Huippu-urheilijat ja alkoholi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jumper
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
En tiiä tunteeko kukaan tällä Jouni heiskaria. Käyn samalla salilla sen kanssa ja aina joskus kuulee jotakin juttua ku on ryypänny... siis kyseinen mies on voittanu monta sotilaspenkki punnerruskilpailua..
( 56 toistoa omalla painolla viime kilpailussa. )

Musta noi äskeiset esimerkit menee vähän kastiin "iso mies nosti yhdellä kädellä enemmän penkistä kuin pieni mies kahdella kädellä --> yhden käden nosto tekniikka on tehokkaampi kuin kahden käden"

Kyllä pikajuoksu on kaikista vaativin laji. Sitähän kokeilee jokainen. Halvarin Mikakin on suomen nopeimpia pikajuoksijoita, vaikka se ei edes ollut hänen päälajinsa.

Onko pikajuoksu vaativin laji sen takia, kun sitä kokeilee jokainen? Tosissaan pikajuoksua harrastavia on kuitenkin suhteellisen vähän verrattuna vaikka jalkapallon harrastajamääriin. Tällä perusteellahan jalkapallo olisi vaativimpia lajeja.

Täällähän on hauska keskustelu menossa!Ilkeä ihminen sanoisi tohon juoksun runsaaseen harrastajamäärään että oikeasti lahjakkaat siirtyy melko nopeasti jonkun vaativan lajin pariin.
Tällöin juoksua treenaavat vain ne jotka eivät esimerkiksi osu liikkuvaan palloon

Täällähän on hauska keskustelu menossa!Ilkeä ihminen sanoisi tohon juoksun runsaaseen harrastajamäärään että oikeasti lahjakkaat siirtyy melko nopeasti jonkun vaativan lajin pariin.
Tällöin juoksua treenaavat vain ne jotka eivät esimerkiksi osu liikkuvaan palloon

Koita itse juosta 100m 10,00 sekunnissa. Lupaan, että se on aika vaativaa.

Sitä voisi kuvitella, että ihminen ymmärtää tämän itsekkin, koska harva meistä juoksee 100m 10 sekunnissa. Sulle se näköjään pitää erikseen kertoa.

Onko pikajuoksu vaativin laji sen takia, kun sitä kokeilee jokainen? Tosissaan pikajuoksua harrastavia on kuitenkin suhteellisen vähän verrattuna vaikka jalkapallon harrastajamääriin. Tällä perusteellahan jalkapallo olisi vaativimpia lajeja.

jalkapallo on vaativimpia lajeja.

Sitä voisi kuvitella, että ihminen ymmärtää tämän itsekkin, koska harva meistä juoksee 100m 10 sekunnissa. Sulle se näköjään pitää erikseen kertoa.

Sulla on pipo liian kireällä.

Tai koittakaa juosta 100m samalla tekniikalla kuin Asafa Powell ajalla ei väliä.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Sulla on pipo liian kireällä.

Ai, että mulla on pipo kireällä?

Sä puhut p#skaa ja mä korjaan --> pipo liian kireällä. Hyvää huomenta sullekkin.

Jos vähättelet toisen harrastamaa lajia, niin mitä oletat? Kai mä vastaan siihen ja ainakin yhtä huonolla asenteella, kuin se sun viesti on kirjotettu.

Jos pelleilet tai muuta vastaavaa, niin laita niitä hymiöitä. Mun on vaikea lukee sun ajatuksia...

Paljon olennaisempaa on se, että 5 miljoonasta ei löydy yhtä paljon yhtä lahjakkaita, kuin vaikka 300 miljoonasta (USA).

PS: ei tällasista perusasioista pitäs edes joutu väittelemään. Huomaa, ettei porukka ole ajatellut näitä juttuja juurikaan.

Funtsin tätä juttua, mistä pera huomas että porukka ei oo joutunu liioin ajattelemaan näitä juttuja.

Se on tietty itsestäänselvyys että 300 miljoonasta löytyy enemmän lahjakkaita johonkin lajiin, kuin 5 miljoonasta, mutta kun mikään ei kuitenkaan takaa että nämä luonnonlahjoja omaavat päätyisivät sen lajin pariin.

