miksi, oi miksi te ihmiset tuota teette? Kusipäille kuuluu rangaistus, vaikka oikeudettoman hyödyn palauttaisivatkin. Eikä sinulle kuuluvan summan palauttaminen saa olla kauppatavaraakaan (minä maksan jos et vaadi).
a) mulle ei koitunu asiasta mitään vahinkoa / kuluja
b) säästin 170 euroa jouluksi jonka olisin varmasti kuluttanut johonkin muuhun
c) kauppias palautti itsekseen rahat ilman mitään lupauksia vaatimuksen peruuttamisesta... tässä vaiheessa en tienny kyseessä olevan taparikollinen niin ehkäpä ajattelin kauppiaan sittenkin olleen ihan rehellinen vastoinkäymisistään.
d) sain helvetin hyvän opetuksen ilmaiseksi
e) en oo pitkävihainen

Oisin tietysti voinu vaatia vaikka korkoja tuolle ajalle ja jotain bussimatkoja käräjäoikeuteen. Enpä viittiny sen vuoksi mennä käräjäoikeuteen todistamaan työpäivänä. Sellasta. :)

Kerran on kusettu pari kolme vuotta sitten. Joku 40€ meni eikä takaisin ole tullut, ilmoitus on tehty kyttiksellä. Väärällä nimellä myi ja maksaessani kuittiin lävähti eri nimi, aluksi katoin että maksoinko väärälle tilille ja kyselin antoko varmasti oikean tilinumeron. Ei vastannut ennen kuin uhkailin kytillä ja sanoi palauttavansa rahat, ei palauttanut. Fiksuna miehenä selvitin kaverin asuinkunnan ja lähettelin uhkauksia, kännissä jopa uhkasin polttaa sen talon. Aina tuli sama vastaus "maksan x:n päivän päästä rahat takaisin". Onneksi sentään tajusin jättää visiitin pesismailan kanssa tekemättä sillä uhkailujeni jälkeen pelkkä ovelle ilmestyminen olisi saattanut johtaa vaikeuksiin. Kytät hoitakoot ehkäpä kyseisellä mulkulla täytyy joskus piikki.

Myin läppärin ja kaiffari joka huusi sen, laittoi että "tsori, en nyt tiedä miten tän sanoisin mutta huusin väärän koneen. Pahoittelen." Helmi jätkä, jätin kuitenkin asian siihen..

Oletko koskaan joutunut huijatuksi huuto.netissä?

Ihmeen hyvin on meikäläisen kaupat kyllä sujuneet eli edes ostajien ohareita ei ole kokolailla reilun mittaisella huuto.net ja ebay uralla tullut vastaan.

Huuto.netistä tosin huudan aina vain kohteita jotka ovat siedettävän automatkan päässä ja käteiskauppa käy myyjälle. Ei ole mitään epäselvää kun pääsee tarkastamaan tavaran ennenkuin kaivaa lompakkoa. Dorkin oli ehkä kun huusimme himaan antiikkikaapin PK-seudulla vaikuttavalta myyjältä ja sitten voiton jälkeen selvisi että kaappi oli vasta helppoheikin välivarastossa Saksassa. Ehdittiin jo unohtaa koko homma, mutta joskus 3kk päästä äijä sitten soitteli että vieläkö kaappi kiinnostaa kun nyt se on Suomessa. Ostettiin sitten pois kun ei oltu ehditty muutakaan hankkia.

Ebayllä taas lasken sen varaan että Luottokunta palauttaa PayPal kautta maksetut rahat jos joudun kusetuksen uhriksi. En tosin ole vielä joutunut. Korkeintaan jossain käytetyssä moottoripyörän osassa ei ole ollut joku kuvassa näkynyt pultti mukana tms. Etukäteismaksua eBay ostoksissa hiukka karsastan, vaikka saksalaiset sitä usein kärttävät.

Huuto.net:issä ja varmaan muuallakin nettihuutokaupoissa häärää Herra X, joka on jo pitkän linjan huijari ja poliisin vanha tuttu. Myy lähinnä elektroniikkaa, pyytää rahat etukäteen tilille ja sanoo pistävänsä paketin postiin. Mitään ei kuitenkaan kuulu, rahat meni, mutta tuotetta et tule saamaan. On vieläpä siinä määrin kelmi jätkä, että pistää pokkana saman tuotteen myyntiin hetkeä myöhemmin. Numero on joko salainen tai Pre Paid -liittymä, joten tietojen saaminen on mahdotonta.

Olen itse tehnyt kauppaa netissä jo useamman vuoden verran ja nyt tulin ekan kerran kusetetuksi. Kaippa sitä on alkanut liikaa luottaa ihmisiin, koska aiemmin kaikki on toiminut ja tuotteet ovat vaihtaneet omistajaa ilman suurempia ongelmia.

Jos muuten joku sattumoisin tuntee kyseisen tapauksen jo entuudestaan, olisin erittäin kiinnostunut tietämään lisää. Olinpaikakseen ilmoitti Kemin, mutta tuskinpa siellä edes asustelee. Maantieteellisesti sinänsä ovela veto, koska suuremmalla todennäköisyydellä mahdolliset ostajat löytyvät etelämmästä ja siksi nouto on harvoin todennäköistä.

Vaatteita, pari puhelinta ja hevoskamaa on tullut ostettua, ikinä ei mitään ongelmia. Kallein ostos on varmaan pyöriny jossain 50e paikkeilla. Varsinkin hevoskamat on ollu priimakunnossa ja jos jotain häikkää tuotteessa on ollut, olen etukäteen saanut tarkat kuvat ja selostukset viasta/vioista. Mitään isompaa en varmaan uskaltaisi huutaa ilman että tuotteen haku+maksu tapahtuisi naamatusten.

Kuinkahan kauan tuossa rikoksen selvittelyvaiheessa kestää? Ajattelin vain kun tänään tuli tehtyä eräästä puhelinkauppiaasta rikosilmoitus, koska tämä ei lähettänyt puhelinta minulle kuten sovimme, vaikka olin jo maksanut tuotteen etukäteen.

Huuto.net - huijarit

Onko kukaan Pakkislainen joutunut Huuto.netissä tai muissa nettihuutokaupoissa huijarin kohteeksi ? Jos on, niin miten olette menetelleet ?

Itsellä on vähän semmonen fiilis että nyt jouduin ukotetuksi kun huusin erään 200 € arvoisen kohteen, ja hölmöys- sekä luottavaisuuspäissäni menin sen tilisiirrolla maksamaan kun myyjä otti ihan normaalisti yhteyttä ja sovittiin toimitukset sun muut sähköpostitse kuten aikaisemminkin vastaavissa tilanteissa. Aiemmin ei ole ollut ongelmia kenenkään kanssa kauppoja tehdessä, joten ilmeisesti turhan sinisilmäisesti toimin tässä tapauksessa.

Maksoin siis summan kaverin tilille, ja kaveri sanoi laittavansa tuotteen postiin samantien. Yllätyksekseni kuitenkin kun menin takaisin Huuto.netin - sivuille, oli ylläpito poistanut tyypin tunnuksen ja sulkenut kohteen (ilmoittamatta minulle mitään, vaikka olin juuri äsken voittanut kyseisen tyypin yhden kaupan). Tästä otinkin yhteyttä äskettäin Huuto.netin ylläpitoon.

Nyt olen ottanut myyjään pari kertaa yhteyttä, ensimmäisellä kerralla tuli vastaus että on laittanut postiin mutta lähtikin myöhäisessä kuormassa, ja ajattelin että odottelen joulunpyhien yli kun postikaan ei kulje uudenvuodenseutuun joka päivä. No nyt maanantaina tuli jo viikko täyteen kaupasta, ja laitoin tiedustelutekstiviestiä saamatta minkäänlaista vastausta. Yksi asia myös ihmetytti kun katsoin tiliotettani, siellä rahat olivat menneet täysin eri nimiselle henkilölle kuin jonka kanssa olin olevinani yhteydessä ja kaupat solminut. :jahas:

Pitänee vielä odottaa huomiseen, ja mikäli ei posti tuo tullessaan mitään, niin laittaa kaverille viestiä että nyt olisi vielä mahdollista palauttaa rahat ennen kuin otetaan virkavalta mukaan kuvioon. En tiedä miten kiinnostuneita poliisit tuollaisista ovat ja miten helppoa on lähteä jäljittämään sähköpostien, ip-osoitteiden, prepaid-liittymän jne. perusteella, mutta ajattelin tehdä tästä periaatehomman ja menen vaikka läpi harmaan kiven jotta kyseinen henkilö saadaan kiinni ja saan rahani takaisin. Ei huvita kuitenkaan opiskelijabudjetilla painaa parin sadan euron menetystä villaisella, vaan tappelu on ainakin saatava pystyyn sillä rahalla. :)

Kokemuksia ja vinkkejä saa kertoa, kiitos.

