Homojen oikeus kristilliseen avioliittoon

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hevonen
  • Aloitettu Aloitettu
Aika vahvasti sanottu. Nyt voisit laittaa sitten kattavan listan esille niistä jotka olet lukenut.

Toki kaikki vanhemmat vaikuttaa lapsen psykoseksuaaliseen kehitykseen. Aika poissaolevana pitää olla, jos vanhemmat ei vaikuta lapsen (psykoseksuaaliseen) kehitykseen. Onko se sitten hyvä vai huono, siitä voikin sitten vääntää peistä.
No kaikki. "Monet". Psykologiaa en nyt ole lukenut muutamaan vuoteen, että jos tässä välissä ei oo tapahtunut jotain suurta ja mullistavaa niin veikkaisin että suuri osa psykologeistakin vielä puoltaa omaa näkökantaa.

Lähinnä vaan ihmettelen sitä ajatusmallia että äiti-äiti ja isä-isä "kombo" voisi ikinä korvata äitiä ja isää. Jos miettii jo omaa lapsuutta ja ajatusta että oma äiti olisi korvattu toisella isällä puistattaa. Äidin hellään huomaan minä ainakin juoksin hädässäni ja sieltä se lohdutus aina tuli, ja isä taas kasvatti mieheks. On ne sukupuoliroolit tärkeitä.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
En tiedä miten holhousasiat liittyvä threadin aiheeseen, mutta muutaman homon ystävänä ja itse kirkosta eronneena olen silti sitä mieltä että threadin aiheeseen homojen-oikeus-kristilliseen-avioliittoon ei ole järkevää perustetta tai vielä vähemmän uskonnollista perustetta, raamattuhan on kristinuskon perusta ja vaikka olen sen joskus pariin kertaan läpi lukenut, niin en ole löytänyt yhtään kohtaa jossa kyseistä ajatusta tuettaisiin, mutta useita kohtia joissa hommaa pidettäisiin lähinnä rienauksena.

Vaikka en maksa kirkollisveroa enkä muutenkaan ole kiinnostunut, kristillisen kirkon rituaaleista, pitäisi meidän olla sen verran suvaisevaisia, ettemme yrittäisi väkisin murtaa niiden vakaumusta jotka oikeasti haluavat säilyttää heille sallitun uskonsa sellaisenaan, ilman että jotkut agitaattorit yrittävät jatkuvasti sitä murtaa ja muuttaa sen tapoja tai sääntöjä vain esittääkseen olevansa muita oikeudenmukaisempia ja samalla talloa jalkoihinsa kristittyjen omat sisäiset vakaumukset.

Ei kukaan tosissaan menisi samaa yrittämään islamilaisiin maihinkaan, miksi sitten homma pitäisi väkisin puskea sisään länsimaisiin uskontoihin.
 
No jos näin lesbon näkökulmasta ruvetaan miettimään tuota perheen perustamista ja sitä kautta adoptiota. Kun kerta LowProFilekin menee fiilis pohjalla, niin jatketaan samalla linjalla.

Uskon, että jossain vaiheessa elämääni tulee ajankohtaiseksi perustaa perhe rakastamani naisen kanssa, niin uskallan kyllä väittää, että pystyn tarjoamaan lapselle turvallisen ja rakastavan lapsuuden siinä missä heterovanhemmat. Ehkä jopa vakaamman, sillä perheen perustamisen vaiheessa lapsen hankinta olisi erittäin tarkasti harkittu, eikä mikään päähänpisto tai vahinko. Oli lapsi sitten adoptiolapsi tai sitten keinohedelmöityksellä syntynyt tai vaihtoehtoisesti kyseessä olisi perheen sisäinen adoptio. Jos ajatellaan miten nuo sukupuoliroolit jakaantuisivat perheessäni, niin itselleni luontevampana tuntuisi "isän"rooli, koska en koe itseäni miksikään äitihahmoksi. Jos lapsi olisi poika, niin lapselle löytyisi kyllä miespuolisia esikuvia lähipiiristäni kuten esimerkiksi isäni tai enoni tai muita miespuolisia kavereitani.

Lapsi kasvatettaisiin kunnioittamaan muita ihmisiä ulkonäöstä, rodusta tai seksuaalisesta suuntautuneisuudesta huolimatta. Eikä kiusaamista ja syrjimistä hyväksyttäisi. Lapsi saisi tasapainoisen perheen ja lapsuuden, sillä sen mallin olen saanut omalta perheeltäni. Jos joku kiusaisi lastani, oli sitten kyseessä aikuinen tai lapsi, niin puolustaisin kyllä lastani viimeiseen asti. Jos lapsi alkaisi myöhemmin kyselemään, että miksi hänellä on kaksi äitiä ja Jani-Petterillä isä ja äiti, niin lapselle yksinkertaisesti selitettäisiin, että on olemassa erilaisia perheitä ja eikä siinä ole mitään väärää vaan kaikki ovat tasa-arvoisia. Mun mielestä yhä edelleen tärkeintä on, että lapsella on rakastavat ja huolehtivat vanhemmat ja turvallinen lapsuus.

Vältän yleensä kommentoimasta ja lukemasta näitä keskusteluja, sillä vaikka kuinka yritän olla välittämättä, niin kyllä siinä kuitenkin huolimatta meinaa mielensä pahoittaa, kun tuntemattomat ihmiset väittävät sairaaksi, "vääräksi" tai kelpaamattomaksi vanhemmaksi. Tai kykenemättömäksi rakastamaan "oikein". Mun mielestä rakkauteen kuuluu, rakastamisen lisäksi, muun muassa toisen kunnioittaminen, toisesta huolehtiminen ja välittäminen.
 
Aika vitun typerä kysymys, koska ei ole olemassa perhettä, jossa kaikki muuttujat osuisivat 100 yks yhteen. Voisin hyvin luovuttaa lapseni perheeseen, jossa olisi homovanhemmat. Miksi? Koska puolet Suomen avioliitoista päättyy avioeroon, joten lapsi olisi joka tapauksessa A perheessä 50 % todennäköisyydellä muutaman vuoden sisällä heittopussina eroperheen sisällä. Lapsi voisi myös olla uutisissa Ilta-Sanomien etusivulla: "Perheen isä ampui vaimon, kaksi lasta ja itsensä". Tuossa muutama perustelu sille, minkä takia heteroperhe ei ole automaattisesti parempi kuin homoperhe. Kyllä, eroja tapahtuu myös homoperheiden sisällä. Perusteluni olikin, että valitsisin perheen, jossa muuttujat olisivat mahdollisimman hyvällä tasolla, riippumatta vanhempien seksuaalisesta suuntautumisesta.

En ole vieläkään nähnyt LowProfilelta mitään perusteluja sille, miksi heteroperhe olisi automaattisesti parempi. Koska koulukiusaus? Koska maalaisjärki? Mitä sinun mielestäsi pitäisi tehdä tilanteissa, joissa homoperheet tekevät sisäisen adoption? Sehän on laillista, jollet tiennyt. Entä jos homoperhe hankkii lapsen muin keinoin, esimerkiksi vuokraamalla kohdun tai hankkimalla spermaa?

Typerä tai ei, typeräänkin kysymykseen pystyy vastaamaan. Voit samalla myös vastata kohtiin 1-8, kiitos perustellen miksi valitset "sen homokannan" jos valitset. Jos itse vastaat eri tavoin, niin miten arvelet isomman joukon vastaavaan? Pyydän rehellistä kantaa, en sitä "missä maailmassa olis kiva elää". Sori, pidän itseäni kykenemättömänä vastaamaan homoperheen sisäiseen adoptioon, koska en asiasta tiedä mitä se oikeen edes tarkoittaa. Voit heittää linkin.

En ole vieläkään nähnyt LowProfilelta mitään perusteluja sille, miksi heteroperhe olisi automaattisesti parempi.

Aloita vaikka vastaamalla rehellisesti näihin. Samalla voit eläytyä muidenkin ihmisten elämään, omasi sijasta. Mitä sä kaipaat lisää perusteluiksi? Vastaa vaikka ite tähän boldatulla, niin katotaan että miksi se heteroperhe nyt vaan on lähtökohtaisesti parempi. En muuten edelleenkään hauku homoperheitä kelvottomiksi, totean vaan että lähtökohtaisesti heteroperhe on parempi. Ja kiitos, vastaa näihin kysymyksiin rehellisesti (vaikka olisivat kuinka tyhmiä) niin kas, saat vastauksen. Vastaa boldatulla mieluiten perustellen, käydään sitten kysymykset yhdessä läpi ja katsotaan, että missä mulla menee metsään. Otan kernaasti oppia!

1. Kumman perheen hypoteettisesti valitsisit lapsellesi kasvuympäristölle, jos muut muuttujat ovat samat. Perhe A) isä ja äiti vai perhe B) isä-isä/äiti-äiti?
2. Mikäli lapsen olisi mahdollista päättää, haluaako lapsi että sillä on äiti ja isä vaiko isä-isä/äiti-äiti? Kumman itse valitsisit?
3. Eikö olisi kivempaa, että lapsella olisi tasapainoinen kasvuympäristö, jossa sekä äidin että isän parhaat puolet yhdistyvät kasvatuksessa ja kasvuympäristössä verrattuna esim. homoliittojen "yhteispeliin"?
4. Kummassa perheessä lapsea kohtaan (valitettavasti) ilmenee enemmän lieveilmiöitä - isä-isä/äiti-äiti vaiko isä äiti perheessä?
5. Eikö isä ja äiti opeta vähän eri juttuja (ainakin osittain, isä opettaa "miesten juttuja" ja äiti "naisten juttuja") ?
6. Eikö lapsella ole muka tarvettä sekä äidille ja isälle?
7. Olisitko itse halunnut, että sinulla on sekä isä että äiti koko kasvusi ajan verrattuna esim. että sinulla olisi ollut äiti-äiti/isä-isä tai yh-perhe?
8. Miksi äiti-äiti/isä-isä perhe ja kasvuympäristö on parempi kuin äiti-isä ympäristö?

-----------


Yksinhuoltajilta lapset pois, tai vaihtoehtoisesti jostain YH kerhosta heti seuraavana viikonloppuna puolison menehtymisen jälkeen uus partneri. Mieluiten vaikka henki pois, koska onhan se nyt mahdotonta että lapsi voisi kasvaa normaaliksi ilman isää tai äitiä.

Koska oon juttu tuulella, niin vastaan nyt tähänkin. Todella typerä ajattelumalli eikä liity edes asiaan. Miten luulet, että on tervettä lapselle ja äidille, erottaa nekin vielä keskenään kun on jo ero vanhempien välille vatullut. Ei varmaan vois kauheempaa kohtaloa olla, kun viedä se lapsi/äiti toisiltaan pois. Siinä vietäis se viimeinenkin tukipilari lapselta, eikä äidillä/isälläkään helppoa olis. Ei liene kovinkaan tervettä.
Normaalin lapsen voinee kasvattaa myös joku pedofiili, yksinhuoltaja, homovanhemmat, äiti ja isä jne. Se, että niin voi tapahtua, ei muuta sitä tosiasiaa että paljon suuremmalla todennäköisyydellä normaaleita nuoria kasvaa isosta joukosta tasapainoisista perheistä tms. Tän todistaa ihan faktat, mm. nuorisorikollisuus on rikkoutuneissa perheissä todennäköisempää kuin tasapainoisissa jne. Tähän on tilastoja ja voi ihan järkeä käyttää - vaikka itse oliskin kasvanut fiksuksi aikuiseksi. Tän koko homoadoptioasian pointti on mulla se, että KUN ON MAHDOLLISUUS VALITA, NIIN MIKSI EI AINA VALITA SITÄ PARASTA VAIHTOEHTOA? Yh-perheet tms. ei oo mitään vitun valintoja/tavoitteita, aika vitun tyhmä ajattelumalli tehdä lapsia sillä ajattelumallilla, että kohta erotaan jne.

Quote GrandieView Post
Ottaisin homoperheen
Eli tietoisesti valitset perheen, jossa lapsi ei saa ikinä kokea äidin hellää huomaa ja normaalia perhe-elämää? Ootko tosiaan sitä mieltä että 2 saman sukupuolen edustajaa on parempi vaihtoehto kun isä ja äiti jos molemmat vaihtoehdot pistetään samalle viivalle?

Ottaisit homoperheen, siis rehellisesti vai etkö vaan halua myöntää totuutta? Kieltämättä yllätyin. Todella, pidin sinua maalaisjärkeen kykenevänä ihmisenä. Tietoisesti valitsisit perheen, jossa on isä-isä/äiti-äiti sen perinteisen isä-äiti suhteen sijaan. Perheen, missä on (valitettavasti) suuremmalla todennäköisyydellä lieveilmiöitä. Perheen, jossa lapsi ei sais kokea miten hienoa on kun on äiti ja isä. Huh huh, kovaa settiä. Et haluis lapsesi/itsesi koskaan kokeneen äiti- ja isäsuhdetta? Toinen niistä ois riittäny? Huh huh, kova ratkaisu. Itse en kykenesi missään tilanteessa sanomaan jollekki lapselle, että mä oon nyt päättäny, että sulla ei tuu olemaan isää/äiti, vaan jompia kumpia kaks, koska mun mielestä se on parempi. Oot siis oikeesti tota mieltä vai provosoiduitko? Huh huh, mikä kanta - todella suorastaan heikottaa, että pystyisit kylmänviileesti valitsemaan huonomman vaihtoehdon lapsen kannalta.
Uskoisin varsin ison prosentin vastaavan, että jos saisi itselleen/lapselleen valita joko äiti-isä vaiko äiti-äiti/isä-isä perheen, niin valinta olisi helppoakin helpompi. Pitääkö mun tehdä nollatutkimuksia, että porukka uskoo ton mun mielipiteen?

Miksi minun pitäis myöntää asia, joka ei ole totta? Väite, joka ei perustu mihinkään faktoihin?

Vastaa vaikka kysymyksiin 1-8. Sen jälkeen ajattele, mitä muut vastaavat. Jos käytät järkeä, niin noihin kysymyksiin tulee sellaiset vastaukset, että heterovanhemmuus on lähtökohtaisesti parempi, kuin homovanhemmuus. Tosiasiaa ei muuta fiktioksi se, että sinä vastaat eri tavalla. Haluisin silti kuulla, mitä sinä noihin vastaisit. Voi muutkin homoadoption kannattajat/vastustajat vastata kysymyksiin 1-8 rehellisesti hieman perustellen, saadaan sullekki sitä "faktaa" kun et näytä luottavan maalaisjärkeen ja terveeseen logiikkaan. Mäkin voin noihin vastata, tai no itseasiassa olen vastannut jo.
Minusta tuntuu, että homoadoption puolestapuhujat ajattelee asiaa vain homojen oikeuksien kannalta. Sitä pitäisi ajatella lasten kannalta, kun ne ei siihen pysty vaikuttamaan.

No jos näin lesbon näkökulmasta ruvetaan miettimään tuota perheen perustamista ja sitä kautta adoptiota. Kun kerta LowProFilekin menee fiilis pohjalla, niin jatketaan samalla linjalla.

Uskon, että jossain vaiheessa elämääni tulee ajankohtaiseksi perustaa perhe rakastamani naisen kanssa, niin uskallan kyllä väittää, että pystyn tarjoamaan lapselle turvallisen ja rakastavan lapsuuden siinä missä heterovanhemmat. Ehkä jopa vakaamman, sillä perheen perustamisen vaiheessa lapsen hankinta olisi erittäin tarkasti harkittu, eikä mikään päähänpisto tai vahinko. Oli lapsi sitten adoptiolapsi tai sitten keinohedelmöityksellä syntynyt tai vaihtoehtoisesti kyseessä olisi perheen sisäinen adoptio. Jos ajatellaan miten nuo sukupuoliroolit jakaantuisivat perheessäni, niin itselleni luontevampana tuntuisi "isän"rooli, koska en koe itseäni miksikään äitihahmoksi. Jos lapsi olisi poika, niin lapselle löytyisi kyllä miespuolisia esikuvia lähipiiristäni kuten esimerkiksi isäni tai enoni tai muita miespuolisia kavereitani.

Lapsi kasvatettaisiin kunnioittamaan muita ihmisiä ulkonäöstä, rodusta tai seksuaalisesta suuntautuneisuudesta huolimatta. Eikä kiusaamista ja syrjimistä hyväksyttäisi. Lapsi saisi tasapainoisen perheen ja lapsuuden, sillä sen mallin olen saanut omalta perheeltäni. Jos joku kiusaisi lastani, oli sitten kyseessä aikuinen tai lapsi, niin puolustaisin kyllä lastani viimeiseen asti. Jos lapsi alkaisi myöhemmin kyselemään, että miksi hänellä on kaksi äitiä ja Jani-Petterillä isä ja äiti, niin lapselle yksinkertaisesti selitettäisiin, että on olemassa erilaisia perheitä ja eikä siinä ole mitään väärää vaan kaikki ovat tasa-arvoisia. Mun mielestä yhä edelleen tärkeintä on, että lapsella on rakastavat ja huolehtivat vanhemmat ja turvallinen lapsuus.

Vältän yleensä kommentoimasta ja lukemasta näitä keskusteluja, sillä vaikka kuinka yritän olla välittämättä, niin kyllä siinä kuitenkin huolimatta meinaa mielensä pahoittaa, kun tuntemattomat ihmiset väittävät sairaaksi, "vääräksi" tai kelpaamattomaksi vanhemmaksi. Tai kykenemättömäksi rakastamaan "oikein". Mun mielestä rakkauteen kuuluu, rakastamisen lisäksi, muun muassa toisen kunnioittaminen, toisesta huolehtiminen ja välittäminen.

Hyvä posti. Haluan painottaa, että en sanonut homoperheitä kykenemättömämmiksi kasvattamaan lasta terveesti. Ne kyllä siihen pystyy, suunnilleen siinä missä muutkin. Kaiken lisäksi heillä se lienee juurikin enemmän suunniteltua, kuten mainitsetkin - mikä taas johtaa "parempaan lapsesta huolehtimiseen". Tässä viestissä on järkevää argumentaatiota paljonkin.
Mun pointti oli, että jokainen normaali ihminen, jolla on/olisi mahdollisuus valita itsellleen tai mahdollisesti hypoteettisesti lapselleen ympäristön, missä kasvaa, tulisi valitsemaan (muiden muuttujien ollessa samat) äiti-isä suhteen äiti-äiti/isä-isä suhteen sijasta. Nyt niitä käsiä ylös, kelle olis ollut omasta seksuaalisesta suuntautumisesta huolimatta aivan sama, että oliko/onko kotona aikoinaan ollut äiti ja isä, sen sijaan, että olisi ollut isä-isä/äiti-äiti tai yh-kasvatus. Aika sekaisin pitää IMO olla, että väittää, että mulle olis ihan sama ollut jos isä/äiti lähtenyt lätkimään tms.. Kyllä nyt terve ihminen haluaa vanhempiensa pysyvän yhdessä tms. Terve normaali ihminen haluaa myös, että on sekä äiti, että isä tukena tarvittaessa. En tarkoita tällä, että pidän homoutta ja siihen liittyviä pointteja sairautena. Älkää käsittäkö väärin. En myöskään tarkoita, etteikö homoperheistä voisi terveitä lapsia (jopa varsin todennököisesti, koska vanhemmat lienevät motivoituneita) tulla. Mutta koska tää on valintojen maailma, niin se perinteinen isä-äiti >äiti/äiti/isä/isä/yh on vaan lapsen kannalta näin niin kuin lähtökohtaisesti parempi. Ei välttämättä käytännössä, mutta lähtökohtaisesti. Ja koska adoptiojonossa niitä heteropareja (jotka nekin motivoituneita satavarmasti) on enemmän, heillä siihen lapseen mielestäni hivenen suurempi oikeus on - lasten kannalta. Toki hyvä homoperhe toimii sekin, mutta kyllä pitää homoperheellä tuuria olla (loistava ympäristö lapselle), mikäli meinaavat lapsen ennen heteropareja saada.

EDIT: EI juukeli, en huomannut että oli noin paljon posteja tullut. Kerkeen varmaan vastata vasta seuraavaan postiin..
 
... Miksi homoadoption kannattajien ei pidä perustella mitään? Miksi vaan mun täytyy, kun sitä vastustan?

Se nyt vaan menee niin että päästäkses eteenpäin keskustelussa sun pitää pystyä antamaa tukea faktaväitteille. Yksikään sun argumenteista ei tee sun mielipiteistä faktoja - eli verifioitavissa olevaa tietoa. Mutta sä nyt et vaan kykene käsittämään mielipiteen ja tiedon eroa. Näytät uskovan niin vahvasti omaan kantaasi. Molempien osapuolten on keskustelussa kyettävä perustelemaan väitteensä, ei vain toisen. Sä huudat nyt vastapuolelle että "todista mut vääräksi, muuten oon automaattisesti oikeessa eikä mun tartte perustella!"

Mutta heitetään nyt yksinkertainen ja nopea lähde:

Scientific research has been generally consistent in showing that gay and lesbian parents are as fit and capable as heterosexual parents, and their children are as psychologically healthy and well-adjusted as children reared by heterosexual parents. Major associations of mental health professionals in the U.S., Canada, and Australia have not identified credible empirical research that suggests otherwise.

Eli: Tutkitun tiedon valossa kaikki viittaa siihen, että kaikki vanhemmat ovat yhtä hyviä, sukupuolisuuntautuneisuudesta riippumatta. Samaan aikaan mistään ei oikein löydy tutkittua tietoa, joka johtaisi vastakkaiseen johtopäätökseen.
 
LowProFile sanoi:
Hyvä posti. Haluan painottaa, että en sanonut homoperheitä kykenemättömämmiksi kasvattamaan lasta terveesti. Ne kyllä siihen pystyy, suunnilleen siinä missä muutkin. Kaiken lisäksi heillä se lienee juurikin enemmän suunniteltua, kuten mainitsetkin - mikä taas johtaa "parempaan lapsesta huolehtimiseen". Tässä viestissä on järkevää argumentaatiota paljonkin.
Mun pointti oli, että jokainen normaali ihminen, jolla on/olisi mahdollisuus valita itsellleen tai mahdollisesti hypoteettisesti lapselleen ympäristön, missä kasvaa, tulisi valitsemaan (muiden muuttujien ollessa samat) äiti-isä suhteen äiti-äiti/isä-isä suhteen sijasta. Nyt niitä käsiä ylös, kelle olis ollut omasta seksuaalisesta suuntautumisesta huolimatta aivan sama, että oliko/onko kotona aikoinaan ollut äiti ja isä, sen sijaan, että olisi ollut isä-isä/äiti-äiti tai yh-kasvatus. Aika sekaisin pitää IMO olla, että väittää, että mulle olis ihan sama ollut jos isä/äiti lähtenyt lätkimään tms.. Kyllä nyt terve ihminen haluaa vanhempiensa pysyvän yhdessä tms. Terve normaali ihminen haluaa myös, että on sekä äiti, että isä tukena tarvittaessa. En tarkoita tällä, että pidän homoutta ja siihen liittyviä pointteja sairautena. Älkää käsittäkö väärin. En myöskään tarkoita, etteikö homoperheistä voisi terveitä lapsia (jopa varsin todennököisesti, koska vanhemmat lienevät motivoituneita) tulla. Mutta koska tää on valintojen maailma, niin se perinteinen isä-äiti >äiti/äiti/isä/isä/yh on vaan lapsen kannalta näin niin kuin lähtökohtaisesti parempi. Ei välttämättä käytännössä, mutta lähtökohtaisesti. Ja koska adoptiojonossa niitä heteropareja (jotka nekin motivoituneita satavarmasti) on enemmän, heillä siihen lapseen mielestäni hivenen suurempi oikeus on - lasten kannalta. Toki hyvä homoperhe toimii sekin, mutta kyllä pitää homoperheellä tuuria olla (loistava ympäristö lapselle), mikäli meinaavat lapsen ennen heteropareja saada.

EDIT: EI juukeli, en huomannut että oli noin paljon posteja tullut. Kerkeen varmaan vastata vasta seuraavaan postiin..

Tuo on siinä mielessä hieman epäkelpo väite, sillä tuollaisessa tilanteessa tapahtuu perhesiteiden rikkoutuminen ja perheen hajoaminen, jolla on vaikutusta lapseen. Mutta entäs jos lapsi on syntymästään asti taikka pienestä lapsesta lähtien kasvanut äiti-äiti tai isä-isä-perheessä, niin osaako lapsi sitten kaivata mitään muuta mallia? Entä jos lapsi pitääkin "normaalina" sitä, että hänellä on kaksi äitiä tai isää?
 
Ei jeesus vitun hylje. Happy now?

Aloita vaikka vastaamalla rehellisesti näihin. Samalla voit eläytyä muidenkin ihmisten elämään, omasi sijasta. Mitä sä kaipaat lisää perusteluiksi? Vastaa vaikka ite tähän boldatulla, niin katotaan että miksi se heteroperhe nyt vaan on lähtökohtaisesti parempi. En muuten edelleenkään hauku homoperheitä kelvottomiksi, totean vaan että lähtökohtaisesti heteroperhe on parempi. Ja kiitos, vastaa näihin kysymyksiin rehellisesti (vaikka olisivat kuinka tyhmiä) niin kas, saat vastauksen. Vastaa boldatulla mieluiten perustellen, käydään sitten kysymykset yhdessä läpi ja katsotaan, että missä mulla menee metsään. Otan kernaasti oppia!

1. Kumman perheen hypoteettisesti valitsisit lapsellesi kasvuympäristölle, jos muut muuttujat ovat samat. Perhe A) isä ja äiti vai perhe B) isä-isä/äiti-äiti?
Minä en valitsisi kumpaakaan. Ammattilaiset päättävät, mille perheelle lapsi adoptiossa annetaan. Mikäli lähtökohdat ovat 100 prosenttisesti samat, niin en osaa sanoa, kumman ammattilaiset valitsisivat. Minä ottaisin luultavasti sen perheen, joka vaikuttaisi luotettavammalta. Se saattaisi olla heteroperhe, mutta yhtä suurella todennäköisyydellä voisi olla homoperhe.
2. Mikäli lapsen olisi mahdollista päättää, haluaako lapsi että sillä on äiti ja isä vaiko isä-isä/äiti-äiti? Kumman itse valitsisit?
En osaa sanoa, mitä lapset ajattelevat, koska en ole ajatustenlukija. Itselleni on vallan mainiost kelvannut vain äiti, joten valitsen sen.
3. Eikö olisi kivempaa, että lapsella olisi tasapainoinen kasvuympäristö, jossa sekä äidin että isän parhaat puolet yhdistyvät kasvatuksessa ja kasvuympäristössä verrattuna esim. homoliittojen "yhteispeliin"?
Mulla on ollut ihan tasapainoinen ympäristö, vaikka ei ole ollut sinun määrittelemä normaali kasvuympäristö. Edelleen, heteroliitto ei takaa tasapainoista kasvuympäristöä. Heteroperheessä voi olla esim. alkoholismia, mitä homoperheessä ei välttämättä olisi. Kyllä, tilanne voi olla myös toisinpäin, mutta kuten olen noin miljoona kertaa sanonut, niin seksuaalinen suuntautuminen ei määrittele perheen tasapainoisuutta.
4. Kummassa perheessä lapsea kohtaan (valitettavasti) ilmenee enemmän lieveilmiöitä - isä-isä/äiti-äiti vaiko isä äiti perheessä?
En osaa sanoa? En ole lukenut tutkimuksia aiheesta.
5. Eikö isä ja äiti opeta vähän eri juttuja (ainakin osittain, isä opettaa "miesten juttuja" ja äiti "naisten juttuja") ?
Kyllä mun veljet osaa miesten juttuja, vaikka olikin vain äiti.
6. Eikö lapsella ole muka tarvettä sekä äidille ja isälle?
Kiitos kysymästä, hyvin olen pärjännyt ilmankin.
7. Olisitko itse halunnut, että sinulla on sekä isä että äiti koko kasvusi ajan verrattuna esim. että sinulla olisi ollut äiti-äiti/isä-isä tai yh-perhe?
En osaa kuvitella tilannetta, koska vanhempani ovat eronneet 21-vuotta sitten. En siis osaa kuvitella, minkälainen on sinun määrittelemä normaali perhe.
8. Miksi äiti-äiti/isä-isä perhe ja kasvuympäristö on parempi kuin äiti-isä ympäristö?
En ole väittänyt, että on parempi kasvuympäristö. Olen väittänyt, että molemmat ympäristöt ovat lähtökohdiltaan samalla viivalla. Siihen ympäristöön vaikuttavat katsos aika paljolti monet muut asiat, kuten työllisyystilanne, mielenterveys, ym.
 
Se nyt vaan menee niin että päästäkses eteenpäin keskustelussa sun pitää pystyä antamaa tukea faktaväitteille. Yksikään sun argumenteista ei tee sun mielipiteistä faktoja - eli verifioitavissa olevaa tietoa. Mutta sä nyt et vaan kykene käsittämään mielipiteen ja tiedon eroa. Näytät uskovan niin vahvasti omaan kantaasi. Molempien osapuolten on keskustelussa kyettävä perustelemaan väitteensä, ei vain toisen. Sä huudat nyt vastapuolelle että "todista mut vääräksi, muuten oon automaattisesti oikeessa eikä mun tartte perustella!"

Mutta heitetään nyt yksinkertainen ja nopea lähde:



Eli: Tutkitun tiedon valossa kaikki viittaa siihen, että kaikki vanhemmat ovat yhtä hyviä, sukupuolisuuntautuneisuudesta riippumatta. Samaan aikaan mistään ei oikein löydy tutkittua tietoa, joka johtaisi vastakkaiseen johtopäätökseen.

Siinä on tarpeeksi tukea mun väitteille, kun vastaat boldatulla perustellen kysymyksiin 1-8. Saman voi tehdä muutkin. Typeriähän ne on, mutta niihinkin voi vastata - uskon ja sanotaanko, että yllätyn aidosti, mikäli vastaatte eri tavoin kun olen olettanut. Olen tehnyt hypoteesin, joka kaikella järjellä ajateltuna osoittautuu todeksi. Jos meinaat taas takertua "mun faktojen puutteisiin", niin vastaatko kiitos niihin kysymyksiin perustellen, niin saadaan vähän faktaa ja painimista aikaiseksi.
Kannattaa muuten huomata, että mun väite ei ole ollenkaan niin raju kuin mitä porukka täällä tuntuu siitä tekevän. Se oli edelleenkin: heterovanhemmat luovat lähtökohtaisesti (muuttujien ollessa samana) paremman kasvuympäristön lapselle, kuin homovanhemmat.
Sen nyt sanon, että sulta nyt ei oo oikein kunnolla vasta-argumentteja tullut - toi oli eka linkki/pointti sulta jonka sain. Kaikki muut sä näytät skippaavan, kun "mun ei tartte".
Toi linkki muuten menee ohi mun pointin. En puhunut siitä, kummat vanhemmat on parempia. Itsekin olen sitä mieltä, että kaikki vanhemmat ovat yhtä hyviä, sukupuolisuuntaisuudesta riippumatta.
Mun pointti oli, ETTÄ LAPSEN KANNALTA PAREMPI ON SE, ETTÄ SILLÄ ON ISÄ JA ÄITI VS. ÄITI-ÄITI/ISÄ-ISÄ/YH-PERHE. PERUSTAN KOKO KANTANI SILLE, MIKÄ ON MIELESTÄNI LAPSEN KANNALTA PARAS VAIHTOEHTO. Ei kiinnosta homojenoikeudet, jos kyse on lasten oikeuksista/parhaasta. On mahdollisuus valita, miksi ei valita sitä parasta perhettä? Niitä perusteluja kehiin, millä periaatteella äiti-äiti/isä-isä tai yh-perhe on lapselle parempi kasvuympäristö, kuin isä-äiti perhe? No eipä juuri millään - ei puhuta nyt siitä, etteikö se lapsi sieltäkin homoperheestä/yh-perheestä terveeksi aikuiseksi kasvaisi. Jos nyt jossain ihmetilanteessa käviskin niin, että homoperhe on parempi kasvuympäristö lapselle, niin toki se sinne pitäis sijoitaa eikä laittaa sitä johonkin "hihhuli" heteroperheeseen. Että sinällään mun mielestä sen oikeuden adoptioon voi vaikka antaakkin, jos siellä adoptioasioista päättävät ovat järkeviä lasten parasta ajattelevia ihmisiä.
Mua ei näin tiivistettynä kiinnosta pätkääkään se, että mikä on homojen mielestä kivaa tai mitä ne haluaa. Mä toivon rehellisesti, että lapsella on paras mahdollinen kasvuympäristö ja lähtökohtaisesti heterovanhemmat sen homman hoitaa paremmin - ei äiti ja isää voi noin vaan korvata. Jos joskus homovanhemmat sen homman hoitaa paremmin, niin fine, toki lapsi sinne. Niin ei tuu kuitenkaan kovinkaan todennäköisesti tapahtumaan, niin kauan kun lapsia on jaossa niin vähän adoptiojonossa olevien pariskuntien määrään nähden.

Tuo on siinä mielessä hieman epäkelpo väite, sillä tuollaisessa tilanteessa tapahtuu perhesiteiden rikkoutuminen ja perheen hajoaminen, jolla on vaikutusta lapseen. Mutta entäs jos lapsi on syntymästään asti taikka pienestä lapsesta lähtien kasvanut äiti-äiti tai isä-isä-perheessä, niin osaako lapsi sitten kaivata mitään muuta mallia? Entä jos lapsi pitääkin "normaalina" sitä, että hänellä on kaksi äitiä tai isää?

Sulta sen sijaan saa ihan järkevääkin tekstiä ulos! Toisin kun noilta muilta, jotka takertuu kaikkeen "mun puutteisiin" ja väistelee joka hemmetin kysymyksen/väitteen, vaan sillä, että "mun ei tartte vastata sulle mitään". Mä niin toivoisin, että Oodee/Grandie at kumppanit vastailis edes joihinkin mun kysymyksiin/väitteisiin - ilman tota "vittu minähän en vastaa, kun paska kysymys/paska väite" asennetta.
Hyvä, jatka samaa rataa!
Hyvä pointti. Periaatteessa ei osaa, koska lapsi nyt lähtökohtaisesti on "yksi maailman suvaitsevemmistä" maapallon eliöistä. Kasvatus voi sit teettää niistä vaikka homofobiaisia. (ps. muuten typerää väittää porukkaa homofobiseksi, sillä periaattella, että mm. minä haluun vaan lapsen parasta, eikä homot pelota yhtään) tai muuten vaan normaaleja tms. Ehkä se lapsi joskus kysyisi, että miksi meillä ei oo tollasta miestä tms. kotona. mut kuten eka postissakin sanoit, hoitaisit homman fiksusti kasvattaen, että on erilaisia perheitä..jne. Oot varmaan varsin oikeassa, lapsi pitänee sitä "normaalina" että sillä on kaksi äitiä tai isää. Mä uskon, että homoperheissä rakastavassa ympäristössä voi kasvaa terveitä nuoria lapsia, varsin todennäköisesti. Silti, olen sitä mieltä, että niin tapahtuu myös heteroperheissä - vielä hitusen paremmin, koska heteroperheissä on selkeesti se äiti ja isä. Lapsi tarvitsee/lapselle on parempi, että sille löytyy ne molemmat, isä ja äiti. Oliko sulla/olisko sulla ollut tarvetta nuoruudessa molemmille? Ei sukupuolirooleja noin vaan voi korvata. Edelleenkin, mun pointissa kysymys oli siitä, että kumpi on parempi? Äiti-äiti/isä-isä/Yh-perhe vaiko isä-äiti perhe ja kasvuympäristö. Lähtökohtaisesti se on aina toi jälkimmäinen - jos joskus se homopari onkin parempi, niin toki se lapsi sinne sit.
Ekaa kertaa tuntu siltä, että opin jotain tässä keskustelussa! Hyvä, fiksua tekstiä sulta.
 
Jokainen sun laittama kohta on lähtökohtaisesti asetettu niin, että sinä olet oikeassa. Vastaamalla muuten kuin sinun mielipidettä vastaan ollaan väärässä.

Kyllä tuossa nyt on hyvä pointti se, että sä pidät omia mielipiteitä faktoina. Todistettuna tietona. Eikä ne sitä kyllä taida olla. Vähän samalla tavalla kun minä pyysin linkkiluetteloa toisen kirjoittajan lukemiin pätkiin. Vastaus oli, että suurin osa ja että ei ole tullut luettua psykologiaa viime aikoina. Ja minä tulkitsen edellisen siten, että kirjoittaja on lukenut lukiossa jokunen vuosi sitten pari- kolme kurssia psykologiaa ja nyt tietää mitä mieltä psykologit on.


Jos mä sanon, että homoperhe on IHAN YHTÄ HYVÄ kuin heteroperhe. Niin sä toteat, että ajattele nyt, eikä ole, et ymmärrä. Mikä tekee sinun MIELIPITEESTÄ paremman kuin muiden.

Jos te faktapohjalta haluatte keskustella niin sitten on parempi 'IMO' -kommentit pois.
 
LowProFile sanoi:
Sulta sen sijaan saa ihan järkevääkin tekstiä ulos! Toisin kun noilta muilta, jotka takertuu kaikkeen "mun puutteisiin" ja väistelee joka hemmetin kysymyksen/väitteen, vaan sillä, että "mun ei tartte vastata sulle mitään". Mä niin toivoisin, että Oodee/Grandie at kumppanit vastailis edes joihinkin mun kysymyksiin/väitteisiin - ilman tota "vittu minähän en vastaa, kun paska kysymys/paska väite" asennetta.
Hyvä, jatka samaa rataa!
Hyvä pointti. Periaatteessa ei osaa, koska lapsi nyt lähtökohtaisesti on "yksi maailman suvaitsevemmistä" maapallon eliöistä. Kasvatus voi sit teettää niistä vaikka homofobiaisia. (ps. muuten typerää väittää porukkaa homofobiseksi, sillä periaattella, että mm. minä haluun vaan lapsen parasta, eikä homot pelota yhtään) tai muuten vaan normaaleja tms. Ehkä se lapsi joskus kysyisi, että miksi meillä ei oo tollasta miestä tms. kotona. mut kuten eka postissakin sanoit, hoitaisit homman fiksusti kasvattaen, että on erilaisia perheitä..jne. Oot varmaan varsin oikeassa, lapsi pitänee sitä "normaalina" että sillä on kaksi äitiä tai isää. Mä uskon, että homoperheissä rakastavassa ympäristössä voi kasvaa terveitä nuoria lapsia, varsin todennäköisesti. Silti, olen sitä mieltä, että niin tapahtuu myös heteroperheissä - vielä hitusen paremmin, koska heteroperheissä on selkeesti se äiti ja isä. Lapsi tarvitsee/lapselle on parempi, että sille löytyy ne molemmat, isä ja äiti. Oliko sulla/olisko sulla ollut tarvetta nuoruudessa molemmille? Ei sukupuolirooleja noin vaan voi korvata. Edelleenkin, mun pointissa kysymys oli siitä, että kumpi on parempi? Äiti-äiti/isä-isä/Yh-perhe vaiko isä-äiti perhe ja kasvuympäristö. Lähtökohtaisesti se on aina toi jälkimmäinen - jos joskus se homopari onkin parempi, niin toki se lapsi sinne sit.
Ekaa kertaa tuntu siltä, että opin jotain tässä keskustelussa! Hyvä, fiksua tekstiä sulta.

Ehkä se johtuu siitä, että mulle näin lesbona tämä asia on oikeasti henkilökohtainen.

Mä uskon, että homoperheessä kasvaa terveiden lasten lisäksi myös suvaitsevaisia lapsia. Mulla oli lapsena (ja on yhä edelleen) molemmat vanhemmat enkä silloin pikkulapsena osannut edes kaivata muuta vaihtoehtoa, kun en toisesta vaihtoehdosta ollut edes tietoinen. Mä oon pieneltä paikkakunnalta kotoisin enkä edes tiennyt lapsena, että homoja on olemassa tai mitä homo-sana tarkoittaa. Vaikka mulla on isä, niin ei hän ole aina ollut mulle se ainoa ja oikea esikuva vaan esimerkiksi ala-asteella se oli eräs miespuolinen opettajani. Mun vastaväite sun väitteelle tuosta paremmuudesta on yhä edelleen se, että se on ihan sama onko vanhempina heterot vai homot, kunhan lapsella on rakastavat ja huolehtivat vanhemmat + vakaa kasvuympäristö.
 
Siinä on tarpeeksi tukea mun väitteille, kun vastaat boldatulla perustellen kysymyksiin 1-8. Saman voi tehdä muutkin. Typeriähän ne on, mutta niihinkin voi vastata - uskon ja sanotaanko, että yllätyn aidosti, mikäli vastaatte eri tavoin kun olen olettanut. Olen tehnyt hypoteesin, joka kaikella järjellä ajateltuna osoittautuu todeksi. Jos meinaat taas takertua "mun faktojen puutteisiin", niin vastaatko kiitos niihin kysymyksiin perustellen, niin saadaan vähän faktaa ja painimista aikaiseksi.

Tämä on ehkä mielenkiintoisinta mitä täältä olen lukenut. Olet laatinut kahdeksan kysymystä, joiden perusteella sitten saat faktoja pöytään? En nyt oikein ymmärrä, miten tämä sinun pikku tutkimuksesi toimii tieteellisenä ja faktaperusteisena lähteenä.

Miten minun vastaukseni sopivat sinun laatimaasi hypoteesiin?
 
Miks homoilla pitäis olla oikeus KRISTILLISEEN avioliittoon?
Miks ylipäätään yksikään homo haluais oikeuden KRISTILLISEEN avioliittoon?

En vaadi oikeutta käydä Kaab'assa, vaikka haluaisinkin; aika sama juttu.
 
Grandie kerkeskin postamaan jo väliin.

1. Kumman perheen hypoteettisesti valitsisit lapsellesi kasvuympäristölle, jos muut muuttujat ovat samat. Perhe A) isä ja äiti vai perhe B) isä-isä/äiti-äiti?
Minä en valitsisi kumpaakaan. Ammattilaiset päättävät, mille perheelle lapsi adoptiossa annetaan. Mikäli lähtökohdat ovat 100 prosenttisesti samat, niin en osaa sanoa, kumman ammattilaiset valitsisivat. Minä ottaisin luultavasti sen perheen, joka vaikuttaisi luotettavammalta. Se saattaisi olla heteroperhe, mutta yhtä suurella todennäköisyydellä voisi olla homoperhe.
2. Mikäli lapsen olisi mahdollista päättää, haluaako lapsi että sillä on äiti ja isä vaiko isä-isä/äiti-äiti? Kumman itse valitsisit?
En osaa sanoa, mitä lapset ajattelevat, koska en ole ajatustenlukija. Itselleni on vallan mainiost kelvannut vain äiti, joten valitsen sen.
3. Eikö olisi kivempaa, että lapsella olisi tasapainoinen kasvuympäristö, jossa sekä äidin että isän parhaat puolet yhdistyvät kasvatuksessa ja kasvuympäristössä verrattuna esim. homoliittojen "yhteispeliin"?
Mulla on ollut ihan tasapainoinen ympäristö, vaikka ei ole ollut sinun määrittelemä normaali kasvuympäristö. Edelleen, heteroliitto ei takaa tasapainoista kasvuympäristöä. Heteroperheessä voi olla esim. alkoholismia, mitä homoperheessä ei välttämättä olisi. Kyllä, tilanne voi olla myös toisinpäin, mutta kuten olen noin miljoona kertaa sanonut, niin seksuaalinen suuntautuminen ei määrittele perheen tasapainoisuutta.
4. Kummassa perheessä lapsea kohtaan (valitettavasti) ilmenee enemmän lieveilmiöitä - isä-isä/äiti-äiti vaiko isä äiti perheessä?
En osaa sanoa? En ole lukenut tutkimuksia aiheesta.
5. Eikö isä ja äiti opeta vähän eri juttuja (ainakin osittain, isä opettaa "miesten juttuja" ja äiti "naisten juttuja") ?
Kyllä mun veljet osaa miesten juttuja, vaikka olikin vain äiti.
6. Eikö lapsella ole muka tarvettä sekä äidille ja isälle?
Kiitos kysymästä, hyvin olen pärjännyt ilmankin.
7. Olisitko itse halunnut, että sinulla on sekä isä että äiti koko kasvusi ajan verrattuna esim. että sinulla olisi ollut äiti-äiti/isä-isä tai yh-perhe?
En osaa kuvitella tilannetta, koska vanhempani ovat eronneet 21-vuotta sitten. En siis osaa kuvitella, minkälainen on sinun määrittelemä normaali perhe.
8. Miksi äiti-äiti/isä-isä perhe ja kasvuympäristö on parempi kuin äiti-isä ympäristö?
En ole väittänyt, että on parempi kasvuympäristö. Olen väittänyt, että molemmat ympäristöt ovat lähtökohdiltaan samalla viivalla. Siihen ympäristöön vaikuttavat katsos aika paljolti monet muut asiat, kuten työllisyystilanne, mielenterveys, ym.

1. Juu, varsin ok vastaus, toki aika poliittinen. Ammattilaiset ne valitsee. No kuitenkin, jos ammattilaisilla on yhtään järkeä, niin ne valitsee sen perhe A)n, koska lapsi tarvitsee/lapselle on hyväksi että molemmat sukupuoliroolit löytyy + lieveilmiöt ja muut esittämäni kysymykset. Siis jos muuttajat on samoja.
2. Ok. Kelvannut toki ja sinusta nyt on fiksu ainakin tullut. Mutta etkö/eikö ihmiset yleensä nyt halua, että vanhemmat ovat yhdessä, että molemmat sekä isä ja äiti löytyy tarvittaessa. Onko joskus tullut mieleen, että olis kiva jos äiti ja isä olis koko kasvusi ollut yhdessä ja tukemassa sua? Sinusta nyt tuli fiksu ilmankin isää, mutta mm. minun kaveri on sanonut, että olis se äitikin kiva ollut. Vaikee kuvitella, että jonkun mielestä vain toinen on parempi, kuin molemmat. Siis pyrittäessä ihanteelliseen tilaan, johon pitää pyrkiä valittaessa lasten kannalta parasta kasvuympäristöä. Kyllä mulla ainakin, kun olin lapsi, oli tarvetta sekä äidille ja isälle. En usko, että "normaali lapsi" on tässä poikkeus. Koska muistan millaista oli olla lapsi, uskon, että lapset ajattelevat, että on parempi että löytyy sekä isä, että äiti. Voinee ne myös ajatella, että kiva että löytyy ne omat vanhemmat vaan.
3. Hyvä vastaus, suurilta osin samaa mieltä. Tähän tosin lisään, että tällä tarkoitin lähinnä sitä, että isä ja äiti osaa antaa lapselle "sen hyvän erilaisen" kasvuympäristön varmastikkin homoperheitä paremmin, koska sukupuoliroolit ovat selkeämpiä.
4. En minäkään sen kummosemmin. Niin valitettavaa kun se onkin, niin tästä maasta löytyy näitä homofobisia henkilöitä ja kasvattajia tms. Pystyn kuitenkin kylmiltään heittämään, että valitettavasti juuri nämä "vanhoilliset" ihmiset ja heidän luoma ympäristö tulee aiheuttamaan enemmän tai ainakin suuremmalla todennäköisyydellä ongelmia lasta kohtaan. "Siihen kun on niin kiva puuttua, jos jonkin vanhemmat on homoja". Ei oo mun vika, että maailma on kylmä ja lieveilmiöitä satavarmasti ilmenee enemmän homoperheiden lapsia kohtaan - niin valitettavaa kuin se onkin.
5. Ok perustelu, mut tää taas oli sun tapaus. Sukupuolirooleja ei voi korvata millään täysin, mitä jos homoperheessä onkin vaan yksi lapsi.
6. Olet. Mutta pyrittäessä ihanteelliseen ympäristöön lasten kannalta, ovat molemmat tärkeitä. Ei ole kyse siitä, että "mä pärjäsin ilmankin, kyllä ne muutkin pärjää". Jos voidaan valita se paras ympäristö lapsen kannalta (kuten edelleenkin voidaan adoptioasioissa), miksi sitä ei valita?
7. Et osaa kuvitella - kai osaat edes käyttää järkeä tai ajatella, että isossa mittakaavassa, on parempi lapselle, että sillä on molemmat tukena koko kasvun ajan. Ei puhuta sun henkilökohtaisista asioista. Minä olen saanut onnekkaasti elää perheessä, josta on löytynyt sekä isä, että äiti. Molemmille on ollut tarve, ja olisi "huonompaa", jos jompaa kumpaa ei olisi ollut. Olisin minäkin varmasti selvinnyt terveeksi aikuiseksi esim. yh-perheessä, mutta jos kuvittelisin itseni vauvan asemaan, niin tahtoisin, että minulla molemmat löytyy. Mikäli siihen pystyisin vaikuttamaan. Mieti pientä lasta, eikö sun mielestä jo lähtökohtaisesti ole parempi, että sille löytyy se isä ja äiti sen pelkän toisen sijaan. Haluaisitko, että lapsella on isä ja äiti pelkän toisen sijaan?
8. Samaa mieltä, sillä erotuksella että nimenomaan lähtökohtaisesti (jos muuttujat ovat samat), niin äiti-isä perhe ja kasvuympäristö on parempi. Asiaan vaikuttaa moni muukin asia, jotka ovat mahdollisesti paljon tärkeämpiä. Ei poista sitä, että olisi tyhmyyttä valita ammattilaisilta homoperhe heteroperheen sijaan lapselle kasvuympäristöksi, mikäli muut muuttujat olisivat 100% samat. Todella epäammattimaista käytöstä olisi heittää kolikkoa tuollaisessa tilanteessa. Muut muuttajat vaikuttaa enemmän, muuta en oo väittänytkään.
Kiva, että vastasit. Olisin vielä toki toivonut, että olisit vähän enemmän eläytynyt muidenkin ihmisten asemaan hiukka enemmän tai ajatellut, mitä itse tekisit/haluaisit/pidät parhaana, mikäli sulla olis mahdollisuus valita. Ei ollu tarkoitus kysyy näin "henkilökohtaisesti".


Jokainen sun laittama kohta on lähtökohtaisesti asetettu niin, että sinä olet oikeassa. Vastaamalla muuten kuin sinun mielipidettä vastaan ollaan väärässä.

Kyllä tuossa nyt on hyvä pointti se, että sä pidät omia mielipiteitä faktoina. Todistettuna tietona. Eikä ne sitä kyllä taida olla. Vähän samalla tavalla kun minä pyysin linkkiluetteloa toisen kirjoittajan lukemiin pätkiin. Vastaus oli, että suurin osa ja että ei ole tullut luettua psykologiaa viime aikoina. Ja minä tulkitsen edellisen siten, että kirjoittaja on lukenut lukiossa jokunen vuosi sitten pari- kolme kurssia psykologiaa ja nyt tietää mitä mieltä psykologit on.


Jos mä sanon, että homoperhe on IHAN YHTÄ HYVÄ kuin heteroperhe. Niin sä toteat, että ajattele nyt, eikä ole, et ymmärrä. Mikä tekee sinun MIELIPITEESTÄ paremman kuin muiden.

Jos te faktapohjalta haluatte keskustella niin sitten on parempi 'IMO' -kommentit pois.

No jaa, jos mä oon laittanut kannan esille mitä pidän oikeana, niin ei se estä sitä korjaamasta tai esittämästä vastaväitettä - perusteluineen kiitos. Just tätä ininää vaan tulee, että "mä en vastaa kun pidät mua kuitenkin väärässä". En pidä erityisen todistettuna tietona, kuhan kärjistän asian, minkä voi maalaisjärjelläkin päätellä. Otan mielellään vedonlyönnin vastaan, että jos esim. noi mun 8 kysymystä esitetään isolle joukolle ihmisiä ja he vastaavat siihen joko omasta kokemuksestaan tai miten pystyvät lasten/muun henkilön asemaan eläytymään, niin vastauksista tulee enemmän tai vähemmän sellaisia, kuin mitä oletinkin. Uskaltaisitko lyödä vetoa? No et, koska sinäkin tiedät että niin se vaan valitettavasti menee, me ei eletä missään "kukkaismaailmassa". Voit kiitos sinäkin vastata noihin 8. kysymykseen. Mun mielestä noihin on aika helppo ja nopee vastata, että kumpi kanta on parempi. (huom. ei tarkoita, että toinen on huono). Tokkopa sultakaan vastauksia noihin liikenee, koska "sä pidät itteesi muutenkin oikeessa, eikä mun näin ollen tarttee noihin vastata". Ps. ei mee kovinkaan montaa sekuntia per kysymys, jos lainaat vaan mun viestiä ja boldaat vastauksesi. Haluun nähdä niitä vastauksia, siis oikeesti. En edelleenkään haukkunut homoperheitä huonoiksi, se on ihan yhtä hyvä kuin heteroperhe. Mutta ei lähtökohtaisesti, koska jokainen vähänkään miettivä valitsee lapselleen muiden muuttujien ollessa 100% samat sen heteroperheen kasvuympäristöksi. Tästäkin voi esittää "nollatutkimuksen". Mä kysyn vaikka 1000 henkilöltä tän kysymyksen: Kumpaan perheeseen sinä sijoittaisit itsesi lapsena tai lapsen, mikäli muuttujat olisivat 100% samat? a)heteroperheeseen b)homoperheeseen c) ei väliä. Miksi mua ei yllätä yhtään, että vastaukset olisivat suurimmaksi osaksi vastaus a). Olenko väärässä ja millä perustein? Älkää vedotko typeräkysymys korttiin, koska se ei liity tähän mun pointtiin. No en oo esittänyt tuota kysymystä vielä kellekkään, mutta mitäpä lottoatte että tulokseksi tulisi? Kuinka moni on valmis lyömään vetoa mun kanssa, että a) vaihtoehto ei olisikaan suosituin? No ei yksikään järkevä, ja jos joku haluu lyödä niin minähän lyön vetoa ja toteutan ton! Olisi suoranaista vittuilua, jos olisi päättävässä asemassa, lasta kohtaan sijoittaa se tuossa tapauksessa johonkin muuhun, kuin heteroperheeseen. Siltä evättäisiin kylmästi siinä tapauksessa äiti-isä suhde jne.


Ehkä se johtuu siitä, että mulle näin lesbona tämä asia on oikeasti henkilökohtainen.

Mä uskon, että homoperheessä kasvaa terveiden lasten lisäksi myös suvaitsevaisia lapsia. Mulla oli lapsena (ja on yhä edelleen) molemmat vanhemmat enkä silloin pikkulapsena osannut edes kaivata muuta vaihtoehtoa, kun en toisesta vaihtoehdosta ollut edes tietoinen. Mä oon pieneltä paikkakunnalta kotoisin enkä edes tiennyt lapsena, että homoja on olemassa tai mitä homo-sana tarkoittaa. Vaikka mulla on isä, niin ei hän ole aina ollut mulle se ainoa ja oikea esikuva vaan esimerkiksi ala-asteella se oli eräs miespuolinen opettajani. Mun vastaväite sun väitteelle tuosta paremmuudesta on yhä edelleen se, että se on ihan sama onko vanhempina heterot vai homot, kunhan lapsella on rakastavat ja huolehtivat vanhemmat + vakaa kasvuympäristö.

Hyvää teksiä jälleen kerran. Suurimmalta osalta samaa mieltä.
-----

Vähän yritystä, Grandie sentään uskaltaa vastata sit tää libelinha on kirjoittanut pelkkää asiatekstiä. Toisin kun nämä muut vesselit, jotka toistuvasti puuttuu joko mun tapaan esittää asiat, tai mun argumentaation puutteeseen. Parhaat jopa asettuvat korkealle norsunluutorniin, joista ei "tuollaisille pelleille edes alennutta vastaamaan". Ei luulis olla vaikee korjata mun "fakta mielipiteitä", mut ei, "mähän en vastaa ku mun ei tarvi".

EDIT: Taasko se Grandie kerkes.

Tämä on ehkä mielenkiintoisinta mitä täältä olen lukenut. Olet laatinut kahdeksan kysymystä, joiden perusteella sitten saat faktoja pöytään? En nyt oikein ymmärrä, miten tämä sinun pikku tutkimuksesi toimii tieteellisenä ja faktaperusteisena lähteenä.

Miten minun vastaukseni sopivat sinun laatimaasi hypoteesiin?

Laadin ne peräti parissa minuutissa. No, sanotaanko vaikka näin, että noilla kysymyksillä saa ihan hyvän kuvan siitä, kumpi on "lähtökohtaisesti parempi" kasvuympäristö, mikäli muut muuttajat ovat 100% samat (ei sama asia, kuin käytännössä parempi). Kiva, että vastasit. Vähän enemmän voi eläytyä kuitenkin mun mielestä lapsen asemaan/mitä itse tahtoisi/mitä näkee parhaana tms. ei tarttee niin henkilökohtaisesti vastata. Mäkin oisin selvinny varmaan yh-perheestä elämään. Silti en ymmärrä, että millä periaatteella ei olisi parempi, että olis ollut ne molemmat vanhemmat mukana alusta asti. Mä en oo kokenut YH-perhe elämää, mutta pystyn kuvittelemaan, että ei se nyt ainakaan helpompaa niissä ole verrattuna "ydinperheeseen".
Laitan sullekki vielä tämän. Mitä arvelet vastauksiksi tulevan jos tälläisen yhden kysymyksen kysyisin? Sä valitsisit homovanhemmat vaikka muuttujat olisi 100% samat, joka on kieltämättä erikoista ja ei liene lapsen parhaan parasta (en sano huonoksi vaihtoehdoksi). Olet selkeestikkin vähemmistöä. Onnea siitä, että sait pitää kantasi.
Mä kysyn vaikka 1000 henkilöltä tän kysymyksen: Kumpaan perheeseen sinä sijoittaisit itsesi lapsena tai lapsen, mikäli muuttujat olisivat 100% samat? a)heteroperheeseen b)homoperheeseen c) ei väliä. Miksi mua ei yllätä yhtään, että vastaukset olisivat suurimmaksi osaksi vastaus a). Olenko väärässä ja millä perustein? Älkää vedotko typeräkysymys korttiin, koska se ei liity tähän mun pointtiin. No en oo esittänyt tuota kysymystä vielä kellekkään, mutta mitäpä lottoatte että tulokseksi tulisi? Kuinka moni on valmis lyömään vetoa mun kanssa, että a) vaihtoehto ei olisikaan suosituin? No ei yksikään järkevä, ja jos joku haluu lyödä niin minähän lyön vetoa ja toteutan ton! Olisi suoranaista vittuilua, jos olisi päättävässä asemassa, lasta kohtaan sijoittaa se tuossa tapauksessa johonkin muuhun, kuin heteroperheeseen. Siltä evättäisiin kylmästi siinä tapauksessa äiti-isä suhde jne.
Väännän huomenna lisää, mikäli väännettävää.
 
Käsitelty jo tuo monesti tässä threadissa, homoilla pitäisi olla oikeus avioliittoon niin kuin kaikilla muillakin. Suomessa on valtion kirkko joka saadessaan rahaa valtiolta tekee niinkuin valtio haluaa, ja jos valtio haluaa että homot voivat mennä naimisiin niin papit pitää suut kiinni ja vihkii. Tai sitten vaihdetaan papit.
 
Suomessa on valtion kirkko joka saadessaan rahaa valtiolta tekee niinkuin valtio haluaa, ja jos valtio haluaa että homot voivat mennä naimisiin niin papit pitää suut kiinni ja vihkii. Tai sitten vaihdetaan papit.

Samaa mieltä. Toki parasta IMO olis erottaa valtio kirkosta. Niinku varmaan jossain vaiheessa tulee tapahtumaankin, näin ennustan kahvinporoista.

Adoptio-oikeuskin olis pop. Yhtä hyvin tai huonosti ne lapsoset kasvaa niin hetero- kuin homovanhempien kasvattamina. Tämä on faktaa, koska Hitler.
 
Sen nyt sanon, että sulta nyt ei oo oikein kunnolla vasta-argumentteja tullut - toi oli eka linkki/pointti sulta jonka sain. Kaikki muut sä näytät skippaavan, kun "mun ei tartte".
Toi linkki muuten menee ohi mun pointin. En puhunut siitä, kummat vanhemmat on parempia. Itsekin olen sitä mieltä, että kaikki vanhemmat ovat yhtä hyviä, sukupuolisuuntaisuudesta riippumatta.
Mun pointti oli, ETTÄ LAPSEN KANNALTA PAREMPI ON SE, ETTÄ SILLÄ ON ISÄ JA ÄITI VS. ÄITI-ÄITI/ISÄ-ISÄ/YH-PERHE. PERUSTAN KOKO KANTANI SILLE, MIKÄ ON MIELESTÄNI LAPSEN KANNALTA PARAS VAIHTOEHTO.

Luepa nyt se artikkeli. Vastaus sun pointtiin on siellä. Ja se näyttäis olevan eri mieltä sun kanssa, tutkittu tieto siis.
 
Mutta ei lähtökohtaisesti, koska jokainen vähänkään miettivä valitsee lapselleen muiden muuttujien ollessa 100% samat sen heteroperheen kasvuympäristöksi. Tästäkin voi esittää "nollatutkimuksen". Mä kysyn vaikka 1000 henkilöltä tän kysymyksen: Kumpaan perheeseen sinä sijoittaisit itsesi lapsena tai lapsen, mikäli muuttujat olisivat 100% samat? a)heteroperheeseen b)homoperheeseen c) ei väliä. Miksi mua ei yllätä yhtään, että vastaukset olisivat suurimmaksi osaksi vastaus a). Olenko väärässä ja millä perustein? Älkää vedotko typeräkysymys korttiin, koska se ei liity tähän mun pointtiin. No en oo esittänyt tuota kysymystä vielä kellekkään, mutta mitäpä lottoatte että tulokseksi tulisi?

Sulla on nyt ihan oikeesti todellisia haasteita hahmottaa mielipiteen ja tiedon ero.

Et vissiin nyt hoksaa, että tuolla sun kyselytutkimuksella sä saat tulokseksi empiirisen otannan perusteella väittämän siitä, mitä mieltä ihmiset on heterovanhemmuuden eduista lapsen kannalta. Sen sijaan tuollaisella kyselytutkimuksella ei vielä kyetä hankkimaan tietoa siitä, mikä oikeasti on lapsen kasvuympäristön kannalta hyödyllistä tai haitallista.

Lisäksi kysymykset on muutenkin pahasti johdattelevia. Niinpä jo itse tutkimustulos - eli se, mitä ihmiset on asiasta mieltä - olisi helposti kritisoitavissa.

En siis ole vastannut kysymyksiin, koska en ole väittelemässä mielipiteistä.
 
Käsitelty jo tuo monesti tässä threadissa, homoilla pitäisi olla oikeus avioliittoon niin kuin kaikilla muillakin. Suomessa on valtion kirkko joka saadessaan rahaa valtiolta tekee niinkuin valtio haluaa, ja jos valtio haluaa että homot voivat mennä naimisiin niin papit pitää suut kiinni ja vihkii. Tai sitten vaihdetaan papit.

En puhunut avioliitosta yleensä, vaan kristillisestä avioliitosta.
On ihan eri asia sanoa, ett homoilla on oikeus KRISTILLISEEN avioliittoon, kuin sanoa heillä olevan oikeus avioliittoon.
Homoilla ei ole mitään oikeutta KRISTILLISEEN avioliittoon, jos kirkko ei ole valmis vihkimään heitä.

Aika erikoinen on se homo, joka haluaa kristillisen avioliiton.
 
Käsitelty jo tuo monesti tässä threadissa, homoilla pitäisi olla oikeus avioliittoon niin kuin kaikilla muillakin. Suomessa on valtion kirkko joka saadessaan rahaa valtiolta tekee niinkuin valtio haluaa, ja jos valtio haluaa että homot voivat mennä naimisiin niin papit pitää suut kiinni ja vihkii. Tai sitten vaihdetaan papit.

Homot voivat aina solmia avioliiton, kunhan ei puhuta kristilliseen avioliittoon vihkimisestä.

Kuten edellisessä postauksessani kirjoitin eiköhän seurakunnallakin ole oikeus päättää keitä siihen kristilliseen avioliittoon vihitään ja uskoisin että valtaosa niistä kristityistä jotka todella uskovat kristinuskon mukaisesti ja käyvät säännöllisesti kirkossa on tarve säilyttää uskontonsa peruspilarit muuttumattomina, ei uskontoja rukata valtion mukaan tai lailla säännellä mihin saa uskoa, vaan aina pitäisi olla sotkeutumatta toisten uskontoihin ja suvaita niitä sellaisenaan ilman että ne romutetaan ja yritetään väkisin ympätä niihin omia mielipiteitään jotka ovat täysin ristiriidassa niiden todellisten jäsenien uskomuksien ja vakaumuksen kanssa.

Ei se todellakaan ole suvaitsevaisuutta että pakoitetaan kaikki samaan muottiin omien ajatusten ja omien uskomuksien kanssa vaikka sitten pakoitteilla uhkauksilla ja lailla.

Sinun ajatuksesi kuulostavat todella rajoittuneilta ja ahdasmielisilta halutessasi pakottaa toisenlaisen mielipiteen omaavat toimimaan juuri niin kuin sinä haluat vailla minkäänlaisia myönnytyksiä, helvetin moista fasismia, minun mielestäni.

Mitä muuta haluaisit muuttaa muiden uskonnossa, ostan sinulle matkaliput Afghanistaniin jos lupaat vaatia sielläkin jossain torilla homoille oikeuksia mennä naimisiin moskeijassa.
 
En puhunut avioliitosta yleensä, vaan kristillisestä avioliitosta.
On ihan eri asia sanoa, ett homoilla on oikeus KRISTILLISEEN avioliittoon, kuin sanoa heillä olevan oikeus avioliittoon.
Homoilla ei ole mitään oikeutta KRISTILLISEEN avioliittoon, jos kirkko ei ole valmis vihkimään heitä.

Aika erikoinen on se homo, joka haluaa kristillisen avioliiton.

Niin kuin KRISTITYLLÄ kirkolla on mm. verotus oikeus ja se on yhteydessä valtioon, se elää valtion lakien mukaan, ei omiensa. Itsekkin olen sitä mieltä että kirkko pitäisi erottaa valtiosta ja siltä pitäisi ottaa verotusoikeus yms etuoikeudet pois. Sen jälkeen ovat vapaita vihkimään KRISTILLISEEN avioliittoon ketä huvittaa.

Ja tiedoksi, yritykset eivät voi erota kirkosta vaan maksavat kirkolle kymmenyksiä halusivat tai ei, joten turha vetää mitään yksityishenkilöiden eroamismahdollisuuksia tähän.
 
Back
Ylös Bottom