HS: Poliisi esittää osaa Helsingin katuryöstäjistä karkotettavaksi.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Marx
  • Aloitettu Aloitettu
Kaminari sanoi:
Ja tämä on minun vastuullani miten? Tai yleensäkkään se mikä tilanteen tähän on tuonut on minun tai minun sukuni ja esi-isieni vastuulla miten?

Jos et koe, että kykenet vaikuttamaan ympäristösi nykytilaan, eiköhän ainoa looginen teko ole kusta muuntajaan.

No, mutta emme mekään jää ilman osumia. Arvaappa miten syrjäytymistä se aiheuttaa kun yhtä ammattitaitoinen/parempi työ tehdään paljon halvemmalla herra Yun toimesta? Eikö heillä ole mitään rotia!?

Sehän on sitä globalisaatiota. Ei Kiinan alhainen elintaso johdu luonnonvoimista vaan politiikasta. Kun politiikka muuttuu, syntyy korjausliike historian virheisiin ja totta, me saamme silloin tottua siihen, että vaurauden tuottajia on vähemmän ja jakajia enemmän. Ei Kiina kauaa vie työpaikkoja suomalaisilta, kohta kannattaa lähteä sinne töihin.

No, se vauraus kasattiin kyllä osin suomalaisten persnahoista Ruotsin toimesta.

No siinä näet oikean kouluesimerkin orjuuden käytöstä vaurauden saamiseksi. Suomi oli orjavaltio, jossa ryömittiin ojissa ja ruokana oli ruvet polvissa. Sittemin politiikat muuttuivat ja Suomi pääsi kehittymään. Ruotsin tasoa ei ole nielä saavutettu, mutta lähelle on jo päästy.

Unohda jo se Eurooppa, se on keinotekoinen ja väkinäinen eikä pysy kasassa muuten kuin maantieteellisesti.

Puhutaanko sitten OECD-maista selvyyden vuoksi?

Nojoo. Vähän kuin afrikkalaiset istuvat timanttikasan huipulla. Kyllä sielläkin rikkaita ihmisiä on.

On joo, mutta siellä ei veroteta sosiaaliturvan tai infrastruktuurin rakentamiseksi. Lainsäädäntö on puutteellinen ja henkinen kehitys orjuuden, joka siis vielä jatkuu, vaikuttamaa.

Jos lähtisin opiskelemaan ja sitä kautta tsetseeniaan vaihto-oppilaaksi, olisin poikkeuksetta Grosnin rikkain mies suomalaisella opintotuella. Sillä samalla opintotuella syön täällä suurinpiirtein samaa settiä kuin joku Kiinalainen maalaisperhe. Eli riisiä ja nuudeleita.

Niin. Tämä johtuu siitä, että Tsetsenia on Venäjän miehittämä ja kansantuote menee sotaponnisteluihin. Paljonko Suomalaiset investoivat Talvisodan aikana?

Ja minä olen vastuussa suklaata syödessäni siitä kuka sen on poiminut? Juuri tätä tarkoitan sillä epäsuoralla vastuulla. En minä niitä lapsia sinne pellolle pistä. Ei minun tehtäväni ole huudella maailman toiselle laidalle miten siellä pitäisi elää. En ole sen parempi ihminen kuin se perheenisä siellä joka pistää penskansa pellolle töihin, mutta toinen meistä sen tekee ja toinen ei. Toinen meistä on siitä vastuussa ja toinen ei. Toinen meistä ei ole istunut etiikan tunnilla jotta voisi pohtia moista dilemmaa. Toisella meistä ei ole varaa eikä aikaa moiseen pohtimiseen. Toisella meistä on, mutta sekö hänestä tekee jotenkin jalostuneemman ihmisen? Ihan samanlainen karvaperse joka ei ymmärrä miksi on yleensä olemassa, poikkeuksena vain se että on ylimääräistä aikaa miettiä tyhjänpäiväisyyksiä ja keskittyä epäolennaiseen.

Tottakai olet kuluttajana vastuussa ostopäätöksistäsi. Ei ole sinun vikasi, että kansainväliset suuryritykset käyttävät orjatyövoimaa ja ryöstävät luonnonvaroja, mutta jos kuluttaja ei vastaa kulutuksestaan, kuka siitä vastaa? Oletko kuin lastu laineilla? Pentti Linkola on itseasiassa tiedostanut vastuunsa ja toiminut omantuntonsa mukaan.

Ei se silti tarkoita että olisin kaikessa viisaudessani jotenkin oikeutettu sanomaan mikä on missäkin oikein ja mikä ei.

Et tietenkään kykene tekemään päätöksiä päätöstesi vaikutuksen perusteella, mutta voisihan sitä vähän miettiä mitä päättää, ettei näytä ihan sosiopaatilta.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
veijari sanoi:
Miksi tosiasioiden esille ottaminen on provokaatiota tai rasistista? Tahtoisin nimittäin oikeasti tietää miks ei saa/saisi ottaa esille negatiivisia asioita, varsinkaan ulkomaalaisista.

Tottakai voi ottaa, mutta on ihan naurettavaa kuvitella, että ainoat väkivaltaa harrastavat ihmiset on muslimeja. Tuo kotisivu näytti siltä. "Muslim immigrants attacking a white person." Jotkut kuvista on sellaisia, että teksti kertoo enemmän kuin kuva. Mistähän sekin teksti on keksitty, ja onkohan sillä mitään tekemistä kuvan aiheen kanssa.

Yksi aika oleellinen väkivaltaaa harrastanut valkoihoinen, joka sai aika pahaa jälkeä aikaan on Hitler. Toinen on Stalin.

Entäpä sitten valkoihoiset, jotka sulkivat silmänsä Ruandan kansanmurhalta? Vois siihenkin sanoa, että valkoisilla oli osaa siihen tilanteeseen. Siihenkin olisi voitu puuttua, mutta sen sijaan lähdettiin karkuun pois maasta.

Sarjamurhaaja on lähes poikkeuksetta valkoihoinen, yhdysvaltalainen mies.

En haluaisi itse nähdä, mutta valkoisten pedofiiliseksituristien lomakuvat olisivat varmasti kuvottavimpia asioita nähdä.

Ihmiset vaan on sairaita ja väkivaltaisia ja tekevät mitä kuvottavimpia tekoja ihonväristä, uskonnosta ja varakkuudesta riippumatta.

jantunen7 sanoi:
Kyllä ne kehitysmaidenkin asukit ottaisivat kaiken mitä saisivat jos osat olisivat toisin päin, jos halpatuotannosta puhutaan.

Halpatuotanto on silti väärin.

Kaminari sanoi:
Halpatyövoima ei ole kenellekkään muulle eduksi kuin niille jotka istuu rahakasan huipulla ja sillä taas ei ole kansallisten kysymysten kanssa mitään tekemistä.

Eniten siitä on hyötyä toki niille rahakasan huipulla istuville, mutta kyllä tavallinen kuluttajakin hyötyy, koska on enemmän rahaa ostaa tavaraa, jos ostaa halpatuotantotavaraa.

Lelut on yksi tuoteryhmä, lähes poikkeuksetta kaikki lelut on tehty Aasiassa. Joku sellainen pikkuauto maksaa pari euroa kaupassa. Jos haluat ostaa Suomessa valmistetun pikkuauton (yleensä puisen), se maksaakin jo 10 euroa. Suurinta osaa ihmisistä ei kiinnosta kuka sen lelun on tehnyt ja missä oloissa. Voi vaan miettiä kummanhan se kuluttaja ostaa..

Sportman81 sanoi:
Suomessa annetaan jokaselle somalille paljon työttömiä ja pienipalkkaisia paremmat oltavat välittömästi. Hyysätään niin paljo ku pystytään ja jos ei enempää pystytä niin siltiki annetaan vielä vaikka uudet kännykät!!

Ei ne asu lähiöissä ja huonoilla alueilla siksi, että niille annetaan välittömästi paremmat oltavat. Eikä ne alueet muuttuneet huonoiksi siksi, että ne asuu siellä. Esim. Jakomäki on ollut huono alue jo vuosikymmeniä.