Totta helvetissä rikosilmoituksen tekoon ja munapää vastuuseen. Tyypin nimi huuto.netissä vissiin oli väärä mutta se nimi mikä näkyy tilin omistajana on aika suurella todennäköisyydellä oikea, ellei sitten tyyppi ole helvetin ovelasti onnistunut avaamaan tiliä väärällä nimellä. Se ei tosin oo yhtä helppoo Suomessa tosielämässä ku jenkkileffoissa. Jos se nilkki on tyhmempi ja ei oo tajunnu että sen tilin omistajan nimi näkyy tilisiirtoa tehdessä. Eikun poliisille vaan kaikki matsku ja jos ei poliisi saa mitään aikaan niin sitten ettimään finderillä tyypin osoitetta ja pakkismittii sinne. :whip:

Voi miten paskamaista!
Rikosilmoitusta kehiin!
Miksiköhän ovat poistaneet tunnuksen?

Katsoitko myyjän positiiviset/negatiiviset palautteet? Ilmeisesti laittanut enemmän "tavaraa" myyntiin kerralla ja muutaman negatiivisen palautteen jälkeen ylläpito sulkenut kohteen. Itseltä on huijattu 30e, josta tein rikosilmoituksen noin vuosi sitten. Poliisi ollut yhteydessä myyjään, mutta rahoja en vielä ole saanut. Sen sijaan häiriköin huijaria sähköpostin ja facebookin välityksellä aika-ajoin. Välillä ihan lämpimässäkin hengessä keskusteltu, mutta ei vain aio rahoja palauttaa muuten kuin poliisi kautta :dance: ..noh itse olen luvannut että rauhaan en jätä ennenkuin rahat ovat tilillä:D ...joo mut rikosilmoitusta heti kehiin ja sen jälkeen kannattaa olla poliisiinkin aktiivisesti yhteydessä ja kysellä mikä tilanne tutkinnassa jne.

Minulla kävi samanlailla, tosin ei huutonetissä. Maksoin ja konserttilippuja ei tullut. Tein rikosilmoistuksen ja ilmeni että tällä jätkällä oli monia kymmeniä huijauksia. No tyyppi joutuin oikeuden eteen, mutta eihän sillä jätkällä enää ulosottoviranomaisten mukaan mitään omaisuutta ollut mistä repiä rahat ja näin ei joutunut mitään korvaamaan. Sinne menivät ne 120 euroa. Vitutti mutta jotain oppi itsekin tilanteesta. Laitas sen jätkän oikea nimi tänne, niin katsoo onko sama jätkä palannut taas harjoittamaan ammattiaan! (Vai onko tässäkin joku laki olemassa ettei nimiä saa laitella?)

Edit: Ei kai tässä mitään, mutta oman kusettajani nimi oli Paul Brander. Googlettamalla löytyy juttua.

Viimeksi muokattu:
Ihan normaali kuvio huuto.net ja keltainen pörssi-huijauksissa. Sinua on kusetettu, rahoja et koskaan tod.näk. tule saamaan takaisin. Käy kuitenkin tekemässä rikosilmoitus. Todennäköisesti heppu käyttää omaa tiliään, ja sitä kautta on lopulta helppo päästä jäljille. Ei noi huijarit mitään ruudinkeksijöitä ole, narkkeja yleensä.

Eikös niin että kohde oli joko lahjakortti tai elektroniikka (kännykkä tai läppäri)?

Sitä en ymmärrä MIKSI ihmiset maksaa etukäteen jostain tuotteesta mitä ei ole ikinä nähnyt. Sitten tässä käy niin kun treahin alottaneelle. Miksi ei anna myyjän laittaa tuotteen tulemaan postissa ja tässä yhteydessä maksaa sitten tuotteen..... Oma mielipide on se, että kaikki netissä toimivat huutokaupat voisi lopettaa saman tien. Tai sitten nielee tappionsa ja miettii ens kerralla...kannattaako ostaa?

Veikkaus: Olet ostanut Pleikkari kolmosen kun halvalla lähti

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom