Sanot, että olet oikeassa, mutta sysäät perusteluvelvollisuuden kokonaan toiselle väittelypuolelle. Faktoja et esitä, mutta fiiliksiin perustuvia mielipiteitä kyllä. Vaadit yleistämistä, mutta viittaat itse yksittäiskokemuksiin.
Et sä noilla eväillä ole millään tavalla oikeassa minkään suhteen. Mielipide kyllä on tullut selväksi.
Oman mielipiteen väittäminen faktaksi ilman halua esittää faktapohjaisia perusteita... se on laiskaa ajattelua se. Jos väitellään faktoista, toisella väittelyosapuolella ei ole mitään velvollisuutta perustella sun omaa "faktaa" vääräksi, ellet sä ensin yritä perustella sitä oikeaksi.
No eipä oo kovin kummosia perusteluita kuultu sen puolesta, että homovanhempien luoma kasvatusympäristö olisi jotenkin parempi/samanlainen, kuin heterovanhempien. Itse sen sijaan olen perustellut, miksi niin ei ole. Siinä on pakostakin ero, ei välttämättä kovin iso mut on kuitenkin. Korjatkaa toki vähän väitteitäni, oikein mielellään kuulen vasta-argumentteja. Eipä oo näkyny korjauksia mun argumentteihin kovinkaan vilhakkaasti, koska vaikka esitinkin noi tiedot omina mielipiteitäni, niin suurin osa niistä on kylmää faktaa (perustelkaa, jos väitteeni ovat paskapuhetta). Väitätkö muuten, että oon väärässä siinä, että väitän Grandien/jonkun random tyypi hypoteettisessä tilanteessa valitsevan perhe A). Täysin järjetöntä olis valita perhe B), mikäli muuttajat olisivat samat. Siinä tapauksessa voidaan puhua jo tyhmyydestä. Muina muuttujina tarkoitan esim. että työ, avioliitto, ympäristö, rakkauden määrä tms. olisi samoja molemmilla. Turha laittaa mitään poliittista vastausta: "valitsin sen perheen, jossa rakastetaan, on työtä jne".. kun se ei ollu se kysymys" - te kaikki jos teillä maalaisjärkeä on, niin valitsitte perhe A).
NYT NIITÄ KÄSIÄ YLÖS JA PERUSTELUITA TULEMAAN, MIKSI NÄMÄ VÄITTEET OVAT FIKTIOTA. VASTATKAA NÄIHIN REHELLISESTI, LAPSEN PARASTA AJATELLEN TAI MITEN ITSE AJATTELETTE: "Mä lähestyn tätä asiaa toisin päin. Millä periaatteella homovanhemmuus on samanarvoinen/parempi, kuin isä ja äiti vanhemmuus? Millä hitsin periaatteella? Ei tuu mieleen yhtään tapausta, jossa olis perhe A) äiti ja isä ja perhe B) äiti-äiti/isä-isä, että valittaisiin jälkimäinen omalle lapselle kasvuympäristöksi muiden muuttujien ollessa samana? Kumman itse valitsisit, jos hypoteettisesti sinun pitäisi antaa lapsesi adoptoitavaksi? Kumpaan perheeseen sijoittaisit? Kerro sinä niitä perusteluja, miksi se on ihan sama kummassa perheessä ne lapset kasvavat? Veikkaan, että valitsisit perhe A). Enkä tohon tarttee kovinkaan kummosia älynlahjoja, että tiedän olevani oikeassa.
Heteroperhe on parempi kasvuympäristö - mikä siinä on niin vaikeeta ymmärtää? Ei se tarkoita, että jos heteroperhe on parempi kasvuympäristö, että homovanhempien kasvuympäristö on huono, se on vaan huonompi kuin heteroperheen. Ei kovinkaan paljon perusteluja tarvita, tervettä maalaisjärkeä. Mikäli lapsen olisi mahdollista päättää, haluaako lapsi että sillä on äiti ja isä vaiko isä-isä/äiti-äiti? No sen että sillä on äiti ja isä. Eikö olisi kiva, että olisi tasapainoinen kasvuympäristö, jossa sekä äidin että isän parhaat puolet yhdistyvät kasvatuksessa ja kasvuympäristössä. Kyllä. Kumman itse valitsisit lapselle kasvuympäristölle (muut muuttujat samat) : isä-isä/äiti-äiti vaiko isä äiti perheen? No sen jälkimmäisen. Kummassa perheessä lapsea kohtaan (valitettavasti) ilmenee enemmän lieveilmiöitä - isä-isä/äiti-äiti vaiko isä äiti perheessä. Ensimmäisessä. Eikö lapsella ole muka tarvettä äidille ja isälle? No on, vaikka selviää toista ilmankin. Eikö isä ja äiti opeta vähän eri juttuja (ainakin osittain, isä opettaa "miesten juttuja" ja äiti "naisten juttuja") ? Opettaa, tosin tämän voi ehkä soveltaa ohikin kasvatuksessa. Olisitko itse halunnut, että sinulla on sekä isä että äiti koko kasvusi ajan? Olisit (en tiedä tilannettasi, älä yleistä, vaan mieti että jos kaikki olis ollut normaalia, niin eikö se isäkin/äitikin olis kiva ollut)."