Taha sanoi:
Rahakasan huipulla istuvat OECD-maat, niiden kansalaiset ja liittolaiset. Muut ovat käytännössä maaorjia.

Jos kahvinviljelijä Vietnamissa saisi työstään saman palkan kuin suomalainen maanviljelijä, kahvi olisi rikkaiden juoma. Ja seuraavan suklaapatukan syödessäsi on hyvä muistaa, että siihen käytetyn kaakaon on todennäköisesti pominut ihan oikea lapsiorja.

Toisaalta taas on olemassa reilun kaupan tuotteet. On siis mahdollista tuottaa noita tuotteita sillä tavalla, että länsimäisen kuluttajan maksama hinta on ihan kohtuullinen, ja viljelijät/kerääjät saavat työstänsä kohtuullisen korvauksen.

Pahoittelen useita viestejä. En jaksanut säätää copypastella, että olisivat siististi yhdessä isossa viestissä.

Oma mielipiteeni tähän aiheeseen voi yllättää kovasti.

Olen samaa mieltä kuin useimmat. Jos ei ole mitään inspistä elää maassa maan tavalla ja toistuvasti tekee rikoksia, annan ilomielin veroeuroistani menolippua varten rahaa.

Puolustaakseni kukkahattustatustani täällä, olen myös erittäin voimakkaasti ennaltaehkäisevän työn kannalla, jotta tällaisia ikäviä asioita ei tapahtuisi.

Bricktop sanoi:
En näe mitään järjellistä syytä pitää kyseisiä ja muita vastaavia henkilöitä nakertamassa suomalaista yhteiskuntaa. Takaisin lähtöruutuun pikapakettina.

Juuri näin. Asiaa!!!:thumbs:

Hippa sanoi:
Toisaalta taas on olemassa reilun kaupan tuotteet. On siis mahdollista tuottaa noita tuotteita sillä tavalla, että länsimäisen kuluttajan maksama hinta on ihan kohtuullinen, ja viljelijät/kerääjät saavat työstänsä kohtuullisen korvauksen.

Reilun kaupan tuotteiden ekologisuus on asia erikseen ja siinä on muitain ongelmia. Katteet nostavat reilun kaupan tuotteiden hinnat pilviin.

Ei muutama dollari/kilo lisää tuottajalle nostaisi kahvikupin hintaa juuri lainkaan, mutta ongelmana on, että kahvin tuottajat ovat riippuvaisia valuuttatuloista ja kahvi myydään hinnalla millä hyvänsä. Valuuttatulojen tarpeen tuottaa Maailman valuuttarahasto, OECD-maiden yhdistykset ja muut instituutiot. Sattumalta näiden samojen instituutioiden johtokunnissa istuu orjatyöllä rikastuneiden maiden hyvinvoinnista nauttivat henkilöt.

80-luvulla kahvin tuottajahinta pyöri 8 USD/kg hujakoilla, nyt hinta on 80USc/kilo. Ei kai kukaan kuvittele, että viljelijän kustannukset olisivat nyt kymmensosa entisestä? Tilannetta, siis tätä tullimuuria ja valuutantarvetta, käyttää hyväkseen paahtimoyhtiöt. Ei paahtimoyhtiön toiminnan päämäärä ole tuottaa kahvia kuluttajan tarpeisiin, vaan tuottaa voittoa omistajilleen. Jos ne tuottaisivat enemmän voittoa maksamalla reilun hinnan tuottajille, ne tekisivät sen mielellään.

Minusta on aivan käsittämätöntä, että suuyritysten toiminta nähdään valttämättömänä pahana. Suuryritykset ovat kuluttajien armoilla, eivät ne ole mitään omavaraisia mörköjä.

Himmentäjä sanoi:
Mutta joo, kiihkoilijoita on onneksi suhteellisen pieni osuus kaikista muslimeista.

No on se kuitenkin aika helvetin suuri osuus verrattuna esimerkiksi länsimaalaiseen väestöön tai siis ei muslimeihin. Kyllä se vaan niin on, että suurimmat verityöt tehdään uskonnon nimissä vaikka raamatussakin kai sanotaan ettei saa tappaa. Koraanissa taitaa olla sitten jo vähän toinen message.

Anyway, ihan oikea päätös on lähettää nuo häiriköt pois maasta, kunnolliset maahanmuuttajat ovat minun puolestani tervetulleita. Ihmiset kuitenkin pitäisi tuomita tekojensa eikä ihonvärinsä tai uskontonsa mukaan.

raamatussakin kai sanotaan ettei saa tappaa. Koraanissa taitaa olla sitten jo vähän toinen message.
Koraanissa kielletään toisen muslimin tappaminen.

IMO ongelman ydin on niin katuryöstöissä, Ranskan mellakoissa ja Australian rantabileissäkin, juurikin tuo. Muslimeille koraani on lakikirja, jumalan kirjoittama. Muut kuin muslimit, ovat alempiarvoisia ihmisiä, eikä koraanin lait ja kiellot koske heihin kohdistuvaa väkivaltaa. Miten meidän alempiarvoisten ihmisten lait voisivat mennä jumalan sanan edelle?

Oletteko miettineet miksihän muiden vastaavista lähtökohdista tulevien maahanmuuttajien (lähinnä pakolaisten, ei muslimeiden) sopeutumisen kanssa ei ole vastaavaa ongelmaa?

edit. jos ei muu auta, niin mikä velvollisuus suomalaisilla on pitää ko. paatuneita rikollisia täällä? tarkoitan siis juurikin näitä jotka uusivat rikoksensa kerta toisensa jälkeen ja vielä haastavat poliisitkin tappeluun. :0:

Minusta tämä olisi todella oikeuden mukainen menettely! Varmasti kova paikka palata maahan, missä ei ole juuri mikään kunnossa, tämä ehkä pistäisi miettimään kahteen kertaan ennen kun alkaa ryöstelee kaduilla ihmisiä.

nevahood sanoi:
Koraanissa kielletään toisen muslimin tappaminen.

Koraanissa kielletään oikeudeton hengenriisto kategorisesti. Oikeus hengenriistoon syntyy vain sodassa, itsepuolustuksessa tai tuomioistuimen langettman tuomion täytäntöönpanossa.

Totta. Täälläkin vankilan pitäisi olla peloite. Millaisena peloitteena vankila toimii niille, joille vankilakin on parempi paikka kotimaahan verrattuna? Saa säännölliset ruoka-ajat, valmiit ruuat ja katon pään päälle. Lisäksi jos ei ole mitään hävittävää, kuten varmaa työpaikkaa, koulutusta tai omaisuutta, ei vankeusrangaistuksen ja sakkojen tuomat lisähaitat (kuten mahdollinen työpaikan menetys ja suuret sakot) paljoa hetkauta, ainakaan jos verrataan normaaliin työssäkäyvään ihmiseen.

Jos kotimaata pelätään enemmän kuin vankilaa, niin miksei sitä sitten voida käyttää rangaistuksena.

Mulla on semmoinen haju, että noilla on duuniin päästessä kova työmoraali ja painavat siivoojan hommia paremmalla innolla kuin kaikkeen hyvään tottuneet suomalaiset. Tässä meidän liikkeellä kävi yksi afrikkalainen kaveri joka on 15 vuotta asunut Suomessa. Tekee nykyään vartijan hommia ja elää kuten muutkin. Kertoi että kovin vaikeaa edelleen on Suomessa elää ilman rasismin(lievän) kohteeksi joutumista. Sanoi myös että ongelma lähtee usein kuitenkin maahanmuuttajista ja somaleista sanoi, että ne ovat rumasti sanoen Afrikan manneja. Kyllä multa sympatiaa löytyy sompuillekin, tuolla ne Ruoholahden ostarilla vetää mopin kanssa niin että perse savuaa, rispektit siitä.

Karkoittaminen on kuitenkin imo oikea teko, tässä tapauksessa on typerää verrata valkoisiin ja heidän tekemiin rikoksiin. Miten ihmeessä valkoisten tekemät rikokset mitenkään liittyvät somalien tekemiin vastaaviin? Hyvin usein noita rikoksia ns. "oikeutetaan" jos valkoisetkin niitä tekevät. Rikoksia tulee olemaan aina liikaa, ei me kuitenkaan lisää tarvita kun itsekin niitä tehdään. Tuomion tullessa syntyperäistä suomalaista on huono karkottaa minnekään, vankilat ovat niitä varten. En kuitenkaan näe mitään pointtia maksattaa valtiolla somalien linkkareissuja, ennemmin rajan yli ja se siitä.

Epäilen kuitenkin erittäin vahvasti että karkotuspäätöstä koskaan tulisi. Suomi ei varmasti halua olla se maa joka saa kunniaa tuommoisesta. En tiedä ovatko muut länsimaat esim ruotsi, karkoittaneet ketään. Sveduillahan tämä ongelma on jo karannut käsistä, siellä monikansallisuus lisääntyi kovaa vauhtia ja rajat taidettiin laittaa jo kiinni.

En aina ymmärrä miksi työttömyyttä ja väliinputoamista pidetään rikollisuuden laukaisijana. Itse olin parikymppisenä täysin pers auki, sain sossusta ja työkkäristä rahaa. Asuin kuitenkin omassa vuokrakämpässä enkä koskaan kyllä ketään ryöstänyt, ei tullut mieleenkään. En siis usko että somput tuon työttömyyden takia ryöstelevät, kunhan ovat anarkistisia. On vähän kuitenkin omituista että näillä on otsaa ja varaa ryöstellä, elintaso on kuitenkin moninverroin parempi täällä kuin siellä omassa maassa. Ehkä nämä sitten ovat osaltaan itse rasisteja ja jotenkin kateuden syöminä rankaisevat suomalaisia.

Olis kiva tietää ryöstön kohteet kaikista ulkomaalaisten tekemistä ryöstöistä. Ovatko ne aina toisia nuoria, vai käydäänkö siellä ihan rehellisesti karskien miesten kimppuun? Vuodenpäivät stadissa asuessani en ole nähnyt somalien aiheuttavan mitään ongelmaa, suomalaiset tosin örveltää. Pitää toki huomioida, etten asu alueilla missä noita somppuja pörrää.

Mietitääs hieman näitä termejä ja sitä miten niitä käytetään ja mitä vertaatte mihinkin:

Suomalainen - Musta
Somali - Musta
Valkoinen - Suomalainen
Musta - Valkoinen

Mitähän vitun väliä kenenkään värillä on? Eikös tässä asiassa paina kansalaisuus ja kulttuurierot, eikä ihon pigmentti?
Olis hauska kuulla mitä isänmaantoivot huutais kun valkoiset somalit tekis katuryöstöjä :rolleyes:

Mike sanoi:
En aina ymmärrä miksi työttömyyttä ja väliinputoamista pidetään rikollisuuden laukaisijana. Itse olin parikymppisenä täysin pers auki, sain sossusta ja työkkäristä rahaa. Asuin kuitenkin omassa vuokrakämpässä enkä koskaan kyllä ketään ryöstänyt, ei tullut mieleenkään. En siis usko että somput tuon työttömyyden takia ryöstelevät, kunhan ovat anarkistisia. On vähän kuitenkin omituista että näillä on otsaa ja varaa ryöstellä, elintaso on kuitenkin moninverroin parempi täällä kuin siellä omassa maassa. Ehkä nämä sitten ovat osaltaan itse rasisteja ja jotenkin kateuden syöminä rankaisevat suomalaisia.

Kyllähän yhteiskunnan tuilla elää siedettävästi, ainakin jos ei ole velkaa. Mä olen tässä maksanut pari vuotta opintolainaa pois ja suurimman osan ajasta olen ollut työttömänä. Vaikka siis elän reaalisesti toimeentulonormin alapuolella niin silti laskut maksetaan ajallaan ja jääkaapissa on ruokaa.

Rikoksia tekevistä somaleista ainakin osa käyttää päihteitä siihen malliin että pitää repiä jostain rahat niihin huumeisiin.

