Huumausaineet, laillistaminen, kieltolaki, what?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Franss
  • Aloitettu Aloitettu
Helsingissä vaikka Kalliossa tai Punavuoressa ei ole mitenkään tavatonta, että jengi polttaa avoimesti kadulla kävellessään keskellä päivää eikä sitä mitenkään noteerata. Ja tiettyjen puistojen läpi jos kävelee kesällä tyyliin kello kuuden jälkeen, niin aina siellä tuoksuu pilvi. Tälleen se on varmaan muuallakin ensin normalisoitunut ja erilaiset keksityt uhkakuvat väistyneet, kunnes lopulta laillistetaan.
Noinhan se pitäs ollakin. Sitten taas toisella kädellä pollarit tekee täsmäiskuja, joissa jakaa liukuhihnalla käyttörikospenaltia 🤦

Kyllä, niin kauon kun se on laitonta, niin seurauksia tulee. Oli ininän määrä kuinka suuri tahansa ja vaikka kuinka joku kokisi tulleensa kohdelluksi kaltoin, niin tämän maan lakia on rikottu ja seuraus tulee mikä siitä on määrätty.

Onhan se noinkin, mutta resurssien tuhlaus pilvenpolttelijoiden perään ei ole järin fiksua.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Seuraukset ovat vaan ihan erilaiset riippuen yhteikunnallisesta asemasta ja uravalinnasta. Keskivertoduunarille, opiskelijalle, pummille, jne aivan sama jos saat merkinnän. Ei ketään kiinnosta. Monissa ammateissa sitten taas käytännössä ura/elämä vituiks, eli rangaistus on helposti kovempi kuin sille perusduunarille tuomio vaikka pahoinpitelystä, seksuaalisesta ahdistelusta tai pahemmastakin.

Ei ne seuraukset ole erillaiset kenellekkään, vaan samat kaikille.

Onhan se noinkin, mutta resurssien tuhlaus pilvenpolttelijoiden perään ei ole järin fiksua.

Hyvin vähän nykyään pilvenpolttajia ihan jahtaamalla jahdataan, toisin on ollut aikoinaan.

Yleensä narahtavat jonkin rutiini jutun tms. satunnaisen tarkastuksen kyljessä.

Jotainhan se on selitettävä työpaikalla kun poliisit saa kiinni ja kortti lähtee. En lähtisi itsekerrottua viattomuuden vakuuttelua liikaa uskomaan, varsinkin jos kuulostaa uskomattomalta. Varmasti ollut muutakin taustalla ja jotain veressä.
Voi nyt vittu sentään. Et sinä selkeästi tiedä nyt näistä asioista yhtään mitään, mutta pakko silti päteä niin kuin jokaisen muunkin aiheen tai asian kohdalla. Ei hänen mitään tarvinnut työpaikalla selitellä, kun töihin nyt pääsi muutenkin kuin omalla autolla. Sulla tuntuu olevan jotain ylivertaisuusvinomaa, kun et kykene uskomaan, ettet selkeästi aiheesta juuri mitään tiedä. Itselle on työn puolesta on tullut useita samantyylistä asiakas-keissejä, joissa hoitoonohjaus on tuntunut hyvin turhauttavalta, kun asiakkaalla ei tunnu olevan varsinaista päihdeongelmaa.

Tämä on kyllä hämmästyttävää huomioiden se, kuinka vaikeaa huumeista eroon haluavan on saada itsensä säännölliseen terveydenhuoltoon ja seurantaan, koska päihdehoitopuolella on pienet resurssit tarpeeseen nähden...
Oliko tämä sarkasmia vai oikeaa ihmettelyä? Jos jälkimmäistä, niin olen täysin samaa mieltä. Todella huonoa resurssien käyttöä 👎

Häh, etkö ymmärtänyt mitä kirjoitin vai olinko mielestäsi väärässä? Etsä viitsitsä tarkentaa.

En tosiaan ymmärrä, että eri asemassa oleville tulisi jakaa erillaisia rangaistuksia. Itse kuulun tuohon luokkaan joka kärsisi "kovemman" eli saman rangaistuksen, mutta koska nautin luottamusta asemassani, niin se nyt näyttäytyy sitten "kovempana".

Nautit luottamusta, olet sen arvoinen ja noudatat lakia. Olet pultsari niin ei sulta paljoa vaadita, rapsut saat silti.

Vittu mitä paskaa.
Kyllähän sivistysvaltiossa kuuluisi lakeja ja määräyksiä noudattaa. Se on taasen eri asia onko kaikki lait ja määräykset ajantasaisia tms.

Jos kaikki valinta annettaisiin täysin kansalle, niin melkoinen kaaos tulisi. Sikäli mukavaa, että jokainen, jota lait ja määräykset ei miellytä, voi muuttaa maahan jossa on itseä miellyttävää toimintaa.

Voi nyt vittu sentään. Et sinä selkeästi tiedä nyt näistä asioista yhtään mitään, mutta pakko silti päteä niin kuin jokaisen muunkin aiheen tai asian kohdalla. Ei hänen mitään tarvinnut työpaikalla selitellä, kun töihin nyt pääsi muutenkin kuin omalla autolla. Sulla tuntuu olevan jotain ylivertaisuusvinomaa, kun et kykene uskomaan, ettet selkeästi aiheesta juuri mitään tiedä. Itselle on työn puolesta on tullut useita samantyylistä asiakas-keissejä, joissa hoitoonohjaus on tuntunut hyvin turhauttavalta, kun asiakkaalla ei tunnu olevan varsinaista päihdeongelmaa.

Ota nyt ihan rauhallisesti, itse haluat olla joku orsakkeli tässä aiheessa etkä kestä kritiikkiä tähän tarinaan. Tarinasi on kuitenkin melko uskomaton ja epämääräinen etkä halua sitä avata. Jos asia on noin ja sai tuon penaltyn ja hoidot mitä sai istuttamalla kaksi kasvia takapihalle niin juu onhan se järjetöntä. Vähän sama kuin veisi kossupullon takapihalle ja kortti lähtee siitäkin ja päihdehoitoon.

Viimeksi muokattu:
Seuraukset ovat vaan ihan erilaiset riippuen yhteikunnallisesta asemasta ja uravalinnasta. Keskivertoduunarille, opiskelijalle, pummille, jne aivan sama jos saat merkinnän. Ei ketään kiinnosta. Monissa ammateissa sitten taas käytännössä ura/elämä vituiks, eli rangaistus on helposti kovempi kuin sille perusduunarille tuomio vaikka pahoinpitelystä, seksuaalisesta ahdistelusta tai pahemmastakin.
Jos on ura ja elämä kunnossa ja tietää tekevänsä jotakin laitonta, josta on seuraamuksia, niin eikö se ole omaa tyhmyyttä, jos niin tekee? Toki voi se olla riippuvuuttakin, kun ei pysty olemaan käyttämättä päihdettä, jonka käytöstä on seuraamuksia...

En tosiaan ymmärrä, että eri asemassa oleville tulisi jakaa erillaisia rangaistuksia. Itse kuulun tuohon luokkaan joka kärsisi "kovemman" eli saman rangaistuksen, mutta koska nautin luottamusta asemassani, niin se nyt näyttäytyy sitten "kovempana".

Nautit luottamusta, olet sen arvoinen ja noudatat lakia. Olet pultsari niin ei sulta paljoa vaadita, rapsut saat silti.
Onhan se noinkin. Mutta sitten vaikka kaupan kassa, rakennustyömies, opettaja... ei väliä merkinnällä ja kaikki tärkeitä töitä. Itseasiassa varmaan ei lääkärillekään väliä. Sitten toisella alalla automaattisesti ura törmää seinään jos narahtaisi pössyttelystä. Tässäpä yksi syy miksi dekriminalisoisin käytön. Sitten samalla ministereilläkin saa olla vakavampiakin tuomioita.

Ota nyt ihan rauhallisesti, itse haluat joku orsakkeli tässä aiheessa etkä kestä kritiikkiä tähän tarinaan. Tarinasi on kuitenkin melko uskomaton ja epämääräinen etkä halua sitä avata. Jos asia on noin ja sai tuon penaltyn ja hoidot mitä sai istuttamalla kaksi kasvia takapihalle niin juu onhan se järjetöntä. Vähän sama kuin veisi kossupullon takapihalle ja kortti lähtee siitäkin ja päihdehoitoon.
Kestän kritiikkiä, mutta se nyt on tässä tilanteessa hyvin pitkälti sama kuin valehtelijaksi väittäminen, ja siitä mulla meneekin hermo. Kyseessä on siis mun paras ystävä, eikä mikään naapurin puolituttu, ja asiaa on aikanaan ihmetelty ja pohdittu siinä määrin, että tiedän kyllä tilanteen taustat.

Mulla ei ole mitään tarvetta eikä etenkään halua keksiä tai värittää tällaista stooria, sillä pidän esim.kannabiksen vähän laajempaa kasvattelua muuhun kuin omaan käyttöön jo vakavana rikoksena, enkä vähättelisi seurauksia esim.sen asian kohdalla.

Toki voi se olla riippuvuuttakin, kun ei pysty olemaan käyttämättä päihdettä, jonka käytöstä on seuraamuksia...

No mutta moni nisti ja alkkishan pystyy ihan milloin vaan lopettamaan käytön, kunhan itse niin haluaa! Homma täydellisesti hallinnassa, ei mitään ongelmaa, ihan vaan viihteeksi ja rentoutukseen sillai kevyesti ja harkiten otetaan 🍻

Kestän kritiikkiä, mutta se nyt on tässä tilanteessa hyvin pitkälti sama kuin valehtelijaksi väittäminen, ja siitä mulla meneekin hermo. Kyseessä on siis mun paras ystävä, eikä mikään naapurin puolituttu, ja asiaa on aikanaan ihmetelty ja pohdittu siinä määrin, että tiedän kyllä tilanteen taustat.

Mulla ei ole mitään tarvetta eikä etenkään halua keksiä tai värittää tällaista stooria, sillä pidän esim.kannabiksen vähän laajempaa kasvattelua muuhun kuin omaan käyttöön jo vakavana rikoksena, enkä vähättelisi seurauksia esim.sen asian kohdalla.

No joo en sinua, vaan epäilin kaverisi kertomaa. Luulin että joku työkaveri. Mutta ok sorry uskotaan, en vänkää enempää.

Oliko tämä sarkasmia vai oikeaa ihmettelyä? Jos jälkimmäistä, niin olen täysin samaa mieltä. Todella huonoa resurssien käyttöä 👎

Sekä että.
Kaikelta tältä olisi toki välttynyt, jos pihamaalla olisi kasvanut pelkkää pelargoniaa. Toivottavasti terveydenhuollon interventiosta oli se hyöty, että tuttavasi kykeni lopettamaan kannabiksen kanssa puuhastelun. Ymmärrän, jos et halua yksityiskohtaisemmin kirjoittaa toisen asioista, mutta kun ei se poliisi tule ihan vaan ohikulkumatkalla kenenkään puutarhaa tutkimaan, joten juttu täysin viattomasta kärsijästä ei mene nyt itselleni läpi 🤷‍♀️

Mielestäni olen lukenut uutisen jossa naapurit oli ilmoittanut poliisille että naapurissa kasvatetaan pilveä. Sitten rouva oli naureskellen esitellyt konstaapeleille tomaattejaan vai mitälie olikaan. En sitten tiedä oliko tositarina. En tiedä mitä näyttöä kotietsintään vaaditaan, mutta puutarhaan varmaan saa käydä kurkkaamassa ilman lupia 🤔

No niin, kaikkihan me siis tiedämme että ketään ei tahdonvastaisesti määrätä mihinkään pakkohoitoon huumerikoksen seurauksena, mutta jos haluaa välttyä/lieventää rangaistustaan, voi suostua omaehtoisesti hoitoonohjaukseen. Sellaiseen sitoutumalla voi selvitä rangaistuksen suhteen vähemmällä. Toki jos on sitä mieltä että vaikka se terveydenhuoltokontakti on pahempi rangaistus, niin ehkä sitten mieluummin se laimentamaton tuomio.

Kertauksen vuoksi = hoitoonohjaus ei ole se tuomio.

Sekä että.
Kaikelta tältä olisi toki välttynyt, jos pihamaalla olisi kasvanut pelkkää pelargoniaa. Toivottavasti terveydenhuollon interventiosta oli se hyöty, että tuttavasi kykeni lopettamaan kannabiksen kanssa puuhastelun. Ymmärrän, jos et halua yksityiskohtaisemmin kirjoittaa toisen asioista, mutta kun ei se poliisi tule ihan vaan ohikulkumatkalla kenenkään puutarhaa tutkimaan, joten juttu täysin viattomasta kärsijästä ei mene nyt itselleni läpi 🤷‍♀️
Ei ollut oma puutarha, vaan sellainen alue, jonne poliisilla sattui huonon tuurin seurauksena olemaan täysin ystävääni liittymättömistä syistä aivan muuta kuin kannabiksen kasvatukseen tai huumausaineisiin liittyvää asiaa, mutta löydetyt kasvit oli kuitenkin tietyistä syistä yhdistettävissä ystävääni. Mutta joo, jos ei nyt mielikuvitus riitä ymmärtämään, miten tällaisia tilanteita voi syntyä, niin ei jaksa enempää vakuutella 🙄

No niin, kaikkihan me siis tiedämme että ketään ei tahdonvastaisesti määrätä mihinkään pakkohoitoon huumerikoksen seurauksena, mutta jos haluaa välttyä/lieventää rangaistustaan, voi suostua omaehtoisesti hoitoonohjaukseen. Sellaiseen sitoutumalla voi selvitä rangaistuksen suhteen vähemmällä. Toki jos on sitä mieltä että vaikka se terveydenhuoltokontakti on pahempi rangaistus, niin ehkä sitten mieluummin se laimentamaton tuomio.

Kertauksen vuoksi = hoitoonohjaus ei ole se tuomio.

Monelle hoitoonohjaus on suuri rangaistus, se kertoo sitten taas omaa kieltään itse henkilöstä ja hänen ongelmista.

Normaalistihan voisi olla tyytyväinen, että saisi mahdollisuuden pienentää rangaistustaan jollain tavalla.

Eikö se pilven kasvatus ole rikos, jota epäillessä saa vapaasti kävellä sisään...
Mielestäni olen lukenut uutisen jossa naapurit oli ilmoittanut poliisille että naapurissa kasvatetaan pilveä. Sitten rouva oli naureskellen esitellyt konstaapeleille tomaattejaan vai mitälie olikaan. En sitten tiedä oliko tositarina. En tiedä mitä näyttöä kotietsintään vaaditaan, mutta puutarhaan varmaan saa käydä kurkkaamassa ilman lupia 🤔
Poliisi ei tässä maassa kyllä tarvitse lupia mihinkään ja vaikka laittomuuksia tekisi ei siitä mitään seurauksia ole.

Onhan meillä tämä viherpeukku case

Missä ajettiin firma konkkaan ja ratsattiin asiakaslistan chilipäitä. No problem sanoi oikeus.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom