Huumausaineet, laillistaminen, kieltolaki, what?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Franss
  • Aloitettu Aloitettu
Mielestäni olen lukenut uutisen jossa naapurit oli ilmoittanut poliisille että naapurissa kasvatetaan pilveä. Sitten rouva oli naureskellen esitellyt konstaapeleille tomaattejaan vai mitälie olikaan. En sitten tiedä oliko tositarina. En tiedä mitä näyttöä kotietsintään vaaditaan, mutta puutarhaan varmaan saa käydä kurkkaamassa ilman lupia 🤔

Monet tarinat täälä eivät kovin tosia ole, kuten tuossa mietiskelet. Kunhan vain tukevat omaa agendaa laillistamisen puolesta.

Sama ilmiö näkyy noilla ryssä faneilla toisessa ketjussa.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mitä pahaa on kotietsinnässä, jos ei ole mitään salattavaa? Olettaen tietysti, että poliisi toimittaa tuon siististi ja asiallisesti. Sillähän helposti pääsee pois epäilystä.

Jos taasen on jotain poliiseilta salattavaa kotona, niin sehän ei ole poliisin ja järjestelmän vika 🤔
 
Mitä pahaa on kotietsinnässä, jos ei ole mitään salattavaa? Olettaen tietysti, että poliisi toimittaa tuon siististi ja asiallisesti. Sillähän helposti pääsee pois epäilystä.

Jos taasen on jotain poliiseilta salattavaa kotona, niin sehän ei ole poliisin ja järjestelmän vika 🤔
Jos poliisi tulisi minun oveni taakse tuolla asialla:
-videoisin koko tapahtuman, en avaisi ovea vaan hoitaisin asian ovipuhelimen kautta. Kaikkien paikalla olevien poliisien virkamerkin tiedot talteen.
-kysyisin mistä rikoksesta minua epäillään ja millä perusteella. En jaksa lukea ko. artikkelia, mutta kuulostaa kuulopuheelta joka ei ole peruste tehdä kotietsintää.
-jos poliisi vaatisi sisäänpääsyä edelleen, ilmoittaisin etten suostu tutkintaan mutta avaisin oven jos he artikuloisivat videolle uhkaavansa minua väkivallalla jos en suostuisi.
-tulisi etsintää tai ei, tekisin ainakin kantelun poliisille, ilmoituksen sisäiseen tutkintaan ja eduskunnan oikeusasiamiehelle, sekä rikoisilmoituksen jos poliisin teot täyttäsivät rikoksen tunnusemerkit.
-jos poliisi vaatisi minua tunnistautumaan, tekisin sen vain väkivallan uhan alla ja ilmoittaisin myös tämän. En vastaisi yhteenkään muuhun kysymykseen.
 
Monet tarinat täälä eivät kovin tosia ole, kuten tuossa mietiskelet. Kunhan vain tukevat omaa agendaa laillistamisen puolesta.

Sama ilmiö näkyy noilla ryssä faneilla toisessa ketjussa.
Kannattaa myös pyrkiä tunnistamaan, että mikä on kunkin tarinan kertojan taustalla oleva agenda, tai onko sellaista ollenkaan.

Esimerkiksi tuo mun kertoma ei liity laillistamiseen liittyvään keskusteluun mitenkään. En tue kannabiksen laillistamista, vaan näen sen erittäin ongelmallisena päihteenä.
 
Jos poliisi tulisi minun oveni taakse tuolla asialla:
-videoisin koko tapahtuman, en avaisi ovea vaan hoitaisin asian ovipuhelimen kautta. Kaikkien paikalla olevien poliisien virkamerkin tiedot talteen.
-kysyisin mistä rikoksesta minua epäillään ja millä perusteella. En jaksa lukea ko. artikkelia, mutta kuulostaa kuulopuheelta joka ei ole peruste tehdä kotietsintää.
-jos poliisi vaatisi sisäänpääsyä edelleen, ilmoittaisin etten suostu tutkintaan mutta avaisin oven jos he artikuloisivat videolle uhkaavansa minua väkivallalla jos en suostuisi.
-tulisi etsintää tai ei, tekisin ainakin kantelun poliisille, ilmoituksen sisäiseen tutkintaan ja eduskunnan oikeusasiamiehelle, sekä rikoisilmoituksen jos poliisin teot täyttäsivät rikoksen tunnusemerkit.
-jos poliisi vaatisi minua tunnistautumaan, tekisin sen vain väkivallan uhan alla ja ilmoittaisin myöstämän. En vastaisi yhteenkään muuhun kysymykseen.

No poliisi tekisi sen etsinnän ja istuisit sen ajan sitten putkassa.

Ja jos olisit syytön, niin tuollaisella käytöksellä näyttäisit muiden silmissä vähintäänkin idiootilta.
 
Kannattaa myös pyrkiä tunnistamaan, että mikä on kunkin tarinan kertojan taustalla oleva agenda, tai onko sellaista ollenkaan.

Esimerkiksi tuo mun kertoma ei liity laillistamiseen liittyvään keskusteluun mitenkään. En tue kannabiksen laillistamista, vaan näen sen erittäin ongelmallisena päihteenä.

En viitannut sinuun, vaan siihen mitä tässä ketjussa on käyty läpi kaikkiaan.
 
Mitä pahaa on kotietsinnässä, jos ei ole mitään salattavaa? Olettaen tietysti, että poliisi toimittaa tuon siististi ja asiallisesti. Sillähän helposti pääsee pois epäilystä.

Jos taasen on jotain poliiseilta salattavaa kotona, niin sehän ei ole poliisin ja järjestelmän vika 🤔
🤮 mulla on ainakin salattavaa. Kaikki mitä minun kämpässä on poliisilta (ja kaikilta muiltakin ketä en ole kutsunut kylään) salattavaa, mikäli heillä ei ole oikeuskäytäntöjemme mukaista perustetta kävellä sisään.
 
No poliisi tekisi sen etsinnän ja istuisit sen ajan sitten putkassa.

Ja jos olisit syytön, niin tuollaisella käytöksellä näyttäisit muiden silmissä vähintäänkin idiootilta.
Poliisi syyllistyisi laittomaan etsintään ja laittomaan pidätykseen. Jos "muilla" tarkoitat munattomia kolmesti injektoituja, olet varmasti oikeassa.

Hoidan muuten liikennepysäytykset nykyään samalla taktiikalla joita on kolme jo tullutkin tämän taktiikan otettuani käyttöön. Kaikki poliisit ovat toimineet oikeasuhtaisesti ja asiallisesti tilanteissa, joten pidän todennäköisempänä että Suomen poliisi ei kidnappaisi minua.

Minun ei tarvitse todistaa syyttömyyttäni eikä vastata verovarapalvelijoiden kysymyksiin jos minua ei perustellusti epäillä rikoksesta.
 
No poliisi tekisi sen etsinnän ja istuisit sen ajan sitten putkassa.

Ja jos olisit syytön, niin tuollaisella käytöksellä näyttäisit muiden silmissä vähintäänkin idiootilta.
Kertoisitko missä oma rajasi oikeuksiesi puolustamiselle menee? Sanot että antaisit poliisin loukata kotirauhaasi ja yksityisyyttäsi ilman laillista perustetta, mutta mihin et suostuisi? Vai teetkö ihan mitä vain näennöisauktoriteetti käskee?
 
Kertoisitko missä oma rajasi oikeuksiesi puolustamiselle menee? Sanot että antaisit poliisin loukata kotirauhaasi ja yksityisyyttäsi ilman laillista perustetta, mutta mihin et suostuisi? Vai teetkö ihan mitä vain näennöisauktoriteetti käskee?

En jaksa alkaa sun kaltaisten hihhulien kanssa keskustelemaan, en interwebsissä enkä sen ulkopuolella.

Pääset ignoreen muiden hippien jatkoksi.
 
🤮 mulla on ainakin salattavaa. Kaikki mitä minun kämpässä on poliisilta (ja kaikilta muiltakin ketä en ole kutsunut kylään) salattavaa, mikäli heillä ei ole oikeuskäytäntöjemme mukaista perustetta kävellä sisään.

Ei se poliisi kenenkään mökkiin kävele, ellei siihen ole jotain aihetta ilmennyt.

Sitä voi sitte protestoida aivan kuinka paljon tahansa, ne sen kotietsinnän tekee joko hyvällä tai pahalla. Aivan sama vaikka sulla ois 4k kamera toisessa kädessä ja Pasi Viheraho toisessa.
 
Ei se poliisi kenenkään mökkiin kävele, ellei siihen ole jotain aihetta ilmennyt.

Sitä voi sitte protestoida aivan kuinka paljon tahansa, ne sen kotietsinnän tekee joko hyvällä tai pahalla. Aivan sama vaikka sulla ois 4k kamera toisessa kädessä ja Pasi Viheraho toisessa.
Ootko Suntsu poliisi?
 
Ei se poliisi kenenkään mökkiin kävele, ellei siihen ole jotain aihetta ilmennyt.

Sitä voi sitte protestoida aivan kuinka paljon tahansa, ne sen kotietsinnän tekee joko hyvällä tai pahalla. Aivan sama vaikka sulla ois 4k kamera toisessa kädessä ja Pasi Viheraho toisessa.
Meni vissiin pointti ohi jälleen. Olet kyllä sen verran tunkkaisen oloinen keskustelija että pääset nyt mun ignoreen. Edes roopeli ei ole sillä listalla. Mietippä sitä 😁
 
Jankuti jankuti jankuti.

Uskon vahvasti, ettei Suomen poliisi tee laittomia kotitarkastuksia.

Toki jonkun serkunkumminottolapselle tietysti näin on käynyt.

Mielestäni tupakan ja alkoholin hinta pitäisi ainakin kaksinkertaistaa. Ravintoloille valomerkki puolen yön jälkeen. Narkeille pakkohoito, alaikäiset lapset heti huostaan. Viinatuottet keskikaljasta lähtien myyntiin vain Alkoon. Alkossa käytettävä henkilökohtaista viinakorttia, joka pitää anoa vuosittain. Sen ehkä saa, ehkä ei. Mieluummin ei.

Ehdottaisin myös narkeille pakkoehkäisyä: miehiltä piuhat poikki ja naisille ehkäisykapseli. Vai meneekö tämä nyt liian jyrkäksi?
 
Mitä pahaa on kotietsinnässä, jos ei ole mitään salattavaa? Olettaen tietysti, että poliisi toimittaa tuon siististi ja asiallisesti. Sillähän helposti pääsee pois epäilystä.

Jos taasen on jotain poliiseilta salattavaa kotona, niin sehän ei ole poliisin ja järjestelmän vika 🤔
Toi on tuo ikivanha juttu millä lähtee diktatuuri.

Eli: "voimmeko laittaa olohuoneeseenne valvontakameran?"

-"ette voi"

"miksi? Ettehän pussita amfetamiinia olohuoneessanne?"

-"en tietenkään"

"no sittenhän me voimme laittaa ne kamerat"
 
En jaksa alkaa sun kaltaisten hihhulien kanssa keskustelemaan, en interwebsissä enkä sen ulkopuolella.

Pääset ignoreen muiden hippien jatkoksi.
Useat pelkurit tekevät näin jos joku pyytää heitä kohtaamaan todellisuuden. Olet surkea mies, toivottavasti saat itsestäsi niskasta kiinni.
 
Suomi on muuten yksi niitä harvija maita missä poliisi voi myöntää itselleen luvan suorittaa etsinnän kodissa. Yleensä luvan myöntää tuomari tai syyttäjä.
 
Back
Ylös Bottom