Eli tämä osittain selittää esim. sen miksi vaivainen viiden millin suomifinland on menestyny vaikka nyt viimeisen kymmenen vuoden sisään paremmin jääkiekon emem-kisoissa kuin 300 millin ameerica.

Eli siinä mielessä neutraalin väite, että mikään ei todista että se huippu muodostuis välttämättä kaikkein lahjakkaimmista. Vaikkakin tämä väite tais tulla hieman eri yhteydessä...

Ai, että mulla on pipo kireällä?

Sä puhut p#skaa ja mä korjaan --> pipo liian kireällä. Hyvää huomenta sullekkin.

Jos vähättelet toisen harrastamaa lajia, niin mitä oletat? Kai mä vastaan siihen ja ainakin yhtä huonolla asenteella, kuin se sun viesti on kirjotettu.

Jos pelleilet tai muuta vastaavaa, niin laita niitä hymiöitä. Mun on vaikea lukee sun ajatuksia...

äh ei kannata

Veikkaampa koripalloa vähintäänkin vaativammaksi kuin jalkapalloa. Ammattilaissarjoissa kun kentälle ei pahemmin alta 190cm pituisia jätkiä haluta, joka karsii jo todella suurelta osalta ihmisistä mahdollisuudet kyseisen lajin huipulle.

Veikkaampa koripalloa vähintäänkin vaativammaksi kuin jalkapalloa. Ammattilaissarjoissa kun kentälle ei pahemmin alta 190cm pituisia jätkiä haluta, joka karsii jo todella suurelta osalta ihmisistä mahdollisuudet kyseisen lajin huipulle.
Olet nero! Entäpä sitten sumopaini (Vaatii hirveen mahan) tai vammaisurheilu (pitää luopua joistain ruumiinosista). Voi ristus... Tuohan nimenomaan laskee sitä lajin tasoa. Suhteellisesti.

:wall:

Tää on näköjään vaikeempi juttu kuin se legendaarinen "rocket science" :D

Jos on laji, missä pitää olla yli 210 cm pitkä yksijalkainen albiino, niin osanottajia on sillon vähän. Onko lajin taso siis todennäkösesti korkea vai matala?

matala!!!

Nyt Pertti ja Sepsis menivät jo hieman sekaisin omassa asiassaan.

Kysymyshän oli alun perin siitä, että suureen harrastajamäärään osuu todennäköisesti enemmän ja/tai paremmilla geeneillä kyseiseen puuhasteluun sopivia urheilijoita.

Pituus on yksi geneettinen ominaisuus, jolla on merkitystä koripallossa menestymiseen. Suureen joukkoon harrastajia mahtuu suurempi määrä pitkiä pelaajia. Se, että koripallossa huipputasolla pärjääminen vaatii tiettyä pituutta ei heikennä laijin tasoa. Toisin väittäminen olisi sama asia kuin väittää, että pikajuoksun tasoa heikentää se, että on oltava nopea.

"Pituusvaatimus" ei toki myöskään nosta koripallon tasoa lajina.

Pyydän anteeksi puuttumistani keskusteluun ja samalla pakkotoistolle postaamista, mutta tuo toisten dissaaminen edellyttäisi edes oman mielipiteensä perusteiden muistamista :love:

rekkapekka on oikeassa, mutta tämä väite ei edelleenkään pidä paikkaansa.

Se, että jossain lajissa on jotain erityisvaatimuksia, ei tee siitä tasokkaampaa, kuin muista.

Vertaus futiksen ja koriksen välillä ontuu, koska futiksessa on muita tekijöitä, joita vaaditaan, eikä esim. taitoa rajoita mikään fyysinen ennalta määrätty asia, joten näin potentiaalinen harrastajamäärä on isompi, kuin koripallossa.

Jos koripallossa kori olisi matalammalla, taso olisi varmasti kovempi, koska lyhyitäkin kavereita pääsis mukaan.

Tavallaan asiaa voisi verrata pyörätuolikelaukseen. Vain vammaisurheilijat saavat osallistua, joten taso on varsin matala.

Todellisuudessa kori on kuitenkin siellä missä se on ja pituus on siis osa "lahjakkuutta".

Eli virhe myönnettäköön siltä osin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom