Huimaus

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Moro. Mä olen kärsinyt lievästä huimauksesta jo parin viikon ajan ja olenkin menossa työterveyslääkärin puheille nyt alkuviikosta. Onko teillä ollut vastaavaa? Mistä huimaukseni voi johtua, onkohan vika verenpaineissa (joskus todettu korkeaksi), jäykissä niskoissa tai kenties vaikka silmien hajataitossa tms?

Itellä oli sillä tavalla että kun olin esim. kyykyssä ja nousin ylös niin rupes huippaan aika perhanasti ja tuntu et taju lähtee kohta. Tämä kyseinen pahin kohtaus oli salin käynnin jälkeen, ja varmana oli treeni pistäny lihakset viel enemmän jumiin.
Kannattee tosiaan käydä siellä hierojalla kans. Pari hieromakertaa todennäkösesti tepsii, jos kyse on muusta ku verenpaineesta.

Mulla oli vastaava ja se johtui siitä flunssa viiruksesta mikä tässä taannoin riehui. Eli ei ollut kuumetta tai muuta, mutta funtsin välillä duunissä että kohta lähtee taju... Mutta kai se lekuri tsekkas tulehdusarvot sun muut?

Millanen on sun salin ilmanvaihto? Oon huomannu että kellaripuntilla missä on paska ilmanvaihto niin sarjojen välissä huimaa, mut kunnon ilmastoidulla salilla ei tätä ongelmaa esiinny

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Narumies sanoi:
Millanen on sun salin ilmanvaihto? Oon huomannu että kellaripuntilla missä on paska ilmanvaihto niin sarjojen välissä huimaa, mut kunnon ilmastoidulla salilla ei tätä ongelmaa esiinny

Kellarisalilla punttailen, mutta huimausta esiintyy muuallakin kuin salilla. Nyt on pari päivää ollut ok, vielä en ole lääkärissä käynyt ja ehkä en käykään jos tältä tuntuu.

Itse kärsin tällä hetkellä ns. tukholman matka-syndroomasta. Eli laivamatkan jälkeen tuntuu että ostoskeskukset yms mestat keinuvat, on sellainen olo "että tää laiva keinuu"... Matkasta aikaa nyt kohta kaksi päivää.
:(

Mullakin aina välillä tosi rajuja äkillisiä huimauskohtauksia jotka ilmenee etenki selkä-epäkästreenien jälkeen ja etenkin kun on menkat, koska silloin ligamentit on löysemmät ja joustavammat ja nikamat lukkiutuu aina. Myös niskat on ihan kohtuuttoman jumissa ja verenkierto päähän heikko. Oon käyny tohtorilla asian tiimoilta ja tuli tällästä juttua. Huimausta ei vaan pidä säikähtää, kun tietää mistä johtuu. Voi vaan miettiä keinoja joilla helpottaa...:)
Lekurille vaan, ja hierojalle. Jos on muita oireita niin aivoperäiset syyt pitäis poissulkea... Ettei oo mitään vakavampaa, se on tosin melkos harvinaista. Treenaajilla on yleesä ihan muita syitä:)

Aikaisemmin illalla oli vähän hutera olo. Tutkiskelin sitten ruokapäiväkirjaa (jota olen taas pitänyt vaihteeksi) ja huomasin, että olen juonut päivän aikana tolkuttoman vähän. Vedin sitten vettä reippaasti ja jonkin ajan kuluttua olo parani. Liekö sitten lievää nestehukkaa vai mitä..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom