Hulkkaus ja muut treenimenetelmät - kokemuspohjaista analyysia ja pohdiskelua

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hulkki
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
pakko kysyä, mitä väliä sillä on jos muilla ei kouluruoka ole itsestäänselvyys? Sä olet suomalainen(vai?) joten elä niinkuin sellanen. Valita niistä asioista jotka sua koskee äläkä niistä mitkä koskee jotain saatanan nälkälapsia. Elämässä ei pärjää jos ei oo tarpeeks munaa olla itsekäs. Ylipäätänsä inhottaa ihmiset jotka haluavat auttaa nälkälapsia jne, kun suomessakin on oma nuoriso pulassa. Kouluampumisia, mielenterveysongelmia jne. Se on maanpetos!

Edellä mainitut ovat teidän ikäpolvenne ja sisällöttömän BB-elämänne ongelmia. Yhdyssanavammainen nuoriso lähinnä inhottaa, eikä ole minun ongelmani, jos jossain pohjanmaalla taukki ampuu muita samanlaisia. Tyhmyys on maanpetos, mieluummin annan pennit neekerille kuin nuorisoksi kutsuttujen loiseläjien hyysäämiseen ja paapomiseen.

Onko Laurilla ollut ämpärillinen kusta odottamassa sängynlaidalla, jotta saa herättyään aloittaa päivänsä astumalla siihen?

mega dutyt ja muut korkea intensiteettiset treenit on parhaimpia musklen kasvattajia,sellainen treenaaminen ei ole mistään kotoisin jossa ollaan puntilla 3 tuntia putkeen ja kaivellaan persettä sarjojen välillä.

mega dutyt ja muut korkea intensiteettiset treenit on parhaimpia musklen kasvattajia,sellainen treenaaminen ei ole mistään kotoisin jossa ollaan puntilla 3 tuntia putkeen ja kaivellaan persettä sarjojen välillä.
Hyvä argumentti(öö, jaa mikä?)! Uskon sua täysin ja vaihdan mega dutyyn!!

:lol2:

Olen kyllä täysin samaa mieltä Hulkin kanssa tuosta, että naturaalin ei kannata treenata monijakoisilla, kuten 4 tai 5 jakoisilla. Roina mahdollistaa sen, että lihas kasvaa optimaalisen tehokkaasti, jos sitä rasitetaan vaan kerran viikossa. Naturaalina taas järkevää yksinkertaisesti on treenata tietty lihas vähintään kaks kertaa viikossa, koska a) kehitys on paljon nopeampaa b) palautuminen kyllä mahdollista (moni pelkää ettei se ole). Naturaalin pitää yleisesti ottaen treenata PALJON enemmän kuin roinaajan päästäkseen ISOKSI, joten todellakin kannattaa treenata vähintään 5 kertaa viikossa ja mielellään niin että yksi lihas saa kaksi reeniä viikon aikana. KAIKKEIN tehokkain systeemi mielestäni on Wanha Kunnon periaate: Mitä enemmän reenaat, sitä nopeammin kehityt. Tähän perustuu se, että naturaalin kannattaa treenata 2 jakoisella (aivan kuten Hulkkikin sanoo). 2-jakoiset reeniohjelmat kunniaan sanon minä. Ne toimii.

Olen kyllä täysin samaa mieltä Hulkin kanssa tuosta, että naturaalin ei kannata treenata monijakoisilla, kuten 4 tai 5 jakoisilla.
Mitä hittoa selität? Itsellä kehitys vasta alkoi kun suomen ulkopuolella (isoilla lavoilla) kilpaileva kehonrakentaja teki mulle 4- jakoisen ohjelman. Siihen asti hinkattiin 1- ja 2- jakoisilla.

Naturaalin pitää yleisesti ottaen treenata PALJON enemmän kuin roinaajan
Eikös roina mahdollista nimenomaan enemmän / kovemman treenaamisen joten miten naturaali voi treenata kovemmin?

Mitä enemmän reenaat, sitä nopeammin kehityt
Tällä teoriallahan nämä puuhelmipojat olisi jo kaikki saaneet aika isot hauikset eikö vain? Eikö totuus kuitenkin ole toinen. Vaikkapa "mitä VIISAAMMIN treenaat".

Bodauksessa korostuu levon ja ravinnon tärkeys ja voisin lyödä vaikka molemmat pallini vetoa että ravinto ja lepo ovat niitä asioita jotka estävät puuhelmipoikien kehityksen. Ajatellaan että kun syödään edes vähän sinne päin niin lihasta tulee. Sitten kun syödään vähän sinne päin niin läskiä tulee vähintään samassa suhteessa kuin lihasta mikä pitää tietenkin pudottaa pois ja koska se diettikin tehdään vähän sinne päin niin menetetään enemmän lihasta kuin jos asiat tehtäisiin vähän tarkemmin ja pienellä suunnittelulla.

Itse oon vetäny tasan 1,5 vuotta samalla 4 jakoisella, mutta kun siirryin 2 jakoiseen 2 kk sitten niin kehitystä alkoi tulla huimasti lisää. Ja uskon tämän johtuneen pelkästään treeniohjelman vaihdosta, sillä syömisiäni en ole muuttanut mitenkään. 2-jakoisella reenaan siis jatkossakin. Säälittävä yks hauisreeni viikkoon tai yks rintareeni viikkoon 4 jakoinen saa nyt jäädä. Naturaalina pitää ja kannattaa reenata niin paljon kuin vain pystyy, mutta muistaa silti säännölliset kevyet viikot. Viikko on pitkä aika ja siihen saa tungettua moooooooonta treeniä. Säälittävää reenata vain kerran tietty lihasryhmä viikossa, kun todellisuudessa paras kasvu saadaan aikaan sillä, että rasitetaan lihasta usean kerran viikossa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Bodauksessa korostuu levon ja ravinnon tärkeys ja voisin lyödä vaikka molemmat pallini vetoa että ravinto ja lepo ovat niitä asioita jotka estävät puuhelmipoikien kehityksen. Ajatellaan että kun syödään edes vähän sinne päin niin lihasta tulee. Sitten kun syödään vähän sinne päin niin läskiä tulee vähintään samassa suhteessa kuin lihasta mikä pitää tietenkin pudottaa pois ja koska se diettikin tehdään vähän sinne päin niin menetetään enemmän lihasta kuin jos asiat tehtäisiin vähän tarkemmin ja pienellä suunnittelulla.

jep ja tärkeämpää kuin se kuinka monijakoisella treenaa tai paljonko sarjoja jne.

Olen kyllä täysin samaa mieltä Hulkin kanssa tuosta, että naturaalin ei kannata treenata monijakoisilla, kuten 4 tai 5 jakoisilla. Roina mahdollistaa sen, että lihas kasvaa optimaalisen tehokkaasti, jos sitä rasitetaan vaan kerran viikossa. Naturaalina taas järkevää yksinkertaisesti on treenata tietty lihas vähintään kaks kertaa viikossa, koska a) kehitys on paljon nopeampaa b) palautuminen kyllä mahdollista (moni pelkää ettei se ole). Naturaalin pitää yleisesti ottaen treenata PALJON enemmän kuin roinaajan päästäkseen ISOKSI, joten todellakin kannattaa treenata vähintään 5 kertaa viikossa ja mielellään niin että yksi lihas saa kaksi reeniä viikon aikana. KAIKKEIN tehokkain systeemi mielestäni on Wanha Kunnon periaate: Mitä enemmän reenaat, sitä nopeammin kehityt. Tähän perustuu se, että naturaalin kannattaa treenata 2 jakoisella (aivan kuten Hulkkikin sanoo). 2-jakoiset reeniohjelmat kunniaan sanon minä. Ne toimii.

Joissain asioissa oot kyllä pikkusen pihalla...Tämä "roina", sehän juurikin mahdollistaa useammin treenaamisen kuten joku jo sanoikin. Palautuu nopeammin. Aineita on toki monenlaisia, mutta näin yleistettynä.

Äläkä nyt tuputa omaa ohjelmaasi maailman ainoanan toimivana ohjelmana ja sano että naturaaleina treenaavien monijakoiset ohjelmat on paskaa eikä toimi.
...Koska ne toimii, järkevästi tehtynä.

Luultavasti se 1/2-jakoinen on paras vaihtoehto aloittelijalle, mutta aloittelija ja naturaali eivät ole samoja sanoja.

