Huonosti muodostuneet vatsalihakset?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja FinK
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Eli ongelmana on epäsymmetriset vatsalihakset. :( Vasemman puoleiset lihakset ovat kehittyneet kohtalaisen hyvin, mutta oikealla puolella lihakset ovat selvästi ylempänä. Kaksi ylintä lihasta ovat kuin sulautuneet yhteen.

Kuten tuosta alempana olevasta kuvasta näkyy, harjoittelua on takana vasta pari-kolme kuukautta. "Treenaan" siis kotona, vatsalihasliikkeenä käytän istumaannousua paino rinnan päällä tai niskan takana. Olenkohan onnistunut jotenkin ryssimään vatsalihasliikettä tehdessä vai onko tuo joku ruumiinrakenteessa oleva vika? Mitä olette mieltä, mitenhän tuota voisi yrittää korjata?

http://kotinetti.suomi.net/ham.laurila/vatsa.jpg

(tuo epäsymmetrisyys on paljon pahempi luonnossa kuin tuossa kuvassa :( )

Tuo kuva on kyllä vähän huono ja itseasiassa minusta nuo eivät näyttäneet yhtään epäsymmetrisiltä. Ehkä olisi pitänyt töllöttää tarkemmin.

Voisikohan olla, että teet huomaamattasi hieman vinosti vaikkapa istumaannousua, jolloin toinen puoli joutuisi rankempaan ruoskaukseen? Muuta en kyllä ainakaan minä keksi.

Eiköhän tuo ole ihan yksilöllistä, harvalla varmaan ihan linjassa lihakset menee jos vatupassilla ja viivottimella lähetään mittailemaan. Tsemppiä vaan treeneihin :kippis1:
:evil: ilme naamassa :thumbs:

Ok, kiitoksia vastauksista. :) Pitää varmuuden vuoksi tehdä nuo vatsalihasliikkeet tästä lähtien oikein ajatuksen kanssa jos tuo sattuisi johtumaan vahingossa vinosti tehdystä liikkeestä.

Fink, vatsalihasten muoto on geneettisesti määräytyvää, etkä siihen voi millään lailla itse vaikuttaa. Itsekin huomasin ensimmäistä kertaa, kun pudotin rasvat alas, että ihan päin vittuahan ne on, epäsymmetriset; vasemmalla puolella ylin on tuskin puolet oikeanpuoleisen koosta. Sille ei mahda mitään. Pitää vaan opetella elämään homman kanssa. Treenaamisesta tuo ei johdu missään nimessä.

Ja olisit tyytyväinen, koska moni ei ylipäätään NÄE omiaan koskaan:thumbs:

Huoh, no eiköhän se nyt oo kuule ihan luonnollista että toisen puolen lihakset on "ylempänä". Niin on itellänikin ja tuskinpa vaan voit siihen mitään vaikuttaa... (Haluatko edes)... Ja kun sanoit että ylimmät lihakset ovat kuin sulautuneet yhteen, tottakai kun et ole tuon enempää vielä kerennyt treenaamaan. Perisuomalaisella Pertillähän on koko kaljamaha sulautunut yhteen. Joten intoa treeneihin vaan ja totta AK-47, harva edes näkee koskaan omiaan :D

Onko muilla samaa "ongelmaa", että ylimmät vatsalihakset ovat aivan naurettavan pienet? Siis aivan tajuttoman pienet verrattuna neljään alimpaan.

Mulla on neljä alinta ihan hyvät, mutta 2 ylintä ovat aivan olemattomat. :confused:

Sinäänsä sillä ei ole mulle mitään väliä, vaikka näkyisikin pelkkä 4-pack kunnolla, koska se jo näyttää ihan hyvältä. :zzzz:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Hyvin mahdollista tuossa 4-pack ilmiössä (eli ylin rivi ei näy, niikun sanoitte) saattaa olla että vatsalihasten treenaus ei ole ollut tarpeeksi "monipuolista". Täytyyhän muistaa että vatsalihakset koostuvat 3 osasta eli sileät, suorat ja vinot eikä suinkaan pelkkää yhtä ja samaa liikettä hinkkaamalla päästä parhaaseen mahdolliseen tulokseen. Sanotaan että vaikea on uskoa että olisi kysymys mistään mitä ei voisi treenaamalla muuttaa, poikkeuksia varmaankin on yhtä monia kuin lottomiljonäärejä lauantai-iltaisin. Jos väärässä olen niin joku konkari saa mielellään valistaa, tämä on minun käsitykseni asiasta.

Originally posted by RoMuLuu
Hyvin mahdollista tuossa 4-pack ilmiössä (eli ylin rivi ei näy, niikun sanoitte) saattaa olla että vatsalihasten treenaus ei ole ollut tarpeeksi "monipuolista". Täytyyhän muistaa että vatsalihakset koostuvat 3 osasta eli sileät, suorat ja vinot eikä suinkaan pelkkää yhtä ja samaa liikettä hinkkaamalla päästä parhaaseen mahdolliseen tulokseen. Sanotaan että vaikea on uskoa että olisi kysymys mistään mitä ei voisi treenaamalla muuttaa, poikkeuksia varmaankin on yhtä monia kuin lottomiljonäärejä lauantai-iltaisin. Jos väärässä olen niin joku konkari saa mielellään valistaa, tämä on minun käsitykseni asiasta.

Monipuolisuus on kyllä valttia, tai sitten oikeaan asiaan keskittyminen.

Sikspäkki on nimenomaan suora vatsalihas (musculus rectus abdominis). Kolot sen osien välillä ovat sidekudosta. Kyllä absien malli on geneettisesti määräytynyt samoin kuin vaikka hauiksen pituus, eikä siihen oikein voi vaikuttaa. Jos yläosa on heikosti kehittynyt, syynä voi olla yksipuoliset lonkkaa koukistavat liikkeet ja vatsan rutistusta tuottavien liikkeiden puute. Lihasmassan osalta vasemman ja oikean puolen ero voi teoriassa johtua tietynlaisesta treenistä. Mallin/muodon osalta ero on, kuten sanottua, synnynnäinen.

Jos jotain auktoriteettiä kaipaatte, viittaan Gray's Anatomyyn kyseisen lihaksen kohdalla: "These intersections ["kolot"] pass transversely or obliquely across the muscle in a zigzag course", eli ei symmetrisesti, vaan siksakkia. Tyytykää siihen.

en uskonut että elämä voi olla helppoa ennekuin luin tämän topicin.

Eli ongelmana on epäsymmetriset vatsalihakset.
Onko muilla samaa "ongelmaa", että ylimmät vatsalihakset ovat aivan naurettavan pienet?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom