HST treenimetodi nopeaan lihaskasvuun

Meta title: 🔥 HST treenimetodi nopeaan lihaskasvuun 🔥

Meta description: Progressiivinen kokovartalotreeni joka lisää voimaa ja lihasta tehokkaasti ilman turhaa kikkailua.

Joo, pikku hiljaa toipumassa taas. Mutta lisäsin ruokavaliooni tuon jossain ylistetyn kalaöljyn, ehkä se sitten auttaa kaikkkeen. Niin jostain luin :).

Meinasin kyllä jatkaa 1.jakoista ohjelmaa, kun niin hyvin toimi, mutta en ehkä hst muodossa, koska olen vaihtamassa salia, ja sielllä vehkeet ja vermeet ovat taas uudet.

Jos sama ilmiö tapahtuu taas, voi tietty olla että treenin intensiivissy tosiaan on omalle kropalle liikaa ja joutuu palaamaan kaks jakoseen.

No katsotaan.

Suurin syy flunssakierteisiin on se, että ei hoida käsihygieniaansa: kädet pestään saippualla ranteita myöten, kuumalla vedellä ja joka puolelta AINA kun on liikkunut julkisissa tiloissa, bussien tai salien kaltaisista tautipesistä puhumattakaan. Muita syitä on huono peruskunto (muistetaan se aerobinen!) ja tosiaan yksipuolinen ravinto.

Ei HST ole mun mielestä sen ihmeellisempi/rankempi ohjelma kuin mikä muu tahansa selkeän progression omaava yksijakoinen ohjelma. Vaikea kuvitella, että sillä saisi itsensä sairaaksi yhtään sen helpommin.

Nyt apua jätkät!
Asia on näin: 22. päivä on viimeinen hst-treenipäivä. 24 päivä on jouluaatto, mikä on päivä jolloin en pääse salille. 31 päivä on uusivuosi, milloin lähden reissuun ja tulen sieltä pois 3. päivä, joten tällä aikavälillä ei pääse myöskään salille. 7 päivä on lähtö inttiin. Joten: Tarkoitus olisi testata ennen inttiin lähtöä maximit mavessa, kyykyssä ja penassa. Milloin ne kannattaisi testata? Itse ajattelin että pitäisin pakollisen totaalilevon vasta maksimeiden testaamisen jälkeen, onko tämä hyvä? hermosto on kuitenkin jo nyt sen verran jumissa että 85% raudatkin tuntuvat maksimeilta. Kannattaako tuossa pienessä ajassa tehdä minkäänlaista piikkausta? Tai jotain herättelytreeniä ennen testausta?

Kannattaako tuossa pienessä ajassa tehdä minkäänlaista piikkausta? Tai jotain herättelytreeniä ennen testausta?

Mä ottaisin 25.-30. päivien aikavälillä tuon kolmijakoisen 3x4x75%+3x3x85% tyylisen helpomman viikon, kaikki perusliikkeet räjähtävästi, ja vähentäisin muuta jumppaamista, jos olo on muuten vähän piesty. Sitten reissun jälkeen maksimit tiskiin. Siinä yksi vaihtoehto.

Mä ottaisin 25.-30. päivien aikavälillä tuon kolmijakoisen 3x4x75%+3x3x85% tyylisen helpomman viikon, kaikki perusliikkeet räjähtävästi, ja vähentäisin muuta jumppaamista, jos olo on muuten vähän piesty. Sitten reissun jälkeen maksimit tiskiin. Siinä yksi vaihtoehto.

Juuri näin tekisinkin, mutta tuo uudenvuoden reissu on aika pitkälti pelkkää kupin kallistamista, joten sen jälkeen ei varmaa ole kovin terveellistä lähteä kiskomaan maksimeja? Ajattelin että käyn 28 päivä salilla kevyesti reenailemassa ja 30. päivä sitten kokeilen maksimit. Mitä mieltä salihanska olet tästä? Minkälainen 28. päivän reenin pitäisi olla? kohtuu raskaita ykkösiä ja kakkosia kehiin vaiko kevyttä pumppailua?

Juuri näin tekisinkin, mutta tuo uudenvuoden reissu on aika pitkälti pelkkää kupin kallistamista, joten sen jälkeen ei varmaa ole kovin terveellistä lähteä kiskomaan maksimeja? Ajattelin että käyn 28 päivä salilla kevyesti reenailemassa ja 30. päivä sitten kokeilen maksimit. Mitä mieltä salihanska olet tästä? Minkälainen 28. päivän reenin pitäisi olla? kohtuu raskaita ykkösiä ja kakkosia kehiin vaiko kevyttä pumppailua?

No melkein itse ottaisin tuossa tilanteessa 28. päivä suoraan kyykyn ja penkin maksimit ja sitten 30. päivä maven. Tee kuitenkin fiiliksen mukaan, jos jo lämmittelyissä tuntuu kankealta, niin pidä treeni semmosena herättelevänä ja teknisiä, räjähtäviä toistoja hakevana, kuormat jossain 70% tietämissä. Hapoille ei sitten missään nimessä! Kolmosilla pärjäät. Jos olo on hyvä, kuten luulen että levätyn joulun jäljiltä tulee olemaan ja paineet on kohillaan, niin repäset ykköset ylös. Jätä mave kakkostapauksessa kokonaan tekemättä herättelyreenissä, kyykky valmistaa kyllä maveenkin, tukilihaksia on turha enempiä stressata.

No melkein itse ottaisin tuossa tilanteessa 28. päivä suoraan kyykyn ja penkin maksimit ja sitten 30. päivä maven. Tee kuitenkin fiiliksen mukaan, jos jo lämmittelyissä tuntuu kankealta, niin pidä treeni semmosena herättelevänä ja teknisiä, räjähtäviä toistoja hakevana, kuormat jossain 70% tietämissä. Hapoille ei sitten missään nimessä! Kolmosilla pärjäät. Jos olo on hyvä, kuten luulen että levätyn joulun jäljiltä tulee olemaan ja paineet on kohillaan, niin repäset ykköset ylös. Jätä mave kakkostapauksessa kokonaan tekemättä herättelyreenissä, kyykky valmistaa kyllä maveenkin, tukilihaksia on turha enempiä stressata.

Kuulostaa hyvältä. Näin teenkin. kyykky ja veto eri päiville, penkki ja pystypunnerrus eripäiville yms.. Ja tosiaan 28. päivä kattoo vähän et miten lähtee nousemaan.

Pitäisi HST aloittaa tämän viikon lopulla tai ensi viikon alussa seuraavalla setillä:
-Kyykky
-Penkki
-MaVe
-Alatalja
-Ylätalja
-Pystypunnerrus käsipainoilla
-Ranskalainen punnerrus
-Hauis scottissa

Pohkeet ja vatsat ajattelin tehdä normaaliin tyyliin.

Kuinkahan tärkeää olisi lisätä vielä takareidet jossain laitteessa tuohon settiin?

Pitäisi HST aloittaa tämän viikon lopulla tai ensi viikon alussa seuraavalla setillä:
-Kyykky
-Penkki
-MaVe
-Alatalja
-Ylätalja
-Ranskalainen punnerrus
-Hauis scottissa

Kuinkahan tärkeää olisi lisätä vielä takareidet jossain laitteessa tuohon settiin?

Aika hyvän näköinen setti. Eiköhän takareidet rasitu aika hyvin jo pelkässä mavessa.

Harkitse vielä ala- ja ylätaljan tilalle vapaapainoliikkeitä, jos kiinnostaa. esim leuat ja kulmasoutu.

Kiitos vastauksista.

Mietin tuota kulmasoutua myös mutta tulin siihen tulokseen että kokeilen nyt ensimmäisen kerran tuolla alataljalla. Leuat ei onnistu kun ei ole sellaista keventävää vetotelinettä ja myötäotteella menee max. 10 leukaa. Muuten olisin sen ehdottomasti ottanut mukaan.

Tuossa tapauksessa voit vaihtaa ylätaljan leukoihin ainakin vitosviikoilla (tai mikä toistoalue sulla siellä nyt sattuu olemaankaan viimeisillä viikoilla). Siitä ne voimat hiljalleen kasvaa niin, että voit myöhemmin pitää ne ohjelmassa muulloinkin.

-Kyykky
-Penkki
-MaVe
-Alatalja
-Ylätalja
-Ranskalainen punnerrus
-Hauis scottissa

Kävin nyt testaamassa vielä vitosmaksimit ja leuoissa meni 5x10kg lisäpainolla. Olisiko neuvoja miten tuota voisi keventää viimeiselle viikolle jos vaihdan ylätaljan leuanvetoon? Se ei kuitenkaa mene ihan saman kaavan mukaan kuin muut.

Lisäksi vaihdoin alataljan T-laitteeseen. Ylä- ja alataljassa nuo painot menevät kympin välein niin tuossa T-laitteessa saa vähän enemmän "hienosäätöä" painoihin.

Back
Ylös Bottom