Huumausaineet, laillistaminen, kieltolaki, what?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Franss
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No niin. Huumeet vapaaseen jakeluun. Ei kai tässä muuta voi enää tehdä.

Se olisikin tietylle osalle väestöä oikea mahtava taivaanlahja, voisi vaan pyöriä itsesäälissä ja ei tarvitsisi edes pelätä kotietsintää.

On tääki kyllä, yks pelkää nii paljo, että ei uskalla juoda hanavettä Suomessa. Toinen pelkää kotietsintää ja varustautuu siihen Pasi Viherahon kuvilla sekä kameralla.
 
Viimeksi muokattu:
-jos poliisi vaatisi sisäänpääsyä edelleen, ilmoittaisin etten suostu tutkintaan mutta avaisin oven jos he artikuloisivat videolle uhkaavansa minua väkivallalla jos en suostuisi.
"EN AVAA ELLETTE HUUDA SELKEESTI ARTIKULOIDEN TÄHÄN NAUHALLE ETTÄ HAKKAATTE MUT MUUTEN!"
Entäs jos ne uhkais sua vaan voimakeinoilla, avaisitko sitten? Entäs jos ne päättääkin odotella piilossa ja hakkaa sitten kun tuut ulos jos et suostu henkilöetsintään? Sitäkin kuulemma tosi paljon käy.

Mut onhan näitä. Nyt kun kaikilla on sekä kamera että kovasti oikeuksia, näillä nurkilla pyöri yksi tyyppi joka kameransa kanssa joka paikassa jossa nyt asiakaspalvelua on, ja vittuili asiakaspalvelijoille. Sitten onnellisena jakoi niitä nauhoja kun kirjaston tai pankin täti ei pysynykään kohteliaana asiakaspalvelijana vaikka hänellä on siihen asiakkaana OIKEUS. Ja aijjettä riemun määrää jos joku ostosketjun myyjä kutsui vartijan. Ilon päivä.

No juu ehkä aavistukseen menee ohi aiheen.
 
Uskon vahvasti, ettei Suomen poliisi tee laittomia kotitarkastuksia.
Ei järjestelmällisesti, mutta eihän tyyliin Venäjän ulkopuolella poliisi järjestelmällisesti toimi väärin. Vaan jos Suomessa on vaikka vajaat 10 000 poliisia, niin kyllä siihen joukkoon mahtuu monenlaista. Muistan ainakin jonkun tapauksen, jossa exälleen katkeroitunut poliisi stalkkasi tätä asemaansa väärinkäyttäen.

Jos kaikki toimisivat oikein ja nuhteettomasti, niin ei tarvitsisi oikeastaan mitään sääntöjä, koska miksi tarvitsisi kotietsintälupaa, kun poliisi tekisi niitä vain aiheesta? Tai miksi oviin tarvitsisi lukkoja, kun eihän kukaan sinne tule, jonka ei pidä? Suurin osa noin toimiikin ja säännöt suojaavat ja siltä pieneltä vähemmistöltä. Eihän jenkeissäkään kaikki poliisit ammu kaikkea, mikä liikkuu, mutta kun isoon poliisivoimaan mahtuu noitakin, niin sääntöjen on oltava sen mukaisia.

Edit. Ja sitten on vielä Jari Aarnion tapaiset.
 
On olemassa henkilöitä, jotka ovat eläneet koko elämänsä ilman että poliisi on nähnyt tarpeelliseksi pidättää, uhkailla, kuulustella tai tehdä kotietsintää. Laillista tai laitonta. Usein tällainen henkilö vieläpä tuntee tässä suhteessa lähinnä kaltaisiaan. Voi olla että tällaiset kirkasotsaiset pitsipöksyt eivät voi ymmärtää sitä raakaa puolta maailmasta, jossa on hyvä tehdä suunnitelma sen varalle kun kytät tulee.

No niin, jospa se tästä.
 
Asia tiivistyy siihen että minä ja kaltaiseni emme tottele näennäisauktoriteetteja.
Mietitään tilannetta että poliisi pysäyttää autoni ilman epäilyä rikoksesta. Pyytävät puhaltamaan ja kysyvät ehkä minne matka tai vastaavaa. Kysyn pysäytyksen syyn ja ilmoittavat heillä olevan laillinen oikeus tarkastaa ajoneuvon ja kuljettajan ajokelpoisuus. Tämähän on totta, mutta koska se on tyrannian puolelle kallistuvaa kalastelua, ilmoitan että lain mukaan heidän tulee esittää virkamerkkinsä, minun ei tarvitse avata ikkunaani kokonaan, ojentaa korttia fyysisesti heidän käteensä (esittäminen riittää), vastata kysymyksiinsä tai todistaa syyttömyyttäni alkometrilla. Jonkun mielestä minun toimeni tässä skenaariossa ovat kohtuuttomia, tee niin kuin käsketään niin asiat menevät sujuvammin. Minun mielestäni tämä hyvän oikeuskäytännön vastainen pysäytys on se ongelma, joka ratkeaisi sillä että palvelijani eivät ahdistelisi palkkojensa maksajaa ilman pätevää syytä. Nämä kolme minut pysäyttänyttä poliisimiestä ovat olleet asiallisia, näennäisen kohteliaita eikä ole viety verikokeisiin.
Minun vakavin rikokseni on lievä ylinopeus kameratolppaan, en hengaile rikollisten kanssa, supo tekee minusta turvallisuusselvityksen 3v välein. Poliisi ei ole koskaan käynyt ovellani enkä ole koskaan ollut epäkohtelias poliisille tämän ollessa virantoimituksessa. En käytä alkoholia ikinä enkä näinollen myöskään aja päihtyneenä.
Jonkun mielestä tämä tarkoittaa että olen kaikkien mielestä idiootti, pelkään hanavettä tai huudan caps lock päällä päin poliisin naamaa. Tässä lienee kyse samasta ilmiöstä, kun fyysisesti heikko ihminen perustelee itselleen kuinka lihaksikkaat ihmiset ovat tyhmiä ja turhamaisia ja heidän oma heikkoutensa on itse asiassa henkistä voimakkuuta kun välttävät moisen degeneraation.
 
...supo tekee minusta turvallisuusselvityksen 3v välein...
En tiedä tiesitkö jo, mutta varmennan. Turvallisuusselvitykseen sisältyy automaattisesti nuhteettomuusseuranta, eli esim jos olisin vasta läpäissyt selvityksen ja töhöilisin jotain kuukauden päästä siitä, niin ei tarvitse odottaa 2v11kk että saa kenkää, vaan suposta kilautellaan työnantajalleni heti kun supo saa töhöilyni tietoonsa. Isoveli valvoo 😁
 
En tiedä tiesitkö jo, mutta varmennan. Turvallisuusselvitykseen sisältyy automaattisesti nuhteettomuusseuranta, eli esim jos olisin vasta läpäissyt selvityksen ja töhöilisin jotain kuukauden päästä siitä, niin ei tarvitse odottaa 2v11kk että saa kenkää, vaan suposta kilautellaan työnantajalleni heti kun supo saa töhöilyni tietoonsa. Isoveli valvoo 😁

Ja niin kuuluukin olla, mitä te oikein oletatte? Että menette töihin mihin vaaditaan nuhteettomutta ja elätte sitten kun Ellun kanat?

Ei kyllä pysty käsittämään tiettyjen ihmisten logiikkaa, kait tämä on tälläistä piittaamattomuutta muita ihmisiä kohtaan.
 
Ja niin kuuluukin olla, mitä te oikein oletatte? Että menette töihin mihin vaaditaan nuhteettomutta ja elätte sitten kun Ellun kanat?

Ei kyllä pysty käsittämään tiettyjen ihmisten logiikkaa, kait tämä on tälläistä piittaamattomuutta muita ihmisiä kohtaan.
Kuka tässä nyt on puhunut mitään Ellun kanan lailla elämisestä? Kehen sinä nyt viittaat?
 
Asia tiivistyy siihen että minä ja kaltaiseni emme tottele näennäisauktoriteetteja.
Uskaltaako kysyä kuka sinun ja kaltaistesi suhteen on oikea auktoriteetti, jos virkavalta ei ole?

Minä ja kaltaiseni annamme henkkarit vaikka postin tätille käteen jos sen on helpompi piipata sen pleksin takaa. Ikkunaa en kyl avaa kokonaan. Koska oon siis siellä postissa.

Mutta mukavaa että saat tuosta itselllesi mielihyvää.
 
Uskaltaako kysyä kuka sinun ja kaltaistesi suhteen on oikea auktoriteetti, jos virkavalta ei ole?

Minä ja kaltaiseni annamme henkkarit vaikka postin tätille käteen jos sen on helpompi piipata sen pleksin takaa. Ikkunaa en kyl avaa kokonaan. Koska oon siis siellä postissa.

Mutta mukavaa että saat tuosta itselllesi mielihyvää.

Löysin aihetta koskevan lapun YouTubesta, laitan sen liitteeksi tähän viestiin.


View: https://youtu.be/EtKGDGtml2A

Poliisi on aivokääpiö sika!
 
Suomi on muuten yksi niitä harvija maita missä poliisi voi myöntää itselleen luvan suorittaa etsinnän kodissa. Yleensä luvan myöntää tuomari tai syyttäjä.
Mtä tarkoitat että yleensä luvan myöntää tuomari tai syyttäjä?
Tarkoitatko Hollywoodin elokuvia?

Suomi on Suomi, eikä Hollywoodin elokuva, missä aina kysytään että: "onko teillä etsintälupa?".
 
Ja niin kuuluukin olla, mitä te oikein oletatte? Että menette töihin mihin vaaditaan nuhteettomutta ja elätte sitten kun Ellun kanat?

Ei kyllä pysty käsittämään tiettyjen ihmisten logiikkaa, kait tämä on tälläistä piittaamattomuutta muita ihmisiä kohtaan.
Pakkis sekoilee ja sain vielä notifikaatin vaikka olet ignoressa, joten vastataan. Toivottavasti ei enää jatkossa ilmoittele.

Mikähän tekstissäni kertoi MITÄÄN minun oletuksista, ellun kanoista, logiikasta tai piittaamattomuudesta? Kirjaimellisesti jokainen pointtisi viestissäsi on iha päätöntä paskapuhetta. Jos olisin yhtä lahjakas ajattelija niin saisin töistäni kenkää ilman nuhteettomuusseurantaakin 😁
 
Mtä tarkoitat että yleensä luvan myöntää tuomari tai syyttäjä?
Tarkoitatko Hollywoodin elokuvia?

Suomi on Suomi, eikä Hollywoodin elokuva, missä aina kysytään että: "onko teillä etsintälupa?".
Se tarkoittaa mitä siinä lukee. Kaikissa oikeusvaltiossa kouluja käynyt ihminen päättää onko ihmisten perusoikeuksien rikkominen perusteltua kussakin tapauksessa. Suomessa päätöksen tekee jeparit itse.
 
Pakkis sekoilee ja sain vielä notifikaatin vaikka olet ignoressa, joten vastataan. Toivottavasti ei enää jatkossa ilmoittele.

Mikähän tekstissäni kertoi MITÄÄN minun oletuksista, ellun kanoista, logiikasta tai piittaamattomuudesta? Kirjaimellisesti jokainen pointtisi viestissäsi on iha päätöntä paskapuhetta. Jos olisin yhtä lahjakas ajattelija niin saisin töistäni kenkää ilman nuhteettomuusseurantaakin 😁

Kirjoitit muunmuassa miten suposta kilauteltaisiin heti sinun työpaikallesi. Hieman harmittelevaan sävyyn myös mainitsit miten "isoveli" valvoo "töhöilyjäsi".

Kanna vastuusi töhöilyistäsi kuten muutkin.
 
Se tarkoittaa mitä siinä lukee. Kaikissa oikeusvaltiossa kouluja käynyt ihminen päättää onko ihmisten perusoikeuksien rikkominen perusteltua kussakin tapauksessa. Suomessa päätöksen tekee jeparit itse.
Mitä tuokin nyt tarkoittaa?
Suomessa poliisi ei tarvitse etsintälupaa.

Miten kouluja käynyt yksittäinen ihminen tähän liittyy?
 
Mitä tuokin nyt tarkoittaa?
Suomessa poliisi ei tarvitse etsintälupaa.

Miten kouluja käynyt yksittäinen ihminen tähän liittyy?
Huoh.
Suomi on muuten yksi niitä harvija maita missä poliisi voi myöntää itselleen luvan suorittaa etsinnän kodissa. Yleensä luvan myöntää tuomari tai syyttäjä.
Suomen laki:
"Myös poliisilaissa on säännös kotietsinnästä. Poliisilain mukaan poliisimiehellä on oikeus poliisitutkintaan noudettavan henkilön löytämiseksi toimittaa kotietsintä tai paikanetsintä siten kuin pakkokeinolaissa säädetään. Etsinnästä päättää päällystöön kuuluva poliisimies. Muu poliisimies voi ilman päällystöön kuuluvan poliisimiehen päätöstä toimittaa etsinnän silloin, kun sen välitön toimittaminen on asian kiireellisyyden vuoksi välttämätöntä."

Oikeusvaltioissa (Suomi ei ole tällainen) tuomari, tuomioistui tai edes syyttäjä antaa luvan kotietsinnälle. Edellä mainittuihin virkoihin päästäkseen täytyy olla älykäs ja käydä kouluja. Poliisiksi päästäkseen ei.
 
Back
Ylös Bottom