Huono olo treenatessa...

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mulla tulee ihan hirveä olo käytännössä aina, kun vedän mavessa tai kyykyssä itseni ihan piippuun. Varsinkin mavessa tämä onnistuu liiankin helposti.

Muita liikkeitä saa pää märkänä tehdä eikä mitään. Aerobisessa ei myöskään tule paha olo.

Eikö ihan raaka lihasteho watteina sekunnissa ole suurimmillaan mavessa ja kyykyssä? Niissä on isot lihakset töissä, ja rautaakin nousee paljon. Onko selityksenä maitohapon kertymisen sijaan maitohapon äkillinen tulvahdus, kun sarjan jälkeen lihas pumppaa laktaatin verenkiertoon?

Ruokapuolella tuntuisi olevan jotain vikaa. Miksi juot litran vettä aamulla? Nestettä kannattaa juoda vähän tasaisemmin päivän aikaan. Toinen mihin kiinnitti heti huomiota on proteiinin vähäinen määrä. Leivän ja varsinkin makkaran mussuttaminen on aika väärin.

Eikö ihan raaka lihasteho watteina sekunnissa ole suurimmillaan mavessa ja kyykyssä? Niissä on isot lihakset töissä, ja rautaakin nousee paljon. Onko selityksenä maitohapon kertymisen sijaan maitohapon äkillinen tulvahdus, kun sarjan jälkeen lihas pumppaa laktaatin verenkiertoon?

Juu ihan mutuilin tossa aiemmin, eli ei oikeesti mitään tietoa mistä johtuu. Voipi olla joku ehdottamasi ihan hyvin, koska jos vähän pidempään ymmärtää huilailla sarjojen välissä, niin ihan hyvin pystyy reeniä tekemään.
Liikkeinähän nuo on varmaan rankimpia mitä salilla edes voi tehdä, joten eipä tuo mikään ihme ole.

100% syy ruokailussa tai sen puutteessa. Verensokerit on niin alhaalla kun olla ja voi. Tuo sun ruokamäärä on täysin naurettava varsinkin ku teet fyysistä työtä. Se mitä normipäivänä syöt 06.00.-16.00 välisenä aikana ei vielä oikeen riitä kunnolla edes aamupalaksi. Jätät kertomatta mitä syöt ja monesti salin jälkeen, mutta oletettavasti sekin on hyvin vajaata. Sun pitäs pyrkiä syömään 5-6 ateriaa päivässä + palautusjuoma niin sun verensokerit ei heilahtelis niin paljon ja energiatasot säilys tasasena koko päivän. Pyydä esim.salinpitäjältä ruokaohjelma/ohjeita. Haulla voi täältäkin löytyä jotain.

Voiko itse salissa olla jotain huonon olon aiheuttavaa? Sehän on helppo testata, jos kokeilet kerran toista salia, tai menet salille lukemaan lehteä. Hometta rakenteessa, jokin tekstiili, joku omituinen puhdistusaine tms?

En oikein jaksa uskoa että syyllinen löytyisi itse salista, ku monta vuotta samalla ollu ja pari vuotta sitten tuli ilmastointilaitteet sinne joten pitäisi olla hyvä ilmakin. Mutta en silti hylkää ajatusta ettenkö kävisi toista salia kokeilemassa jos muuta syytä ei löydy..

Ruokapuolella tuntuisi olevan jotain vikaa. Miksi juot litran vettä aamulla? Nestettä kannattaa juoda vähän tasaisemmin päivän aikaan. Toinen mihin kiinnitti heti huomiota on proteiinin vähäinen määrä. Leivän ja varsinkin makkaran mussuttaminen on aika väärin.

Siks litkin vettä ettei nestehukka yllätä..:) aika paljon sitä menee myös päivän ja illan aikana.. Tuo aamupala oli eilisen päivän esimerkki,mut mikä vikaa leivässä ja makkarassa?, toisinaan syön leivän lisäksi rahkaa, tai pari kananmunaa, puuroa.. Jostain syystä tosin aamusta en hirveästi proteiini tankkausta ajattele vaan enempi hiilareita menee, sit illalla tungen rahkaa naamaan ennen nukkumaan menoa ja salin jälkeen palautusjuoma ja sit ruokaa, yleensä jotain kanasta valmistettua tai jotain missä ei hirveästi olis hiilareita, en tosin mitenkään erikoisesti ruokavaliota kyttää.. jos pitäs syödä 5-6 ateriaa päivässä niin enhän mie muuta ehtis tekemään ku syömään..=D

Riittävän kovat maitohapot kun vetää kroppaan, niin huono olo tulee kyllä useimmille. Siinähän ei sinänsä mitään ihmeellistä ole, mutta ei tuon luulisi penkissä kovin äkkiä tulevan..

Testaa tehdä välillä lyhyempää sarjaa isommilla painoissa (3-5 toistoa). Tuleeko edelleen huono olo?

Toki aina voi käydä heittämässä laatat (vaikka sormet kurkkuun jollei muuten irtoa) ja sitten takaisin raudan ääreen. Jollei lääkäri mitään löydä, ja muuten tunnet itsesi perusterveeksi, niin minä tekisin näin.

Myös isommilla painoilla lyhyet sarjat voi saada pahanolon aikaan.. Kerran kokeilin tuotaki sormet kurkkuun hommaa ku hermot meni, mitään ei tullut, mut olo pysyi sellaisena että treeniä olis uskaltanu jatkaa vaan oksennuspussi taskussa tai vessassa..

mut mikä vikaa leivässä ja makkarassa?

Makkarassa on lähinnä (huonoa) rasvaa ja hiilihydraatteja, se vika. Tärkeintä kuitenkin olisi selvittää kuinka paljon tulee syötyä oikeasti. Varsinkin se proteiinin määrä, sitä ei voi koskaan korostaa liikaa, koska se on ylivoimaisesti yleisin ongelma ruokavaliossa kun ajatellaan painoharjoittelua.

Minulla oli joskus myös tälläinen pahoinvoinnin aikakausi. Siitä on tosin jo reilu kymmenen vuotta aikaa. Syöminen oli silloin suunnilleen kunnossa, mutta päivätyö oli pelkkää istumista ja siitä suoraan salille ja täysi rähinä päälle aiheutti pahaa oloa.

Silloin ratkaisin ongelman sillä, että otin kevyttä lenkkiä ja paljon nestettä ennen treeniä. Jälkikäteen on tullut mieleen ajatus, että olisikohan ennemmin pitänyt vähentää valvomista ja alkoholia.

Riittävän kovat maitohapot kun vetää kroppaan, niin huono olo tulee kyllä useimmille. Siinähän ei sinänsä mitään ihmeellistä ole, mutta ei tuon luulisi penkissä kovin äkkiä tulevan..

Testaa tehdä välillä lyhyempää sarjaa isommilla painoissa (3-5 toistoa). Tuleeko edelleen huono olo?

Toki aina voi käydä heittämässä laatat (vaikka sormet kurkkuun jollei muuten irtoa) ja sitten takaisin raudan ääreen. Jollei lääkäri mitään löydä, ja muuten tunnet itsesi perusterveeksi, niin minä tekisin näin.

Itse en kyllä ymmärrä miten voi salitreenistä saada kunnon maitohapot? Ainoa missä itselle tulee huono olo on jotkut maksimirasitustestit... (PIIP, Coopper, 2000m, PIIP noista kai pahin, kun siinä ei itse säätele vauhtia vaan roikkuu määrätyssä vauhdissa niin pitkään kuin pystyy, yleensä sen jälkeen seuraavat 5-10min menee toipumiseen.) Tuleeko tuota maitohappoa/pitäisikö sitä tulla pitkissä (20+ toistoa) vai lyhyissä (alle 10) sarjoissa, vai siltä väliltä olevissa?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tuleeko syödessä huonoa oloa? Tai muita outoja oireita syödessä? Oletko syönyt antibioottikuuria lähiaikoina (puolen vuoden sisällä)?

Itselläni huono olo vaivasi ja närästystä oli jonkin verran pari vuotta sitten. Treeneissäkin taisi tulla huono olo yms. Antibiootit olivat sekoittaneet vatsan bakteerikannan, mutta ongelmasta selvisin käymällä lääkärissä ja hän määräsi kuurin maitohappobakteereja. Maitohappobakteereja saa ilman reseptiä apteekeista (älä osta marketti moskaa). Kokeile - ei ole edes kallista.

Tuleeko syödessä huonoa oloa? Tai muita outoja oireita syödessä? Oletko syönyt antibioottikuuria lähiaikoina (puolen vuoden sisällä)?

Itselläni huono olo vaivasi ja närästystä oli jonkin verran pari vuotta sitten. Treeneissäkin taisi tulla huono olo yms. Antibiootit olivat sekoittaneet vatsan bakteerikannan, mutta ongelmasta selvisin käymällä lääkärissä ja hän määräsi kuurin maitohappobakteereja. Maitohappobakteereja saa ilman reseptiä apteekeista (älä osta marketti moskaa). Kokeile - ei ole edes kallista.

Jos mättää ihan liikaa ruokaa niin sit tulee huono olo, mut varmaan jokaiselle jos vetää ähkyyn.. Painon pudotuksen myötä myös ruoka-annoksia on joutunu rukkaamaan, ei mene enää samaa määrää soossia ku ennen.. En edes muista millon olis viimeks antibioottikuuria ollut, mut noita maitohappo tabuja vois kokeilla jos ei muutakaan keksi. Aina oon ollu perusterve ja ihmeen vähä sairastellu, nyt sit ketuttaa ku ei elimistö pelaa..

Makkarassa on lähinnä (huonoa) rasvaa ja hiilihydraatteja, se vika. Tärkeintä kuitenkin olisi selvittää kuinka paljon tulee syötyä oikeasti. Varsinkin se proteiinin määrä, sitä ei voi koskaan korostaa liikaa, koska se on ylivoimaisesti yleisin ongelma ruokavaliossa kun ajatellaan painoharjoittelua.

Jostain oon saanu sen periaatteen mieleen että aamulla ja päivällä kannattaa ladata hiilaria kehoon että on sit tehoja mitä käyttää salilla, proteiinin nauttiminen jää sit salin jälkeen ja hiilareita sillon vähempi yötä myöten.. Syönkö siis ihan väärin? Joskus aamusinki tulee rahkaa tai kananmunaa vedettyä mut ilmeisesti pitäs syödä säännöllisesti myös protskua ympäri vuorokauden.. !?

Joskus dieetillä huomannut, että itselle tulee treenatessa helvetin huono olo, jos ennen treeniä ei syö mitään hiilaria.

Itse en kyllä ymmärrä miten voi salitreenistä saada kunnon maitohapot? Ainoa missä itselle tulee huono olo on jotkut maksimirasitustestit... (PIIP, Coopper, 2000m, PIIP noista kai pahin, kun siinä ei itse säätele vauhtia vaan roikkuu määrätyssä vauhdissa niin pitkään kuin pystyy, yleensä sen jälkeen seuraavat 5-10min menee toipumiseen.) Tuleeko tuota maitohappoa/pitäisikö sitä tulla pitkissä (20+ toistoa) vai lyhyissä (alle 10) sarjoissa, vai siltä väliltä olevissa?

Edellisellä sivulla pohdinkin, onko kyse maitohapon määrän sijaan sen äkillisestä lisääntymisestä.

Ensimmäinen sekunti pitäisi lihaksesta irrota voimaa valmiina olevalla ATP:lla, ja useampi sekunti kreatiinifosfaatilla. Kymmentä toistoa ei noilla saa, joten silloin mennään jo hapettoman glykolyysin puolelle ja maitohappoa tulee.

Tästähän on nyt ristiriitaista ja muuttuvaa tietoa mihin suoritus sitten loppuu. Jos 10 toistoa jaksaa ja 11. ei mene, niin kaiketi ei ainakaan maitohapon (tarkemmin sanoen laktaatin) kertyminen koko elimistöön ole syynä, vaan ao. lihaksen väsyminen. Se taas ei ilmeisesti johdu vain maitohaposta, jos maitohappo ylipäänsä on merkittävä tekijä. Esim. takakyykyillähän on mahdollista tuottaa paljon maitohappoa eli "lainata tulevaisuudesta" happea, mikä näkyy sitten hengästymisenä sarjan jälkeen. Rannekäännöillä tms. pienellä liikkeellä niin ei käy, vaan ilmeisesti pienten lihasten tuottama maitohappo saadaan poistettua sitä mukaa kun sitä syntyy.

Mieti mikä muuttui sitä ennen tai silloinku huono olo alkoi. Ruokavalio on ainaski päi helvettiä. Itseä eilen huimasi kyykätessä, pelottavimmat kyykyt ikinä. Salin se puoli oli ihan täynnä ja ei ilmastointilaitettakaan päällä. 10min lepposa kävely ympäri salia ja vesi korjasi huimauksen pois.

Makkarassa on lähinnä (huonoa) rasvaa ja hiilihydraatteja, se vika.

En tiedä mitä makkaraa sä syöt mutta jos makkaralla tarkoitetaan yleisesti leikkelettä leivän päälle niin kyllä ainakin itse syömäni "makkarat" ovat lähes pelkkää proteiinia. Eli jotain kalkkunaa, kanaa, nautaa tmv.

Kokeilepas tehdä supersarjoja, niin huomaat että salitreenistäkin voi saada maitohappoja. Jotenkin tuntuu että et ole vielä kokeillut rajojasi.
Monikin ihmettelee miksi ei lihas kehity, syy on monesti liian löysä treeni tyyli.

Suositut

Back
Ylös Bottom