Joissain asioissa oot kyllä pikkusen pihalla...Tämä "roina", sehän juurikin mahdollistaa useammin treenaamisen kuten joku jo sanoikin. Palautuu nopeammin. Aineita on toki monenlaisia, mutta näin yleistettynä.

Äläkä nyt tuputa omaa ohjelmaasi maailman ainoanan toimivana ohjelmana ja sano että naturaaleina treenaavien monijakoiset ohjelmat on paskaa eikä toimi.
...Koska ne toimii, järkevästi tehtynä.

Luultavasti se 1/2-jakoinen on paras vaihtoehto aloittelijalle, mutta aloittelija ja naturaali eivät ole samoja sanoja.

Toki roina "nopeuttaa" palautumista, mutta myös mahdollistaa proteiinisynteesin lihakessa pidemmäksi aikaa kuin 48-72h mitä natuna se on. Siksi kaksijakoinen ei välttämättä ole se optimaalisin roinatessa vaan mielummin helvetin kova 4-5 jakoinen.

Toki roina "nopeuttaa" palautumista, mutta myös mahdollistaa proteiinisynteesin lihakessa pidemmäksi aikaa kuin 48-72h mitä natuna se on. Siksi kaksijakoinen ei välttämättä ole se optimaalisin roinatessa vaan mielummin helvetin kova 4-5 jakoinen.

Aaai siinä on semmonenkin ominaisuus o.O
Kiitän tiedosta. Vastasin aiemmin vaan sen perusteella mitä telkkari kertonu ja jostain lukenu :D

Hmm, ymmärsinkö siis oikein tuon, että rasvoja ja hiilareita pitäisi samalla aterialla välttää (<10g). Tämä siis minkä hulkki oli tredin ensimmäisellä sivulla ruokavalio-osiossa maininnut.

Eli siis esimerkiksi kevytmaitoa ei saisi esim. juoda yli 3dl kerralla (koska tulisi yli 10g rasvaa ja yli 10g hiilaria samassa)? Olen tottunut sitä melkein litran usealla aterialla kiskomaan...

Hmm, ymmärsinkö siis oikein tuon, että rasvoja ja hiilareita pitäisi samalla aterialla välttää (<10g). Tämä siis minkä hulkki oli tredin ensimmäisellä sivulla ruokavalio-osiossa maininnut.

Eli siis esimerkiksi kevytmaitoa ei saisi esim. juoda yli 3dl kerralla (koska tulisi yli 10g rasvaa ja yli 10g hiilaria samassa)? Olen tottunut sitä melkein litran usealla aterialla kiskomaan...

Tätä samaa kysymystä olen myös itse miettinyt. Olisi mielenkiintoista kuulla myös muiden (kokeineiden) treenaajien mielipiteitä asiasta. Dieetti alkaa olemaan kohta lopussa, niin pitää alkaa jo suunnittelemaan uutta plussakautta. :D

edit. tai no eipäs tuossa mitään epäselvyyttä ole edes, kun lukee uudemman kerran tuon Hulkin kirjoittaman tekstin...

Tätä samaa kysymystä olen myös itse miettinyt. Olisi mielenkiintoista kuulla myös muiden (kokeineiden) treenaajien mielipiteitä asiasta. Dieetti alkaa olemaan kohta lopussa, niin pitää alkaa jo suunnittelemaan uutta plussakautta. :D

edit. tai no eipäs tuossa mitään epäselvyyttä ole edes, kun lukee uudemman kerran tuon Hulkin kirjoittaman tekstin...

Kyllähän tuokin on jo kumottu myyttinä. Menisi jo naurettavaksi jos ei saisi maitoa juoda samalla kun syö.

Kyllähän tuokin on jo kumottu myyttinä. Menisi jo naurettavaksi jos ei saisi maitoa juoda samalla kun syö.

Omaan hyvinvointiin tuo voi kuitenkin vaikuttaa. Ainakin itse olen huomannut että RASVAINEN (isolla R:llä) ruoka yhdistettynä hiilihydraatteihin närästää. Kannattaa noin yleisesti ottaen seurata sen oman kropan käyttäytymistä enemmän kuin kuin sokeasti jotakin fitness-mytologiaa.

Suositut

Back
Ylös Bottom