1. Tästä ei ole genetiikan puolella saatu minkäännäköisiä todisteita.
Edelleen:
http://www.sciencedaily.com/releases/2005/09/050909221043.htm
"Human evolution, University of Chicago researchers report, is still under way in what has become our most important organ: the brain. In two related papers, published in the September 9, 2005, issue of Science, they show that two genes linked to brain size are rapidly evolving in humans."
Jos aivot kehittyvät jatkuvasti, se riittää todistamaan tuon esittämäni matemaattisen mallin käytönnössä välttämättä muodostuvista eroista ihmispopulaatioiden välillä.
AKV sanoi:
2. Separaatiosta on evoluution (jopa ihmisen evoluution) mittapuulla TODELLA lyhyt aika.
Koiran jalostaminen on tapahtunut paljon lyhemmässä ajassa, joten jos ajatellaan sukupolvien määrää, ihmisten ja koiran evoluutio on tapahtunut hyvin lähellä toisiaan olevilla jaksoilla.
AKV sanoi:
3. Sitten separaation ovat fysiologiset erot eri ihmispopulaatioiden välillä pysyneet TODELLA pieninä, kuten tiedämme.
Wanhan kertausta: Ihmisryhmien väliset erot ovat pieniä, totta. Geneettisesti "rotujen" samankaltaisuudet ovat yli 99,9%. Edelleen, ihmsen ja apinan geenit ovat 99% samankaltaiset, ja ihmisen ja kalan 95% samankaltaiset. Eläköön se pieni ero?
AKV sanoi:
Tässä syyt lyhyesti siihen miksi väitettyjen "henkisten erojen" olemassaolo on epätodennäköistä.
Väite on edelleen vailla perusteluja, ja edelleen lapsellinen. Edelleenkään ihmisten "henkinen" (=aivoissa tapahtuva) kehitys ei pysähtynyt siihen kun osa lähti Afrikasta, vaikka toivoisit sitä miten kovasti.
AKV sanoi:
Nyt sitten: pallo on niillä, jotka väittävät "henkisiä" eroja olevan olemassa. Esitätte positiivisen väitteen. Todistakaa se.
Näiden erojen todistaminen on vaikeata, kuten on myöskin niiden todistaminen olemattomiksi. Näin ollen lähden siitä, että Afrikkalaisten älykkyysosamäärä on todistettavasti alhaisempi. Sinä voisit puolestaan todistaa, että se EI ole sitä geneettisistä syistä ("on jo kauan tiedetty että ei oo" ei riitä todistukseksi).
AKV sanoi:
Näihin kysymyksiin se Diamondin kirja pyrkiikin osittain vastaamaan. Ts. siihen, että miksi eurooppalaiset päätyivät dominoimaan maailmaa. Oletko lukenut kyseisen teoksen - eli ts. voimmeko jatkaa keskustelua tästä?
Usko nyt jumaliste, että emme ole täällä kirja-arvostelua tekemässä. En ole ainoa, joka on esittänyt vastaväitteitä sille politiikalle, jolla pidät tuon yhden kirjan tämän keskustelun pääroolissa omalta puoleltasi. Usko että se on vain yksi kirja, ja sellaisenaan yhden henkilön mielipide.
AKV sanoi:
Sinusta tekee rasistin se, että uskot ilman todisteita afrikkalaisten olevan henkisesti alempiarvoisia "ali-ihmisiä" ja käytät asianmukaista kieltä. Tämä näkökanta tuli varsin selväksi aiemmassa keskustelussa.
Voit vapaasti lainata sitä viestiäni, jossa sanon kenenkään olevan ali-ihminen tms. Jos sellaista ei löydy, voisit ns. tukkia turpasi näiltä osin. Minua myös suuresti hämmentää se, että käytät tuota rasisti-statustasi ilmeisesti loukkaamaan minua. Jos olen rasisti, miksi minua loukkaisi se että minua sellaiseksi sanotaan? Jos taas en ole, olet väitteinesi väärässä ja minun haukkumiseni sellaiseksi on turhaa.