Huono-olo treenin aikana

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Mistähän johtuu, kun mulle tulee suht usein treenaamisen aikana huono-olo. Kylmähiki ja huippaa, eikä treenaamisesta meinaa tulla mitään. Tämä liittyy nimenomaan painoilla treenaamiseen, ei aerobiseen liikuntaan. Syömiseen ei liity. Ihan sama onko syömisestä aikaa tunti vai viisi. Tänäänkin söin aamulla puuro aamiaisen ja puolenpäivän aikaan kotijuustosalaattia. Sitten kahden aikaan treenasin ja ei meinannut tulla mitään. Juonut olen ihan tarpeeksi.

Yhden yhtäläisyyden olen huomannut: Jos alla on kunnon lämmittely, esim puolen tunnin pyörälenkki tai hölkkä ei huonoaoloa tule, mutta perus 10 minuutin kuntopyörällä polkemisen tai crosstrainerilla lämmittelyn jälkeen lähes poikkeuksetta.

Olen nuori nainen ja treenaan säännöllisen epäsäännöllisesti en siis ole mikään himo urheilija, enkä mitään kamalia painoilla. Perus kiinteytymis treeniä.

Viimeaikoina punttitreeniä on ollut enemmän ja aerobista voiko johtua siitä?

Kurjaa, kun raahauduin salille, eikä treenistä tullu mitään, kun heti nousee kylmä hiki ja huippa ja voimat katoo.

Tuli vielä mieleen, että kävin verta luovuttamassa joku viikko sitten ja siitä seurannut huono ja heikko olo ei meinannut kadota millään. Kolmepäivää luovutuksen jälkeenkään en pystynyt oikein mitää tekemään. Hemoglobiinini on kuitenkin ihan ok. 142

..kun heti nousee kylmä hiki ja huippa ja voimat katoo.

Ah, ja tuohon kun vielä lisätään tunne "oksennanko nyt vai heti" niin siinä vaiheessa tiedän meni salikassille ja otan hedelmäsokeria pari nappia, istahdan pariksi minuutiksi, ja taas maistuu meno.
Ja samma vamma täälläkin, eli tuo turkasen p**ka olo tulee punteilla, ei aerobisessa.

Noin siis minulla, en tiedä onko tuo sinun vaivasi verensokerin heittelyä, mutta kannattaa kokeilla (hedelmä)sokeria. Noin ensiapuna.

Mulla joskus verensokerit laskee niin alas et tulee huono olo. Veikkaan että johtuu juurikin siitä. Suosittelen kokeilee tuota edellä mainittua kikkaa jonku aikaa ja kato auttaako.

Ah, ja tuohon kun vielä lisätään tunne "oksennanko nyt vai heti" niin siinä vaiheessa tiedän meni salikassille ja otan hedelmäsokeria pari nappia, istahdan pariksi minuutiksi, ja taas maistuu meno.
Ja samma vamma täälläkin, eli tuo turkasen p**ka olo tulee punteilla, ei aerobisessa.

Noin siis minulla, en tiedä onko tuo sinun vaivasi verensokerin heittelyä, mutta kannattaa kokeilla (hedelmä)sokeria. Noin ensiapuna.

Mistäs tuota hedelmäsokeria sais nappeina,itte kanssa joutunut jättää treenit kesken kun on huipannut ja oksettanut,vois koittaa jos tuo hedelmäsokeri auttas.

Itsellä tänään jalkatreenin jälkeen tuli ihan vitun paha olo, en tiedä miksi aina kun jalkoja tekee kuten kyykky ja prässi niin tulee se huono olo..

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Juotko paljon vettä treenin aikana? Jos vettä tulee litkittyä yli puolitoista litraa, saattaa pahoinvointi johtua juomisesta. Liika veden juominen on haitallisempaa kuin liian vähäinen juominen (kun puhutaan treenaamisesta eikä autiomaassa selviytymisestä).

Olen huomannut, että mitä monimutkaisempi liike, sen pahempi olo. Kovan tempaus/työntö treenin aikana kyllä joskus melkein oksentaa. Varsinkin jos juo paljon kahvia juuri ennen olympianostoja... Ei todellakaan ole kaunis näky.

Kannattaa syödä hieman hiilareita tuntia-kahta ennen treeniä ja treenin aikana juoda esim. Gatoradea, IsoTonicia tai vastaavaa pienen hiilihydraattimäärän sis. urheilujuomaa.

Lisäksi maitohapot tekee huonon olon, kun ne lihaksista vapautuvat elimistöön. Omalla kohdalla jalkapäivinä, tai selkäpäivänä kun on isommat lihakset kyseessä tuppaa lopputreenistä tulemaan kylmä hiki pintaan ja heikottaa. Tohon auttaa ainakin hieman pidemmät tauot sarjojen välillä.

Hyvä tietää että tätä on muillakin, luulin jo olevani ihan friikki kun yhtenä päivänä pyörryttää, toisena palelee ja satunnaisesti oksettaa. :D
Pitäis ilmeisesti opetella syömään jotain kokonaisia sikoja eikä naisellisesti pieniä annoksia.

Aikanaan pidin ensiapuna mukana Siripiri-hedelmäsokerinappeja. Kaipa niitä yhäkin saa ihan normikaupasta..?
Meikäläisellä samoin jos aloitan esim prässillä, niin meinaa taju lähteä suht nopsaan. Siispä nykyisin jalkapäivinä aloitan kyykyillä, sitten vasta prässi. Veren sokerin heittelyt mullakin syynä näihin.
Tosin sit joskus vaan tekee niin täysillä ja loppuun asti, että meinaa oksentaa - mutta siitä en oo ihan niin pahoillani :-)

Joka lauantain jalkatreenissä on laatta hyvin lähellä ollut.. eilen hyvin lähellä :D 3x kyykky, 2x sjmv, 2x askelkyykky, 2x etureisiojennus, 2x pohkeet ja vatsat 3x voimapyörällä. Kolmen ekan liikkeen jälkeen oon ihan kuollut jo. Ja treenin jälkeen hädin tuskin pystyy kävelemään takaisin kotiin ja päätäkin jomottaa. :D

Joka lauantain jalkatreenissä on laatta hyvin lähellä ollut.. eilen hyvin lähellä :D 3x kyykky, 2x sjmv, 2x askelkyykky, 2x etureisiojennus, 2x pohkeet ja vatsat 3x voimapyörällä. Kolmen ekan liikkeen jälkeen oon ihan kuollut jo. Ja treenin jälkeen hädin tuskin pystyy kävelemään takaisin kotiin ja päätäkin jomottaa. :D
Kannattais varmaan muuttaa treenejä/ruokailuja, jos tuolla tavalla joka kerta tapahtuu. Mäkin oon tehnyt kyykyn pitkät sarjat viimeiseksi, koska niiden jälkeen usein hiukan heikko olo. Ei nyt lähelläkään laattaamista sentään, mutta haittaa varmasti kuitenkin seuraavia liikkeitä. Ei se huono olo mikään itse tarkoitus ole.

Näyttää muuten aikas rankalta jalkapäivältä! Tarvii varmaan kokeilla.:evil:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom