Huono olo treenatessa...

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Vois tähän kirjoittaa itekki ku meinaa olla samoja oireita. Esim. tänään nousin n.8.30 ylös ja heti treeniboosteri (craze) naamaan ja sit proteiinidrinksu (star nutrition) ja vielä vettä muutama desi. Salilla jotain 9.20 ja aloitin lämmittelyn kuntopyörällä (n.5-10min), että sai hien pintaan. Sit kyykky 5x5, penkki tangolla 5x5, pystypunnerrus kp 4x8, ranskalainen punnerrus 3x8 ja tämän jälkeen vielä ajattelin vetää etureidet loppuun reidenojentalaitteessa. Tämän jälkeen olin valkoinen kuin lakana ja meinas laatta lentää. Treenaan 4krt viikossa ja vähintään 2krt näistä, niin aina huono olo.
Helpottaa vähän kun pääsee kotiin ja monesti otan vähän mehua lasin pohjalle ja makoilen, niin menee pahoinvointi ohi. Sit teen kotona vatsat, eikä mitään ongelmia enää.
Ai niin, tuossa pari viestiä ylempänä kiellettiin juomasta paljon vettä salilla (mulla menee helposti litra tunnin aikana)...voiko tämä vaikuttaa?
Treenin aikan tulee proteiinin makuisia röyhtäyksiä ja muutenkin röyhtäyttää todella paljon siellä...johtuuko pahasta olosta vai mistä, en osaa sanoa.

Ajattelin huomenna kokeilla ihan vaan treeniboosteri tyhjään vatsaan, vettä ja sit salille.

Se miksi en syö ennen salia, johtuu siitä, että treenaan heti herättyäni (työpäivinä se tarkoittaa iltapäivää)

Vois tähän kirjoittaa itekki ku meinaa olla samoja oireita. Esim. tänään nousin n.8.30 ylös ja heti treeniboosteri (craze) naamaan ja sit proteiinidrinksu (star nutrition) ja vielä vettä muutama desi. Salilla jotain 9.20 ja aloitin lämmittelyn kuntopyörällä (n.5-10min), että sai hien pintaan. Sit kyykky 5x5, penkki tangolla 5x5, pystypunnerrus kp 4x8, ranskalainen punnerrus 3x8 ja tämän jälkeen vielä ajattelin vetää etureidet loppuun reidenojentalaitteessa. Tämän jälkeen olin valkoinen kuin lakana ja meinas laatta lentää. Treenaan 4krt viikossa ja vähintään 2krt näistä, niin aina huono olo.
Helpottaa vähän kun pääsee kotiin ja monesti otan vähän mehua lasin pohjalle ja makoilen, niin menee pahoinvointi ohi. Sit teen kotona vatsat, eikä mitään ongelmia enää.
Ai niin, tuossa pari viestiä ylempänä kiellettiin juomasta paljon vettä salilla (mulla menee helposti litra tunnin aikana)...voiko tämä vaikuttaa?
Treenin aikan tulee proteiinin makuisia röyhtäyksiä ja muutenkin röyhtäyttää todella paljon siellä...johtuuko pahasta olosta vai mistä, en osaa sanoa.

Ajattelin huomenna kokeilla ihan vaan treeniboosteri tyhjään vatsaan, vettä ja sit salille.

Se miksi en syö ennen salia, johtuu siitä, että treenaan heti herättyäni (työpäivinä se tarkoittaa iltapäivää)

Nyt on mennyt jo hyvän aikaa ettei oo tullut enää huono olo. Heti herättyä banaani, lasi maitoa (proteiinia), puoli litraa vettä ja treeniboosteri. Sitte 30-45min sen jälkeen salilla ja hyvin jaksaa. En oo enää vettä juonut treenin aikana niin paljoa. On muuten paljon mukavampaa treenata ku ei aina tuu huono olo!

Huonoa oloa tulee täälläkin, kerran jopa oksennettu vessassa treenin aikana. Itellä tuntuu että se huono olo tulee siitä kun treenatessa tulee älyttömän kuuma ja vetää liian tiuhaan tahtiin. Nykyään kun/jos mulle tulee huono olo treenatessa niin heti pidän 5-10min tauon. Se on yleensä riittäny mulle.

Omat treenit paranivat (ei heikkoa oloa/laatoituksen halua, enemmän energiaa) kun annoin ennen harjoitusta tankattavan aterian sulattautua täysin/pidemmälle sekä vaihtamalla aterian nopeahkot hiilarit hitaiksi. Ups, tämä olikin pakkiksen foorumi. Heikotus johtuikin tietysti siitä, että "treenasin niin kovaa" :rolleyes:.

Moro..

Aloitan nyt tästä aiheesta oman ketjun, kun en oikein saanu entisiä keskusteluja selaamalla valaistusta asiaan.. Aiheena siis huono olo, joka tulee nykyään lähes joka treeni kerralla n.puolen tunnin treenin jälkeen, yleensä tulee oksettava olo ja on pakko keskeyttää treeni. Oireilu alkoi jo viime syksynä ja on koko ajan menny pahempaan päin, välillä oli ehkä kuukauden verran vähä parempana mut salista ei tule mitään, elämän ilo jo ihan hukassa..Joskus ruokailun jälkeen voi olla hieman närästystä, mut ei pahana ja töissä saa olla ihan normaalisti,vaikka teen raskasta työtä. Mut heti salilla, siellä se paska olo iskee, mut ei sit esim. lenkillä.. Käyn nykyään töiden jälkeen salilla, n.4h syönnin jälkeen. Ennen kävin illalla, n.2-3h syönnin jälkeen, mut ei vaikutusta asiaan, huono olo iskee aina.. Lääkärissäkin olen käynyt useaan otteeseen, mutta ei niitä vaan kiinnosta, vähä jotain aina tutkivat, antavat vähä pillereitä ja pihalle, sit taas kuukaudex jonoon jos haluaa takas kuulemaan samoja tyhjiä vastauksia.. Arvelin koettaa jos täältä löytys kohtalotoveri joka tietäs valaista asiaa, muuten seuraava vaihtoehto lienee täydellinen konkurssi eli yksityislääkärille meno.
En tiedä onko asiaan vaikutusta, mut pari vuotta sitten lopetin polttamisen, aloin harrastamaan reilusti enemmän aerobista liikuntaa ja syödä "terveellisemmin", tämänkö siitä saa ku yrittää elää terveellisesti ja päästä hyvään kuntoon!?
Salilla olen käynyt aktiivisesti reilut viisi vuotta.
Kiitti jos joku viitsii heittää ideoita olon parantamiseen.
Moro!

Tää on jo vanha ketju. Pakko silti yrittää kysyä, että ootko löytäny syyn vaivoilles tässä reilun kymmenen vuoden aikana? Sun oirekuva ja historia tupakoinnin lopettamisineen on täsmälleen samaa settiä, mistä minä oon kärsiny pari vuotta. Koko ukko on kohta tutkittu joka paikasta ja refluksi leikkauskin on tehty, mutta vaiva on ja pysyy.

Moro!

Tää on jo vanha ketju. Pakko silti yrittää kysyä, että ootko löytäny syyn vaivoilles tässä reilun kymmenen vuoden aikana? Sun oirekuva ja historia tupakoinnin lopettamisineen on täsmälleen samaa settiä, mistä minä oon kärsiny pari vuotta. Koko ukko on kohta tutkittu joka paikasta ja refluksi leikkauskin on tehty, mutta vaiva on ja pysyy.
Voi olla ettei vastaa.liekkö kuoli.
Ookkohan seuraava kun samat oireet?
gymholic
Liittynyt 31.3.2011
Last see 8.4.2011

Suositut

Back
Ylös Bottom