Haluut faktaa? Teetänkö "nollatutkimuksen"? Nää on niin selviä juttuja, vähän sama kuin tutkittais sitä että syökö karhu lohta. Kuinka monesta tuhannesta eurosta haluat lyödä vetoa, että suurin osa mun väitteistä on (valitettavasti) totta? You name it, lyön mistä summasta vaan. Esitän vaikka tutkittavalle ryhmälle nämä kysymykset. En oo homovastainen, yritän ajatella lasten parasta. Osaan myös käyttää maalaisjärkeä. Mitä veikkaatte tutkimustulokseksi tulevan esim. näistä alla olevista kysymyksistä? Eläytykää muiden asemaan.
1. Kumman perheen hypoteettisesti valitsisit lapsellesi kasvuympäristölle, jos muut muuttujat ovat samat. Perhe A) isä ja äiti vai perhe B) isä-isä/äiti-äiti?
2. Mikäli lapsen olisi mahdollista päättää, haluaako lapsi että sillä on äiti ja isä vaiko isä-isä/äiti-äiti?
3. Eikö olisi kivempaa, että lapsella olisi tasapainoinen kasvuympäristö, jossa sekä äidin että isän parhaat puolet yhdistyvät kasvatuksessa ja kasvuympäristössä verrattuna esim. homoliittojen "yhteispeliin"?
4. Kummassa perheessä lapsea kohtaan (valitettavasti) ilmenee enemmän lieveilmiöitä - isä-isä/äiti-äiti vaiko isä äiti perheessä?
5. Eikö isä ja äiti opeta vähän eri juttuja (ainakin osittain, isä opettaa "miesten juttuja" ja äiti "naisten juttuja") ?
6. Eikö lapsella ole muka tarvettä sekä äidille ja isälle?
7. Olisitko itse halunnut, että sinulla on sekä isä että äiti koko kasvusi ajan verrattuna esim. että sinulla olisi ollut äiti-äiti/isä-isä tai yh-perhe?
Mä en tajuu teidän vasta-argumentteja, varsinkaan kun niitä ei nyt oikein edes ole. Kattokaapa läpi vaikka noi mun kysykset 1-7, mitä veikkaatte jonkun tutkimusryhmän vastaavaan? Ihan hiton sekaista luulla, että ne vastaa että jee mä sijoitan ne homoperheeseen ja että homovanhemmat olis parempi vaihtoehto tms. Mä voin ihan rauhassa esittää noi kysymykset "kelle vaan" ihmisjoukolle, ja jos ihmisellä on yhtään järkee päässä se vastaa niin kuin mä oletin. Ei siksi, että se toinen vaihtoehto olisi jotenkin paljon huonompi, vaan siksi että pääsäntöisesti "mun esittämät faktat" pitää paikkansa.
Ihan oikeesti nyt, mä otan mielelläni vasta-argumentteja vastaan ja laajennan vähän käsitystäni. Kuitenkin te "liberaalit" hyökkäätte pelkästään mun argumentteja tai sen puutteellisuutta vastaan, vain sanomalla että se on huonoa. Ette edes perustele, miksi olen väärässä? Mun mielestä mä voin ihan hyvin sanoo faktana, että terve ihminen valitsee omalle lapselleen kasvuympäristöksi heterovanhemmat homovanhempien sijaan, jos muut muuttajat on samoja. Eikö, miksi ei ja perustelkaa?! Turha inistä, että valitsee sen kumpi rakastaa enemmän - nyt puhutaan siitä, kumpi on parempi/paras lapselle muiden muuttujien ollessa samana.
Itse valitsisin perheen, jossa tietäisin missä lasta rakastettaisiin ja jossa hänellä olisi rakastavat vanhemmat sekä turvallinen ja vakaa elinympäristö.
Joo, tää on fiksu vastaus. Poliittinen vastaus. Edelleenkin, kumman valitsisit: heteroperheen vai homoperheen kasvuympäristöksi lapsellesi, jos muuttujat (muuttujilla tarkoitan esim. rakkauden määrä tms.) olisivat samat? No sen ekan. Voin sanoo tän faktana, olisit sekaisin jos "vittuillakseksi" valitsisit jälkimmäisen.
---
Maailmassa on miljoonia kodittomia lapsia, joista osa asuu kadulla, osa lastenkodeissa, osa sijoitettuina. En kyllä keksi mitä pahaa on siinä, että lapsi saa kodin ja kaksi rakastavaa aikuista? Jos joku nyt väittää, että kadut tai laitos on lapselle parempi kuin oma koti, niin kiitti moi.
Tää on ainut järkevä argumentti teidän kannattajien puolelta. Muut on vaan inisseet mun "puutteellisesta argumentaatiostani", tyrmänneet väitteitäni sanomalla vaan että ne on fiktiota tms. Perustelkaa mulle, miksi oon väärässä ! Yrittäkää edes. Tekin jos vähän edes perehdytte, niin huomaatte että suurin osa mun mielipiteistä on valitettavasti faktaa. Ei se oo mun vika.
Tiivistettynä minun argumentti oli: heterovanhempien luoma kasvuympäristö on lapselle parempi, kuin homovanhempien, mikäli muuttujat ovat samat. Mikä tossa menee pieleen? Niin, en edelleenkään sanonut, että homovanhempien opeista ei voisi kasvaa terveitä kansalaisia tms. mut hetereovanhempien opeista se tapahtuu "paremmin", ilman lieveilmiöitä tms., mikäli muuttujat on samat.
Vähän nyt perusteluita mun väitteitä vastaan hei ! Ilman, että inisette siitä, että mä esitän mielipiteitäni faktoina tai että kerron mitä joku muu valitsisi tms. Mä pystyn vastaamaan teidän kysymyksiin ihan helposti. Älkää ohittako mun kysymyksiä "ylimielisellä" asenteella, että "munhan ei tarttee perustella mitään" tai että "mullahan ei oo perusteluvelvollisuutta sun mielipiteitäsi vastaan".
YRITTÄKÄÄ EDES, ÄLKÄÄ OHITTAKO MUN VIESTEJÄ MUUTAMALLA LAUSEELLA "ETTÄ JOO KIVA ETTÄ KUULTIIN SUNKIN MIELIPIDE". VASTATKAA VAIKKA KYSYMYKSIINI NÄIN ALUKSI. Melkeen ärsyttää, että skippaatte mun kysymykset tai mun esittämät mielipiteet tosta vaan, ilman että viitsisitte edes muutamalla sanalla perustella miksi olen väärässä.
Mukavaa, että "tiedät", mitä minä valitsen. Valitsen sen perheen, jossa vanhemmat ovat henkisesti tasapainoisia, työssä käyviä ja vakaassa avioliitossa. Valitsisin sen perheen, jossa edellä mainitut parhaiten toteutuvat.
Tässä tultiin taas siihen poliittiseen vastaukseen, jolla skippaat kysymykseni. Väität, että olen väärässä jos sanon sinun valitsevan perhe A).? En ole, olet kirjoitustesi perusteella kuitenkin fiksu ihminen joten valitset A). Jos valitsisit B) olisit ainakin astetta tyhmempi, kuin perhe A) valinnut henkilö. Olenko väärässä? En kaipaa mitään poliittisia "siihen kumpi rakastaa enemmän tms. tyylisiä" vastauksia, kaikki meistä sen lapsen siihen perheeseen sijoittaisi, kummassa on rakkautta, tasapainoisuutta, työtä tms. hyvät olot kasvaa lapselle. Kuinka vaikeeta on joskus myöntää, että se vasta-argumenttien heittelijäkin voi joskus osua oikeaan? Mulle ei tuota mitään ongelmaa myöntää olleeni väärässä tai muutta mielipidettä "parempaan" suuntaan, mikäli kuulen asiassa järkeviä perusteluja.
Hyvä vääntö saatiin aikaiseksi, mutta edelleenkin mä haluisin niitä vasta-argumentteja kuulla enemmän. Nyt ainut argumentti homovanhempien puolesta on tämä
Maailmassa on miljoonia kodittomia lapsia, joista osa asuu kadulla, osa lastenkodeissa, osa sijoitettuina. En kyllä keksi mitä pahaa on siinä, että lapsi saa kodin ja kaksi rakastavaa aikuista? Jos joku nyt väittää, että kadut tai laitos on lapselle parempi kuin oma koti, niin kiitti moi.
Itse ainakin ymmärsin LowProfilen kysymyksen siten, että jos mainitsemasi kriteerit toteutuvat perheessä A sekä perheessa B mutta perheen B vanhemmat ovat homoja, kumman valitset?
Muuten, törmäsin mielenkiintoiseen artikkeliin liittyen aiheeseen:
http://www.christianpost.com/news/k...d-says-gay-man-opposed-to-gay-marriage-89018/
+1. En tajua, miten noi ei ymmärrä tota kysymystä. Juuri totahan tarkoitin. Kyllä taas yritetään niin tahallaan ymmärtää väärin jne..
Ylipäätään mun mielestä tätä asiaa pitää lähestyä siltä kannalta, mikä on lapsen kannalta parasta. Ei siltä, mikä on homojen kannalta parasta.
EDIT: En oikolukenut tekstiäni, ei tarttee taas tarttua mun "kielioppivirheisiin" tai "ristiriitaisuuteen" ja skipata niillä kysymyksyäni, niin kuin toistuvasti olette tehneet.....