Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
En jaksanu lukee kaikkia viestejä mutta pakko vaan sanoa tähän väliin että mä kävin lukiossa 103,5 kurssia eikä tehny yhtää tiukkaa :D
Ai. Mä kävin 45 ja olin ihan hajalla:D
Voi elämän käpyset niitä kaikkia kymmenia ja kymmeniä "täytekursseja" joita kävin jotta saisin 75kurssia kasaan. Vituttaa.
QUOTE]
Ei kai se ole lukion vika jos opiskelu ei kiinnosta. Kaikki kurssit voi ajatella täytekursseiksi jos sille tielle lähtee. Joka paikassa voi rimaa hipoen saada homman suoritettua, jos se on ainoa tavoite. Kyllä näitä perseilijöitä on ihan jokaisessa koulussa ja kaikilla tasoilla.
No, pääsee myös amiksesta suoraan korkeakouluun (yliopistoon, TKK:hon yms.). Keskimäärin voisi kuvitella amispohjalta olevan vaikeampaa päästä kuin lukiopohjalta, koska aika harvassa ilmeisesti amispohjalta tulevat ovat korkeakouluissa.
Ja konkreettisia tapauksia voi olla vaikea kuulla, kun niitä on ilmeisesti niin harvassa. Mutta on se silti mahdollista.
Mites jatko-opiskelujen laita, jos hajosit jo noihin 45 lukion kurssiin?
Itse tiesin jo yläasteella mitä halusin. Jätin lukion käymättä (Yleissivistystä voi hankkia itse paljon tehokkaammin kuin lukion tarjontaan tyytyen), muutin pois kotoa ja menin ammatilliseen koulutukseen. Amiksen kautta menin korkeakouluun ja nyt möllötän tutkijana valtiolla Onneksi nykyään voi minkä tahansa amiksen tai lukion jälkeen hakea mihin vaan..
No, pääsee myös amiksesta suoraan korkeakouluun (yliopistoon, TKK:hon yms.). Keskimäärin voisi kuvitella amispohjalta olevan vaikeampaa päästä kuin lukiopohjalta, koska aika harvassa ilmeisesti amispohjalta tulevat ovat korkeakouluissa.
Ja konkreettisia tapauksia voi olla vaikea kuulla, kun niitä on ilmeisesti niin harvassa. Mutta on se silti mahdollista.