Pohjimmiltaan ongelma on kuitenkin siinä että somalit eivät tule toimeen edes Somaliassa. Turha tällaisia on laittaa minnekään Suomeen, antaa niitten ratkaista ongelmansa siellä Afrikassa. Joukkoon kun mahtuu entisiä lapsisotilaita jotka ovat heiluneet rynnäkkökiväärin kanssa viidakossa ja sitä rataa. On aika turhaa kuvitella että näistä tulisi mitään siivoojia Helsingin työmarkkinoille.

Siihen en jaksa uskoa että rikosten tehtailun takaa löytyy mitään anarkian kaltaista aatetta. Paska on paska, selittäköön kukkahattutädit mitä tahansa.

Yhdysvallat on ollut tienraivaaja siinä suhteessa että maahanmuuttajiin sovelletaan Nollatoleranssia. Zero Tolerance tarkoittaa sitä että ensimmäisestä rikoksesta seuraa karkoitus ja sillä sipuli. Uskon että suomalaiset ovat samaa mieltä. Työtä tekevät ja asialliset maahanmuuttajat ovat tervetulleita.

P.S. Ja koska työtä ei ole kaikille, ei edes kaikille suomalaisille, niin vähimmäisvaatimus on joka tapauksessa se että lainrikkojat laitetaan vastuuseen teoistaan. Mikään ulkopuolinen taho ei voi vaatia Suomea ottamaan valtiona vastaan roskajoukkoa ulkomailta. Tämä on kukkahattutätien keksimä järjetön ajatus.

protsku sanoi:
Paska on paska, selittäköön kukkahattutädit mitä tahansa.

En ole ihan varma viittaatko tällä siihen, että jos on huonot taustat (ollut lapsisotilaana tms) niin on automaattisesti sellaista roskaa, johon ei kannata uskoa yhtään ja pysyköön kaukana Suomesta.

On hyvin paljon ihmisiä, jotka ajattelee samoin ihmisistä, joilla on samanlainen tausta kuin sulla.

Onko ne sitten oikeassa?

Mielestäni Suomi tarvitsee maahanmuuttajia tulevaisuudessa. Tekevät ne työt, mitkä suomalaisilta jäisi tekemättä. Maahanmuuttajat ovat omien kokemuksieni mukaan erittäin kovia tekemään työtä.

Muiden maiden tulee auttaa hädässä olevia. Tässä tapauksessa somaleja, jotka tulevat tänne pakolaisina. Tunnen henkilökohtaisesti muutamia somaleja. Muutama on korkeakoulussa ja hyvästä perheestä. He käyvät töissä opintojensa ohella kuten muutkin suomalaiset nuoret. Sitten ovat nämä ryöstelijät, joilla menee huonosti. Heitä kohtaan en tunne sääliä sen enempään kuin muihinkaan samankaltaisiin, oli rotu mikä tahansa. Tässä tapauksessa he ovat pakolaisia, jolloin karkottaminen olisi mielestäni paras mahdollinen ratkaisu. En ole rasisti vaan koitan olla mahdollisimman realisti.

Jos, minulla olisi valta niin karkottaisin myös kaiken muun paskasakin, joka aiheuttaa ongelmia, rodulla ei ole väliä. Stadissa notkuvat spurgut saisivat ykkösluokan liput ja pikalähdön. Pitäisi vain keksiä jokin paikka, kuten Australia aikoinaan. :D

grappling sanoi:
Jos, minulla olisi valta niin karkottaisin myös kaiken muun paskasakin, joka aiheuttaa ongelmia, rodulla ei ole väliä. Stadissa notkuvat spurgut saisivat ykkösluokan liput ja pikalähdön. Pitäisi vain keksiä jokin paikka, kuten Australia aikoinaan. :D

Kyllä sitä white trashia tosiaan riittää kun kaduilla kävelee. Mikäs on tämä juttu, että Australia on kaiken roskasakin kaatopaikka? Oon joskus ennenkin kuullut, ettei sinne mikään varsinainen kerma ole muuttanut mutta onko tässä jotain perää vai ihan läppä vaan?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom